Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
26.02.17 , 18:02

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

      поїзд Київ - Перемишль

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 72
Reply | Print
Author Topic: поїзд Київ - Перемишль  (Read 81485 times)
Kacher_ua
Active user

Posts: 345


View Profile
« on: 09.07.14 , 12:07 »
Share Reply with quote

Так как я живу в г. Краков, Польша, а родителии друзья так и остались в Украине, передо мной стоит вопрос как легче и быстрее (да и дешевле по возможности) добиратся от меня в Киев и назад. Сейчас единственный вариант - автобусы. Но 15  часов сидя, да и на границе могут задержать как хотят. Ну не удобно...
Идеальный вариант - волна поездов : Краков (тут может быть ещё хоть Варшава, хоть Вроцлав) - Перемышль-Львов-Киев. Но вот кроме как дорого лежачего поезда Львов-Краков-Львов - нет ничего. 42 евро платить ща 340 км как-то жаба душит. ДА и стыка на Киев нету нормального.
Недавно бродил по ютубу и нашел интересное видео :
http://www.youtube.com/watch?v=RP6MNjoYdMU
Как видим - наша ЕР2 спокойно едет из Перемышля (во время Евро 2012) - фактически - было бы желание у УЗ и РКР договорится.
Знаю, что уже пытались сделать такой поезд - но через пару месяцев его отменили изза того, что после тамоденного контроля польшы - вагоны надо было собирать повторно.
Но ведь что мешает сделать что-то подобное на поезд Минск-Вильнюс?
Да и вообще, уважаемые форумчане, ккак вы думаете, есть ли у этого маршрута будущее?
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2360


View Profile
« Reply #1 on: 09.07.14 , 13:07 »
Share Reply with quote

Quote
Да и вообще, уважаемые форумчане, ккак вы думаете, есть ли у этого маршрута будущее?
Mysle ze tak, poniewaz pociag relacji Przemysl - Lwow teraz jest bardzo zapotrzebowany.

Quote
Но ведь что мешает сделать что-то подобное на поезд Минск-Вильнюс?
Nic temu nie przeszkadza. Brakuje tylko dobrej mysli dla zalatwienia tego pytania.

Quote
Знаю, что уже пытались сделать такой поезд - но через пару месяцев его отменили изза того, что после тамоденного контроля польшы - вагоны надо было собирать повторно.
Tu nie ma zadnej winy celnikow. Tu wina tylko kolejowcow. Pociag Kijow - Moskwa chodzi normalnie. Kontrola celna na pieronie i nie ma zadnej potrzeby w kontroli pociagow.

Quote
Так как я живу в г. Краков, Польша, а родителии друзья так и остались в Украине, передо мной стоит вопрос как легче и быстрее (да и дешевле по возможности) добиратся от меня в Киев и назад.
Kiedys wychodzil z tej sytuacji w taki sposob: -> Chelm -> Hrubieszow -> tam w samochod (przejscie graniczne wylacznie samochodem) -> Jagodin -> autobesem do Kowla -> pociagem do Kijowa.

... lub pociagem biezposriednim Wawa - Kijow. Szczegoli tutaj:
http://uz.gov.ua/passengers/timetables/?ntrain=50793&by_id=1
Logged
Kacher_ua
Active user

Posts: 345


View Profile
« Reply #2 on: 09.07.14 , 13:07 »
Share Reply with quote

Quote
Да и вообще, уважаемые форумчане, ккак вы думаете, есть ли у этого маршрута будущее?
Mysle ze tak, poniewaz pociag relacji Przemysl - Lwow teraz jest bardzo zapotrzebowany.
Czytałem gdzieś ze jest takij pomysl zeby zgobić taką relację. Czekamy co dalej będzie...

Quote
Quote
Но ведь что мешает сделать что-то подобное на поезд Минск-Вильнюс?
Nic temu nie przeszkadza. Brakuje tylko dobrej mysli dla zalatwienia tego pytania.
Przeszkadza - mrówki z katonami fajek oraz wudką...

