Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
26.02.17 , 18:02

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

      поїзд Київ - Перемишль

Pages: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 [62] 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
Reply | Print
Author Topic: поїзд Київ - Перемишль  (Read 81488 times)
Emblaze
Active user

Posts: 1494


View Profile
« Reply #610 on: 10.01.17 , 04:01 »
Share Reply with quote


Учитывая, что трансформер пока пойдет только одним из разработанных графиков (а именно 22:хх из Киева), то можно попробовать условно-обеденную пару Киев 14:20 – Львов 19:хх продлить в Перемышль. Дальше поляки вроде хотят чтобы он там ночевал, но такого кина мы им вряд-ли предоставим, потому что будут сложности с оборотом. Я говорил, что может есть смысл попробовать ночной рейс на Киев. Меня обескуражило то, что департамент всерьез планирует ночной размен Хундаев от Львова до Киева, чтобы не доводить аж до такой беды, запустим ночник в одну сторону, с другой, надеюсь, их попустит.
Несколько непонятно сформулировано. Ночной рейс на Киев без пересечения границы?
« Last Edit: 10.01.17 , 04:01 by Emblaze » Logged
sergiy
User

Posts: 115


View Profile
« Reply #611 on: 12.01.17 , 20:01 »
Share Reply with quote

Цифры, начиная с четверга - не впечатляют.
Хотя, до четверга еще времени...

Ну как не впечатляют... Думаю, что в УЗ ожидали цифру ~100 человек, и то по пикам, и через три месяца. 100% загрузка для международного сообщения в первый месяц запуска без онлайн-продажи и даже без нормальной продажи в кассах (например в Мариуполе нет международной кассы, ближайшая за тридевять земель, в Запорожье,то есть теряется огромная часть пассажиропотока в регионах) - это что-то феноменальное. Я уже жду вторую пару.

Вторая пара напрашивается, но скорее всего до Хелма, а не Перемышля.
Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 2977


View Profile
« Reply #612 on: 12.01.17 , 21:01 »
Share Reply with quote




Вторая пара напрашивается, но скорее всего до Хелма, а не Перемышля.

Да, вот здесь уже такие предложения обсуждали
Logged
Andersen
Active user

Posts: 1541


View Profile
« Reply #613 on: 13.01.17 , 13:01 »
Share Reply with quote

Recommendations for optimizing the cross border 705/706 service after trying out the service, read more:
http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=122942.msg454974#msg454974

Operation (in the direction of Przemysl):
1. Ukrainian custom formalities should be completed within the 50-55 minute drive from Lviv to Mostiska II. Kill the 13 minute stop at Mostiska II, 3 minutes should be enough. If the border check can't be completed in 50 minutes, add more personal.
2. Polish border checks begin in the train at Mostiska taking advantage of the 10 minute slow drive from Mostiska to Medyka.
3. The prolonged call in (30 minutes) in Medyka is cut to 3 minutes.
4. Begun in Mostiska, Polish border control continues en route after the train passes Medyka taking advantage of the 18 minute slow drive from Medyka to Przemysl.
5. If some passengers/wagons aren't processed yet by the Poles by the time the train arrives to Przemysl, those wagons remain sealed with closed doors while they are processed. Passengers from the en-route processed wagons are free to go immediately after the train reaches the station.
6. 2 PKP Intercity conductors board the train at Medyka. Taking advantage of the 18 minute slow drive from Medyka to Przemysl, they sell tickets for connecting PKP train services - easing the pressure on the ticket booths at the station in Przemysl.

These measures will instantly shorten the schedule by 37 minutes for train no. 705 (10+27) while providing the Polish border guards 31 minutes to process the train (10+3+18), one minute more than today.  

Infrastructure:
1. Upgrading of tracks and switches at stations between Lviv and Mostiska II to a 120 km/h throughput standard, avoiding the need for the train to slow down wasting time and energy.
2. Upgrading of the Mostiska II - Przemysl railway from 40/60 km/h to 80/100 km/h.
3. The transfer for the passengers at Przemysl from the 1520 mm track to the 1435 mm platform shouldn't have to involve two times going up and down into underground passings.

