Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
26.05.17 , 19:05

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Тамбур

      Travelogues

        З Ужгорода до чорноморського узбережжя Болгарії (липень 2014)

Pages: 1 2 [3]
Reply | Print
Author Topic: З Ужгорода до чорноморського узбережжя Болгарії (липень 2014)  (Read 10123 times)
azh
Active user

Posts: 165


View Profile
« Reply #20 on: 02.09.15 , 10:09 »
Share Reply with quote

За дещо зміненим маршрутом (через Солотвино–Сіґету-Мармацієй) у тому ж складі їздили на море до Болгарії 14–30 серпня 2015. Подаю деталі, зокрема стосовно поїзда Бухарест–Сіґету-Мармацієй, відносно якого тут велася дискусія.

курси валют:
1 долар – близько 22 гривень
1 євро – близько 25 гривень
1 євро = 4.36 румунських лей,
1 долар = 3.905 румунських лей (у банку в Сіґету-Мармацієй).
1 євро = 1.95 болгарського лева
(курс обміну в Силістрі 1.94, у Краневі 1.90).
1 долар = 1.74 болгарського лева
(курс обміну в Силістрі 1.70–1.74, у Краневі 1.67).

Ідея була спробувати перехід Солотвино–Сіґет, але ситуація ускладнилася тим, що квитки купували буквально напередодні виїзду. Тому квитків на "прямий" варіант поїздом "Сіґет–Бухарест" у кушетковому вагоні вже не було.  Цей "прямий" варіант на сайті румунських залізниць фігурує як два різні поїзди:

Сіґет  17.42 – 22.18 Беклян-пе-Сомеш (поїзд R4136)
і Беклян-пе-Сомеш 22.40 – 8.22 Бухарест (поїзд IR1644).

Для цього варіанту на сайті румунських залізниць можна купити квиток, у т. ч. кушетку в купе на 4 особи (вагонів з купе на 6 осіб там не зазначено).

Для іншого, здавалося б, аналогічного варіанту

Сіґет  16.15 – 20.36 Беклян-пе-Сомеш (поїзд R4134)
і Беклян-пе-Сомеш 21.44 – 6.48 Бухарест (поїзд IR1642).

можна тільки подивитися ціну, але квитків купити не можна. Квитки (наперед, кушетку в купе на 4 чи 6 осіб) можна купити окремо на другу ділянку – з Бекляна до Бухареста. На першу ділянку квитки можна було б купити в Сіґеті в день відходу. Однак, ми не ризикнули на цей варіант, знаючи, що година спізнення для румунського поїзда – не дивина, а втратити кошти за дорогу до Бухареста ще й залишитися в Бекляні ввечері не хотілося.

Така асиметрія з цими варіантами, а також певний попередній досвід (бачений мною торік на бухарестському вокзалі поїзд "Бухарест–Сіґет") схилила до висновку, що перший з названих варіантів є насправді одним поїздом, який на шляху слідування міняє номер і категорію. Це, можна сказати, підтвердилося на зворотному шляху.

А нами було вибрано трохи несподіваний варіант. Ми вирішили сісти на поїзд IR1642 не в Бекляні, а на початковій станції – в Бая-Маре, а туди доїхати з Сіґета автобусом (досвід минулих років підказував, що автобуси в Румунії спізнюються менше, ніж поїзди). На цей поїзд за день до відходу квитки ще були.

Назад купили квитки на "прямий" варіант з Бухареста до Сіґета.
   
Старт з Ужгорода вранці 14 серпня (8 год 35 хв) автобусом "Ужгород–Великий Бичків" до Солотвина – 2 по 85 гривень (в автобусі, в касі, якщо вірити сайтові, стільки ж). Прибуття до Солотвина о 12 год 50 хв. Зупинка – біля дев'ятиповерхового будинку (там на протилежному боці є будочка "Автостанція"), а не там, де виходять ті, кому на озера.
Вартість – по 3.4 Є на одного.

Пішки до кордону – близько 25 хв (завдяки детальним порадам молодого солотвинця). Перехід кордону – без черги, але довелося чекати хвилин 40, бо у румунів саме на наших паспортах поламався комп'ютер.

