Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
16.01.19 , 20:01

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

      Обсуждение поезда 781/782 (быв.787/788) Киев-Черкассы-Киев

Pages: [1] 2 3 4 5
Reply | Print
Author Topic: Обсуждение поезда 781/782 (быв.787/788) Киев-Черкассы-Киев  (Read 10532 times)
interfan
Active user

Posts: 1152


View Profile
« on: 31.03.15 , 13:03 »
Share Reply with quote

Проїхався. Задоволений, на виході з вагону дав інтерв'ю черкаському ТБ , де розповів які погані і незручні маршрутки, і що поїзд класний, тільки треба графік міняти :)

У 7-ий вагон квиток взяв тільки я, начальник поїзду попросив перейти у 5-ий. Там пасажирів , разом з таким же як з 6-ого вагону , було вже до десяти.

Провідники після нічного рейсу  з Харкова "забили" на прибирання, думаю  зважаючи на кількість пасажирів.  Десь між Києвом та Миронівкою постояли пропустили електричку, ще постояли по Смілі. Візуально, між Смілою та Черкасами можна було б їхати швидче, але я не знаю яка там колія і який стан тепловозів,тому це просто припущення.

Особисто мені, цей поїзд  зручний. Хоча думаю, проходить він недовго,особливо з таким графіком назад :(
« Last Edit: 31.03.15 , 13:03 by interfan » Logged
Sergio
Active user

Posts: 4243


View Profile
« Reply #1 on: 31.03.15 , 16:03 »
Share Reply with quote

До речі а чому він до Києва так довго?
Logged
interfan
Active user

Posts: 1152


View Profile
« Reply #2 on: 31.03.15 , 20:03 »
Share Reply with quote

І відносно станції Сміла - поки їхав назад дизелем все добре роздивився. Вокзал там вже замурований напевно назавжди, а от 2-а платформа - в нормальному стані, після реконструкції і достатньої довжини. Але робити там зупинку дійсно сенсу небагато - там навколо приватний сектор і пасажиропотік буде мінімальний
Logged
IlyaPorublyov
Active user

Posts: 296


View Profile
« Reply #3 on: 31.03.15 , 22:03 »
Share Reply with quote

робити там зупинку дійсно сенсу небагато - там навколо приватний сектор і пасажиропотік буде мінімальний
А скільки житла в межах пішохідної доступності Київ-Пас-а?

Про причини, чому саме цьому поїзду ставати по ст.Сміла
дійсно сенсу небагато
я вже писав ( http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=27340.msg397609;topicseen#msg397609 ). Але в якихось інших ситуаціях гіпотетично може грати фактор, що зі ст.Сміла все ж ближче до центру міста Сміла. (А з платформи Центральна ще ближче. Короче, дивлячись який поїзд.)
Logged
Вінні
Active user

Posts: 876


View Profile
« Reply #4 on: 01.04.15 , 00:04 »
Share Reply with quote

До речі а чому він до Києва так довго?
Там же між Миронівкою та Києвом 4 великі стоянки для пропуску зустрічних. Якраз у цей час усе шурує з Києва.
Logged
stranger
Active user

Posts: 262


View Profile
« Reply #5 on: 01.04.15 , 09:04 »
Share Reply with quote

на виході з вагону дав інтерв'ю черкаському ТБ , де розповів які погані і незручні маршрутки, і що поїзд класний, тільки треба графік міняти :)
Ось і телесюжет
http://vikka.ua/news/76120-cherkaschani-pochali-ekonomiti-na-zaliznichnih-rejsah-do-stolitsi-video.htm

Наскільки розумію, зараз не_варто їздити з Чернігівської.
Або з Харківської, або від залізничного вокзалу ("АС Київ").
Чому не варто?