Optimizing is important to increase the long term competitiveness of the connection.
It is bound to involve a change of trains due to the change of gauge. That inconvenience need to be compensated by smothering the other elements.  
« Last Edit: 13.01.17 , 15:01 by logist » Logged
rasha
User

Posts: 87


View Profile
« Reply #614 on: 13.01.17 , 13:01 »
Share Reply with quote

2. Polish border checks begin in the train at Mostichka taking advantage of the 10 minute slow drive from Mostichka to Medyka.

There is no station Mostichka. The station name is Mostiska. It is impossible for border control officers of Poland to enter Ukraine, so this idea is not possible.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 1541


View Profile
« Reply #615 on: 13.01.17 , 13:01 »
Share Reply with quote

You are right, so I changed the name in my post.


Polish border control officers can operate in Ukraine if they are allowed to. It might require some rules changes. Like the Polish rules also need changing a bit.
« Last Edit: 13.01.17 , 14:01 by Andersen » Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 2977


View Profile
« Reply #616 on: 13.01.17 , 13:01 »
Share Reply with quote

Andersen, 2 вопроса:
1. Как польские пограничники и таможня окажутся на ст. Мостиська? Это ж территория Украины.
2. Как кондукторы PKP IC окажутся в Медыке? Ведь туда поезда этого перевозчика не ездят, а только электричка Przewozy Regionalne и то не ежедневно
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2360


View Profile
« Reply #617 on: 13.01.17 , 13:01 »
Share Reply with quote

Очень сложно изменить закон, т.к. могут возникнуть определенные коллизии норм права. Эта проблема существует в местах совместного ПТК. Например, даже если польский таможенник обнаружит нарушение на физической территори Украины (даже за пределами таможенной границы Украины) он не сможет ничого сделать с нарушителем, пока он вместе с поездом не въедет на территорию Польши. То же самое с украинскими таможенниками, если они обнаружат контрабанду (например, незаконный вывоз из Украины культурных ценностей) на физической территории Польши (даже вне таможенной границы Польши), то он не можеть применить санкции. Честно говоря, я не представляю, сколько потребуется изменений в законы, чтобы как-то реализовать этот механизм. Но, есть другой пример - В.Британия-Франция, где британские органы работают на территории Франции (перед въездом в тоннель под Ла-Маншем). Так, что если чиновники сильно захотят, то все возможно.
« Last Edit: 13.01.17 , 13:01 by Iwan » Logged
Iwan
Active user

Posts: 2360


View Profile
« Reply #618 on: 13.01.17 , 13:01 »
Share Reply with quote

Andersen, 2 вопроса:
1. Как польские пограничники и таможня окажутся на ст. Мостиська? Это ж территория Украины.
2. Как кондукторы PKP IC окажутся в Медыке? Ведь туда поезда этого перевозчика не ездят, а только электричка Przewozy Regionalne и то не ежедневно
1. на підставі міжурядових угод... так саме, як українські машиністи опиняються в Перемишлі (на території Польщі). Якщо мова про транспорт, то є купа варіантів, в т.ч. проїзд службовим транспортом з Медики.
2. Кондуктори можуть виконувати свою роботу при виході пасажирів у Перемишлі, адже ПД необхідно зберігати до завершення поїздки, а це, як мінімум = "до виходу із салона поїзда". варіант незручний, але допустимий.
також можна приїжджати попереднього дня, а повертатися - наступного. Коли буде більше пар, то буде трохи простіше. Зрештою можна домовитись з УЗ про перевезення лімітованої к-ті кондукторів ПКП іншими пас поїздами УЗ.
Logged
Ulf
Active user

Posts: 2206


View Profile
« Reply #619 on: 13.01.17 , 14:01 »
Share Reply with quote

1. на підставі міжурядових угод... так саме, як українські машиністи опиняються в Перемишлі (на території Польщі). [...]

Да, но действие (пограничной) полиции сильнее влиает на (свободу) граждан чем работа машиниста. Правда, и на такое государства нередко договариваются.

С уважением, Ульф
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 [62] 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.147 seconds with 21 queries.