Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.09.18 , 17:09

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Пропозиція: тетріс-оптимізація технології продажу квитків (для інтелектуалів)

Pages: 1 2 3 [4] 5
Reply | Print
Author Topic: Пропозиція: тетріс-оптимізація технології продажу квитків (для інтелектуалів)  (Read 6755 times)
Iwan
Active user

Posts: 3798


View Profile
« Reply #30 on: 28.02.18 , 12:02 »
Share Reply with quote

Пане Іван. Якщо на поїзд відсутні обмеження на продаж з проміжних стадій, то вільні місця якщо вони є видно, тобто теріс і так працює. А от у випадку зарегульовано по продажу з проміжних станцій, тоді треба брати -до Коростеня, -з Конотопа, -до Чугуєва. А зніми обмеження - буде купа перекривань типу Фастів-Лубни, тощо. Тобто тетріс працює, природнім так сказати шляхом :)
Я ж писав: можна все жорстко зарегулювати - будуть нарікання, можна все відкрити - теж будуть нарікання. Зараз тетріс не працює, бо пасажиру система не підказує яку саме "прогалину" краще заповнити, тому виходить за прикладом на рис. 1. Це як 4 мотки кабелю, з кожного можна понарізати якісь шматки, а залишок (з тих чотирьох мотків) нікому вже не потрібен. Натомість, якби за цим нарізанням слідкував "менеджер"/сервер, то він би так порадив покупцям нарізати цей кабель, щоб залишок був ліквідний - одним цілим куском, а не 4 окремі куски. Місця у вагоні - не цукор-пісок, який можна зсипати з кількох мішків в пакет і видати 3 кг одному покупцю. Залишки нереалізованих (короткі, на окремих ділянках, в середині маршруту) місць не так то й легко реалізувати, але їх умовне поєднання іноді може забезпечити проїзд за повним маршрутом.

Якщо економічно більш вигідно возити УЗ напівпусті вагони 45\46 на третині шляху аніж забиті під завязку 99\100 та 133\134, то це вказує , точніше кричить  про перше, що треба змінити це підхід пассажири для залізниці. Однак це філософія. Наразі проблема в тому, що маршрути вигадують за допомогою географічної карти ті хто не користуються послугами УЗ. Це почалося з часів, як вже писали, круглого мяча 2012, тому система продажу чи партійний квиток керівних високих посадовців або його відсутність тут ні до чого...:( Офіційний фейсбук та фінансові звіти наразі рулять.
Вигідно возити із великою змінністю пасажирів, а от ті "пустоти"/"прогалини" у заповненості місць можна оптимізувати... згідно пропозиції. Сервер може пропонувати сідати пасажирам так, щоб мінімально "розпечатувати"/"переривати" маршрути непочатих місць. Якщо хтось уже почав місце №7 з Києва до Фастова, то інший пасажир із Фастова до Козятина про це не знає і бере місце №5 чи №9, які за еквівалентні зручністю. В такому разі пасажир з Фастова до Козятина із задоволенням обрав би місце №7 зі знижкою 10грн, а залізниця виграла б на тому, що інші місця №№5,9 вона б могла продати з Києва до Козятина чи ще далі. Зараз в трамвайних поїздах без жорсткої регуляції часто виходить так: половина місць вільних, а квитків немає. В електричках усе простіше - там пасажири мігрують і щільно заповнюють вивільнені місця.
Щодо "фейсбук рулить" і "прокладають маршрути ніколи там бувши" - це факт.

