Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
17.12.18 , 04:12

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Пропозиція: тетріс-оптимізація технології продажу квитків (для інтелектуалів)

Pages: 1 [2] 3 4 5
Reply | Print
Author Topic: Пропозиція: тетріс-оптимізація технології продажу квитків (для інтелектуалів)  (Read 7285 times)
Инна Киев
User

Posts: 127


View Profile
« Reply #10 on: 26.06.14 , 16:06 »
Share Reply with quote

Ну це вже занадто.
Бокові місця в плацкартних вагонах повинні коштувати дешевше, ніж небокові. Місця 37 і 38 мають мати додаткову знижку і до них не повинен застосовуватись коефіціент фірмовості.
Вархні місця також можуть коштувати дешевше за нижні, як наприклад, робили у РЖД,.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 4106


View Profile
« Reply #11 on: 26.06.14 , 18:06 »
Share Reply with quote

Слишком сложно.

Единственным нормальным решением проблемы является открытие продажи на места "в счет посадки" сразу же после того, как взят билет с промежуточной станции (но только до этой станции), а не в день отправления, когда эти места вываливаются сотнями, как это было еще недавно с поездом 126 Киев-Луганск, который выносили под ноль от Харькова, а за 24 часа из Киева в Харьков вываливались  сотни мест, на которых ехал Конотоп в лучшем случае, а в худшем не ехал никто.
Ну, яж попереджав - для інтелектуалів. Якщо Ви прочитали та зрозуміли суть, то Ви - інтелектуал.
Я ж не на асемблері писав, щоб воно геть було незрозуміле. Намагався описати звичайним текстом.
Продаж "до посадки" чи "з висадки" дійсно потрібно вдікривати одразу. Знав про це але вже не хотів відволікати увагу від головної ідеї.
Це все потрібно в комплексі закладати в можливості АСУ "Експрес". Тільки от не всі чиновники-комерсанти від УЗ взагалі здатні збагнути про що йдеться.
Проблема виникла не сьогодні і не вчора, а розв'язувати її ніхто не береться. Не тому, що ліниві, а тому, що тупі... це ж які мільйони коштів летять на вітер.

Приклад.
Будемо вважати, що я настільки продвинутий в цих пріоритетах, що буду вдумливо вибирати місце (хоча, я переконаний, що при наявності вибору місць не зважаючи на пріоритет пасажири будуть вибирати місце із своїх інших міркувань, типу: не хвіст поїзда, середина вагону, тощо).
Далі. Знаючи, що на місцях з високим пріоритетом не з початкової станції висока ймовірність того, що там буде хтось їхати я буду вибирати місце з низьким пріоритетом, оскільки тоді ймовірність того, що там хтось буде їхати - менша. А значить - менше сміття. :)

1. Вибір для пасажира не погіршиться.
2. Він бачитиме рекомендовані місця і знатиме, на скільки вони дешевші ніж інші. Це не інструмент примусу, а "детальніша інформація про товар".
3. Вибирати рекомендовані ніхто не змушує, водночас той, хто бажатиме може здешевити вартість проїзду (це аналог знижки в магазині на низьконеліквідні товари).
4. Сміття - то проблема від комуністичного минулого: чисто не там де прибирають, а там де не смітять. Провідник повинен забезпечувати чистоту у вагоні на шляху прямування.
Я не залишаю сміття, а тому й не думав про таку ситуацію.
5. Погіршення для УЗ не відбудеться.

Приклад.
Будемо вважати, що я настільки продвинутий в цих пріоритетах, що буду вдумливо вибирати місце (хоча, я переконаний, що при наявності вибору місць не зважаючи на пріоритет пасажири будуть вибирати місце із своїх інших міркувань, типу: не хвіст поїзда, середина вагону, тощо).
Далі. Знаючи, що на місцях з високим пріоритетом не з початкової станції висока ймовірність того, що там буде хтось їхати я буду вибирати місце з низьким пріоритетом, оскільки тоді ймовірність того, що там хтось буде їхати - менша. А значить - менше сміття. :)
Тому і треба пріорітет показувати лише касирам.
Ну для початку хоча б і так - тільки для касирів, щоб пасажир не діяв за принципом "а я на зло куплю з найменшим пріоритетом".

Населенность поезда считается как отношение количества перевезенных пассажиров к количеству мест в вагоне: γ=Qф/qном
Т.е. может быть γ > 100 %?
Да.
Якщо "так", те, що я називав "заселеністю вагона" повинен був називати "інтегральним коефіцієнтом зайнятості місця" - з математичної т.з. так буде чесно.