Между прочим правильный вывод попался в ваших рассуждениях, но почему то был отброшен.
Заключается он в том, что конкурировать можно только "по-истрипперски" - иначе, как вы правильно заметили, пассажир пойдет и скоренько (конечно не через 15 мин - интервал движения где-то 30-60 мин) сядет на шинокопытный транспорт.
А он, между прочим, предлагал :)
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2411


View Profile
« Reply #6 on: 01.04.15 , 21:04 »
Share Reply with quote

http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_156 - единица из 2 вагонов
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_158 - этот может составить единицу из 2 или 3 вагонов.
Вот такое ходило бы почаще, было б счастье.
A trainset solution would seem ideal for Ukraine (as exemplified here http://forum.railwayclub.info/index.php?action=onePostPerPage&topic=115648.msg385687) but new safety standards for crash zones in the end of trains makes it impossible (AFAIK) to produce trainset to work as one train with go-through capability for passengers and personal for coupled train sets.
Coupling of regional or IC trains could still save "nitki" though as they often would depart and arrive to Kyiv as one train.

Other policy points on the background of the interesting and open discussion above (short of direct state subsidies to the rail passenger transportation sector):
1. A stop for illegal buses/minibuses (enforced by the new police force);
2. Buses should obey to the traffic (speeding) rules (enforced by the new police force);
3. Cancelling of VAT on rail tickets (like in many other European countries);
4. Cancelling of road tax on diesel for railway use;
5. Discount rates on electricity for all public transportation, including railways;
6. State/UZ funded upgrades of the railways to all oblast centers to 160 km/h (where possible) - an investment in economic growth and cohesion in Ukraine;
7. Affordable prices on railway tickets is not (only) about social policy, its about the mobility of the population, generating economic growth and cohesion in society;
8. A possibility for PPP's, say the private investor provides the rolling stock and gets nitki and privileged access to the rails and maintenance depo's  in return.
9. Student and pension discounts are fine - as long as the Oblasts compensate the rail operators for them.

May I suggest to the admin that the strategic discussion in this treat - from Ответ #18 through Ответ #103, Ответ #109, Ответ #113, Ответ #118-119 - be moved to this treat:
http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=115648.40
« Last Edit: 01.04.15 , 21:04 by Easttripper » Logged
klepko
Active user

Posts: 369


View Profile
« Reply #7 on: 01.04.15 , 22:04 »
Share Reply with quote

На третий рейс места почти закончились в обеих направлениях.

В идеале бы сделать два поезда параллельными графиками:

Киев Пасс-Дарница-Борисполь-Гребенка-Золотоноша-Черкассы-им. Т. Шевченко в обоих направлениях
Борисполь-Дарница-Киев Пасс-Мироновка-Корсунь-Городище-Цветково-им.Т. Шевченко-Черкассы в обоих направлениях.

Плюсы:
1) появляется комфортный способ добраться до аэропорта Борисполь у пассажиров этих регионов;
2) удобство жителям Дарницкого массива приьыть в Черкассы и (или) ст. Шевченко
3) охват бюджетным столичным маршрутом Золотоноши и Гребенки.

Минусы и помехи
Отсутствие пропускной способности на некоторых участках
Нехватка тепловозов в депо Шевченко и/или Гребенка
Logged
Г-дзе
Active user

Posts: 4783


View Profile
« Reply #8 on: 01.04.15 , 23:04 »
Share Reply with quote

Там продаются заранее несколько вагонов, весь состав вываливается в продажу зп сутки.
Logged
Миха
Guest
« Reply #9 on: 02.04.15 , 04:04 »
Share Reply with quote

Борисполь-Дарница-(Киев?)-Мироновка-Корсунь-Городище-Т.Ш.-Черкассы ... Зачем в этом варианте заезжать на Киев-Пасс? Лишний раз смена направления...Путаница получится...Да и с чего бы это конечная ст.Борисполь будет? Вариант из области фантастики :) Хотя...по Кривоносу можно было бы сделать остановку, если подвязать электричками нормально...А первый вариант супер!!!
Logged
Tags:
Pages: [1] 2 3 4 5
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!