Пане Іван. Якщо на поїзд відсутні обмеження на продаж з проміжних стадій, то вільні місця якщо вони є видно, тобто теріс і так працює. А от у випадку зарегульовано по продажу з проміжних станцій, тоді треба брати -до Коростеня, -з Конотопа, -до Чугуєва. А зніми обмеження - буде купа перекривань типу Фастів-Лубни, тощо. Тобто тетріс працює, природнім так сказати шляхом :)
Тут я повністю погоджуюся. Якщо не буде тупих обмежень на продаж - тетріс оптимізація буде працювати природнім шляхом, як це було десь 5-6 років тому. Так само, ніяка тетріс оптимізація не матиме сенсу, якщо будуть такі безглузді обмеження на продаж. А там, де ті обмеження доцільно встановлювати (наприклад у міжнародному сполученні), то тут доцільно встановити аналогічний алгоритм, як при поверненні квитка. Тобто, спочатку хтось купує квиток скажімо від Вапнярки до Москви, а потім через певний проміжок часу (рандомний) з"являється на це місце на ділянці Одеса - Вапнярка. Це окрім того, що принесе додатковий дохід, за рахунок продажу цього квитка на коротку відстань, так і ускладнить розбивання тарифу пр міжнародних поїздках.
В мене таке враження, що тобі та іншим читачам немає часу та натхнення уважно все прочитати.
Там йдеться про те, щоб жорстку регуляцію замінити на софт-регуляцію. Природній тетріс загнеться одразу по тому, як усі місця куплять з Києва до Фастова. Це не вихід. Одним словом тетріс це софт-саморегуляція, а природній тетріс - це "як попало"... накидати фігурки в мішок... а коли їх припасувати, то фігурок увійде вдвічі більше. Я не кажу, що це потрібно одразу на усі маршрути, але хоча б з трамвайних почати. Можна до тетріс оптимізації поруч зі знижками зробити ще й націнки і попередньому продажі на нерекомендовані місця (для коротких поїздок). Таким чином не буде жодних обмежень: хочеш бери рекомендоване зі знижкою, а хочеш - нерекомендоване - з відчутною націнкою. ... і жодних заборон, тільки ціни різні. В будь-якому разі пропонвоаний софт-тетріс не погіршить наявного стану речей. І не потрібно його боятися - це справа для програмістів. Якщо ми чогось не розуміємо (чи вважаємо занадто складним для розуміння чи програмної реалізації), то ми не повинні виступати проти цього. Ми повинні це допускати.
До прикладу, не всі сповна розуміють, як саме шиє швейна машина (як обкручується верхня нитка довкола шпульки з нижньою ниткою), але ніхто з цієї причини не відмовляється носити шитий одяг.
Тут те ж саме, може працювати та грамотно рекомендувати пасажирам обрати бажане для алгоритму місце (та ще й зі знижкою) - нехай пропонує. Чи не так?
Logged
www3
Active user

Posts: 494


View Profile
« Reply #31 on: 28.02.18 , 13:02 »
Share Reply with quote

Почекайте, якщо не зарегульований продаж, то коли пасажир шукає місце з Фастова, то місце на якому хтось їде з Києва до Фастова йому теж доступне. Наскільки я зрозумів, Ви пропонуєте щоб система такі місця видавала в першу чергу. Я чомусь не дуже впевнений, що таким чином можна суттєво збільшити заселеність потягу, хіба що для трамваїв, як на заміну зарегульованого продажу. Але тоді під питанням система, коли в продаж буде надходити наступний вагон...Тобто, мені здається, що як на заміну регулювання може й добре. Однак не впевнений, що це буде сприйматися пассажирами позитивно, бо наприклад мені краще (і це величезний плюс онлайн продажу квитків!) самому вибирати вагон та місце (сьогодні перше, завтра 38 :) ), аніж перебирати ті варіанти, що пропонуватиме система + додатковий час на оформлення квитка. Але це моє ІМХО :)
Logged
Iwan
Active user

Posts: 3798


View Profile
« Reply #32 on: 28.02.18 , 14:02 »
Share Reply with quote

Почекайте, якщо не зарегульований продаж, то коли пасажир шукає місце з Фастова, то місце на якому хтось їде з Києва до Фастова йому теж доступне.
Так, теж доступне разом із кількома сотнями інших місць, тому імовірність, що пасажир обере саме те місце, яке звільниться у Фастові становить 1/500.
Якщо свято вірити (сподіватись) в те, що пасажир обере саме це місце, то з цього нічого не вийде.

