Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
16.12.19 , 07:12

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Модернизация участка Волноваха - Камыш-Заря и Мариупольские сплетни

Pages: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52
Reply | Print
Author Topic: Модернизация участка Волноваха - Камыш-Заря и Мариупольские сплетни  (Read 84005 times)
Andersen
Active user

Posts: 2673


View Profile
« Reply #490 on: 16.07.19 , 10:07 »
Share Reply with quote

"Dovetailing with President Zelenskiy’s plan to rebuild the government-controlled half of the Donbas, the EU provided €119 million in new aid to Ukraine on Monday. It is largely focused on the nation’s war-affected southeast and Azov seaports. Much of the concrete assistance will be funneled through the European Investment Bank or EIB:

€5 million for demining
€11 million to promote small and medium enterprises
€20 million to rebuild trolley services in Mariupol, Melitopol, and Berdyansk
€27.7 million for humanitarian and educational aid
€45 million to rebuild Mariupol’s sewage and lighting systems

To reduce the geographical isolation of the Sea of Azov, the EU is funding feasibility studies that could unlock €470 million in loans from the EIB and other sources to upgrade the railroad line between Zaporizhia and Mariupol and to upgrade the 420 km east-west road between Mariupol and Kherson. Johannes Hahn, the EU’s Commissioner for eastern Neighborhood Policy, said: “The additional support to the Sea of Azov region is a strong sign of EU solidarity aimed at both alleviating the humanitarian situation and promoting economic opportunities for the people living in the region.”
https://www.ubn.news/tuesday-july-9/
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2673


View Profile
« Reply #491 on: 12.08.19 , 12:08 »
Share Reply with quote

Why not build 42 km new railway from the Rozivka crossing in the north to hook up with the rail network in northern Mariupol and save 71 km on the railway through Volnovakha?  



« Last Edit: 12.08.19 , 12:08 by Andersen » Logged
jwan
Active user

Posts: 671


View Profile
« Reply #492 on: 12.08.19 , 14:08 »
Share Reply with quote

Нет в этом смысла, да и профиль там ужасный.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2673


View Profile
« Reply #493 on: 13.08.19 , 00:08 »
Share Reply with quote

Да пустим я нашел профиль путь нормальный, всего 2 мосты нужны. Почему не будет смысла?
Logged
Volodymyr
Active user

Posts: 189


View Profile
« Reply #494 on: 13.08.19 , 10:08 »
Share Reply with quote

Why not build 42 km new railway from the Rozivka crossing in the north to hook up with the rail network in northern Mariupol and save 71 km on the railway through Volnovakha?  
Я думаю головна проблема в тому що Укрзалізниця (і Україна в цілому) вже розучилися будувати та проектувати нові залізничні колії. Вже років 30 в нас практично не проектували та не будували нових колій. Я думаю зараз в УЗ навіть немає людей з досвідом прокладання нових трас на кресленні, прорахнку їх вартості залежно від профілю, економічної доцільності викупу ділянок/обходів і т.п.. Так само апевно немає структурних підрозділів/обладнання для нового будівництва.
Зараз для УЗ "збудувати 42км нової дороги" = "створити проектний відділ" + "створити відділ будівництва" +"збудувати 42км нової дороги".
Це все можна зробити тільки якщо буде політична воля керівництва держави й розуміння що держава виділить гроші не тільки на цих 42км, а  систематично виділятиме на нове будівництво й надалі.
Logged
Ulf
Active user

Posts: 3452


View Profile
« Reply #495 on: 13.08.19 , 10:08 »
Share Reply with quote

Я думаю головна проблема в тому що Укрзалізниця (і Україна в цілому) вже розучилися будувати та проектувати нові залізничні колії. Вже років 30 в нас практично не проектували та не будували нових колій. Я думаю зараз в УЗ навіть немає людей з досвідом прокладання нових трас на кресленні, прорахнку їх вартості залежно від профілю, економічної доцільності викупу ділянок/обходів і т.п.. Так само апевно немає структурних підрозділів/обладнання для нового будівництва.
Зараз для УЗ "збудувати 42км нової дороги" = "створити проектний відділ" + "створити відділ будівництва" +"збудувати 42км нової дороги".
Це все можна зробити тільки якщо буде політична воля керівництва держави й розуміння що держава виділить гроші не тільки на цих 42км, а  систематично виділятиме на нове будівництво й надалі.


Хотя до аэропорта KBP и постройли (меньше километров).

С уважением, Ульф
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2673


View Profile
« Reply #496 on: 13.08.19 , 13:08 »
Share Reply with quote

The height profile on the first 26 km, until the T0523 road at Volodarske:



The second part (with mirrored height profile, reflecting the need for a bridge across the water):

« Last Edit: 13.08.19 , 13:08 by Andersen » Logged
VB
Active user

Posts: 4071


View Profile
« Reply #497 on: 13.08.19 , 15:08 »
Share Reply with quote

Я думаю зараз в УЗ навіть немає людей з досвідом прокладання нових трас на кресленні, прорахнку їх вартості залежно від профілю, економічної доцільності викупу ділянок/обходів і т.п.. Так само апевно немає структурних підрозділів/обладнання для нового будівництва.
Здрастє. В Україні, якраз, всі специ такі є, причому вони вельми котуються у певних колах. Хай не прямо в УЗ, бо такі речі не УЗ і не МПС проектують чи проектували. Так само й будівництво. Мінтрансстрой було таке. До МПС ніякого діла не мало.
Logged
Крымчанин UA
Active user

Posts: 8590


View Profile
« Reply #498 on: 13.08.19 , 21:08 »
Share Reply with quote

Ба більше - це моя спеціальність -:)
Logged
Volodymyr
Active user

Posts: 189


View Profile
« Reply #499 on: 13.08.19 , 23:08 »
Share Reply with quote

Я думаю зараз в УЗ навіть немає людей з досвідом прокладання нових трас на кресленні, прорахнку їх вартості залежно від профілю, економічної доцільності викупу ділянок/обходів і т.п.. Так само апевно немає структурних підрозділів/обладнання для нового будівництва.
Здрастє. В Україні, якраз, всі специ такі є, причому вони вельми котуються у певних колах. Хай не прямо в УЗ, бо такі речі не УЗ і не МПС проектують чи проектували. Так само й будівництво. Мінтрансстрой було таке. До МПС ніякого діла не мало.
Я просто  за останні 25 років я не пам'ятаю в Україні жодного проекту нової магістральної залізничної гілки, тому й подумав що проектантів з сучасним живим досвідом немає. Чудово, якщо я помиляюся і в нас в країні справді є організації які систематично займаються проектуванням  нових залізничних гілок для наших чи закордонних замовників.

Хотя до аэропорта KBP и постройли (меньше километров).
Те що до KBP побудували лінію без електрифікації та з короткою платформою не придатною для прийому навіть хюндаїв зі Львова мені якраз дуже багато говорить про низький рівень тих хто займався плануванням та проектуванням об'єкту.

Logged
Tags:
Pages: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!