я був у Лозді.
Лодзь для туриста справді не дуже цікава. Для шанувальників рейкового транспорту важливою принадою у Лодзі є приміські трамвайні лінії. Наявність міжґмінних трамвайних ліній - стала особливістю Лодзі більше 100 років тому.
Вони в передаварійному стані - стан колій гірший, аніж у будь-якому місті України, максимальна швидкість до 30, середня - близько 15 - і це за містом, по полях по селах, де немає ані особливих затримок на світлофорах і дороги порожні. При чому популярність цих ділянок близька до нуля (у вагоні пасажирів можна перелічити на пальцях однієї руки). По частині міжґмінних ліній - рух уже зупинено, гадаю варто обкатати хоча б ті, що ще животіють.
Щодо вокзалів.
Одразу зауважу що ось-ця теза
Łódź Kaliska це стандартна польська вокзальна класика з 90х, але оскільки він транзитний і на час реконструкції де-факто був головним, то можна його вважати другим головним в місті,
правильною було у попередні роки і мабуть у наступні, але зараз не це так.
Зараз Лодзь-Каліська зазвичай не приймає ПДС (в розкладі є лише один додатковий не щодня). Така незвична обділеність ПДСами Лодзі-Каліської у поточному розкладі - зумовлена тим що лінія Кутно-Лоздь на ремонті. Зато навпаки, у цьому сезоні Лодзь-Відзев цього року незвично багатою на ПДСи. Але це не лише тимчасова ситуація цього року, Відзев почала "узурпувати" ПДСи вже у попередні роки, потихеньку підсиджуючи Лодзь-Каліську з ролі 2-го по важливістю вокзала в Лозді.
Фабрична - мав-би бути головний і мабуть колись у невизначено-далекому майбутньому ним по-справжньому стане. Але зараз він цю роль не тягне, і не лише тому що тупик. Набагато гірше - що у цей тупик надодачу з багатьох напрямків просто не існує поворотів.
Тобто на Вроцлав, на Тримістно чи на Познань - з Фабричної поїзд ніяк не міг-би повернути. Це довелось-би міняти напрямок по Лодзі-Відзев - що досить безглуздо. Кілька рейсів що ходять в такий спосіб - існує, але це можна сказати виняток, зазвичай при прямуванні на ці напрямки - поїзди просто не заходять на Лодзь-Фабричну.
Тобто загальний принцип розподілу ПДСів зараз (при закритій на ремонт лінії Кутно - Лодзь) такий:
-ПДС на Варшаву і Ченстохову (і далі на Краків або Катовіце), у котрих Лодзь-Кінцева - з Фабричної, при чому на Лодзі-Відзев деколи є проміжна зупинка, але частіше немає.
-якщо Лодзь не кінцева, або якщо напрямок руху на Каліш (і далі Познань або Вроцлав) - Лодзь-Відзев
варто зауважити - на Тримісто - частина поїздів зараз прямує через Варшаву, частина - зиґ-заґом через Лович - Кутно. Ті що через Варшаву - якщо Лодзь початкова станція маршруту звісно ж з Фабричної (інакше - Відзев), а ті що на Лович - рідше - стартують з Фабричної і потім роблять зміну напрямку по Лодзі-Відзев, а частіше - мають зупинку у Лодзі лише на Відзев.
Щоденних ПДСів зараз з Лодзі-Каліської зараз не існує, є лише додаткові. А от всяких приміських - повно.
Коли лінія Лоздь-Кутно не була закритою - Лодзь-Каліська був основний вокзал для ПДС на Тримісто, крім того більшість поїздів на Каліш (тобто далі на Вроцлав або Познань) ходили звідси. Чому в поточному сезоні їх також перенесли на Відзев (хоча закрита ділянка Кутно - Лодзь їм ніяк не заважала-б) - я не знаю точно, мабуть це зумовлено тим, що Лодзь-Каліська зараз тимчасово стала тупиком для ПДСів (бо з протилежної горловини - виїзд на Кутно, куди закрита лінія), а всі ПДСи на Вроцлав і Познань транзитні, раціональніше було обмежитись зупинкою по Відзев ніж гаяти час на зміну напрямку по Каліській, що і зробили.
У минулі роки були ПДСи що зупинялись одночасно і на Каліській і на Відзев, але зараз таких звісно немає.