Від кордону до вокзалу в Сіґеті недалеко. Але сайт autogari.ro показував автобуси на Бая-Маре не від вокзалу, а від магазину "Кауфланд", що виявилося далеченько. Ішли через центр (центр симпатичний), та ще й застрягли у черзі в банку з обміном грошей (була п'ятниця по обіді, зворотний шлях через Румунію теж планувався на вихідні і залишатися без леїв не хотіли). Словом, до "Кауфланда" мало не бігли, було непросто. По дорозі побачили обмінний пункт, де гроші міняють швидко за таким же курсом – наука на майбутнє. Зупинка біля "Кауфланда" виявилася звичайною зупинкою, а не автостанцією – без жодного розкладу. Публіка (на диво) виявилася неангло(німецько)мовною і не давала переконливо зрозуміти, що автобуси на Бая-Маре відходять саме звідси. Автобуси зупинялися звичайні міські, на позначеному на дорожньому полотні секторі "BUS" зупинялися легкові авто (Румунія!), анонсованого на 15.30 автобуса на Бая-Маре не було. Нарешті, в однієї жінки, яка, як виявилося, проводжала до Бая-Маре сина, за допомогою ламаної румунської і жестів з'ясували, що автобус має таки бути. І він прибув о 15.45. Зупинка ця не була початковою, і наше щастя, що були вільні місця.

Сіґет15.45 – 17.40 Бая-Маре. Автобус (малий). 2 по 15 лей = по 3.44 Є на одного. Спізнився на 40 хв. Дуже складна дорога, багато серпантинів. Дуже гарний краєвид на самісінькому верху, на перевалі. Автовокзал у Бая-Маре поруч із залізничним.

18 год 22 хв. Поїзд Бая-Маре–Бухарест. Кушетковий вагон на 4 особи, їхали самі в купе. Квитки куплено напередодні (13 серпня) через інтернет на сайті румунської залізниці CFR. Оплата карткою Укрсиббанку в євро 71.51 Є (остаточна сума) = 310.65 лей за два квитки (ціна з урахуванням знижки за купівлю через інтернет; повний тариф 327 лей) – по 35.76 Є на одного.  Виходить коефіцієнт 4.344 лей/євро.

Поїзд прибув до Бухареста 15 серпня о 7 год 40 хв (замість 6 год 48 хв за розкладом, що для румунського поїзда майже вчасно).

Швидко сіли на тролейбус № 85 до Gara Obor. Карточка з оплаченими 4 поїздками (двоє людей туди, двоє через два тижні назад) коштувала 6.80 лей = по 0.78 Є на одного. Їхали близько 25–30 хв.

Відразу сіли в автобус "Бухарест–Келерашь" о 8 год 30 хв. Ціна – по 25 лей за одного  = по 5.73 Є на одного. Їхали близько 2 год 15 хв.

Прибули до автовокзалу "Орізонт". Ключовим пунктом було встигнути на автобус до порома, який відправлявся об 11 год (інтервал руху 2 год) від лікарні на околиці міста. Підійшли до таксиста, який погодився підвезти до лікарні за 5 лей (без лічильника, ціна за домовленістю) = по 0.57 Є на одного. Їхали близько 5 хв.

11 год 00 хв. Автобус "Spital–Chiciu". Зовсім мало пасажирів. Доїхали за 15 хв. – 2 леї за одного = по 0.46 Є на одного.

Перепливли поромом через Дунай, пройшли кордон, зайшли в Силістру, поміняли гроші, швидко пройшли через місто до автовокзалу, встигли на 13.00. Система купівлі квитків на автовокзалі вкрай безглузда, нас відсилали з однієї каси до іншої, так нічого й не продали. Зрештою, купили квитки у водія, але тільки після того, як сіли пасажири, що мали квитки. На щастя, автобус був великий і місця вистачило всім.

Автобус Силістра–Варна о 13 год 00 хв (перевізник – компанія "Хари 3") – по 10 левів за одного = по 5.13 Є на одного.
Без заїзду в Добрич, прибули до Варни близько 15.00.

15 год 30 хв, автобус Варна – Кранево  – 2 по 4 леви = 2 по 2.05 Є на одного. Прибуття близько 16.00, висадив нас біля церкви.

Сумарно Ужгород – Кранево – по 56.93 Є за одного

Зворотний шлях:

29 серпня
Кранево 7.52 – 8.20 Варна (автобус із Каварни,  в інтернетному розкладі о 7.45) – по 4 леви за одного = по 2.05 Є за одного.

9.00–10.44 Варна – Силістра  (автобус) – по 10 левів за одного = по 5.13 Є. Малий автобус, куплені нами за 40 хв до відходу два квитки виявилися передостанніми. Стоячих пасажирів не беруть. Вийшли на початку Силістри, біля перехрестя вул. Добрич і вул. 7 Септември. Пішки до  кордону – 10 хв. Перехід – 5 хв.

11.30–11.55 Пором по румунській території через Дунай – безкоштовно.

12.08 Оскільки відомий нам за розкладом автобус від порому до Келерашь ("Chiciu – Spital") мав бути аж о 13.30 (тоді не встигали на автобус Келерашь–Бухарест о 13.30, а більш пізній о 15.15 нам вже не підходив через ризик спізнитися на поїзд), довелося брати таксі, яке, на щастя, привезло когось. Оплата по лічильнику – від порому до автовокзалу "Орізонт" – 30 лей.  Взяли з собою ще румунського хлопця, який заплатив 5 лей. Наша частка 25 лей – по 2.87 євро за одного.
(Дорогою побачили мікроавтобус назустріч; хлопець-румун звернув на нього увагу. Вірогідно, це теж автобус з Келерашь до порому, який мав би вертатися біля 12.30. У розкладі його немає, але треба мати на увазі).

