Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
13.07.20 , 21:07

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      Польские железные дороги

Pages: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Reply | Print
Author Topic: Польские железные дороги  (Read 111911 times)
ЛиС
Active user

Posts: 11405


View Profile
« Reply #320 on: 29.11.18 , 21:11 »
Share Reply with quote

У поїздах Малопольської залізниці можна буде посповідатися

Малопольська залізниця у Польщі готує на найближчі тижні цікаві заходи. Про це повідомляє видання «Dziennik Polski». У поїздах перевізника можна буде посповідатися.
На сторінках видання можна прочитати, що в п’ятницю, 30 листопада, кожен Анджей, який звернеться до персоналу потягу, отримає подарунок. Це сувенірна продукція залізничного перевізника.
У свою чергу, 21 і 24 грудня в окремих поїздах Малопольської залізниці можна буде посповідатися.
«Найближчим часом ми надамо точну інформацію про те, в яких саме поїздах будуть священики, які проводитимуть сповідь», – повідомляє Малопольська залізниця.

Джерело: RMF24

Logged
tera
Active user

Posts: 883


View Profile
« Reply #321 on: 01.12.18 , 12:12 »
Share Reply with quote

Quote
Alstom відкрив лінію з виробництва пасажирських поїздів в Польщі
01 грудня 2018, 06:43
Компанія Alstom (Франція) відкрила нову лінію з виробництва поїздів типу Intercity на заводі в польському місті Катовіце. Як повідомляє прес-служба компанії, тут планується виготовити 79 міжрегіональних поїздів Coradia Stream в комплектації по п'ять або вісім вагонів.
Поїзди можуть працювати при 25 кВ змінного струму і 1,5 кВ постійного струму. Вони обладнані Wi-Fi, розетками, світлодіодним освітленням, місцями для осіб з інвалідністю та ін. Максимальна швидкість — 200 км/год.
Даний рухомий склад призначений для Nederlandse Spoorwegen, національного залізничного оператора в Нідерландах, і буде курсувати високошвидкісною лінією Амстердам—Роттердам—Бреда та лінії Гаага—Ейндховен.
Загальна вартість контракту на виготовлення рухомого складу перевищує 800 млн євро. Поставка перших поїздів почнеться з січня 2020 р.
Наразі компанія Alstom в рамках різних своїх проектів співпрацює з 468 польськими постачальниками, а також шукає партнерів для заводу в Катовіце серед українських виробників.
https://info.uz.ua/news/alstom-vidkriv-liniyu-z-virobnitstva-pasazhirskikh-poizdiv-v-polshchi
Logged
Volotar
Active user

Posts: 643


View Profile
« Reply #322 on: 01.12.18 , 21:12 »
Share Reply with quote

Наразі компанія Alstom в рамках різних своїх проектів співпрацює з 468 польськими постачальниками, а також шукає партнерів для заводу в Катовіце серед українських виробників.
Гм… А навіщо їм в партнерах українські виробники?
Logged
Volotar
Active user

Posts: 643


View Profile
« Reply #323 on: 01.12.18 , 22:12 »
Share Reply with quote

Here. Go down to
EIE 8307/6
IC MALCZEWSKI
and scroll to the right (hold the cursor over the wagon picture to get additional info).

Whoa, what a useful site! Thanks a lot!
There's plenty of interesting info, like for example pair of trains MMJ 33001/89 and MMJ 90/33002, which should connect Lviv and Przemysl on selected days, as well as during weekends for 11.V-01.IX.2019, with four (+2 optional) sleeping cars operated/sold as seat cars:
Quote
wagon sypialny kursujący jako wagon z miejscami do siedzenia;  sprzedaż tylko i wyłacznie miejsc siedzących w układ (9x4).
Logged
tera
Active user

