Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.09.17 , 19:09

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Тамбур

      Travelogues

        З Ужгорода до чорноморського узбережжя Болгарії (липень 2014)

Pages: 1 2 [3]
Reply | Print
Author Topic: З Ужгорода до чорноморського узбережжя Болгарії (липень 2014)  (Read 11221 times)
azh
Active user

Posts: 173


View Profile
« Reply #20 on: 02.09.15 , 10:09 »
Share Reply with quote

За дещо зміненим маршрутом (через Солотвино–Сіґету-Мармацієй) у тому ж складі їздили на море до Болгарії 14–30 серпня 2015. Подаю деталі, зокрема стосовно поїзда Бухарест–Сіґету-Мармацієй, відносно якого тут велася дискусія.

курси валют:
1 долар – близько 22 гривень
1 євро – близько 25 гривень
1 євро = 4.36 румунських лей,
1 долар = 3.905 румунських лей (у банку в Сіґету-Мармацієй).
1 євро = 1.95 болгарського лева
(курс обміну в Силістрі 1.94, у Краневі 1.90).
1 долар = 1.74 болгарського лева
(курс обміну в Силістрі 1.70–1.74, у Краневі 1.67).

Ідея була спробувати перехід Солотвино–Сіґет, але ситуація ускладнилася тим, що квитки купували буквально напередодні виїзду. Тому квитків на "прямий" варіант поїздом "Сіґет–Бухарест" у кушетковому вагоні вже не було.  Цей "прямий" варіант на сайті румунських залізниць фігурує як два різні поїзди:

Сіґет  17.42 – 22.18 Беклян-пе-Сомеш (поїзд R4136)
і Беклян-пе-Сомеш 22.40 – 8.22 Бухарест (поїзд IR1644).

Для цього варіанту на сайті румунських залізниць можна купити квиток, у т. ч. кушетку в купе на 4 особи (вагонів з купе на 6 осіб там не зазначено).

Для іншого, здавалося б, аналогічного варіанту

Сіґет  16.15 – 20.36 Беклян-пе-Сомеш (поїзд R4134)
і Беклян-пе-Сомеш 21.44 – 6.48 Бухарест (поїзд IR1642).

можна тільки подивитися ціну, але квитків купити не можна. Квитки (наперед, кушетку в купе на 4 чи 6 осіб) можна купити окремо на другу ділянку – з Бекляна до Бухареста. На першу ділянку квитки можна було б купити в Сіґеті в день відходу. Однак, ми не ризикнули на цей варіант, знаючи, що година спізнення для румунського поїзда – не дивина, а втратити кошти за дорогу до Бухареста ще й залишитися в Бекляні ввечері не хотілося.

Така асиметрія з цими варіантами, а також певний попередній досвід (бачений мною торік на бухарестському вокзалі поїзд "Бухарест–Сіґет") схилила до висновку, що перший з названих варіантів є насправді одним поїздом, який на шляху слідування міняє номер і категорію. Це, можна сказати, підтвердилося на зворотному шляху.

А нами було вибрано трохи несподіваний варіант. Ми вирішили сісти на поїзд IR1642 не в Бекляні, а на початковій станції – в Бая-Маре, а туди доїхати з Сіґета автобусом (досвід минулих років підказував, що автобуси в Румунії спізнюються менше, ніж поїзди). На цей поїзд за день до відходу квитки ще були.

Назад купили квитки на "прямий" варіант з Бухареста до Сіґета.
   
Старт з Ужгорода вранці 14 серпня (8 год 35 хв) автобусом "Ужгород–Великий Бичків" до Солотвина – 2 по 85 гривень (в автобусі, в касі, якщо вірити сайтові, стільки ж). Прибуття до Солотвина о 12 год 50 хв. Зупинка – біля дев'ятиповерхового будинку (там на протилежному боці є будочка "Автостанція"), а не там, де виходять ті, кому на озера.
Вартість – по 3.4 Є на одного.

