Тобто якщо мені потрібно буде проїхати, наприклад із Ростока до Варнемюнде і назад, автомат запропонує квиток транспортної спілки (на сайті спілки VVW бачу ціну 2 євро)?
VVW у розділі сайту, де пишеться про місця продажу квитків - пише що можна у автоматах DB
https://www.verkehrsverbund-warnow.de/tarif-tickets/ticketkauf.html Тому можна не сумніватись, що автомат DB потрібний квиток дасть.
Квиток по тарифу транспортної спілки можна купити у автоматі?
майже завжди.
Приблизно так само працює сайт DB, але є певні розбіжності в роботі сайта і автомата, автомат трохи більшу кількість випадків покриває.
У Німеччині хвилюватись, що автомат підсуне Вам дорожчий квиток по залізничному тарифу у той час як можна було б цю поїздку здійснити дешевше по тарифу спілки - не треба.
Штука в тому, що у Німеччині залізничний квиток на продукти класу С (S-bahn, регіональні і регіональні експреси) не видається, якщо маршрут, може бути покритий квитком транспортної спілки.
При чому автомат і сайт про це знають незалежно від того, уміють вони продавати той квиток транспортої спілки (котрим можна скористатись замість залізничного) чи ні.
Буває залізничний автомат не дає квиток навіть на маршрут суто поїздом, при чому особливо кумедно це виходить, якщо поїзд виконує DB-регіо, а не стороній оператор (виходить DBшний автомат на DBшний поїзд не дає квитка, хоч знає тариф).
Таке буває, якщо маршрут в межах спілки (тобто існує квиток транспортної спілки, що чинний на такий маршрут і сайт і автомат ДБ про це знають, тому залізничного квитка не дадуть) і в той-же час автомат квиток по тарифу спілки продати з якихось причин не може. У такому разі вони просто цей квиток не продають. У такому разі вважається що пасажир повинен знайти автомат (чи іншу точку продажу) транспортої спілки і купити квиток там.
Квитки багатьох спілок згідно до умов їх використання не повинні продаватись поза межами спілок. Частіше це стосується проїзних на день, але буває що і разових квитків теж (це вже дурня, я вважаю). Тому якщо десь поза межами дії тарифу транспортної спілки запросити залізничний квиток на проїзд в регіональному поїзді по маршруту в межах спілки - автомат щось там напише про те, що такий квиток не продається.
Сайт окрім цих випадків - не продає також у випадку,коли PDF-квиток з сайта ДБ не зможе бути перевірений контролем у місцевому транспорті. Адже досі існують транспорті спілки, де немає електронних PDF-квитків, або такі де електронні квитки є, але якісь дуже саморобні і дуже своєрідні, що сайт ДБ такі не уміє народити.
Тобто як бачите - в межах транспортої спілки вам їздити по дорожчому залізничному тарифу на регіональному поїзді - просто не дадуть.
А от у випадку, коли дві транспорті спілки безпосередньо межують і можна поїздку покрити двома дешевими квитками транспортних спілок - тут навпаки, вас схилятимуть заплатити за залізничним тарифом і не випендрюватись. Не лише не існує автоматичних засобів пошуку таких варіантів ні від ДБ ні сторонніх, так ще й подібне розбиття всіляко не вітається, хоч і не заборонено. Контроль нормально реагує, коли бачить у пасажира квитки на проїзд з розбивкою по двох транспортних спілках, але будь-яким чином допомагати знаходити таку стиковку - довідкова не буде.
обирали якісь параметри, кількість осіб, і в кінці автомат сам пропонував Mecklenburg-Vorpommern-Ticket. Воно завжди так працює?
майже
Тут автомат і сайт ДБ працюють однаково.
Загалом там передбачений алогритм що має автоматично запропонувати земельний квиток, якщо пасажир намагається купити дорожчий разовий квиток, що цілком в межах зони дії відповідного проїздного (земельного квитка, або Schönes-Wochenende або Quer-durchs-Land). Але цей алгоритм не дуже досконалий, деякі особливості не знає.
