Maxy
Главный
Active user
Posts: 21520
View Profile
|
Спершу слід впевнитись, чи не дає часом Austrian прийнятну для Вас ціну на переліт. Якщо раптом дає - це буде найдешевший і найшвидший варіант. Зайдіть на сайт Austrian і подивіться варіанти перельоту до Відня. Подумки додайте до цієї ціни вартість проїзду з аеропорта Відня до Ґраца (якщо завчасно вполювати квиток за спецпропозицією - то по 14 євро, повний тариф (така ціна буде, якщо купувати квиток на місці у день поїздки) - 40,6 євро і те і інше - ціна в один бік). Якщо ціна Вас не відлякала - обирайте цей варіант і далі цю тему можна не читати. Але, я думаю що на більшість дат (а може й на всі) - там вийде така ціна, що вам не захочеться цим варіантом користуватись - у такому разі - читайте цю тему далі (ну або потім в кінці порівняєте ціну і незручності різних варіантів і зробите свідомий вибір).
Автобуси - точно не потрібні, у сполученні як Україна - Угорщина, так і Угорщина - Австрія - міжнародний тариф дуже гуманний. Єдиний випадок де може хоч якось згодитись автобус (а може й ні) і то на короткій ділянці - у випадку, якщо вибудовується маршрут через Тревізо (про що згодом).
Якщо хочеться недорого - то майже завжди найдешевше буде через Будапешт (можна як з проїздом залізницею усієї відстані, так і підлетіти з Києва до Будапешта на WizzAir, якщо ціна на потрібні дати Вас влаштовує, в окремі дня ціна перельоту Київ - Будапешт може виходити навіть трохи дешевше, ніж поїздом, але як правило такі дати бувають лише в холодну пору року).
Найближчі до Ґраца місця, куди літають недорогі літаки з України - це Будапешт і Тревізо.
Зараз давайте проговоримо варіант через Тревізо, щоб до нього більше не повертатитсь (бо ймовірність що в якихось дуже специфічних обставинах він виявиться оптимальним - невелика - однак трошки більша нуля)
До Тревізо зазвичай і летіти дорожче ніж до Будапешта і потім до Ґраца їхати дорожче - але я припускаю, що в окремих випадках цей варіант може мати сенс - бо літак в Тревізо прилітає рано зранку і близько 5 вечора можна вже бути в Ґраці, а літак Київ - Будапешт прилітає у Будапешт близько четвертої дня, поки до Ґраца доїдете - вже буде ніч. Тобто якщо Ви хочете обов'язково підлетіти і ніде не ночувати після перельоту в дорзі і приїхати до Ґраца не надто пізно - цей варіант можна розглянути, якщо ціна на потрібну дату Вас влаштує. Вартість перельоту до Тревізо - можете самі подивитись сайтом Wizz.
А приїхати у Ґрац через Будапешт так щоб не пізно ввечері - можна або поїхавши у Будапешт по землі (у такому разі Будапешт вийде пізнього ранку і відповідно Ґрац буде після обіду), або заночувавши десь по дорозі (у Угорщині - це буде дешевше).
Далі для свідомого вибору Вам потрібно знати вартість перельотів (думаю Ви самостійно зможете подивитись сайтом WizzAir), вартість проїзду до Чопа (теж самостійно подивитесть сайтом e-kvytok), вартість Чоп - Будапешт (еквівалент 18,9 євро у сидячий вагон), а про те, скільки коштує проїзд з Угорщини у Ґрац зараз я Вам розповім.
Отже, на проїзд поїздом з Угорщини у Ґрац є дуже гарні спецпропозиції, як з обмеженою кількістю місць, так і ті, що можна взяти перед відходом.
Вибір спецпропозиції залежить від обставин: чи потрібна поїздка туди-й-назад чи лише в один бік, і якщо потрібна, то через скільки днів їхати назад (навигідніші з пропозицій туди-й-назад - це квиток з терміном чинності лише 4 дні, що іноді не вистачає), чи влаштовує умова купити завчасно квиток з прив'язкою до конкретної дати і якою дорогою будете їхати. Справа у тому, що залізницею у Ґрац можна їхати трьома різними дорогами - "короткою" (через Сентґотхард), "середньою" (через Шопрон - Вінер Нойштат) і "довгою" (через Відень), час проїзду "коротшою" і "довгою" приблизно однаковий (~5,5 годин), по "середній" дорозі їхати ще на 50 хвилин довше. Саме через відсутність рейсів у потрібний час по "короткій" дорозі гіпотетично може знадобитись поїздка по "довгій", а в одному з гіпотетичних випадків навіть по "середній" дорозі.