Пішки до кордону – близько 25 хв (завдяки детальним порадам молодого солотвинця). Перехід кордону – без черги, але довелося чекати хвилин 40, бо у румунів саме на наших паспортах поламався комп'ютер.

Від кордону до вокзалу в Сіґеті недалеко. Але сайт autogari.ro показував автобуси на Бая-Маре не від вокзалу, а від магазину "Кауфланд", що виявилося далеченько. Ішли через центр (центр симпатичний), та ще й застрягли у черзі в банку з обміном грошей (була п'ятниця по обіді, зворотний шлях через Румунію теж планувався на вихідні і залишатися без леїв не хотіли). Словом, до "Кауфланда" мало не бігли, було непросто. По дорозі побачили обмінний пункт, де гроші міняють швидко за таким же курсом – наука на майбутнє. Зупинка біля "Кауфланда" виявилася звичайною зупинкою, а не автостанцією – без жодного розкладу. Публіка (на диво) виявилася неангло(німецько)мовною і не давала переконливо зрозуміти, що автобуси на Бая-Маре відходять саме звідси. Автобуси зупинялися звичайні міські, на позначеному на дорожньому полотні секторі "BUS" зупинялися легкові авто (Румунія!), анонсованого на 15.30 автобуса на Бая-Маре не було. Нарешті, в однієї жінки, яка, як виявилося, проводжала до Бая-Маре сина, за допомогою ламаної румунської і жестів з'ясували, що автобус має таки бути. І він прибув о 15.45. Зупинка ця не була початковою, і наше щастя, що були вільні місця.

Сіґет15.45 – 17.40 Бая-Маре. Автобус (малий). 2 по 15 лей = по 3.44 Є на одного. Спізнився на 40 хв. Дуже складна дорога, багато серпантинів. Дуже гарний краєвид на самісінькому верху, на перевалі. Автовокзал у Бая-Маре поруч із залізничним.

18 год 22 хв. Поїзд Бая-Маре–Бухарест. Кушетковий вагон на 4 особи, їхали самі в купе. Квитки куплено напередодні (13 серпня) через інтернет на сайті румунської залізниці CFR. Оплата карткою Укрсиббанку в євро 71.51 Є (остаточна сума) = 310.65 лей за два квитки (ціна з урахуванням знижки за купівлю через інтернет; повний тариф 327 лей) – по 35.76 Є на одного.  Виходить коефіцієнт 4.344 лей/євро.

Поїзд прибув до Бухареста 15 серпня о 7 год 40 хв (замість 6 год 48 хв за розкладом, що для румунського поїзда майже вчасно).

Швидко сіли на тролейбус № 85 до Gara Obor. Карточка з оплаченими 4 поїздками (двоє людей туди, двоє через два тижні назад) коштувала 6.80 лей = по 0.78 Є на одного. Їхали близько 25–30 хв.

Відразу сіли в автобус "Бухарест–Келерашь" о 8 год 30 хв. Ціна – по 25 лей за одного  = по 5.73 Є на одного. Їхали близько 2 год 15 хв.

Прибули до автовокзалу "Орізонт". Ключовим пунктом було встигнути на автобус до порома, який відправлявся об 11 год (інтервал руху 2 год) від лікарні на околиці міста. Підійшли до таксиста, який погодився підвезти до лікарні за 5 лей (без лічильника, ціна за домовленістю) = по 0.57 Є на одного. Їхали близько 5 хв.

11 год 00 хв. Автобус "Spital–Chiciu". Зовсім мало пасажирів. Доїхали за 15 хв. – 2 леї за одного = по 0.46 Є на одного.

Перепливли поромом через Дунай, пройшли кордон, зайшли в Силістру, поміняли гроші, швидко пройшли через місто до автовокзалу, встигли на 13.00. Система купівлі квитків на автовокзалі вкрай безглузда, нас відсилали з однієї каси до іншої, так нічого й не продали. Зрештою, купили квитки у водія, але тільки після того, як сіли пасажири, що мали квитки. На щастя, автобус був великий і місця вистачило всім.