З часом алогритм його вдосконалюють і я дивлюсь прямо зараз сайт DB автоматично пропонує земельний квиток там, де ще кілька років тому пропонував їхати по залізничному тарифу.
Але але прогалини досі є.
Крім того окрім звичайних земельних квитків - існують інші подібні квитки. Є з меншою зоною дії, але й нижчою ціною (їх різноманіття більш типове для південно-західної Німеччини) - назразок Südostbayern-Tickets, DuAl тощо. Є навпаки, розширені, з більшою зоною дії і вищою ціною, як Bayern-Böhmen і Bayern-Saxen ticket. З цими "нестандарнтими" квитками алгоритм справляється гірше - в окремих випадках сайт і автомат DB уміє їх запропонувати замість звичайного квитка, але частіше - ні. Тобто тут алгоритм уміє запропонувати проїзний замість дорожчого разового квитка не в 95% випадків (як з земельними), а у кращому разі у 40%.
правильна абревіатура GTV, але все-одно нею рідко користуються. Це не справжня транспорта спілка, про це трохи далі напишу. Тому і абревіатуру цю зазвичай не використовують.
Все, що зафарбовано оранжевим кольором не входить ні до якої транспортної спілки?
так. Вірніше там є ще спілка VWM (навколо Шверіна), але ця транспорта спілка поки-що не доросла навіть до унфікованого тарифа для незалізничного транспорта, тобто співпраця в межах спілки обмежуються лише координацією розкладів, про гроші домовлятись вони ще не дозріли. Тому з точки зору квитків - все-одно що цієї спілки не існувало-б.
Gebiet ohne Verbundtarife означає, що на цій території немає окремого тарифа чи я щось неправильно розумію? Тобто для поїздки, наприклад між Нойбранденбургом та Шверіном у дві сторони найоптимальнішим буде земельний квиток?
по залізниці - так.
Чи існує щось дешевше?
Ох.
Ну взагалі на цьому форумі під транспортною спілкою ми зазвичай розуміємо транспортну спілку в фінальній стадії її еволюції - транспортну спілку, що має тариф спілки, що інтегрований з залізницею. Саме такими є спілки навколо найважливіших міст Німеччини. І в найрозвинутіших регіонах Німеччини такі тарифні спілки межують одна з іншою без пропусків і можна заїхати на сотні кілометрів повністю в межах таких транспортих спілок. І те моє повідомлення котре ви читали - стосувалось подорожі по таких частинах Німеччини.
У той-же час десь в місцях з меншою щільністю населення, в гірських, в сільських або в істотно бідніших на сході - такого явища може і не бути. Натомість можуть зустрічатись транспортні спілки що ще не еволюціонували до спільного тарифа і до інтеграції з залізницею, і можуть бути навіть території без спілок.
Також може зустрічатись імітація тарифів транспортних спілок - коли для пасажирів, чиї поїздки відповідають найпопулярнішому сценарію - без утворення транспортної спілки впроваджують тариф, що працює приблизно так само, як працював-би тариф транспортної спілки для пасажирів з такими маршрутакми поїздок, якби транспортна спілка існувала і мала б тариф з інтеграцією з залізницею.
Ось той Gemeinschaftstarif Vorpommern (GTV), що намальований на тому посиланні, що ви навели як зелена транспортна спілка навколо Штральзунда - насправді є такою імітацією.
Ось як Німеччина виглядає в плані покриття спілками
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Karte_der_Verkehrsverb%C3%BCnde_und_Tarifverb%C3%BCnde_in_Deutschland.pngУ цьому сенсі - у Мекленбурґ-Померанії є одна справжня транспорта спілка, що еволюціонувала до тієї стадії, щоб бути нам цікавою - це VVW. Але вона маленька і не межує з жодною іншою спілкою, тому комбінувати тарифи спілок і далеко їздити, як це можливо в розвинутих частинах Німеччини (особливо добре працює на південному заході, де спілки дрібні, тому у них відносно дешеві проїзні) - тут не вийде.