Наскільки я зрозумів, Ви пропонуєте щоб система такі місця видавала в першу чергу.
Ні, не так. Я пропоную, щоб система не просто (як є зараз) показувала масив вільних місць, а присвоювала їм пріоритети для обраних пунктів "з ..." та "до ...".
Якщо це найвищий пріоритет, то місце підсвічується "зеленим" (умовно), якщо "середній", то - "жовтим". Якщо звичайне місце, то так - як зараз, а коли можна але не бажано, то - якимось "траурним" кольором.
Таким чином, пасажир бачить усі (якщо без обмежень/регулювань продажу) доступні/вільні місця і сам обирає чи взяти йому "зелене" зі знижкою, чи "жовте" з меншою знижкою чи звичайне чи з надбавкою.
Я чомусь не дуже впевнений, що таким чином можна суттєво збільшити заселеність потягу, хіба що для трамваїв, як на заміну зарегульованого продажу.
Люди добрі.... а хіба я прямим текстом не пишу "для трамвайних маршрутів" ... та ще й їх номери вказую? Мабуть, я дуже складно пишу... що важко зрозуміти очевидне.
І чітко пишу, "софт-регулювання повинно замінити застаріле хард-регулювання". Чорним по білому :)

Але тоді під питанням система, коли в продаж буде надходити наступний вагон...Тобто, мені здається, що як на заміну регулювання може й добре.
Повагонка - це тупість. Особливо на тих маршрутах, де ніколи не відчіпляють "надлишкові вагони". Єдине виправдання "бабушка не полізе на верхню полицю, тому ми рівномірно відкриваємо вагони". Але ж можна верхні місця продавати одразу, тоді кажуть "а якщо їде група з бабушкою і всі хочуть в одному купе". Тому на перших порах нехай відкривають вагони "як є" чи "як собі хочуть", а тетріс-оптимізація матиме лише рекомендований характер зі спонукальною знижкою.

Однак не впевнений, що це буде сприйматися пассажирами позитивно, бо наприклад мені краще (і це величезний плюс онлайн продажу квитків!) самому вибирати вагон та місце (сьогодні перше, завтра 38 :) ), аніж перебирати ті варіанти, що пропонуватиме система + додатковий час на оформлення квитка. Але це моє ІМХО :)
Тема не легка. Я цілком розумію поверховість прочитання пропозиції. Знайдіть ще 15хв вільного часу та повторно перечитайте написане... краще з конспектом...
Хіба в мене десь написано про заборону он-лайн продажу? Чи про обмеження вибору місця? Такого не знайдете.
За порядком:
Ви будете бачити ті ж сам вільні місця, що бачите зараз, однак ті люди, що не мають вади зору, будуть бачити ще й кольорові позначки біля кожного вільного місця (тло чи саму цифру місця - на смак веб дизайнера).
Ці кольорові позначки вказуватимуть на бажаність (для УЗ) продажу цього місця для обраного сполучення. Вибір конкретного місця із множини вільних місць залежить тільки від пасажира. Однак пасажир знатиме, що кожному кольору відповідає своя знижка чи надбавка. Жодних обмежень: "бери і плати". Маєте зайві кошти, щоб сплатити за вподобане Вами місце, яке позначене як небажане для УЗ - не проблема - трохи доплатите та поїдете саме на тому місці. Хочете трохи зекономити і поїхати на місці 7 замість 5 - будь ласка.
Жодного додаткового часу не потрібно  можете вхопити перше що під руку потрапить не заморочуючись з надбавками/знижками... однак при перегляді вільних місць усі вагони матимуть кольорові позначки, щоб одразу бачили що є в тому вагоні (не розгортаючи показ місць у самому вагоні). Квапитесь? не проблема - "хапай і тікай" не переймаючись кольорами.
Хіба зараз ви не перебираєте між вагонами у пошуку "кращих місць"?
Logged
VB
Active user