Автобус Силістра–Варна о 13 год 00 хв (перевізник – компанія "Хари 3") – по 10 левів за одного = по 5.13 Є на одного.
Без заїзду в Добрич, прибули до Варни близько 15.00.

15 год 30 хв, автобус Варна – Кранево  – 2 по 4 леви = 2 по 2.05 Є на одного. Прибуття близько 16.00, висадив нас біля церкви.

Сумарно Ужгород – Кранево – по 56.93 Є за одного

Зворотний шлях:

29 серпня
Кранево 7.52 – 8.20 Варна (автобус із Каварни,  в інтернетному розкладі о 7.45) – по 4 леви за одного = по 2.05 Є за одного.

9.00–10.44 Варна – Силістра  (автобус) – по 10 левів за одного = по 5.13 Є. Малий автобус, куплені нами за 40 хв до відходу два квитки виявилися передостанніми. Стоячих пасажирів не беруть. Вийшли на початку Силістри, біля перехрестя вул. Добрич і вул. 7 Септември. Пішки до  кордону – 10 хв. Перехід – 5 хв.

11.30–11.55 Пором по румунській території через Дунай – безкоштовно.

12.08 Оскільки відомий нам за розкладом автобус від порому до Келерашь ("Chiciu – Spital") мав бути аж о 13.30 (тоді не встигали на автобус Келерашь–Бухарест о 13.30, а більш пізній о 15.15 нам вже не підходив через ризик спізнитися на поїзд), довелося брати таксі, яке, на щастя, привезло когось. Оплата по лічильнику – від порому до автовокзалу "Орізонт" – 30 лей.  Взяли з собою ще румунського хлопця, який заплатив 5 лей. Наша частка 25 лей – по 2.87 євро за одного.
(Дорогою побачили мікроавтобус назустріч; хлопець-румун звернув на нього увагу. Вірогідно, це теж автобус з Келерашь до порому, який мав би вертатися біля 12.30. У розкладі його немає, але треба мати на увазі).

12.15 Автобус Келерашь – Бухарест  – 2 по 25 лей – по 4.6 євро за одного. Прибуття на Autogara Obor близько 14.35

Посиділи на лавочці у парку напроти Gara Obor. Там є безкоштовний Wi-Fi (мережа HotSpot). Навіть можна було говорити по скайпу.

Тролейбус № 85 Gara Obor – вокзал – оплата купленою перед тим карткою (див. вище).

Ціни за ручну камеру схову на вокзалі в Бухаресті (Bucuresti Nord): 5 лей за малий багаж, 9 лей за великий.
 
Поїзд Бухарест – Сіґет

У розкладі в Бухаресті на вокзалі вказаний як IR1643 Бухарест–Салва. На вагонах написи "Бухарест–Сіґет" або "Бухарест–Брашов–Сіґет". У квитках вказаний як два поїзди:
IR1643 Bucuresti Nord 18.05 – 02.32 Beclean pe Somes 
RE4133 Beclean pe Somes 02.44 – 07.10 Sighetu Marmtiei

18 год 05 хв. Кушетковий вагон, 4-місне купе. Квитки куплено наперед (13 серпня) через інтернет на сайті румунської залізниці CFR. Оплата карткою Укрсиббанку в гривнях. Прямий перерахунок з леїв у гривні. Вартість 1473.22 гривень = 248.71 лей за два квитки (з урахуванням знижок за купівлю заздалегідь і за купівлю через інтернет; повний тариф 323 леї) – по 29.45 Є на одного (якщо перераховувати з гривень по 25 Є/грн.).

Нами було куплено через інтернет квитки у 4-місне купе кушеткового вагону. Так і вказано в самих квитках. При купівлі задавалося як бажане одне нижнє місце і одне верхнє. У куплених же квитках були вказані обидва місця верхні (24-S і 26-S). При цьому система не видала, як вона це робить зазвичай, повідомлення про те, що не може задовольнити вибір місць. Тоді я відчув елемент інтриги в тому, що для 4-місного купе логічно було б очікувати інших варіантів: нижнє місце 21(22) і верхнє місце (від 23 до 26), або ж два верхні (середні) 23 і 24, або ж два верхні 25 і 26.