А саме (перелічу спецпропозиції від найвигідніших (але з найжорсткішими обмеженнями, до найменш вигідних, але найменш обтяжених додатковими умовами):
19 євро - Будапешт - Ґрац (або Ґрац - Будапешт) в один бік. Обмежена кількість місць з прив'язкою до конкретного рейса і дати, слід купувати завчасно через сайт MAV, куплений квиток здавати і обмінювати не можна, крім того квиток оплачений в інтернеті слід обміняти на паперовий в угорському (і лише угорському) квитковому автоматі (дуже суттєва умова, якщо планується купити наприклад суто Ґрац - Будапешт в один бік для зворотньої дороги, а у Ґрац приїхати як небуть з іншого боку). Діє лише на прямий потяг (Будапешт 16:10 - 22:03 Ґрац, Ґрац 6:10 - 11:54 Будапешт) - тобто з літаком wizzAir Київ - Будапешт-Київ цей поїзд не комбінується (без ночівлі в Будапешті) ні по дорозі туди, ні по дорозі назад.
39 євро Будапешт - Ґрац - Будапешт - необмежена кількість місць, можна взяти хоч перед відходом. Але продаж за такою ціною - лише в Угорщині. Чинність такого квитка - 4 дні (тобто якщо назад їхати пізніше, ніж через 4 дні - зворотній квиток пропаде). Але якщо не вдалось піймати попередню спецпропозицію по 19 - то навіть купити квиток такий квиток туди-й-назад і поїхати по ньому в один бік - це досить таки вигідно (трохи далі описаний варіант з Сентґотхардом, який трішки вигідніший у такому разі, особливо якщо з України в Будапешт приїхати по землі, але цей варіант марудніший). За цим квитком немає прив'язки до конкретного рейса, він суто на маршрут (проїзд з Будапешта в Ґрац і назад "короткою" дорогою). Слід зауважити, що хоча з пересадками по короткій дорозі можна вибудувати маршрут у різний час, однак найбільш пізній виїзд з Будапешта на Ґрац і найбільш ранній приїзд з Ґраца у Будапешт забезпечує саме прямий потяг Будапешт - Ґрац - Будапешт. Приїхати з Ґраца у Будапешт раніше ніж об 11:54 без ночівлі в дорозі - неможливо взагалі (будь якою з цих трьох доріг), а от виїати з Будапешта на Ґрац пізніше, ніж о 16:10 - можна - о 17:10 починаються варіанті і "середньою" і "довгою" дорогою, тобто цей квиток за 39 євро для проїзду таким чином не годиться).
Будапешт - Ґрац - Будапешт з терміном чинності місяць (а не 4 дні, як у квитку за 39) - 46,7 євро. Кількість квитків за такою ціною не обмежена і можна взяти хоч перез відходом, але їхати можна лише "короткою дорогою". СітіСтари насправді привабливіші ніж можна подумати якщо їхати з Чопа по землі, бо перенесення початку маршрута у Захонь замість Будапешта дуже несуттєво збільшує вартість проїзду. Наприклад сітіСтар Захонь - Ґрац - Захонь коштує лише на 5 євро дорожче: 51,7 євро замість 46,7, а економить на ділянці Чоп - Будапешт 30,4 євро (замість квитків Чоп - Будапешт і Будапешт - Чоп по 18,9 євро достатньо буде мати Захонь - Будапешт і Будапешт - Захонь по 3,2 євро). Ну і саме придбання СітіСтара в Захоні це окрема пригода.
Можна ще розглянути варіант з оплатою ділянки Будапешт - Ґрац за внутрішньоугорським тарифом - ціну на котрий можна подивитись сайтом MAV (або якщо їхати по землі з України - то спробувати в Чопі зразу випросити квиток Чоп - Сомбатхей, він гіпотетично коштує ~29,2 євро, питання у тому лише чи зможе його бабуся у міжнародній касі народити). А далі EURegio Сомбатхей - Ґрац - Сомбатхей за 19 євро (чинний 4 дні, чинний лише на регіональні потяги, але єдиний ПДС на цьому маршруті - прямий Будапешт - Ґрац - починаючи з Сентґотхарда міняє категорію з IC на REX, тому на ділянці Сенгготхард - Ґрац на підставі квитка за спецпропозицією EURegio можна їхати навіть на ньому, єдине що якщо планується їхати з використанням прямого Будапешт- Ґрац - то квиток у бабусі у міжнародній касі у Чопі треба спробувати вклянчити не до Сомбатхея, а до Сентґотхарда - він вийде на ~2 євро дорожче). Якщо бабуся в Чопі народити квиток до Сомбатхея чи Сентґотхарда не зможе - значить у Чопі, при такому плані, слід брати квиток лише до Захоні, і в Захоні брати Захонь - Сомбатхей або Сентґотхард. Цей варіант як правило має сенс винятково у ситуації, коли треба їхати в один бік, проїзд по "короткій" дорозі підходить, але квитків по 19 на прямий поїзд Будапешт - Ґрац вполювати не вдалось.