тут сама теза "можу їздити" відносно Мекленбурга і Померанії може бути неправильно інтерпретованою.
Якщо мати на увазі те розуміння можливостей використання земельного квитка, що є звичним у Західній Німеччині чи у Берліні і Бранденбурдзі - щоб можна було не лише поїздами, а й трамваями, автобусами і метро по всій землі їздити, і по містах, і між містами і по селах, зокрема автобусами по селах, де немає залізниці - то у Шлезвіґ-Гольштайні і Мекленбург-Померанії так не вийде з жодним квитком.
Земельні квитки у цьому куточку Німеччини "кульгаві", навіть у своїх автобусах і трамваях не діють (єдине місто де покривається міський транспорт, при чому обидвома цими квитками і мекленбурґ-померанським і шлезвіґ-гольштайнським - це Гамбурґ.
Якщо говорити по проїзд регіональними поїздами у Мекленбурґ-Померанії - то Шлезвіґ-Гольшайнський квиток повністю покриває всі залізниці і нічим не гірше ніж "свій", мекленбург-померанський квиток. На автобуси і трамваї в Мекленбурґу-Померанії все-одно навіть свій мекленбурґ-померанський квиток теж не діє.
Є різниця в зоні дії в сусідніх землях і країнах, зокрема по мекленбурґ-померанському можна у Щецин їздити, а по шлезвіґ-гольштайнському - ні.
Якщо земельним квитком не вдається покрити поїздку, наприклад, для поїздки в сусідні землі до станцій, які вже не покриваються земельним квитком, доцільно брати Schönes-Wochenende-Ticket або Quer-durchs-Land-Ticket?
треба дивитись по обставинах.
Якщо звісно треба в протилежний куток Німеччини - то тут нікуди не подінешся, або Schönes-Wochenende-Ticket або Quer-durchs-Land-Ticket або спецпропозиція на ПДС або автобус.
Нойбранденбург знаходиться зоні дії земельних квитків не лише Мекленбурґ-Померанії і Шлезвіг-Гольштайну, туди також дострілює Берлін-Бранденбурдзький квиток, а також "нестандартний" проїзний Stadt-Land-Meer ticket (втім він Вам не пригодиться скоріш-за все)
https://www.bahn.de/p/view/angebot/regio/regionale-tickets/berlin_brbg/stadt-land-meer-ticket.shtmlКрім того в південно-східній німеччині і прилеглих землях є така штука як Regio-120 ticket
https://www.bahn.de/micro/view/regio120-ticket/konditionen.shtml(карта безтолково намальована, стрілочки на ній даному разі вказують не просто напрямки, а місце до котрого цей тариф діє).
- коротше якщо маршрут поїздки не покривається дешевшими квитками, а залізничний тариф > 15 чи 20 євро - квиток продадуть за 15 євро (до 120 км) чи 20 євро (понад 120 км), якщо поїздка в межах зони дії цієї пропозиції.
Комібнуючи Regio120 з Берлін-Брандебурдзьким квитком можна далеко заїхати.
Наприклад для маршрута Нойбранденбург - Дрезден та зворотньо сайт DB вказує найменшу ціну 40 євро на вихідні дні, що відповідає квитку вихідного дня. Тобто якщо в один і той самий день їхати туди і назад то дешевше 40 євро для однієї особи вже не буває? На віддалені дати бачу ціни по 29 євро з використанням ІСЕ або ЕС. Наскільки я розумію це спецпропозиція?
так.
Якщо йдеться про звичайний час (а не про короткочасні періоди підвищеної щедрості, коли купа спецпропозицій, що зазвичай коштують не менше 29 - продають по 19) - можна також мати на увазі, що до 300 (здається) кілометрів на IC/EC спецпропозиції по 19 євро бувають, а на ICE у внутрішньому сполученні - ні, лише від 29. Тому при поїздки на таку відстань - є сенс вишукувати спецпропозиції без ICE.