Інтрига розв'язалася несподівано. Вагон виявився не з 4-місними кушетковими купе, а з 3-місними спальними. У нас було середнє місце 24 і верхнє 26. Чому так – ми не питали, та й не було в кого. Провідник (уперше за наш досвід подорожей кушетковими вагонами в Румунії) виявився неангломовним. Мало того, ще й запропонував нам замінити верхнє місце на нижнє в сусідньому купе за 10 євро, від чого ми відмовилися.

Кондиціонер не працював, було гаряче.
 
За вікном вразило величезне сміттєзвалище на під'ізді до околиць Сіґета. У нашій країні такого не бачили.

30 серпня
Прибуття в Сіґет близько 7.30 замість анонсованого 7.10. Пішки до кордону, швидкий перехід (ні машин, ні людей). Пішки до тієї ж зупинки в Солотвині.

Майже відразу –  близько 8.35 – автобус "Рахів–Ужгород" (у розкладі на автостанції не вказаний, але люди чекали і підказали нам) – 150 гривень за двох = по 3 Є за одного. Прибуття в Ужгород – аж о 13.20.

Сумарна вартість Кранево – Ужгород – по 47.49 Є на одного.

Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21075


View Profile
« Reply #21 on: 02.09.15 , 11:09 »
Share Reply with quote

А з яких міркувань ви в обидва боки перетинали кордон саме коло Сілістри, чому не через Джурджу-Русе, хіба так не швидше?
Logged
opex
Active user

Posts: 11102


View Profile
« Reply #22 on: 02.09.15 , 11:09 »
Share Reply with quote

Яка заповненість вагонів Бухарест-Сігет? Хтось був на нижній полиці?
Logged
azh
Active user

Posts: 173


View Profile
« Reply #23 on: 02.09.15 , 22:09 »
Share Reply with quote

Quote
А з яких міркувань ви в обидва боки перетинали кордон саме коло Сілістри, чому не через Джурджу-Русе, хіба так не швидше?

Кілька років тому їздили в обидва боки через Русе. По-перше, це помітно дорожче. Бухарест--Русе поїздом чи автобусом -- близько 10 євро за одного. Від Русе до Варни -- 16 левів (8.2 євро) за одного. По-друге, довше (якщо мета -- Варна). По-третє, менша частота руху транспорту. По-четверте, пішохідний перехід біля Силістри знімає багато проблем, бо міст Русе--Джурджу пішки не перейдеш. Два роки тому місцевого громадського транспорту між Джурджу і Русе не було. Не знаю, як зараз. Тому, як на мене, за всіма параметрами перехід через Силістру оптимальний. Єдине, що, якщо метою є відвідати Русе і Велико Тирново, можна вибирати цей варіант з ночівлею в Русе.
Logged
azh
Active user

Posts: 173


View Profile
« Reply #24 on: 02.09.15 , 22:09 »
Share Reply with quote

Quote
Яка заповненість вагонів Бухарест-Сігет? Хтось був на нижній полиці?

У поїзді було 2 спальні вагони (один з них, наш -- у ролі кушеткового) і 4 чи 5 сидячих (один 1 класу, решта - другого). У нашому вагоні зайняті були не всі купе (в одне з них нас хотів відправити провідник за окрему плату). В нашому купе на нижній полиці з Бухареста до Сіґета їхала пані (румунська угорка, також відпочивала на морі, але в румунській частині узбережжя). 
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21075


View Profile
« Reply #25 on: 03.09.15 , 09:09 »
Share Reply with quote

Quote
А з яких міркувань ви в обидва боки перетинали кордон саме коло Сілістри, чому не через Джурджу-Русе, хіба так не швидше?

