Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.11.17 , 03:11

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      Польские железные дороги

Pages: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17]
Reply | Print
Author Topic: Польские железные дороги  (Read 29624 times)
Alexeich-07
Active user

Posts: 249


View Profile
« Reply #160 on: 15.10.17 , 10:10 »
Share Reply with quote

А из Праги в Украину получается не так плохо:
приехал в Краков, переночевал, а утром на Пшемышль и далее на Интерсити+ в Украину.
Logged
Kotenok
Active user

Posts: 2854


View Profile
« Reply #161 on: 15.10.17 , 10:10 »
Share Reply with quote

А из Праги в Украину получается не так плохо:
приехал в Краков, переночевал, а утром на Пшемышль и далее на Интерсити+ в Украину.
Ночевать-то зачем? Из Праги в Краков есть ночной поезд, с которого точно так же можно попасть на  Интерсити.
Logged
tera
Active user

Posts: 261


View Profile
« Reply #162 on: 29.10.17 , 14:10 »
Share Reply with quote

Pociągi kupione za pieniądze z UE 4 lata niszczały na bocznicy. Teraz kolej chce, by wróciły na tory
25 października 2017
Składy uznane wcześniej za niepotrzebne czeka teraz kosztowny remont. Sprawą zajmuje się już prokuratura.
PKP Intercity chce ponownie eksploatować 11 składów, które kilka lat temu odstawiła na bocznicę, uważając, że są przestarzałe. Kolejowa spółka musi teraz słono zapłacić za ich remont. Decyzję o powrocie składów na tory podjęto po tym, jak sprawa trafiła do prokuratury. – informuje TVN 24.
https://kresy.pl/wydarzenia/gospodarka/pociagi-kupione-pieniadze-ue-4-lata-niszczaly-bocznicy-teraz-kolej-chce-by-wrocily-tory/

11 składów kupionych 10 lat temu za unijne pieniądze trafiło na boczny tor 4 lata temu. Przez ten czas PKP Intercity szukała na nie kupca. „Pociągi nie spełniają naszych oczekiwań. Nie spełniają oczekiwań też naszych pasażerów” – twierdziła w 2016 roku Beata Czemerajda z PKP Intercity. Zdaniem Karola Trammera, redaktora naczelnego „Z biegiem szyn” było to marnotrawstwo. „To, że w krzakach stoją pociągi dziesięcioletnie, to jest skandal, bo takich pociągów nie odstawia się, tylko się je eksploatuje” – powiedział TVN24 Trymmer.
Fundacja Centrum Zrównoważonego Transportu, która wyliczyła, że kolejowa spółka traci 600 tys. złotych rocznie na trzymaniu pociągów „w krzakach”, zgłosiła w prokuraturze w związku z tą sprawą podejrzenie niegospodarności. „Z jednej strony te składy stały na bocznicy, a z drugiej strony latem PKP Intercity wynajmowało wagony i lokomotywy od przewoźnika czeskiego, bo nie miało własnego taboru na szczyt przewozowy” – mówi Krzysztof Rytel, prezes fundacji.
Teraz PKP Intercity zamierza niechciane wcześniej składy wykorzystać. Zanim wrócą na tory za 3 lata muszą przejść kosztowny remont. Zdążyły bowiem porosnąć mchem, stały się także obiektem działań graficiarzy. Rzecznik kolejowej spółki Agnieszka Serbeńska uważa, że przetrzymywanie składów na bocznicy było uzasadnione ekonomiczne. „W tej chwili mamy dobre wyniki finansowe i dobre prognozy wyników finansowych, dobre prognozy pasażerskie, które dają podstawy do tego, żeby ten tabor wykorzystać” – tak tłumaczy powrót składów na tory.
Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 3332


View Profile
« Reply #163 on: 29.10.17 , 16:10 »
Share Reply with quote

„Pociągi nie spełniają naszych oczekiwań. Nie spełniają oczekiwań też naszych pasażerów” – twierdziła w 2016 roku Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Цікаво, про який саме рухомий склад (модель, виробник) йде мова?
Logged
tera
Active user

Posts: 261


View Profile
« Reply #164 on: 29.10.17 , 17:10 »
Share Reply with quote

„Pociągi nie spełniają naszych oczekiwań. Nie spełniają oczekiwań też naszych pasażerów” – twierdziła w 2016 roku Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Цікаво, про який саме рухомий склад (модель, виробник) йде мова?
Підписано фото так--Zdj. ilustracyjne. Skład PKP Intercity z lokomotywą elektryczną Siemens Taurus EU44 Husarz, fot. Wikipedia.А як насправді,треба питатись тих хто в темі.

Поправка.Це фото також на цій темі.
НA ROZWÓJ POLSKICH KOLEI ZAPLANOWANO 67 MILIARDÓW ZŁOTYCH   
25 października 2017
https://kresy.pl/wydarzenia/rozwoj-polskich-kolei-zaplanowano-67-miliardow-zlotych/
Значить не він.
п.м.Не тільки в нас стоять під тином...
« Last Edit: 29.10.17 , 20:10 by tera » Logged
Tank
Guest
« Reply #165 on: 14.11.17 , 11:11 »
Share Reply with quote

Підскажіть, чи можна повернути квиток з польського інтерсіті? Наприклад Краків-Перемишль. які суми втрачаються?
Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 3332


View Profile
« Reply #166 on: 14.11.17 , 13:11 »
Share Reply with quote

Підскажіть, чи можна повернути квиток з польського інтерсіті? Наприклад Краків-Перемишль. які суми втрачаються?

Ось:
Отож, маємо "пакращення" від PKP: розмір комісії складає тепер 15% незалежно від часу повернення квитків. :/
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21180


View Profile
« Reply #167 on: 14.11.17 , 17:11 »
Share Reply with quote

там проблема не в розмірі комісії, а в тому, що якщо здавати квиток перед самим відходом, чтоб в момент коли через інтернет повернення уже заблокувалось, але в касі ще можна - то інтернет-квиток доводиться здавати по дуже по складній процедурі, там по посиланню є пояснення.

Варто додати, що у Польщі часто замість поверннення доцільніше скористатись переформленням. Переформлення у Польщі - процедура значно практичніша, ніж у нас. Бо переоформити у Польщі можна не лише на поїзд що їхатиме раніше (як у нас), і на більш пізній також і переоформляти можна будь-коли до відходу поїзда (з інтернет квитками - поки не заблокувався поїзд в інтернеті). І переофрмляти - це вигідніше, ніж здавати і купувати новий квиток.
« Last Edit: 14.11.17 , 17:11 by Maxy » Logged
Rabbit1975
Active user

Posts: 215


View Profile
« Reply #168 on: 16.11.17 , 09:11 »
Share Reply with quote

Нашёл изменения с 20 ноября в продаже билетов по Польше.
https://www.intercity.pl/pl/dokumenty/Przepisy%20i%20taryfy/BIP/zmiana_nr_2_Regulaminu_e-IC_od_20_11_17.pdf
Самое главное
2a. Bilet internetowy z przesiadką można nabyć pod warunkiem, ze przejazd jest realizowany na
łączących się ze sobą odcinkach:
1) maksymalnie dwoma pociągami tej samej lub różnych kategorii pociągów,
2) wyłącznie w wagonie z miejscami do siedzenia (z wyłączeniem przedziałów
menedżerskich),
3) bez zmiany klasy wagonu.
Łącznie z biletem można nabyć bilet na przewóz rzeczy, roweru, psa.”;

То есть как я понял, можно будет приобрести билет с одной пересадкой.
Logged
Tags: pkp poland 
Pages: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17]
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.145 seconds with 20 queries.