Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
25.05.17 , 06:05

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Маломісні рейкові автобуси на просторах УЗ: доцільність та перспектива

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 18
Reply | Print
Author Topic: Маломісні рейкові автобуси на просторах УЗ: доцільність та перспектива  (Read 24475 times)
Iwan
Active user

Posts: 2527


View Profile
« on: 11.11.15 , 23:11 »
Share Reply with quote

Відомо, що на теренах УЗ існуює чимало малодіяльних ділянок,
де застосування звичного рухомого складу для приміських пасажирських
перевезень є вкрай збитковим (більш збитковим ніж на жвавих ділянках).

Це в свою чергу лягає тягарем на місцевий бюджет, з якого для УЗ повинні
виплачуватись компенсації... на які завжди бракує коштів. Маємо замкнене коло:
УЗ перевозить пасажирів із надмірними затратами, а потім витягує ці кошти із
місцевих бюджетів... але їх там на ці статті видатків майже ніколи немає,
а коли і є, то на 1/3 чи 1/4 від необхідного обсягу.

В грубому наближенні це нагадує недавню ситуацію із теплопостачанням:
тепловики спалювали якнайбільше енергоносіїв з метою отримання
максимальних грошових надходжень, а як те тепло доходило до будинків,
і чи було воно в надлишку, тепловиків не цікавило.

Ближче до теми - у Британії для задоволення потреб пасажирів на малодіяльних
ділянках фірма Parry People Movers Ltd. (PPM) випускає рейкові міні-автобуси,
яким за британською класифікацією присвоєно British Rail Class 139
(надають бортові номери 139 ХХХ).





На перший погляд, така собі рейкова "маршрутка маршрутка", але насправді -
досить цікавий витвір, який може стати в нагоді українським пасажирам.

Ця машина поєднує в собі різні технічні цікавинки. З одного боку - це "рейковий жиробус",
бо містить достатньо великий маховик 1m/500kg або 1.2m/750kg, що обертається зі
швидкістю 1,000-2,600rpm. Заряджання маховика відбувається на зупинках, що повинні
бути обладнані відповідним контактором. Також заряджання може відбуватися при
гальмуванні - т.зв. рекуперація. При частих зупинках (заряджаннях) функціонування машини
повністю покривається енергією, що наявна у маховику. Тому цей жиробус в такому режимі
не виділяє жодних шкідливих речовин. (технічні деталі - тут)

Водночас ця машина обладнана малопотужним дизельним двигуном, що забезпечує кінетичною
енегрією на більш тривалих відрізках шляху - там де відсутні часті зупинки. Проте, застосування
маховика дозволяє машині акумулювати енергію при гальмуванні для зупинки, а відтак - легко
рушати з місця.

Одним словом, британці мають такий витвір і успішно його експлуатують.

Разом із цим, я розумію, що механічна база жиробуса (насамперед - маховик) може стати вразливою
мішенню для наших колій зі швидкозмінним поперечним нахилом. Тобто, машина, у першому наближенні,
є великою дзигою/гірокомпасом, а тому недоглянусть рейок колії, що проявляється як поперечне хитання,
може пагубно позначатись на машині: через прогин рейки (у ненавантаженому стані) колеса машини можуть
"підскочити" з усіма наслідками... і застосування амортизаторів може не допомогти.

Хоча, варто випробувати на наших рідних коліях.

Наприклад, рейкова маршрутка Антонівка-Зарічне (750мм) чи Рахів-Держкордон (1520мм).
Це однозначно повинно бути:
1) з комерційним цінником (або з помірною компенсацією із місцевого бюджету);
2) з одним машиністом-кондуктором
(решту пунктів - за ходом теми).

Отож, висловлюйте свою думку щодо доцільності експлуатації такої техніки
(в загальному або з прив'язанням до якоїсь місцевості).

До речі, наприклад, Вінниця-Гайворон - кілька пар на день.
Чи було б це альтернативою до наявних маршруток?

Про технологічний бік питання - не питатиму, бо в України є достатньо металу
і працьовитих людей аби створити щось подібне з місцевої сировини...
хіба двигунець якийсь надійний імпортувати.
« Last Edit: 11.11.15 , 23:11 by Iwan » Logged
Iwan
Active user

Posts: 2527


View Profile
« Reply #1 on: 11.11.15 , 23:11 »
Share Reply with quote

Зафільмоване тестування поїздів 139 001 і 139 002 ... і їх робочі будні...

і кілька фоток крупним планом.
« Last Edit: 11.11.15 , 23:11 by Iwan » Logged
K-91
Active user

Posts: 1084


View Profile
« Reply #2 on: 11.11.15 , 23:11 »
Share Reply with quote

Цікава та слушна ідея, але на її реалізцію потрібні роки.
Стосовно маршруту Вінниця-Гайворон такого бусика буде мало, доведеться задіяти повноцінний щонайменше тривагонний ДР1А. Практика показує, що навіть на маршруті Вінниця-Хмельницький (через Хмільник) у пікові дні пасажиропотік такий, що навіть подвійної Песи буде замало і тривагонний состав ДР1А у пікові дні заповнюється практично на 100%.
Але це був би хороший варіант оновлення пасажирського рухомого складу на вузькоколіці Гайворон-Рудниця. Це була б чудова альтернатива енерговитратним ТУ2 зі старовинними вагонами Pafawag, це б дозволило прискорити швидкість руху і збільшити кількість рейсів до трьох на добу. Питання лише де знайти виробника такого рухомого складу, який би погодився продати за помірну ціну.
« Last Edit: 12.11.15 , 00:11 by K-91 » Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 3108


View Profile
« Reply #3 on: 12.11.15 , 00:11 »
Share Reply with quote

Цікаво скільки коштує та британська маршрутка?
Logged
Kotenok
Active user

Posts: 2758


View Profile
« Reply #4 on: 12.11.15 , 06:11 »
Share Reply with quote

Питання лише де знайти виробника такого рухомого складу, який би погодився продати за помірну ціну.