Единственным нормальным решением проблемы является открытие продажи на места "в счет посадки" сразу же после того, как взят билет с промежуточной станции (но только до этой станции), а не в день отправления, когда эти места вываливаются сотнями
Это хорошая идея, но на некоторых очень популярных направлениях это будет поводом для спекуляций. То-есть если мне по зарез нужен билет Киев - Днепр на адлерский, я смогу купить Днепр - Адлер, потом купить на это же место Киев - Днепр, после чего спокойно сдам билет Днепр - Адлер, потеряв всего КСБ 12,50.

Приклад.
Будемо вважати, що я настільки продвинутий в цих пріоритетах, що буду вдумливо вибирати місце (хоча, я переконаний, що при наявності вибору місць не зважаючи на пріоритет пасажири будуть вибирати місце із своїх інших міркувань, типу: не хвіст поїзда, середина вагону, тощо).
+1
Велику роль відіграє те, що місця у вагонах не рівноцінні між собою (верхні/нижні, бокові/небокові). Якщо у плацкартному вагоні високий пріоритет буде, наприклад, лише у верхніх місць, або лише у бокових, при тому, що будуть вільними нижні небокові місця з середнім пріоритетом, то мені як пасажиру буде начхати на заселеність поїзда і будь-який пріоритет. Я просто куплю те місце, яке буде мені найзручніше. Цей момент звісно можна регулювати різною ціною на такі місця, але думаю на вибір пасажира це не дуже вплине.
1. Хитрощі можна застосовувати й до теперішнього "Букінга": якщо залишилось 7 верхніх бокових, то після придбання ОДНОГО квитка система відкриває продаж на наступний вагон, в якому можна придбати ціле купе у зручному Вам місці, а потім здати той один непотрібний квиток. Недоліки є скрізь, всі діри не закриємо, а те, що можна закрити повинно бути закрите під час тестування системи.
2. Пріоритет - не примусівка, а підказка. У пропозиції не йшлося про знижку на "бокові", "верхні" чи "туалетні місця". Якби Ви уважніше прочитали, то зрозуміли б методику проставляння пріоритетів. У нижніх місць є більше шансів попасти у вищий пріоритет, позаяк їх розкуповують насамперед і не завжди на повний маршрут, тому УЗ краще когось підсадити на конкретне нижнє місце ніж на будь-яке інше нижнє чи навіть на верхнє, а на верхнє ймовірно знайдеться прямий пасажир.

Можно сделать проще: на поезда со спалтными местами, особенно в вагоны купе и св установить фиксированные цены на плацкарты. Например, хочешь ехать от Фастова до Казатина на поезде Киев-Львов, плати полностью за спальное место.
а хіба зараз не так? хіба зараз ціна плацкарти залежить від км?

Ну це вже занадто.
Бокові місця в плацкартних вагонах повинні коштувати дешевше, ніж небокові. Місця 37 і 38 мають мати додаткову знижку і до них не повинен застосовуватись коефіціент фірмовості.
Вархні місця також можуть коштувати дешевше за нижні, як наприклад, робили у РЖД,.
Що Ви маєте на увазі під "Ну це вже занадто."?
Те, що Ви пропонуєте - це додаткові заходи спрямовані на те ж саме - збільшення надходжень УЗ,
але це актуально тоді коли зазначені Вами місця не розкуповують взагалі, а коли розкуповують,
то в УЗ немає підстав для запровадження додаткових заходів стимулювання.
Моя ж пропозиція стосується зовсім іншого - тетріс-оптимізації технології продажу квитків,
що на доступній мові означає "найбільш ефективно розсадити пасажирів у вагоні, щоб їх кількість на всьому шляху прямування була максимальною, звичайно, за наявного попиту на сполучення".
Logged
Инна Киев
User

Posts: 127


View Profile
« Reply #12 on: 26.06.14 , 19:06 »
Share Reply with quote

Занадто - для поїздки Козятин-Фастів оплачувати стільки, як за Київ-Львів.
Quote
Можно сделать проще: на поезда со спалтными местами, особенно в вагоны купе и св установить фиксированные цены на плацкарты. Например, хочешь ехать от Фастова до Казатина на поезде Киев-Львов, плати полностью за спальное место.
Logged
Megapups
Active user

Posts: 12038


View Profile
« Reply #13 on: 26.06.14 , 20:06 »
Share Reply with quote

Я такого не предлагал.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 4106


View Profile
« Reply #14 on: 26.06.14 , 20:06 »
Share Reply with quote

Занадто - для поїздки Козятин-Фастів оплачувати стільки, як за Київ-Львів.
Quote
Можно сделать проще: на поезда со спалтными местами, особенно в вагоны купе и св установить фиксированные цены на плацкарты. Например, хочешь ехать от Фастова до Казатина на поезде Киев-Львов, плати полностью за спальное место.