Quote
Quote
Знаю, что уже пытались сделать такой поезд - но через пару месяцев его отменили изза того, что после тамоденного контроля польшы - вагоны надо было собирать повторно.
Tu nie ma zadnej winy celnikow. Tu wina tylko kolejowcow. Pociag Kijow - Moskwa chodzi normalnie. Kontrola celna na pieronie i nie ma zadnej potrzeby w kontroli pociagow.
Ceknicy Polski przy sprawdzaniu pociąga - go poprostu rozkręcają na srubki. Dla PKP oraz UZ to nie opłąca się co raz go potem naprawiać


Quote
Quote
Так как я живу в г. Краков, Польша, а родителии друзья так и остались в Украине, передо мной стоит вопрос как легче и быстрее (да и дешевле по возможности) добиратся от меня в Киев и назад.
Kiedys wychodzil z tej sytuacji w taki sposob: -> Chelm -> Hrubieszow -> tam w samochod (przejscie graniczne wylacznie samochodem) -> Jagodin -> autobesem do Kowla -> pociagem do Kijowa.

... lub pociagem biezposriednim Wawa - Kijow. Szczegoli tutaj:
http://uz.gov.ua/passengers/timetables/?ntrain=50793&by_id=1
[/quote]
To jest za bardzo dorogo oraz długo
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2360


View Profile
« Reply #3 on: 09.07.14 , 15:07 »
Share Reply with quote

Quote
Да и вообще, уважаемые форумчане, ккак вы думаете, есть ли у этого маршрута будущее?
Mysle ze tak, poniewaz pociag relacji Przemysl - Lwow teraz jest bardzo zapotrzebowany.
Czytałem gdzieś ze jest takij pomysl zeby zgobić taką relację. Czekamy co dalej będzie...
Ja o tym pisal tutaj ... a wogole o tym mowia wszystkie pasazery... nie tylko ja.

Quote
Quote
Но ведь что мешает сделать что-то подобное на поезд Минск-Вильнюс?
Nic temu nie przeszkadza. Brakuje tylko dobrej mysli dla zalatwienia tego pytania.
Przeszkadza - mrówki z katonami fajek oraz wudką...
)))) murawki... ony sa wszedzie... i do Ro i do SK i do HU gdzie tanszy ceny na "fajki-wodki"...
ale tu chodzi o tym zeby kontrola celna byla poza salonem pociaga... wtedy nie ma zadnego sensu cos chowac w samym pociagu.

Quote
Quote
Знаю, что уже пытались сделать такой поезд - но через пару месяцев его отменили изза того, что после тамоденного контроля польшы - вагоны надо было собирать повторно.
Tu nie ma zadnej winy celnikow. Tu wina tylko kolejowcow. Pociag Kijow - Moskwa chodzi normalnie. Kontrola celna na pieronie i nie ma zadnej potrzeby w kontroli pociagow.
Ceknicy Polski przy sprawdzaniu pociąga - go poprostu rozkręcają na srubki. Dla PKP oraz UZ to nie opłąca się co raz go potem naprawiać
Wiem ze to jest ale to tylko w przypadku pociagow tranzytowych, ktory przejedza granice celne... wczesniej w Przemyslu mialem taki kontrol poza pociagem, a potem szedl wsiadac do pociaga.
to bylo w roku 2010... moze tam teraz cos inne...

Quote
Quote
Так как я живу в г. Краков, Польша, а родителии друзья так и остались в Украине, передо мной стоит вопрос как легче и быстрее (да и дешевле по возможности) добиратся от меня в Киев и назад.
Kiedys wychodzil z tej sytuacji w taki sposob: -> Chelm -> Hrubieszow -> tam w samochod (przejscie graniczne wylacznie samochodem) -> Jagodin -> autobesem do Kowla -> pociagem do Kijowa.
... lub pociagem biezposriednim Wawa - Kijow. Szczegoli tutaj:
http://uz.gov.ua/passengers/timetables/?ntrain=50793&by_id=1
To jest za bardzo dorogo oraz długo
[/quote]