Posts: 3309


View Profile
« Reply #33 on: 28.02.18 , 14:02 »
Share Reply with quote

Іване, наміри тут зараз у Вас благі та прозорі. Але ж точно, - пишете ж.... Якщо навіть просунуті форумчани не можуть второпати думок Ваших, то що хочете від ... скажу так, - непросунутих без конкретизації кого саме. Так само й у тих файлах, що Ви підготували для Омеляна. Дисертації на доктора відпочивають, а світила медицини взагалі на курорті на півроку в порівнянні з цими Вашими роздумами. Це ж яке айкью треба мати... Писати "чорним по білому", - це одне. а писати доступною мовою, - це інше. Нагадує форум айтішніків, де лише букви якісь зрозумілі, а все інше їхній сленг. Пишіть доступно, й люди потягнуться. Я, до прикладу, чесно признаюсь, - не читаю. Тому що й робота в мене розумова, й там голова забивається, хочеться якоїсь розради, відпочинку, - а тут неначе "антитаблетка". Можна рекомендувати тим. хто на комисію йде й закосити хоче.
Logged
www3
Active user

Posts: 494


View Profile
« Reply #34 on: 28.02.18 , 14:02 »
Share Reply with quote


За порядком:
Ви будете бачити ті ж сам вільні місця, що бачите зараз, однак ті люди, що не мають вади зору, будуть бачити ще й кольорові позначки біля кожного вільного місця (тло чи саму цифру місця - на смак веб дизайнера).
Ці кольорові позначки вказуватимуть на бажаність (для УЗ) продажу цього місця для обраного сполучення. Вибір конкретного місця із множини вільних місць залежить тільки від пасажира. Однак пасажир знатиме, що кожному кольору відповідає своя знижка чи надбавка. Жодних обмежень: "бери і плати". Маєте зайві кошти, щоб сплатити за вподобане Вами місце, яке позначене як небажане для УЗ - не проблема - трохи доплатите та поїдете саме на тому місці. Хочете трохи зекономити і поїхати на місці 7 замість 5 - будь ласка.
Жодного додаткового часу не потрібно  можете вхопити перше що під руку потрапить не заморочуючись з надбавками/знижками... однак при перегляді вільних місць усі вагони матимуть кольорові позначки, щоб одразу бачили що є в тому вагоні (не розгортаючи показ місць у самому вагоні). Квапитесь? не проблема - "хапай і тікай" не переймаючись кольорами.


Ось вона, квінтесенція. Думка тоді цікава. :) Єдине, все ж залишусь на своїй думці, що це не спричинить відчутного дозаповнення потягу. Інтуітивно. Дослідна експлуатація може допомогти розтавити крапки на "і".
Logged
Iwan
Active user

Posts: 3798


View Profile
« Reply #35 on: 28.02.18 , 15:02 »
Share Reply with quote

Іване, наміри тут зараз у Вас благі та прозорі. Але ж точно, - пишете ж.... Якщо навіть просунуті форумчани не можуть второпати думок Ваших, то що хочете від ... скажу так, - непросунутих без конкретизації кого саме. Так само й у тих файлах, що Ви підготували для Омеляна. Дисертації на доктора відпочивають, а світила медицини взагалі на курорті на півроку в порівнянні з цими Вашими роздумами. Це ж яке айкью треба мати... Писати "чорним по білому", - це одне. а писати доступною мовою, - це інше. Нагадує форум айтішніків, де лише букви якісь зрозумілі, а все інше їхній сленг. Пишіть доступно, й люди потягнуться. Я, до прикладу, чесно признаюсь, - не читаю. Тому що й робота в мене розумова, й там голова забивається, хочеться якоїсь розради, відпочинку, - а тут неначе "антитаблетка". Можна рекомендувати тим. хто на комисію йде й закосити хоче.
Так. Формалізм/канцеляризм - моя вада писання. "Професійна хвороба" - цього важко позбутися. Щоб не писав... то таке враження, що пишу офіційний звіт. Перепрошую, по іншому не виходить. Часте офіційне спілкування з чиновниками (залізничних чиновників тут навіть не беру до уваги) зробило свою справу. Тому, я не ображаюсь, коли мої ідеї не можуть зрозуміти... це нормально... але коли хтось дійсно хоче і має на це час та натхнення, то я завше готовий потлумачити будь-який момент пропозиції.
VB, я не відмовлюсь від Вашої допомоги як інтерпретатора - перекладача на мову звичайних залізничних чиновників. В мене, якщо напишу простими словами, вийде якесь простирадло на 10 сторінок.