Попросить у чехов, пусть поднимут старые чертежи и настроят 810/814 с современным салоном и под 1520мм.
ČD Class 810 по СМЕ - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/CSD_Baureihe_M_152.0.jpg
ČD Class 814 - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/Vran%C3%A9_nad_Vltavou,_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_souprava_Regionova.JPG
Logged
opex
Active user

Posts: 10896


View Profile
« Reply #5 on: 12.11.15 , 12:11 »
Share Reply with quote

Тра газель на колеса поставити та й годі :) http://cdn1.share.slickpic.com/u/HelloFromSpace/Zheldormuzej/org/PB025299/web.jpg
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 10572


View Profile
« Reply #6 on: 12.11.15 , 14:11 »
Share Reply with quote

Заряджання маховика відбувається на зупинках, що повинні бути обладнані відповідним контактором.
Вот этот момент и есть один жирным минусом всей этой идеи в наших реалиях. Причем ладно Винница-Гайворон, там параллельно идет линия питания, а Антоновка-Заречное это уже из области фантастики.
Если смотреть правде в глаза, мы не готовы сейчас так технологично рвануть вперед, даже с финансовой точки зрения, не потому, что нет денег, а потому, что есть более первоочередные задачи, с более высоким экономическим эффектом.

Если рассматривать проблему в целом - то думаю, либо КВСЗ либо ПЕСА - изготовление чего-то легкого и маложрущего, даже в далекой перспективе решит проблему малодеятельных/малозаселенных линий.
« Last Edit: 12.11.15 , 14:11 by logist » Logged
Iwan
Active user

Posts: 2527


View Profile
« Reply #7 on: 12.11.15 , 15:11 »
Share Reply with quote

Тра газель на колеса поставити та й годі :) http://cdn1.share.slickpic.com/u/HelloFromSpace/Zheldormuzej/org/PB025299/web.jpg
Мені здається, що Газель не вписується у стратегію розвитку економіки Президента...
інша річ - "Богдан"...

петицію з "рейковим Богданом" він би залюбки не те що підтримав, а навіть пролобіював би...
Отож, поки до завершення каденції є кілька років - потрібно встигнути.

Японці - люди не відсталі - вже обкатують трохи інший гібрид:

Logged
Iwan
Active user

Posts: 2527


View Profile
« Reply #8 on: 12.11.15 , 15:11 »
Share Reply with quote

Заряджання маховика відбувається на зупинках, що повинні бути обладнані відповідним контактором.
Вот этот момент и есть один жирным минусом всей этой идеи в наших реалиях. Причем ладно Винница-Гайворон, там параллельно идет линия питания, а Антоновка-Заречное это уже из области фантастики.
Если смотреть правде в глаза, мы не готовы сейчас так технологично рвануть вперед, даже с финансовой точки зрения, не потому, что нет денег, а потому, что есть более первоочередные задачи, с более высоким экономическим эффектом.

Если рассматривать проблему в целом - то думаю, либо КВСЗ либо ПЕСА - изготовление чего-то легкого и маложрущего, даже в далекой перспективе решит проблему малодеятельных/малозаселенных линий.

Мене в першу чергу зацікавив дизайн - нічого зайвого - практичний мінімалізм.
Щодо лінії живлення, то тих 10кВт - це не так вже й багато і окремої поздовжньої лінії не вимагається,
але хоча б щось із місцевої мережі повинно бути... а в тих волинських лісах, дійсно, є така проблема.

Тому в таких місцях той маховий може бути задіяний максимум для рекуперації.
А от чи потрібна/ефективна така рекуперація на швидкостях близько 25-35 км/год - беруть сумніви.
Якщо зупинятись в режимі вільного кочення (на нейтралці), то втрат і так можна уникнути,
тільки необхідно приловчитись і знати позицію де вимикати двигун (аналогічно як у метро:
може плавно зупинитись, а може зі страшенним скрипом).

Цей проект не вимагає якихось особливих надзусиль чи капіталовкладень від виробників -
головне, натрапити на справжніх конструкторів. Які б робили це залюбки (і за гроші також).
Судячи з того, що я бачив (фотки), цей виріб (принаймні, раму) виготовляли десь у домашньому гаражі.

Тут трохи видно внутрішнє начиння рами:
http://www.parrypeoplemovers.com/pdf/NL63.pdf

Звісно, випуск такої техніки (навіть в масштабах держави) не дасть жодного росту для економіки...
але є і невидимий бік - соціальний аспект:
- пасажири матимуть комфортний транспорт (особливо там, де не мали його взагалі);
- будуть задіяні працівники заводів-виробників.

Шкільні автобуси теж (на перший погляд) для економіки держави нічого не дають...
але чомусь їх випускають і передають для шкіл.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2527


View Profile
« Reply #9 on: 12.11.15 , 15:11 »
Share Reply with quote

Попросить у чехов, пусть поднимут старые чертежи и настроят 810/814 с современным салоном и под 1520мм.
... і з автозчепом СА-3. Тут, до речі, за логікою теж повинен бути автозчеп СА-3. Підкажіть, хто знає.
Logged
Tags: railbus railcar 
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 18
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.139 seconds with 20 queries.
Google visited last this page 12.11.15 , 05:11