Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
26.04.19 , 03:04

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Фантазии Easttripper

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
Reply | Print
Author Topic: Фантазии Easttripper  (Read 13121 times)
ЛиС
Active user

Posts: 9834


View Profile
« Reply #40 on: 27.09.16 , 07:09 »
Share Reply with quote

И еще помимо строительства кривой надо строить хотя бы один пост ЭЦ для обслуживания этих стрелок. Или 2 стрелочных поста  - возле каждой стрелки, а упревление относить к ближайшей станции.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2564


View Profile
« Reply #41 on: 27.09.16 , 10:09 »
Share Reply with quote

Or a bridge / flyover from eastern track on the mainline.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2564


View Profile
« Reply #42 on: 08.10.16 , 00:10 »
Share Reply with quote

The Kremenchug express issue...

The answer is: 100 meter of hybrid motorwagon rolling stock. The weight can be as little as 150-200 tons, no need for 300 or 600.
In Lubny a similar train set from Poltava is attached. Takes 2 minutes to lock.
774 треба прискорювати. Перш за все за рахунок перекроювання графіка на состав 300-600 тон. Тобто такий, що був з 2006 по 2012 роки.
Нагадаю, що відпочатку Кремінь мав час руху 4:10 в обидва боки.

З середньою швидкістю понад 80 (тоді була б категорія Інтерсіті). І, наскільки мені відомо (в т.ч. зі слів Maxy на форумі), з можливістю реалізувати цей графік з локом на 120.
Потім його оптимізували (в доброму сенсі слова) зробивши групування з Лтавою по Гребінці. Час руху трохи зріс і почав складати 4:33/4:39
« Last Edit: 08.10.16 , 01:10 by Andersen » Logged
sergius
Active user

Posts: 3193


View Profile
« Reply #43 on: 08.10.16 , 00:10 »
Share Reply with quote

Ага, да. В идеале. Это Вы Завгороднего наслушались)).
Я написал тактическое решение вопроса, а Вы - стратегическое. С перспективой закупки этого дизель-электропоезда на будущие года.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2564


View Profile
« Reply #44 on: 08.10.16 , 09:10 »
Share Reply with quote

Sure, here at the forum strategic opinion often are labelled fantasies.

I just now this morning drove 23 km in 8 minutes on part of the line in between Odense and Middelfart in Denmark, an average of 172 km/h on a 180 km/h max line.
Ukraine should get ready for 200 km/h. Gradually upgrading the tracks, only purchasing 200 km/h capable wagons, EMUs and passenger locos.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2564


View Profile
« Reply #45 on: 03.11.16 , 16:11 »
Share Reply with quote

Dear forumists

What is the maximum length (approximate) of trains the largest station in Ukraine can accommodate (Kyiv Main, Kharkiv, Lviv)? 
Is it for instance possible to double a IC+ 9-wagon train into a 400 meters service?

Thanks, Johannes
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 11412


View Profile
« Reply #46 on: 03.11.16 , 16:11 »
Share Reply with quote

По всем станциям, кроме Одессы, где сейчас есть остановки ИС+ есть возможность принимать 18 вагонов.
Logged
Riesgo
Active user

Posts: 2122


View Profile
« Reply #47 on: 03.11.16 , 23:11 »
Share Reply with quote

Я так понимаю, самая длинная платформа по Одессе-Главной может принять 17 вагонов КВСЗ (длина одного 26,7 метра) + двухсекционный локомотив ЧС8. Поэтому 18 вагонов (сдвоенный хюндай, тарпан) запросто поместятся и на эту платформу.
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 11412


View Profile
« Reply #48 on: 04.11.16 , 00:11 »
Share Reply with quote

17 вагонов КВСЗ (длина одного 26,7 метра)
Чуть не так, и я ступил, максимальная длинна 18 _обычных_ вагонов (для только КВСЗ это будет 16) + ЧС8.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2564


View Profile
« Reply #49 on: 25.02.17 , 14:02 »
Share Reply with quote

Dear forum

Why is Kyiv - Shepetivka for the train #99 a distance of 307 km, while it is only 298 km for the #767?

Thanks, Johannes
Logged
Tags:
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Google visited last this page 08.10.16 , 23:10