Ось вона, квінтесенція. Думка тоді цікава. :) Єдине, все ж залишусь на своїй думці, що це не спричинить відчутного дозаповнення потягу. Інтуітивно. Дослідна експлуатація може допомогти розтавити крапки на "і".
Ось, бачте, нічого особливо складного в цьому немає. Чи зросте показник кілометро*пасажирів - можна зробити натурні випробування на тих трьох-чотирьох дослідних трамвайних поїздах. ... тільки ж як тепер це донести чиновникам зрозумілою для них мовою??? це для мене загадка :)
Головне, ніхто в цьому не зацікавлений... краще коли в чиновника тихенько перебіжить день і настане вечір, щоб спокійно піти додому.

Щодо "додаткової пропозиції": чому букінг не шукає пересадку всередині вагону чи між вагонами одного поїзда (з "кусків вільних місць")? Це трохи простіше, ніж шукати пересадки між поїздами.
Мені казали: ви собі уявляєте, провідник будить пасажира і каже "змотуйте свій матрас, і перейдіть на місце №хх, бо тут зараз ляже новий пасажир".
Але можна виставити опцію "Без пересадок з ХХ год. до ХХ год.", і все буде Ок. Було б тільки бажання в причетних.
Я не раз шукав (і знаходив) можливість їхати одним поїздом на різних місцях, але не кожен пасажир зможе самостійно перебирати станції, щоб знайти співставні варіанти "коротких квитків" для довгого маршруту.
Це можна зробити хоч зараз... хоча б без пересадок з 23:30 до 6:00 (примусова опція заборони нічної пересадки, щоб не нарікали на етапі експерименту).
Logged
VB
Active user

Posts: 3309


View Profile
« Reply #36 on: 28.02.18 , 16:02 »
Share Reply with quote


Мені казали: ви собі уявляєте, провідник будить пасажира і каже "змотуйте свій матрас, і перейдіть на місце №хх, бо тут зараз ляже новий пасажир".


Ну то цей пасажир сам же купив квиток до тієї станції, перед якою провідник його будить. Так, будить. І це нормально. Збирай манатки й шуруй на на місце №хх, бо тут зараз ляже новий пасажир
Logged
Iwan
Active user

Posts: 3798


View Profile
« Reply #37 on: 28.02.18 , 19:02 »
Share Reply with quote

Мені казали: ви собі уявляєте, провідник будить пасажира і каже "змотуйте свій матрас, і перейдіть на місце №хх, бо тут зараз ляже новий пасажир".
Ну то цей пасажир сам же купив квиток до тієї станції, перед якою провідник його будить. Так, будить. І це нормально. Збирай манатки й шуруй на на місце №хх, бо тут зараз ляже новий пасажир
Я їм теж про це казав. Майже як в народній мудрості: "Бачили очі, що купували". Виходить, що Т.Шевченка-Львів з пересадкою в Маріуполі - це прогресивно, а перелягти з кушетки на кушетку - неприпустимо.
Отримав пропозицію зробити наочний відеокліп (в першу чергу для причетних) про тетріс-оптимізацію. Як кажуть, краще раз побачити (і одразу зрозуміти), ніж 10 разів читати (і нічого не зрозуміти).
Як буде готовий фільм - викладу тут посилання на Ютуб.
Logged
VB
Active user

Posts: 3309


View Profile
« Reply #38 on: 28.02.18 , 21:02 »
Share Reply with quote

Дуже цікаво подивитись)))
Logged
Evgenio
User

Posts: 115


View Profile
« Reply #39 on: 02.03.18 , 11:03 »
Share Reply with quote

Доречі, а зараз buking видає варіанти пересадок з вагона в вагон у тому ж самому потязі?
Logged
Tags:
Pages: 1 2 3 [4] 5
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.103 seconds with 20 queries.