Кілька років тому їздили в обидва боки через Русе. По-перше, це помітно дорожче. Бухарест--Русе поїздом чи автобусом -- близько 10 євро за одного.
міжнародний залізничний квиток за тарифом SET там 8 євро має бути.
Logged
azh
Active user

Posts: 173


View Profile
« Reply #26 on: 04.09.15 , 00:09 »
Share Reply with quote

Quote
Кілька років тому їздили в обидва боки через Русе. По-перше, це помітно дорожче. Бухарест--Русе поїздом чи автобусом -- близько 10 євро за одного.
міжнародний залізничний квиток за тарифом SET там 8 євро має бути.
Два роки тому (2013) ми, їдучи поїздом з Бухареста (12 год 30 хв) до Русе (15 год 25 хв), заплатили за два квитки у вагоні другого класу 126 леїїв (що складалося з власне квитків 2 по 49.02 лея + резервування 27.06 лея за двох + округлення касирами до леїв у більший бік), тобто по 14.4 євро за одного. Квитки купували в касі бухарестського вокзалу перед відходом, про тариф SET нічого не знали.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21075


View Profile
« Reply #27 on: 04.09.15 , 10:09 »
Share Reply with quote

та ні, SET це і є міжнародний тариф, що діє між країнами SERG (Румунія, Сербія, Чорногорія, Болгарія, Греція, Македонія і Туреччина):
http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=27575

Цікаво, звідки взялась ціна 11 євро за квиток замість 8?

А про резервації - це я не подумав. І так, 3 євро - це типова ціна міжнародної резервації в сидячий вагон. Хоча з іншого боку - саме в межах SERG бувають і дешевші міжнародні резервації в сидячий, як наприклад Салоніки - Софія по 1 євро.
Logged
azh
Active user

Posts: 173


View Profile
« Reply #28 on: 16.07.16 , 10:07 »
Share Reply with quote

Розглядаючи варіанти подорожі до болгарського моря на це літо, звернув увагу, що в поїзді "Сіґет--Бухарест" кушеткових (чи прирівняних до них) вагонів уже нема. Є тільки досить дорогі спальні вагони з двомісними купе або ж сидячі, що явно незручно. Тому доведеться знову їхати через Бая-Маре.

Є й альтернатива. Знову пустили літній поїзд IRN1944 Сату-Маре--Манґалія, де є серед іншого й кушеткові вагони з 4-місними та 6-місними купе за прийнятними цінами. На нього можна сісти в Сату-Маре (перехід Дяково--Халмеу) чи Бая-Маре (перехід Солотвино--Сіґет). Ще один варіант -- під'їхати з Сіґета до Бекляна (поїзд IR1947) й там підсісти на цей же поїзд IRN1944. Так виходить менше часу, але близько півгодини на пересадку в Бекляні. (З Манґалії місцевим автобусом до Вама-Веке, там можна непогано покупатися й, кому треба до Болгарії, на перехід Вама-Веке--Дуранкулак. Там пару років тому ходив десь біля 13-14 год. автобус до Каварни, але зараз, схоже, його вже нема).

Всі варіанти купуються на сайті CFR.
Logged
azh
Active user

Posts: 173


View Profile
« Reply #29 on: 14.08.17 , 07:08 »
Share Reply with quote

Оскільки бачу, що тему читають (та й літо ще), вирішив надати інформацію, актуальну на серпень 2017.

курси валют:
1 євро =30 гривень
1 євро = 4.5 румунських лей (обмінний пункт у Сігету-Мармацієй).
1 євро = 1.95 болгарського лева (курс обміну у Варні в банку 1.945, у Поморії 1.93).

Ми виїхали з Ужгорода в напрямі на Поморіє 8 серпня 2017 р. Група з 4 дорослих. Віза шенгенська багаторазова (Польща) – у мене. Інші – з біометричними паспортами без віз. Жодних питань при проходженні кордону.

Ужгород-- Солотвино (8 год 00 хв), автобус "Ужгород–Великий Бичків" до Солотвина – 4 по 120 гривень (у касі, з яких 8 гривень – комісійний збір за попередній продаж, квитки купили напередодні і правильно зробили, бо автобус був повний). Прибуття до Солотвина (зупинка біля дев'ятиповерхового будинку) близько 11 год 05 хв. Автобус іде дуже швидко, без заїзду на автовокзал у Мукачеві (інші автобуси йдуть мінімум на годину довше).
Вартість – по 4.0 Є на одного.

