Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.09.17 , 12:09

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

      Обговорення 701/702 Львів-Чернівці

Pages: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Reply | Print
Author Topic: Обговорення 701/702 Львів-Чернівці  (Read 52204 times)
XAN_
Active user

Posts: 1065


View Profile
« Reply #250 on: 17.05.17 , 17:05 »
Share Reply with quote

P.S. А в чем прикол
продавать их как ИС, или дорогой РЕ
Бабки зарабатывать :)
И отпугивать контрабандистов.
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 10744


View Profile
« Reply #251 on: 17.05.17 , 17:05 »
Share Reply with quote

Будет он дорогой, - поедут бусами.
Сейчас же ездят по тарифу ИС+
Logged
VB
Active user

Posts: 2597


View Profile
« Reply #252 on: 17.05.17 , 18:05 »
Share Reply with quote

Это не тот контингент вообще....

P.S. А в чем прикол
продавать их как ИС, или дорогой РЕ
Бабки зарабатывать :)
И отпугивать контрабандистов.

 На двух контрабандистов как раз нормальных пассажиров с 20 отпугнутых наберется....
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 2059


View Profile
« Reply #253 on: 17.05.17 , 18:05 »
Share Reply with quote

Будет он дорогой, - поедут бусами.
Сейчас же ездят по тарифу ИС+
Это скорее вопрос личных предпочтений. Есть категория пассажиров,  которые, как я, при возможности выбора поедет в ИС(+), а есть те, кто слышать не хочет ни про что, кроме плацкарта и автобуса еврокласса™, искренне не понимая, за что платить больше.
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 10744


View Profile
« Reply #254 on: 17.05.17 , 21:05 »
Share Reply with quote

Будет он дорогой, - поедут бусами.
Сейчас же ездят по тарифу ИС+
Это скорее вопрос личных предпочтений. Есть категория пассажиров,  которые, как я, при возможности выбора поедет в ИС(+), а есть те, кто слышать не хочет ни про что, кроме плацкарта и автобуса еврокласса™, искренне не понимая, за что платить больше.
Не понял к чему здесь этот тезис, ну дорого - едьте чем там хотите, выбора море. Считаю, что если я еду куда-то дальше с пересадкой на поезд в Пшемысле, 6 евро нормальная цена - она включает бОльшую гарантию безгеморного и вовремя прохождения границы.
Logged
Doobey
Active user

Posts: 936


View Profile
« Reply #255 on: 17.05.17 , 22:05 »
Share Reply with quote

І знову повертаємся до не так давно забутих розмов про сполучення Волині з Буковиною новим рухомим складом (варіант 2, щоб вранці поїзди виїжджали зі Львова на Луцьк і Чернівці і на вечір поверталися до Львова). В такому випадку справді 668-ий можна буде перевести на Рівненський чи навіть на Рівненсько-Тернопільський хід, про що вже також неодноразово говорилося. А на лінії Львів - Червоноград потрібен звичайний недорогий поїзд типу рейкового автобуса, як на мене.
« Last Edit: 17.05.17 , 22:05 by Doobey » Logged
Andersen
Active user

Posts: 1763


View Profile
« Reply #256 on: 17.05.17 , 22:05 »
Share Reply with quote

Logist, it would seem that many people in general prefer travel without changes en route - to the extent that they even are prepared to cope with a longer travel time to avoid changes of the means of transportation.
Therefore the benefit of the гарантно безгеморного и вовремя прохождения границы unfortunately is somewhat neutralized by the need to change train in Przemysl - and for some pax also changes in Lviv and Krakow (Odesa - Warsaw for instance). The hassle of changing trains seems to be one of the reasons why the overall price of the train travel can't be much higher than the bus ticket price to remain competitive for the masses.
An extension of train 701/702 to Przemysl might be a part of a larger traffic system which also could include regional expresses like Ternopil - Przemysl, IC+ services like the IC+ 705 and the 707 as well as possible extensions of overnights to Przemysl (26, 91, 41 could be candidates), but that is beyond this theme. Sorry for OFF.
« Last Edit: 17.05.17 , 22:05 by Andersen » Logged
LWIEV
Active user

Posts: 507


View Profile
« Reply #257 on: 19.05.17 , 16:05 »
Share Reply with quote

Чому не можна зробити щоденний Чернівці-Львів-Ковель-Хелм і назад?
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 10744


View Profile
« Reply #258 on: 19.05.17 , 16:05 »
Share Reply with quote

Чому не можна зробити щоденний Чернівці-Львів-Ковель-Хелм і назад?
Наверное потому что при отправлении в 6 утра из Черновцов, обратно он вернется в 2 ночи, и кому оно надо?
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2877


View Profile
« Reply #259 on: 19.05.17 , 16:05 »
Share Reply with quote

В крайньому разі - через день - на Заліщики. Це краще, ніж кількаденне перестоювання "під плотом".
Багато б людей з Галичини змогли поїхати на свої рідні землі у Холмщині та Білосточчині.
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.094 seconds with 21 queries.