12.15 Автобус Келерашь – Бухарест  – 2 по 25 лей – по 4.6 євро за одного. Прибуття на Autogara Obor близько 14.35

Посиділи на лавочці у парку напроти Gara Obor. Там є безкоштовний Wi-Fi (мережа HotSpot). Навіть можна було говорити по скайпу.

Тролейбус № 85 Gara Obor – вокзал – оплата купленою перед тим карткою (див. вище).

Ціни за ручну камеру схову на вокзалі в Бухаресті (Bucuresti Nord): 5 лей за малий багаж, 9 лей за великий.
 
Поїзд Бухарест – Сіґет

У розкладі в Бухаресті на вокзалі вказаний як IR1643 Бухарест–Салва. На вагонах написи "Бухарест–Сіґет" або "Бухарест–Брашов–Сіґет". У квитках вказаний як два поїзди:
IR1643 Bucuresti Nord 18.05 – 02.32 Beclean pe Somes 
RE4133 Beclean pe Somes 02.44 – 07.10 Sighetu Marmtiei

18 год 05 хв. Кушетковий вагон, 4-місне купе. Квитки куплено наперед (13 серпня) через інтернет на сайті румунської залізниці CFR. Оплата карткою Укрсиббанку в гривнях. Прямий перерахунок з леїв у гривні. Вартість 1473.22 гривень = 248.71 лей за два квитки (з урахуванням знижок за купівлю заздалегідь і за купівлю через інтернет; повний тариф 323 леї) – по 29.45 Є на одного (якщо перераховувати з гривень по 25 Є/грн.).

Нами було куплено через інтернет квитки у 4-місне купе кушеткового вагону. Так і вказано в самих квитках. При купівлі задавалося як бажане одне нижнє місце і одне верхнє. У куплених же квитках були вказані обидва місця верхні (24-S і 26-S). При цьому система не видала, як вона це робить зазвичай, повідомлення про те, що не може задовольнити вибір місць. Тоді я відчув елемент інтриги в тому, що для 4-місного купе логічно було б очікувати інших варіантів: нижнє місце 21(22) і верхнє місце (від 23 до 26), або ж два верхні (середні) 23 і 24, або ж два верхні 25 і 26.

Інтрига розв'язалася несподівано. Вагон виявився не з 4-місними кушетковими купе, а з 3-місними спальними. У нас було середнє місце 24 і верхнє 26. Чому так – ми не питали, та й не було в кого. Провідник (уперше за наш досвід подорожей кушетковими вагонами в Румунії) виявився неангломовним. Мало того, ще й запропонував нам замінити верхнє місце на нижнє в сусідньому купе за 10 євро, від чого ми відмовилися.

Кондиціонер не працював, було гаряче.
 
За вікном вразило величезне сміттєзвалище на під'ізді до околиць Сіґета. У нашій країні такого не бачили.

30 серпня
Прибуття в Сіґет близько 7.30 замість анонсованого 7.10. Пішки до кордону, швидкий перехід (ні машин, ні людей). Пішки до тієї ж зупинки в Солотвині.

Майже відразу –  близько 8.35 – автобус "Рахів–Ужгород" (у розкладі на автостанції не вказаний, але люди чекали і підказали нам) – 150 гривень за двох = по 3 Є за одного. Прибуття в Ужгород – аж о 13.20.

Сумарна вартість Кранево – Ужгород – по 47.49 Є на одного.

Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20662


View Profile
« Reply #21 on: 02.09.15 , 11:09 »
Share Reply with quote

А з яких міркувань ви в обидва боки перетинали кордон саме коло Сілістри, чому не через Джурджу-Русе, хіба так не швидше?
Logged
opex
Active user

Posts: 10906


View Profile
« Reply #22 on: 02.09.15 , 11:09 »
Share Reply with quote

Яка заповненість вагонів Бухарест-Сігет? Хтось був на нижній полиці?
Logged
azh
Active user

Posts: 165


View Profile
« Reply #23 on: 02.09.15 , 22:09 »
Share Reply with quote

Quote
А з яких міркувань ви в обидва боки перетинали кордон саме коло Сілістри, чому не через Джурджу-Русе, хіба так не швидше?