Варіанти по "довгій" дорозі (можуть знадобитись лише якщо потрібен проїзд у такий час, коли рейса по "короткій" немає):
Будапешт - Відень в один бік (або Відень - Будапешт, але обов'язкова умова одержати в угорському автоматі) - 13 євро - обмежена кількість місць, з прив'язкою до конкретного рейса RailJet - купувати на сайті MAV + Відень - Ґрац по 9 євро - брати на сайті oebb.at. В обох випадках це прив'язка до конкретного рейса і дати і стиковка на Ваш страх і ризик (бо Ви ж окремо купуєте, тому або закладайте більше час на пересадку, або якщо через запізнення першого поїзда стиковка розвалиться - другий квиток згорить).
Є ще Дьйор - Відень (і Відень - Дьйор) на аналогічних умовах по 9 євро. Загалом це трохи менш вигідно (за ділянку Будапешт - Дьйор на RailJet доплатити доведеться трохи більше ніж 4 євро), але є одна ситуація, коли цей квиток має сенс - квота місць тут трохи більша (тобто ситуація, що місця по 13 євро Будапешт - Відень на потрібний рейс уже закінчились, а Дьйор - Відень на той-же рейс по 9 ще є) - можлива.
Будапешт - Відень - Будапешт - 29 євро - необмежена кількість місць, але їхати треба на прямому RailJet (вони ходять раз на 2 години весь день), вибудовувати маршрут з пересадкою (що дозволяє проїхати посеред тих двогодинних проміжків) не дозволяється. Чинність 4 дні. Прив'язки до дати і конкретного рейса немає, можна поїхати будь-яким з RailJet протягом терміну чинності. Сенс купувати такий квиток для проїзду з Будапешта в Ґрац є лише у випадку, якщо маєте завчасно пійманий дешевий (по 9-14 євро) квиток Відень - Ґрац і Ґрац - Відень (бо якщо немає - то ціна 37,5 EUR в один бік за повним тарифом Відень - Ґрац - перекреслить весь сенс такої комбінації).
Будапешт - Ґрац - Будапешт на маршрут через Відень - 80,6 євро, термін чинності такого квитка - місяць, прив'язки до поїздів немає. На перший погляд дорого (але якщо замислитись - навіть його іноді є сенс купити навіть коли їдеш менш ніж на 4 дні - бо виходить дешевше ніж 29 Будапешт - Відень - Будапешт + 2*37,5 Відень - Ґрац). Але яким би дорогим не видавався цей квиток - у випадку, якщо можливості щось дешевше купити завчасно не було і поїздка у зворотній бік потрібна і проїзд "короткою" дорогою не підходить - це єдиний адекватний варіант.
І нарешті єдний придатний для використання з нешкідливою метою варіант з "середнім" маршрутом - це якщо треба їхати в один бік з Будапешта на Ґрац, при чому варіанти "короткою" дорогою не підходять по часу, а варіант "середньою" - підходить. У такому разі ділянка з Будапешта до Шопрона їдеться за внутрішньоугорським тарифом - ціну на котрий можна подивитись сайтом MAV(або якщо їдете з Чопа - слід випросити там міжнародний квиток одразу до Шопрона, він коштуватиме 27,7 євро замість 18,9 Чоп - Будапешт), а на ділянку Шопрон - Ґрац через Вінер Нойштат - купувати або за 9-14 євро спецпропозицію на сайті oebb.at або перед відходом буде повний тариф 35,4 євро.
P.S. слід мати на увазі якщо планується поїздка в зворотній бік теж - всі ці недорогі квитки на проїзд Угорщина - Австрія - слід купити або оплатити в інтернеті і одержати в паперовому вигляді в Угорищні. Для тих, хто не має привезеного з Угорщини квитка ціни зовсім інші. Поза Угорщиною (зокрема і в Австрії) квиток Ґрац - Будапешт в один бік - коштує 51 євро, а 39 євро в один бік - це спецпропозиція на прямий поїзд (тобто це проїзд на таких же умовах, як і по квитку, що з Угорщини привозиться по 19).
|