szybcej od pospiesznego byc nie moze )))
Przepraszam: nie Hrubieszow, a Dorohusk
Jest jeszce takie wyjscie:

kupic bilet Wawa-Dorohusk (polaczenie wewnetrzne - tanie)
+
kupic bilet Dorohusk-Jagodin/Kowiel (polaczenie miedzynarodowe - nie tanie)
+
kupic bilet Jagodin-Kijow (polaczenie wewnetrzne - tanie)
===
w sumie powinno byc tansze i mozliwo 2-kratnie /potrzebuje sprawdzenia/
« Last Edit: 09.07.14 , 15:07 by Iwan » Logged
Kacher_ua
Active user

Posts: 345


View Profile
« Reply #4 on: 09.07.14 , 19:07 »
Share Reply with quote

Quote
szybcej od pospiesznego byc nie moze )))
Przepraszam: nie Hrubieszow, a Dorohusk
Jest jeszce takie wyjscie:

kupic bilet Wawa-Dorohusk (polaczenie wewnetrzne - tanie)
+
kupic bilet Dorohusk-Jagodin/Kowiel (polaczenie miedzynarodowe - nie tanie)
+
kupic bilet Jagodin-Kijow (polaczenie wewnetrzne - tanie)
===
w sumie powinno byc tansze i mozliwo 2-kratnie /potrzebuje sprawdzenia/

Ja mówie o pociągach z Krakowa, a nie Wawy)
Dlaczego jechć przez Dorohusk/Kowel ( a tam tylko 2 pociągi do Kijowa), kiedy lepiej przez Przemyśl oraz Lwów, z którego są więcej pociągów.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2360


View Profile
« Reply #5 on: 09.07.14 , 20:07 »
Share Reply with quote

Ja mówie o pociągach z Krakowa, a nie Wawy)
Dlaczego jechć przez Dorohusk/Kowel ( a tam tylko 2 pociągi do Kijowa), kiedy lepiej przez Przemyśl oraz Lwów, z którego są więcej pociągów.

Przepraszam bardzo za Wawu - nie zauwazylem ze Pan pisze "z Krakowa".

Wtedy lepiej badz jakim pospiesznym do Przemysla, a stad busem do Szegin... tam przejsc na pieszo do Medyki,
a dalej busem na Lwow, a stad - pociagiem na Kijow.

Kiedys pisal o stacje w Szeginiach ale nikt mi wtedy nie dal poparcia dla rozwoju tej idei.
Chodzi o dobudowie bocznej kolei od toru glownego w poludniowym kierunku. 1,2 km kolei i bedzie bardzo wygondna pasazerska stacja,
do ktorej mozna wydluzyc wszystki EZT relacji Lwow - Mosciska!!!
Ponad to, nawat - niektory pociagi pospieszny: jeden Kijow - Szegini - Kijow i jeden Odesa - Szegini - Odesa.
Mysle ze to bylo by superowe rozwiazanie pytania dojazdu Polakow do Ukrainy i na odwrot - Ukraincow do Polski.

Byl swiadkiem kiedy pasazery jechali pociagem z Krakowa przez granice ale z biletami tylko do Przemysla.
Dalej zalatwili sprawe z konduktorami do Moscisk, a z Moscisk kupili bilety do Lwowa na ten samy pociag i reszta.

Pomiedzy Przemyslem a Mosciskami nie ma zadnych rewizorow i konduktory z tego korystaja.
« Last Edit: 09.07.14 , 20:07 by Iwan » Logged
Kacher_ua
Active user

Posts: 345


View Profile
« Reply #6 on: 09.07.14 , 21:07 »
Share Reply with quote

Лучше буду отвечать на русском - не всем польский понятен в достаточной мере.
По поводу поездки через Медыка-Шегени - знаем, уже мною изъезжено до тошноты.
Я даже в своём ЖЖ про этом переход целую инструкцию написал :
http://drkacher.livejournal.com/1213.html