Кілька років тому їздили в обидва боки через Русе. По-перше, це помітно дорожче. Бухарест--Русе поїздом чи автобусом -- близько 10 євро за одного. Від Русе до Варни -- 16 левів (8.2 євро) за одного. По-друге, довше (якщо мета -- Варна). По-третє, менша частота руху транспорту. По-четверте, пішохідний перехід біля Силістри знімає багато проблем, бо міст Русе--Джурджу пішки не перейдеш. Два роки тому місцевого громадського транспорту між Джурджу і Русе не було. Не знаю, як зараз. Тому, як на мене, за всіма параметрами перехід через Силістру оптимальний. Єдине, що, якщо метою є відвідати Русе і Велико Тирново, можна вибирати цей варіант з ночівлею в Русе.
Logged
azh
Active user

Posts: 165


View Profile
« Reply #24 on: 02.09.15 , 22:09 »
Share Reply with quote

Quote
Яка заповненість вагонів Бухарест-Сігет? Хтось був на нижній полиці?

У поїзді було 2 спальні вагони (один з них, наш -- у ролі кушеткового) і 4 чи 5 сидячих (один 1 класу, решта - другого). У нашому вагоні зайняті були не всі купе (в одне з них нас хотів відправити провідник за окрему плату). В нашому купе на нижній полиці з Бухареста до Сіґета їхала пані (румунська угорка, також відпочивала на морі, але в румунській частині узбережжя). 
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20662


View Profile
« Reply #25 on: 03.09.15 , 09:09 »
Share Reply with quote

Quote
А з яких міркувань ви в обидва боки перетинали кордон саме коло Сілістри, чому не через Джурджу-Русе, хіба так не швидше?

Кілька років тому їздили в обидва боки через Русе. По-перше, це помітно дорожче. Бухарест--Русе поїздом чи автобусом -- близько 10 євро за одного.
міжнародний залізничний квиток за тарифом SET там 8 євро має бути.
Logged
azh
Active user

Posts: 165


View Profile
« Reply #26 on: 04.09.15 , 00:09 »
Share Reply with quote

Quote
Кілька років тому їздили в обидва боки через Русе. По-перше, це помітно дорожче. Бухарест--Русе поїздом чи автобусом -- близько 10 євро за одного.
міжнародний залізничний квиток за тарифом SET там 8 євро має бути.
Два роки тому (2013) ми, їдучи поїздом з Бухареста (12 год 30 хв) до Русе (15 год 25 хв), заплатили за два квитки у вагоні другого класу 126 леїїв (що складалося з власне квитків 2 по 49.02 лея + резервування 27.06 лея за двох + округлення касирами до леїв у більший бік), тобто по 14.4 євро за одного. Квитки купували в касі бухарестського вокзалу перед відходом, про тариф SET нічого не знали.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20662


View Profile
« Reply #27 on: 04.09.15 , 10:09 »
Share Reply with quote

та ні, SET це і є міжнародний тариф, що діє між країнами SERG (Румунія, Сербія, Чорногорія, Болгарія, Греція, Македонія і Туреччина):
http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=27575

Цікаво, звідки взялась ціна 11 євро за квиток замість 8?

А про резервації - це я не подумав. І так, 3 євро - це типова ціна міжнародної резервації в сидячий вагон. Хоча з іншого боку - саме в межах SERG бувають і дешевші міжнародні резервації в сидячий, як наприклад Салоніки - Софія по 1 євро.
Logged
azh
Active user

Posts: 165


View Profile
« Reply #28 on: 16.07.16 , 10:07 »
Share Reply with quote

Розглядаючи варіанти подорожі до болгарського моря на це літо, звернув увагу, що в поїзді "Сіґет--Бухарест" кушеткових (чи прирівняних до них) вагонів уже нема. Є тільки досить дорогі спальні вагони з двомісними купе або ж сидячі, що явно незручно. Тому доведеться знову їхати через Бая-Маре.

Є й альтернатива. Знову пустили літній поїзд IRN1944 Сату-Маре--Манґалія, де є серед іншого й кушеткові вагони з 4-місними та 6-місними купе за прийнятними цінами. На нього можна сісти в Сату-Маре (перехід Дяково--Халмеу) чи Бая-Маре (перехід Солотвино--Сіґет). Ще один варіант -- під'їхати з Сіґета до Бекляна (поїзд IR1947) й там підсісти на цей же поїзд IRN1944. Так виходить менше часу, але близько півгодини на пересадку в Бекляні. (З Манґалії місцевим автобусом до Вама-Веке, там можна непогано покупатися й, кому треба до Болгарії, на перехід Вама-Веке--Дуранкулак. Там пару років тому ходив десь біля 13-14 год. автобус до Каварни, але зараз, схоже, його вже нема).

Всі варіанти купуються на сайті CFR.
Logged
Tags: uzhhorod 
Pages: 1 2 [3]
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.078 seconds with 21 queries.
Google visited last this page 16.07.16 , 10:07