Posts: 883


View Profile
« Reply #324 on: 01.12.18 , 23:12 »
Share Reply with quote

Наразі компанія Alstom в рамках різних своїх проектів співпрацює з 468 польськими постачальниками, а також шукає партнерів для заводу в Катовіце серед українських виробників.
Гм… А навіщо їм в партнерах українські виробники?
Можливо в темі було,там харківські тягові електродвигуни можуть бути.В ПЕСІ ніби.Погугліть.
І ,з огляду на ті повідомлення про можливість співпраці Alstom з Україною це може бути цікаво.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2734


View Profile
« Reply #325 on: 03.12.18 , 21:12 »
Share Reply with quote

51 ЛЬВОВ - ВРОЦЛАВ
ЛЬВОВ      23:40   0 мин.   0
ПШЕМЫСЛЬ ГЛ   03:10   04:37   1 ч.27 мин.   98
.....................
КРАКОВ ГЛ   07:56   08:06   10 мин.   343
....................
ВРОЦЛАВ ГЛАВНЫЙ   11:25      0 мин.   611
Interesting how UZ manage to spend 4,5 hours on the 98 km to Przemysl? I understand - Ukrainian border procedures. But is it because there is still a problem with gauge changing facility? And what is the problem?
The 3 - 3,5 hour from Przemysl to Krakow is more understandable (although it should have been 2,5 - 3 by now).
« Last Edit: 03.12.18 , 21:12 by Andersen » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22917


View Profile
« Reply #326 on: 03.12.18 , 21:12 »
Share Reply with quote

Quote
Interesting how UZ manage to spend 4,5 hours on the 98 km to Przemysl?
it includes 2+ hours for re-gauging at Mostyska-2 station, because re-gauging in Przemysl don't work.

Logged
Andersen
Active user

Posts: 2734


View Profile
« Reply #327 on: 03.12.18 , 21:12 »
Share Reply with quote

So a journey that could be done in 5 hours or less (2 hours Lviv - Przemysl and 3 hours Przemysl - Krakow) even including border procedures is now back at its 8 hours+ because the train is haltet both at the Ukr side and at the Pl side.
So what does it need 1:27 for in Przemysl?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22917


View Profile
« Reply #328 on: 04.12.18 , 00:12 »
Share Reply with quote

well, the agreement about border formalities while train moves is only for open plan seating cars (and it's obvious why - hiding whatever in open car is much harder and finding whatever hidden - is easier, than in compartment car).
Additional problem is following: Polish customs in case of cars with compartment need more time than their Ukrainian colleagues, so change the place of re-gauging from Przemysl to Mostyska-2 is quite bad because Polish customs cannot utilize the time while cars are re-gauged for their needs..

Quote
So what does it need 1:27 for in Przemysl?
I don't know exactly, I have only the speculation.
I hadn't seen published timetable for Lviv - Warsaw car. Probably cars Lviv - Warsaw will be carried by EIC departing at 4:07 from Przemysl (and passing Krakow almost 1 hour earlier). So the Lviv - Warsaw car have adequate time reserve (57 min, don't know how much time request Polish customs in this case, but may be 50 min, so this 57 min is kinda minimum).
While cars to Wroclaw are just random victim, they just wait for the train which carries them, departing half-hour later and travel time almost half-hour slower, so reaching Krakow almost hour later.

« Last Edit: 04.12.18 , 00:12 by Maxy » Logged
Volotar
Active user

Posts: 643


View Profile
« Reply #329 on: 04.12.18 , 02:12 »
Share Reply with quote

I went from Lviv to Wroclaw with 51 in August this year. Exchange of bogies and passport/custom checks at Mostyska-2 took less than an hour. The next hour we were just waiting. Train attendants willingly talked about the reason of wait. They said we were waiting for PKP locomotive from D 35 (Przemysl-Odesa), and the one that had brought our cars from Lviv to Mostyska, would drive D35 further to Odesa.

Afterwards, border and custom checks in Medyka were also done pretty fast (30 minutes or so). And then we waited additional hour and a half in Przemysl for TLK to take our cars to Wroclaw. In Przemysl passengers could leave the train of course, so I (and a few others) had a dinner in a restaurant nearby. Such a slow and lazy trip :)
Logged
Tags: pkp poland 
Pages: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!