Пішки до кордону -- близько 25 хв. Таксі не спостерігали. Піший перехід кордону – практично без черги (4—5 людей).

Сігет  15.50 -- 20.19 Беклян-пе-Сомеш (поїзд R4134 до Клужа) – 4 по 18.2 лей (по 4.93 Є на одного). Прибули за графіком, що здивувало.

Беклян-пе-Сомеш 22.31 -- 6.31 Бухарест (поїзд IR10642 з Клужа).
4 кушетки в купе на 6 осіб – 459.42 лей (повний тариф 483.60 лей, знижка за купівлю в інтернеті 5 % =24.18 лей) -- по 25.52 Є на одного
(купували саме на цей поїзд, бо прямий з Сіґета прибуває в Бухарест аж о 8:30)

Поїзд прибув до Бухареста 9 серпня о 6 год 31 хв (за розкладом – ще одне диво). На зупинці біля вокзалу купили Activ Card на 8 поїздок за 14.10 лей (3.70 за картку +8х1.30). Сіли на тролейбус № 85 до Gara Obor. Їхали близько 25--30 хв. -- по 0.78 Є на одного

Автобус "Бухарест--Келерашь" відходив о 8 год 00 хв. Ціна -- по 25 лей за одного  = по 5.56 Є на одного. Їхали близько 2 год 15 хв.
У Келераші автобус зупинився, як завжди, на проспекті біля автовокзалу. Як виявилося потім, сюди ж перенесли зупинку міського автобуса. Ми ж за звичкою пройшли до зупинки міського автобуса трохи вперед і там її не виявили. Довелося йти пішки до наступної зупинки. Сіли на міськй автобус (без номера), проїхали одну зупинку (по 2 леї за одного = 0.44 Є за одного), вийшли біля обласного суду ("Tribunalul"), повернули до лікарні, о 10:45 були на зупинці біля лікарні, однак очікуваного автобуса до порома (Chiciu), який раніше завжди відправлявся об 11 год, не виявилося. Десь об 11:15 підійшли до таксиста, домовилися про ціну до порома за 20 лей (без лічильника, ціна за домовленістю) = по 1.11 Є на одного. Їхали близько 15 хв. Прибули до порома – на поромі і перед поромом жодної машини. Ми були перші (раніше такого не бачили). Але за якісь 20—25 хв назбиралося досить машин, переправилися через Дунай.

Дуже швидко йшли до прикордонного переходу, щоб постаратися встигнути в Силістрі на автобус до Варни о 12:30 (інакше довелося б чекати наступного аж до 16:30). Встигли. Десь о 12:15 одразу за переходом зловили таксі (не було часу навіть міняти гроші), він швидко довіз нас до самого автобуса за 4 леви (ціну назвав 3.50, але 50 стотинок ми лишили йому "на чай") – по 0.51 Є за одного.

12:30. Автобус Силістра—Варна (через Добрич) – по 9.95 лева за одного (5.10 Є за одного). Квитки в касі. У дорозі – близько 2 год 15 хв.

У Варні у відділенні банку у великому торговому центрі біля автовокзалу поміняли євро на леви (хороший курс 1.945, але дуже повільно). Швидко перейшли на "частна автоґара Младост" (7—8 хв), де о 16:00 був автобус на Бурґас через Поморіє.

16:00. Автобус Варна—Поморіє – по 13 левів за одного (6.67 Є за одного). Квитки в касі. У дорозі – близько 2 год 30 хв.

Поморіє: автовокзал (нове місто) – центр (старе місто) – по 1 лев за одного (0.51 Є за одного).

Сумарно Ужгород – Поморіє – по 55.14 Є за одного
« Last Edit: 14.08.17 , 20:08 by azh » Logged
Tags: uzhhorod 
Pages: 1 2 [3]
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.13 seconds with 21 queries.
Google visited last this page 16.07.16 , 10:07