Ви мабуть його не зовсім правильно зрозуміли. Якщо уважно прочитаєте квиток, то побачите,
що тариф складається із двох доданків:
1) вартість квитка (залежить від км);
2) вартість плацкарти (мені здається, що вона від км не залежить).
Тобто, ми й зараз маємо те, що пропонує Megapups.
Він, скоріш за все мав на увазі перегляд вагових коефіцієнтів між цими доданками але написав не дуже однозначно.

Для прикладу, візьмемо ціну квитка до Львова чи Ужгорода (щоб УЗ нічого на цьому не втратила).
Змінюючи вагові коефіцієнти можна зробити так, що попередня вартість залишиться такою ж, як і була до цього (наприклад, 150грн),
але частка плацкарти стане не 30% а 70%. На практиці це означатиме, що ціну квитка "диктуватиме" плацкарта,
а від кілометражу ціна залежитиме досить слабо. В результаті буде озвучена ситуація: ціна Ужгород - Київ і Фастів - Київ
може відрізнятись на якихось 20грн. Тут чиста математика і бажання УЗ витягнути з кишень пасажирів якомога більшу суму.
« Last Edit: 26.06.14 , 20:06 by Iwan » Logged
Iwan
Active user

Posts: 4106


View Profile
« Reply #15 on: 26.06.14 , 20:06 »
Share Reply with quote

Я такого не предлагал.
Ок. Гіпотетизували - так буде коректніше. Правильно?
Logged
Megapups
Active user

Posts: 12038


View Profile
« Reply #16 on: 26.06.14 , 20:06 »
Share Reply with quote

Я предложил сравнять стоимость плацкарты
Logged
nikooolay
Active user

Posts: 724


View Profile
« Reply #17 on: 26.06.14 , 20:06 »
Share Reply with quote

Ну для початку хоча б і так - тільки для касирів, щоб пасажир не діяв за принципом "а я на зло куплю з найменшим пріоритетом".
Сейчас делать различия между системами на этапе разработки - абсурд.
Зы не нужно мешать все в одну кучу:
разная стоимость мест в вагоне, это одна задача, никак не связанная с комбинированием пассажиров.
Идеальным бы было не только комбинирование, но и равномерное распределение пассажиров, если заведомо известно о низкой наполняемости состава в какую-то дату, на каком-то участке и нет возможности отцепления лишних вагонов.
Аналогично касается и скидок непосредственно пред отправлением и большом количестве свободных мест (исходя из  "продать хоть почем нибудь")
Задача комбинирования - из разряда классических математических задач, решаемая даже студентами:)
Привлекать пассажира к покупке места более удобного для уз можно различными способами, бесплатный чай, скидка в несколько гривен и тд.
Только данная система будет иметь минимальный эффект при существующей системе продаж, и общего отношения уз к пассажирам
« Last Edit: 26.06.14 , 20:06 by nikooolay » Logged
Iwan
Active user

Posts: 4106


View Profile
« Reply #18 on: 27.06.14 , 03:06 »
Share Reply with quote

Ну для початку хоча б і так - тільки для касирів, щоб пасажир не діяв за принципом "а я на зло куплю з найменшим пріоритетом".
Сейчас делать различия между системами на этапе разработки - абсурд.
Зы не нужно мешать все в одну кучу:
разная стоимость мест в вагоне, это одна задача, никак не связанная с комбинированием пассажиров.
Идеальным бы было не только комбинирование, но и равномерное распределение пассажиров, если заведомо известно о низкой наполняемости состава в какую-то дату, на каком-то участке и нет возможности отцепления лишних вагонов.
Аналогично касается и скидок непосредственно пред отправлением и большом количестве свободных мест (исходя из  "продать хоть почем нибудь")
Задача комбинирования - из разряда классических математических задач, решаемая даже студентами:)
Привлекать пассажира к покупке места более удобного для уз можно различными способами, бесплатный чай, скидка в несколько гривен и тд.
Только данная система будет иметь минимальный эффект при существующей системе продаж, и общего отношения уз к пассажирам
Спасибо Вам за ответ. Вы один из немногих, кто понял (действительно сложный) текст предложения и сумел посмотреть на эту проблему не с т.з. пассажира,
а системно - на глобальном уровне.
Quote
Сейчас делать различия между системами на этапе разработки - абсурд.
Конечно, Вы правы, ведь обсуждения пока должны идти вокруг алгоритмов присвоения приоритета и расчета стимулирующей скидки.
Все остальные эксплуатационные мелочи пока должны быть отложены в сторону.