На счёт тупиковой ветки в Шегини - ИМХО это пустая трата денег. Сделать поезд прямой Львов-Перемышль - на много проще и дешевле. И строить ничего не надо. Главное связать с обоих сторо его с дальними поездами - Краков/Вроцлав/Варшава - Перемышль и Львов-Киев/Харьков/Москва.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2360


View Profile
« Reply #7 on: 09.07.14 , 22:07 »
Share Reply with quote

Лучше буду отвечать на русском - не всем польский понятен в достаточной мере.
По поводу поездки через Медыка-Шегени - знаем, уже мною изъезжено до тошноты.
Я даже в своём ЖЖ про этом переход целую инструкцию написал :
http://drkacher.livejournal.com/1213.html
Ок. Русский мне тоже понятен.
Вижу, Вы сами все хорошо изучили, даже другим очень помогаете в этом вопросе.
Других вариантов (кроме изложенных выше) пока не вижу.

На счёт тупиковой ветки в Шегини - ИМХО это пустая трата денег. Сделать поезд прямой Львов-Перемышль - на много проще и дешевле. И строить ничего не надо. Главное связать с обоих сторо его с дальними поездами - Краков/Вроцлав/Варшава - Перемышль и Львов-Киев/Харьков/Москва.
Да. Согласен. особенно в предверии отмены виз... и, надеюсь, что позже - и внутренней таможни с ЕС.
Видел много таких пустующих переходов в Европе на внутренних границах ЕС...
Так что Шегини обречена рано или поздно стать одним из них.
Поэтому, с этой т.з. полностью с Вами согласен.

ВЫХОД из ситуации:
РА-челнок Львов-Пшемысль без промежуточных остановок с ПТК вне подвижного состава.
Для этого в Пшемысле еть соответствующее помещение, а во Львове придется организовать
похожее сооружение в каком-то тупике (если получится) или как когда-то рассматривали
Евротерминал на части грузового двора - в тупиках подземных переходов...
даже шла речь о евроколее к этому Еротерминалу.
ПТК - вне поезда: как по Львову, так и по Пшемыслю, тогда и ковырять вагоны нет смысла: ни "муравейкам", ни таможенникам.
Согласитесь, ведь это хороший компромисс.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2360


View Profile
« Reply #8 on: 10.07.14 , 11:07 »
Share Reply with quote

Ну по поводу ПТК не в вагонах есть одна проблема - окна. А именно - можно выбрасывать те же самые папиросы в окна, что-бы потом подбирать ихв определённых местах. Значит нужен забор, на подобии забора в Тересполе.
Да, есть такое, но как-то ходит 117/118 Киев-Черновцы через Молдову.... и "Калининградский транзит" через всю Литву насквозь работает... причем, без забора.
В таком случае каждый вагон снабдить полицаем. Там всего-то 4 вагона хватит. РА какой-нибудь (та же PESA), но с частым обращением. Хотя бы каждые 2 часа или каждый час - смотря от времени суток (с 6 утра до 10 вечера).
« Last Edit: 10.07.14 , 11:07 by Iwan » Logged
Iwan
Active user

Posts: 2360


View Profile
« Reply #9 on: 10.07.14 , 20:07 »
Share Reply with quote

Ок. Пропоную повернутись до початкового питання.

Вивчаємо думку форумчан щодо доцільності курсування човникових експресових РА (може/повинно бути на електротязі) Львів-Перемишль.

Запропоновано: ПМК провадити за межами салону потягів аби уберегти салони від демонтажу елементів інтер'єру.

Для реалізації задуму необхідно у Львові добудувати умовний портал, наприклад "Європортал".
Фізично = під склепінням вокзалу перепускна будка та огорожа із сітки - це все, що необхідно для цього.

Прошу, коментуйте.

п.м. навіщо тут далеко тікати від первинної теми?
Poco mamy tu pisac cos oprocz glownego tematy dyskusji?
Logged
Tags:
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 72
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.081 seconds with 20 queries.
Google visited last this page 09.07.14 , 13:07