Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.10.20 , 14:10

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      Кто ездит на ИС+ Киев-Одесса-Киев

Pages: 1 2 3 [4] 5
Reply | Print
Author Topic: Кто ездит на ИС+ Киев-Одесса-Киев  (Read 27841 times)
Dhr_Igor
Active user

Posts: 5733


View Profile
« Reply #30 on: 25.10.14 , 19:10 »
Share Reply with quote

Тема снова актуальна, т.к. УЗШК не оставляет попытки соединить Киев и Одессу с помощью ИС+

Посмотрел наличие билетов на ближайшую пятницу (31/10) из Киева в Одессу на 763-й.
Продано:
2-й "эконом" класс - 12 мест (из них 5 в Винницу),
2-й кл. - 19 мест (из них 7 в Винницу),
1-й кл. - 1 место.

Из Одессы ситуация не лучше.
Как думаете, долго ли этот поезд протянет?
Или УЗШК надеется, что зимой народ на него массового пересядет опасаясь поездок в автобусах по гололеду?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22964


View Profile
« Reply #31 on: 25.10.14 , 19:10 »
Share Reply with quote

думаю, что не долго.
Quote
Или УЗШК надеется, что зимой народ на него массового пересядет опасаясь поездок в автобусах по гололеду?
не уверен что мышление тех, кто решил откопать стюардессу опять попытаться его назначить с ориентиром на едущих по полному маршруту -  способно дойти хотя-бы до такого.

Просто в принципе еще со времен столичных экспрессов известно, что дневные экспрессы Х - Киев - Х  вцелом имели вцелом более хорошую заполняемость чем Киев - Х - Киев.

Похоже кому-то просто пришла мысль в голову, что провальную заполняемость ведь демонстрировал именно поезд Киев - Одесса - Киев, а мол Одесса - Киев - Одесса - ведь не пробовали еще. Вот, решили попробовать.
« Last Edit: 25.10.14 , 19:10 by Maxy » Logged
Riesgo
Active user

Posts: 2347


View Profile
« Reply #32 on: 25.10.14 , 20:10 »
Share Reply with quote

В первую очередь нужно несколько снизить цены на билеты, или не жмотиться на так называемых "скидках", когда только в 1-й день продаж можно получить 15% скидку и только в первый класс. Это же ничто, пыль. И то такие "щедроты" с лихвой перекрываются для компании тем, что число людей, покупающих билет в первый класс ИС+ в сутки отправления несравненно выше (и переплачивающих при этом те же 15% сверху от цены билета), чем тех кто покупает в первый день продаж.

И только после снижения цены можно поговорить о каком-то графике, и то, желательно тогда, когда время в пути будет не более 6 ч 30 минут, а лучше ближе к 6.
« Last Edit: 25.10.14 , 20:10 by Riesgo » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22964


View Profile
« Reply #33 on: 26.10.14 , 17:10 »
Share Reply with quote

Вадим, ты совершенно правильно написал по поводу того, что эта говноскидка - действительно лишь имитация наличия каких-то спецпредложений, а сама по себе она продажи не увеличивает, а наоборот, только вредит. От себя могу добавить, что меня в этой скидке больше раздражает даже не так ее неэффективность и идиотичность, как источник заимствования такого рода говноидеи. А в ценах опять-таки не так меня раздражает их общий уровень - а недекватная для такого уровня цен регрессивность (которая и на других IC+ сильно вредит, но здесь работает просто фатально, т.к. при теперешнем графике заполнить такое поезд пассажирами можно было-бы если бы большинство сменялось-бы по Виннице, но с имеющаяся регрессивность тарифа целый поезд набрать не дает)

Но в любом случае - все это (и уровень цен и имитация спецпредложений вместо их наличия) неспецифично для этого графика и маршрута (точно такой-же тариф и говноимитация - и на другие маршруты IC+ и такая-же была на предыдущую попытку гонять Тарпан из Киева в Одессу графиком зеркальным по отношению к текущему).

Потому насчет графика думать можно и нужно. Лично я считаю что одна из причин пугающей воздуховозности нового IC+ (помимо очевидного - того, что сейчас не лето и нет дефицита мест на большие автобусы и вообще это только первый день курсирования и может что-то там накатается и т.д.) -  том что новый график малополезен для сменяющихся по Виннице пассажиров.
Прежде всего оттого, что он зеркальный по отношению к нужному основной массе пассажиров от/до Винницы (им-бы наоборот, утром в Одессу, а вечером назад). Кроме того Винница - Киев и Киев - Винница - проходится в менее кассове время, те жертвы что сделаны в вопросе отправления и прибытия в Одессу  (слишком ранний старт из Одессы и слишком позднее прибытие обратно) - они приносят пользу только для тех, кто едет по полному маршруту (позволяют приехать из Одессы в Киев не слишком поздно и обратно выезжать не слишком рано), а вред (время по Одессе в обе стороны когда общественный транспорт толком не ходит) - приносят всем.
« Last Edit: 26.10.14 , 17:10 by Maxy » Logged
Andersen
Active user

Posts: 2736


View Profile
« Reply #34 on: 26.10.14 , 22:10 »
Share Reply with quote

I would say on the contrary that until this schedule there has been no late morning train from Vinnitsa to Kyiv (after 5:36 and after #10) at a "human" time. No decent train from 6:33 to 14:08.
#764 at 10:28 is filling that gap although a dep. at around 9:30 maybe would have been better.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22964


View Profile
« Reply #35 on: 26.10.14 , 22:10 »
Share Reply with quote

I would say on the contrary that until this schedule there has been no late morning train from Vinnitsa to Kyiv (after 5:36 and after #10) at a "human" time. No decent train from 6:33 to 14:08.
not exactly. There are, 828 at 7:03 and 832 at 8:41 (if you are looking place availability more than 10 days in advance - they are not visible, because selling period for this trains are 10 days instead of 45), also there are 066 at 9:18 (unfortunately once per 2 days), 342 at 10:40. Trains 66 and 342 not visible online in place availability and not purchasable in advance because they are starting in Moldova, but can be purchased in ticket counter before departure.