Нойбранденбурґ - Дрезден - відстань більша (346 км), тому спецпропозицій по 19 у звичайний час не буде.
Якщо повертатися назад не в той самий день, а через 2-3 дні, то виходить туди-назад 29*2=58 євро. Чи буває на такі відстані ще щось дешевше?
Конкретно у Дрезден - ще можна потрапити дешевше ніж за 40 євро без купівлі чогось завчасно, бо на півдні зона дії Берлін-Бранденбурдзького квитка підбирається досить близько до Дрездена.
З іншими напрямками так просто може не вийти.
7) Чи можливо їздити із земельним або квитком вихідного дня у ICE, IC, EC, докупивши при цьому резервацію чи таке не практикується?
ні. Різниця в ціні проїзду між ICE IC і регіональними полягає не у різній ціні резервації, а саме у різній вартості квитка. І земельний квиток - суто для регіональних поїздів.
Те що в окремих IC по недозавантажених ділянках дозволяють проїзд пасажирів з квитками на регіональні, зокрема і з земельними - це явище назразок того, як у нас в деяких ЕПКшках по зупинчатих ділянках дозволяють по приміському тарифу їздити.
Зазвичай у такому разі в розкладі на ту ділянку, де у даному IC дозволено проїзд по квитках на регіональні наведено фіктивний поїзд категорії RE (з графіком як у IC на даній ділянці), тому можна просто не знати про це явище, а просто вишукувати у розкладі поїзди лише підходящих категорій, а по факту виявиться, що це не окремий поїзд, а можливість проїзду в IC по квитках як для RE.
Чи включена у квиток вихідного дня можливість проїзду у міському громадському транспорті?
У різних регіонах по-різному.
так, але в розвинутих частинах німеччини, навколо великих міст і в агломераціях - завжди так.
У дуже сільських чи дуже гірських чи у бідниших частинах сходу Німеччини - трапляється, що ні.
Наприклад, у Саксонії в деяких частинах Sachsen-Ticket і квиток вихідного дня дозволяють користуватися міським (і приміським автобусним) транспортом, а у Дрездені -- ні.
це була відома проблема, але це неподобство нещодавно виправили і чинність саксонського квитка тепер поширюється на транспорт VVO, а отже і трамваї Дрездена.
Але з Schönes-Wochenende-Ticket та Quer-durchs-Land-Ticket все лишилось по-старому і їх дія у VVO обмежуються поїздами - тобто по дрездену можна їздити лише на S-bahnі, а на автобуси і трамваї Дрездена ці проїзні не діють.
Ну і як я Вам вже казав - у Мекленбурдзі-Померанії - жоден земельний квиток на свій міський транспорт не діє при чому ті-ж квитки діють на міський транспорт Гамбурґа
при наявності квитка, купленого через інтернет, якщо я не помиляюся, потрібно під час подорожі мати з собою картку, якою купували квиток.
вже разів з 10 мабуть писав на форумі. Не обов'язково ту саму картку. Можна і якусь іншу картку. Але якась картка мусить бути.
При купівлі квитка можна обрати засіб ідентифікації. Це може бути bahn-картка, ID-картка Німеччини і деяких країн ЄС (звичайні паспорти - на роль засоба ідентифікації не годяться), або інша платіжна картка Visa/EC-MC.
Можна використати як ту саму картку, котрою робиться оплата, так і іншу Visa/EC-MC.
Я завжди вводжу як засіб ідентифікації якусь непотрібну стару Visa/EC-MC без грошей. Це зручно, бо менша вірогідність її загубити між моментом придбання квитка і поїздкою, адже я не ношу її з собою у гаманці і не плачу нею.
Те, що багато хто здуру обирає ту саму картку і на роль засоба ідентифікації і на роль платіжного засоба і при цьому платять чужою карткою, а потім їх штрафують у поїзді - це справді так, але тут проблема в тому, що люди лінуються перекласти умови використання.