Quote
разная стоимость мест в вагоне, это одна задача, никак не связанная с комбинированием пассажиров.
да, но почему то большинство видит только слово "скидка", а не решение проблемы оптимизации заселения вагонов.

Quote
Идеальным бы было не только комбинирование, но и равномерное распределение пассажиров, если заведомо известно о низкой наполняемости состава в какую-то дату, на каком-то участке и нет возможности отцепления лишних вагонов.
Да, конечно, пассажирам будет немного комфортнее: везде среднее количество лучше чем одни под завязку, а соседние пустые (не продали и отцепить тоже не могли).
Quote
Аналогично касается и скидок непосредственно пред отправлением и большом количестве свободных мест (исходя из  "продать хоть почем нибудь")

Предлагал это УЗ ровно 10 лет назад или даже больше, ссылаясь на пример Польши. тогда ж епредлагал и электронные билеты (хотя бы заказ+распечатка) и сезонные/недельные коэффициенты (сейчас они есть: по сезонам  и дням недели), но, сами понимаете, пришлось ждать 8 лет.
Я уже молчу о назначении подсвеки (прожекторы с лампами накаливания) светодиодного табло на киевском вокзале... Когда то предлагал устранить блики (давал четкие рекомендации) на табло от шарообразных светильников в западном подземном переходе (Киев), они ответили что изменили угол подсветки, повернув эти лампы в другое направление. Как можно повернуть "глобус" чтобы он светил по другому - не представляю. Просто есть часть очень тупых людей, которые мешают жить обычным людям.

Quote
Задача комбинирования - из разряда классических математических задач, решаемая даже студентами:)
да, но никто не то что не стремится ее решить, но даже не предполагает о ее существовании.
Quote
Привлекать пассажира к покупке места более удобного для уз можно различными способами, бесплатный чай, скидка в несколько гривен и тд.

да, именно таких мелочей порой бывает достаточно
Если мне приходиться ехать в плацкарте, то я беру боковые (чтобы ноги не перекрывали проход)... но здесь даже не о боковых речь, а о всех подряд без разбора.
Ведь по любому произвольному месту может быть высадка, которую лучше сразу сменить на следующую посадку.

Quote
Только данная система будет иметь минимальный эффект при существующей системе продаж, и общего отношения уз к пассажирам
Да, так как даже в общественном совете при УЗ вряд ли найдутся хорошие алгоритмисты/программисты... как, впрочем, и в самом Кабмине... и других структурах.
Была бы хоть малейшая технократия, тогда и жизнь была бы гораздо лучшей.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 4106


View Profile
« Reply #19 on: 30.03.17 , 20:03 »
Share Reply with quote

У причетних запрацювали мізки у потрібному напрямку:

Quote
Кор.: Ваш прогноз розвитку пасажирського сполучення на середньострокову перспективу.

Романків: Альтернативи залізничному сполученню в Україні на сьогодні не існує. В нас нема іншого варіанту, як розвивати ці перевезення. Для цього необхідно повернути частку ринку, хоч, гадаю, ми вже в першому кварталі цього року вийдемо на 50 млн відправлень, показавши "плюс" 12%. Ми будемо працювати над так званими "довгими плечами", оскільки вигідніше мати один довгий поїзд, ніж два коротких. Можу сказати, що твердження, нібито в потягах від початкової до кінцевої станції їздить лише 5% пасажирів, яке призвело до закриття багатьох потягів, є хибним. Нам краще аби в довгому потязі купувалося одне місце тричі, аніж пасажир купував би тільки квиток на повну відстань. Треба правильно керувати системою продажу. Нам є над чим працювати.
Logged
Tags:
Pages: 1 [2] 3 4 5
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!