So the main gap is between 9:18/10:40 and 14:08 and 764 not really important filler for such gap. Of course, trains 341 and 66 are not fancy and travel with them are expensive, so if 764 would be not with IC+ fare, but just with IC - it could be competitive with them, but with IC+ fare it complete madness.

But I have other point. The departure time which fill the gap and the departure time conducive for selling overpriced tickets - are not the same things. Even in hypothetical case when 342 and 66 are not available - 10:28 is not the good time to sell overpriced ticket.
« Last Edit: 26.10.14 , 23:10 by Maxy » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22964


View Profile
« Reply #36 on: 26.10.14 , 23:10 »
Share Reply with quote

UPD - ticket prices to 066 and 342 are higher than I thougt (but I should guess it - with present CHF rate the components of RZD and CFM after conversion to UAH become too huge): kupé with bedding (which in not excusable in non-Ukrainian cars) is over 180 UAH, platzkartny is about 126 (but platzkartny it's typically unavailable before departure with combination of unavailablity to purchase in advance it means with high probability no change to get it), 342 is little bit cheaper (I expect it to be ~15% lower) but also expensive.
So even normal 2nd class (not car #4) of 764 is cheaper than kupé of 66, car #4 of 764 might be cheaper than kupé of 342.
« Last Edit: 26.10.14 , 23:10 by Maxy » Logged
Andersen
Active user

Posts: 2736


View Profile
« Reply #37 on: 27.10.14 , 14:10 »
Share Reply with quote

I stand somewhat corrected, but you disregarded the small word "decent". I disregarded #828 and #832 because of their almost 4 hours en route. You almost ended up disregarding #66 and #342 because of the price and #66 is not daily anyway. Some the problem, the gap remains imho.
Which leads me to the next point: what is a decent price for a IC+ speed train in your mind? Isn't 0,50 - 0,55 per km a normal price after the devaluation of the Hrivnia and the rising ticket prices on the intercity minibuses? A ticket for #764 Vinnitsa - Kyiv is 141 Hrivs. I would say it should be around 110, maybe even 115. What do you say?
And - if 10:28 isn't a good departure time for a "business priced" train, then when is the good departure time in the morning?
Logged
Vert
Active user

Posts: 5731


View Profile
« Reply #38 on: 28.10.14 , 21:10 »
Share Reply with quote

C 1.11 на Тарпан закрыли продажу.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22964


View Profile
« Reply #39 on: 28.10.14 , 23:10 »
Share Reply with quote

I stand somewhat corrected, but you disregarded the small word "decent". I disregarded #828 and #832 because of their almost 4 hours en route.
but they are anyway not slower than bus but 3,5 times cheaper.
Quote
You almost ended up disregarding #66 and #342 because of the price and #66 is not daily anyway. Some the problem, the gap remains imho.
Which leads me to the next point: what is a decent price for a IC+ speed train in your mind? Isn't 0,50 - 0,55 per km a normal price after the devaluation of the Hrivnia and the rising ticket prices on the intercity minibuses? A ticket for #764 Vinnitsa - Kyiv is 141 Hrivs. I would say it should be around 110, maybe even 115. What do you say?
well, marshrutka cost 120, so any price below 119 is fine as for me, but of course it would be better to have 2 digit price (99 for example).
Quote
And - if 10:28 isn't a good departure time for a "business priced" train, then when is the good departure time in the morning?
ha-ha, there is nice illustration of other delusion.
The price level for IC+ can be named "business-oriented", but the thing is most of tickets are sold not to any kind of "business public" (who consider this price to be OK and is happy to pay such price and to get better result). In our real word - quantity of such people in this train is insignificant. So most tickets are sold to public for which the price is undoubtedly excessive and but might be paid in situation when other choice (not to travel, or travel earlier/later or travel slower) leads to greater losses.  
So if we would speak about hypothetical case in parallel reality where in any hour the passenger have choose between IC+ train with travel time 2:12, RE with travel time ~2:40,and some kind of slower and cheaper trains (D, EPK) - and would like to see in which hour the ratio between voluntary choosers of IC+ and choosers of cheaper trains is higher - probably 10:28 would be one of best times of day (my personal expectation: the maximum will be between 11 and 11:30, so 10:28 is very close to maximum). But number of such voluntary choosers will be too small anyway, not enough.
So when we speak about selling maximal number of IC+ tickets in our real words - the best sell-ability probably will be achieved in hours where higher ratio of people who are enforced by circumstances to pay for travel the price which is normally unacceptably high for them. And obviously 10:28 is not the hour when number of such people is high. Personally I expect the maximal quantity of such people for leg Vinnytsia -> Kyiv for example in ~7:15
« Last Edit: 08.11.14 , 12:11 by Maxy » Logged
Tags: kyiv odessa 
Pages: 1 2 3 [4] 5
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Google visited last this page 29.10.14 , 22:10