Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
16.10.19 , 15:10

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Розклади рейсів і маршрути поїздок

      Suggestions and their discussions

        357/358 (457/458) Київ - Рахів через Заліщики (Пропозиція та удосконалення)

Pages: 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 ... 237
Print
Author Topic: 357/358 (457/458) Київ - Рахів через Заліщики (Пропозиція та удосконалення)  (Read 713218 times)
Iwan
Active user

Posts: 4326


View Profile
« Reply #2150 on: 16.05.16 , 14:05 »
Share

Березовиця - то специфічне місце - там мочарі + відстійники тернопільської каналізації. Одним словом - болото, тому так повільно їде. Так було останніх 25 років. Хіба якусь меліорацію там влаштувати, але за які кошти?
Logged
sergius
Active user

Posts: 3666


View Profile
« Reply #2151 on: 16.05.16 , 14:05 »
Share

Хіба якусь меліорацію там влаштувати, але за які кошти?
Залишити і не чіпати. Модернізувати інші, легші ділянки.

апд.:
https://www.google.com.ua/maps/@49.540646,25.603917,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s119600850!2e1!3e10!6s%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fproxy%2Fyx2c-mYG8dkVJupixOXc3a1FznC-IhxFNJtBqxmkSmPm9UEQIK-OfrKNHWtnllnSikMQBaPj75wGYgIUsF5uu8qNFE4v2xs%3Dw203-h152!7i4607!8i3455
https://www.google.com.ua/maps/@49.539805,25.606724,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s76838497!2e1!3e10!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2Fproxy%2Fam-QudUCMKkq69OE8rru2c_v8xnWNKHAkU5f3F-wW7_lIurUuiOacXGX3I7MtYrWHxW9JVBg9yg2qgESIWneLlYNYFjCWQ%3Dw203-h270!7i1944!8i2592
https://www.google.com.ua/maps/@49.534946,25.593445,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s22007938!2e1!3e10!6s%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2Fproxy%2FKGNCaZgMJ_m9siJzdKWBlwj2Opl2BldpG29AhlxUrd2cEFYDHZBxg4p-5Cqvqsd6-mPcvzLNEhoNLr4WlBmK84S9spshNw%3Dw203-h135!7i3872!8i2592

Хіба що пустити який-небудь Тальго з нахилом кузова під ТЕПом, як в Казахстані. )
« Last Edit: 16.05.16 , 14:05 by sergius » Logged
Iwan
Active user

Posts: 4326


View Profile
« Reply #2152 on: 17.05.16 , 10:05 »
Share

Там обмеження у прямих через стан грунту. Нахили там явно зайві. Не у нахилах справа. Не впевнений, що наворочена призма сильно допоможе. Може хто знається на експлуатації РШР у болотистій місцевості, то нехай щось скаже.
Logged
sergius
Active user

Posts: 3666


View Profile
« Reply #2153 on: 17.05.16 , 13:05 »
Share

Це не перешкода. Захочуть - зроблять.
А на рахунок болотистих місцевостей - я теж так думав.
Є приклад. Ділянка Коростень-Олевськ. Раніше, років 10 назад, берлінський поїзд долав її зі швидкістю 50-60 км/год ( шпали дерев'яні, колія зі стиками, навкруги болота і т.п.) Зараз, там підняли швидкість до 80-100 км/год http://f-picture.net/lfp/s018.radikal.ru/i517/1604/f9/ad6155cfcad4.jpg/htm
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2633


View Profile
« Reply #2154 on: 17.05.16 , 13:05 »
Share

а 60 из за чего?
Logged
sergius
Active user

Posts: 3666


View Profile
« Reply #2155 on: 17.05.16 , 13:05 »
Share

а 60 из за чего?
Где именно? Вы про какой участок спрашиваете
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2633


View Profile
« Reply #2156 on: 17.05.16 , 14:05 »
Share

Vot tut 4 majzhe po 10 km.
« Last Edit: 17.05.16 , 14:05 by Andersen » Logged
sergius
Active user

Posts: 3666


View Profile
« Reply #2157 on: 17.05.16 , 14:05 »
Share

sharp turns, and other dangerous places
 А вообще, если так интересно, можете сами высчитать эти самые места. Делается так:
-берется начальная точка километража от станции Коростень;
-точки опасных мест (интервалы);
-отсчет по станциям  http://s16.radikal.ru/i191/1604/bb/7a52b75d2b0b.jpg (от Кoростеня до Олевска)
-смотрится гугл карта
« Last Edit: 17.05.16 , 14:05 by sergius » Logged
Andersen
Active user

Posts: 2633


View Profile
« Reply #2158 on: 17.05.16 , 14:05 »
Share

I understand that I can take a look a Google Maps. But the discussion was about "стан грунту." Which is something you can't see on a map.
The Korosten - west line was mentioned as an example of how upgrades apparently were made disregarding the "стан грунту", if I understood right.
We were told that speeds got upgraded from 50-60 to 80-100.
While in reality there are several long parts of 60km/h. So I don't see neither logic nor the connection to the Ternopil-south situation.
What did I miss?
Logged
albatros
Active user

Posts: 367


View Profile
« Reply #2159 on: 17.05.16 , 14:05 »
Share

The geological situation is very individual.
korosten and  Ternopil are in absolutely different climatical zones.
Do you know what is swam? It is when you go an suddenly you fall into it.
To my mind, it is much better to repair 10-20 km somewhere else than to make 1 km in Berezovytsia.

Logged
Tags:
Pages: 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 ... 237
Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Google visited last this page 16.05.16 , 19:05