не бачу у цій темі такої інформації, тому запитаю.
Який термін дії італійського квитка на регіонали?
вони постійно міняють правила.
І ще термін чинності різний у регіональному тарифі Тренорда (якщо поїздка в межах Ломбардії) і Трентіталії (якщо поїздка поза Ломбардією, або між Ломбардією і іншою областю) і залежно від каналу продажу: квитки на регіональні поїзди з автоматів і кас мають один термін чинності, а PDF-квитки з інтернету - інший.
У Тренорда все зрозуміло:
3 години до 50 км, 6 годин 51-200 км, 24 години якщо > 200 км і це актуально.
У Треніталії колись терміни чинності були 6 годин до 200 км і 24 години > 200 км, і при цьому в інтернеті PDF-квиток давався з терміном чинності лише 4 години. А потім були урізали до 4 годин навіть на квитки з автоматів і кас, це було актуально станом на кінець 2015 року. Останні 2-3 роки я не слідкував, може щось поміняли в кращу сторону. Бо принаймні в інтернеті знову продаються квитки на проїзд регіональними з пересадкою тривалістю >4 годин, не знаю в який спосіб це стало можливо, сподівають що це збільшили терміни чинності. Спробуйте з'ясувати і тут напишите.
Єдине що майте на увазі - в Італії регіональний тариф при поїздці по кількох регіонах - складається з суми регіональних тарифів по регіонах, тобто має місце щось назразок "перелому" тарифа по межі областей. Там правда не все так тупо, там є певні правила "згладжування", надодачу до найближчих станцій в "чужій" області діє тариф сусіднього регіону, тому різкого скачка в ціні немає.
Але все-одно, майте на увазі, що грубо кажучи 200 км по одному регіону виходить дешевше ніж ті-ж 200 км, якщо маршрут по двох регіонах.
Це я до того, що намагатись "утрамбувати" свої плани на зупинку в дорозі в час чинності квитка, якщо він по одній області - часто буває виправдано (бо два окремі квитки будуть помітно дорожчі), а якщо у вас зупинка в дорозі десь коло межі регіонів - то два окремі квитки будуть неістотно дорожчі (в окремих випадках - рівно та-ж ціна може вийти), то краще дати собі стільки часу, щоб вистачило на вдумливу прогулянку і купувати окремі квитки.
чи можна в Італії брати приміський на усю відстань і кататись з зупинками?
так, якщо вистачить терміну чинності.
На жаль не всі лінії покриті вигідними потягами Італо, а треніталія пропонує знижку на свої швидкі
ви обережніше словом "швидкі" користуйтесь.
У Треніталії з денних ПДСів є більш дорогі фреччьї і дешевші IC.
На IC також дається знижка якщо брати завчасно і ціни у такому разі дуже гуманні (дуже легко ловиться по 9,9 євро на відстань до 300 (здається) км або по 19,9 євро на більшу відстань), зазвичай виходить набагато дешевше ніж .italo (що не дивно, адже .italo - це аналоги frecciarossa і деяких frecciaargenta по швидкості). Італійські IC хоч і повільніші ніж фречьї або .italo - але все-одно достатньо швидкі.
А найгірше по співвідношенню швидкість - ціна (я маю на увазі мінімальна по акції) це frecciabianca - по швидкості майже не швидше ніж IC, а цінник приблизно як у frecciarossa і frecciaargenta.
І знижка при покупкці завчасно - не "мінімальна". Може вам здалось що дорого, через те, що Ви шукаєте на надто малу відстань. Там просто якщо відстань менше 300 (здається) кілометрів - то мінімальна ціна по акції однакова (на frecciarossa і frecciaargenta - у більшості випадків 19,9 євро, хоча в окремих випадках є винятки і ціна трішки менша), і меншою бути не може навіть зі зменшенням відстані. Ну так і нема чого лізти у високошвидкісний поїзд щоб на таку малу відстань їхати, є ж регіональні.
якщо брати завчасно, але мінімальну, тому регіонали завдяки гнучкості лишаються вигіднішими.
Чи є якісь абонементи на зразок чеських, німецьких?
бувають проїзні на день на область (регіон) - тобто аналоги німецьких земельних квитків. Але не в усіх регіонах Італії, лише у кількох.
Найактуальніший - абонемент на Ломбардію - коштує 16,5 євро на день (або 27 євро на два дні, 32,5 євро на 3 дні або 43,5 євро на тиждень). Кілька разів його купував і завжди він у мене дуже добре окуповувався.
Ще вигідний проїзний на день на Alto Adidge (нажаль - це суто Альто Адідже, без Трентіно, але по залізниці до Тренто доїхати можна, але уже без права їздити по Тренто на міському автобусі) - 15 євро на день або 23 євро на 3 дні або 28 євро на тиждень. Він добре окуповується, бо діє не лише на залізницю і автобуси, а й на канатні дороги (але не усі, наприклад у Больцано-Боцені в межах міста 3 канатних дороги, на 2 він чинний, а на одну - ні, але ті 2 на які вин чинний все-одно більш видовищні). Він окуповується навіть якщо треба проїхати в один бік суто на регіональному поїзді з Бреннера до Тренто.
У Кампанії проїзного на всь регіон уже немає (а був класний, на 3 дні за 20 євро), але там досить вигідні проїзні на потрібні зони в межах Кампанії. Хоча умови щороку кардинально міняються. Сайт де це написано - unicocampania.it він безтолковий, але кращого немає.
У багатьох областях проїзних немає.