Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
01.10.20 , 11:10

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Retro

      График движения поездов УЗ на 2016-2017 г. (обсуждение)

Pages: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 [146] 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 300
Print
Author Topic: График движения поездов УЗ на 2016-2017 г. (обсуждение)  (Read 750805 times)
Andersen
Active user

Posts: 2735


View Profile
« Reply #1450 on: 17.02.17 , 09:02 »
Share

Lwiev, if you allow a comment, I want you to know that I am all for an Intercity Frankivsk ~7 - Lviv ~9 - Kyiv 14:XX. When I however propose to make an afternoon service out of, it is because the compromise design of the transformers doesn't make a business train service anyway.
And the current departure of the transformer IC from Frankivsk at 9 is falling down between the chairs. It is too late.

A ~7 Frankivsk departure is not possible (as of now) since it is determined by the 7:30 arrival of the rolling stock.  
How do you plan to sent it back to Kyiv at 7?
By an earlier arrival of the overnight from Kyiv? If so - at what time? 6:20ish? That will be inconveniently early for the passengers and duplicate the traditional overnight Kyiv - Ivano-Frankivsk #43.

An IC for the business community based on the transformers is no good. The loco change in Lviv and the slowness of the transformers (at least under the current loco regime) spells into a travel time of ~8 hours, not the ~7 hours you are dreaming of.

If the business community of Frankivsk doesn't want to go overnight (on #43 or #143) and arrive to Kyiv a.m. they should have full fledged early morning Intercity+ with a service speed and comfort level at least as the Rotem/Tarpan and without a prolonged change of motion power in Lviv.

This will also correspond with your wish for a fast afternoon connection
Київ - Франківськ (...) в район 13:30, не пізніше 18:45 у Львові, 20:50 (...) в Франківську. Тоді маємо класний бізнес потяг на Львів і зі Львова на Франківськ.
Like this
05:xx Vorokhta   22:xx
07:00 Frankivsk  20:50
08:40 Lviv          19:05
13:45 Kyiv          14:00
Such a schedule demands new rolling stock, so for transformers, yes, the Kyiv - Ivano-Frankivsk will have to have a departure around 13:30, not after 14.
« Last Edit: 17.02.17 , 16:02 by Andersen » Logged
VolynPost
Guest
« Reply #1451 on: 17.02.17 , 12:02 »
Share

Дивлюсь, запускають ще один трансформер Київ-Франик, невже укзрзалізниця вірить, що його заповнять міфічні франківські бізнесмени?
Там вся надія на туристів
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 5351


View Profile
« Reply #1452 on: 17.02.17 , 18:02 »
Share

По обнародованному графику попадание в яблочко, как раз дневную пару закрывает с запада. Поэтому смысла передвигать на 7 утра никакого.
« Last Edit: 17.02.17 , 18:02 by Emblaze » Logged
Віктор Гарвона
Active user

Posts: 5680


View Profile
« Reply #1453 on: 17.02.17 , 18:02 »
Share

Передвигать на семь реально плохо, тогда Ночной Экспресс под него должен прибыть в шесть. А для этих целей существует обычное скорое у*бище 43. Но и график 9:00 - 16:30 все равно плохой. Методом золотой середины получаем прибытие НЭ в семь утра, и график Интерсити Франык 08:00 – Львов 09:40/10:00 – Киев 15:30.
Logged
LWIEV
Active user

Posts: 515


View Profile
« Reply #1454 on: 17.02.17 , 21:02 »
Share

По обнародованному графику попадание в яблочко, как раз дневную пару закрывает с запада. Поэтому смысла передвигать на 7 утра никакого.

Для кого закрывает? Воздух возить будет.

7:30 - 9:10/9:30 - 14:ХХ. Все, что после 15:00 будет восприниматься как тянутое
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 5351


View Profile
« Reply #1455 on: 17.02.17 , 22:02 »
Share

Закрывает потребность в дневной паре ИС(+), а для кого, это вы по статистике посещаемости рейса увидите, думаю. Харьковская же есть, и воздух не возит.  

хотя да, и в 8 было бы неплохо.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2735


View Profile
« Reply #1456 on: 17.02.17 , 23:02 »
Share

7:30 - 9:10/9:30 - 14:ХХ.
That's closer to something useful. But its gonna take a loco for 160 km/h.
« Last Edit: 18.02.17 , 00:02 by Andersen » Logged
delphin_7
Active user

Posts: 1399


View Profile
« Reply #1457 on: 18.02.17 , 22:02 »
Share

судя по всему, завтра вместо Шкоды на 719/720 пойдет Ху (схема в 9 вагонов, №2,5,8 идут как К, остальные П)
Logged
jbond989
Co-moderators
Active user

Posts: 2036


View Profile
« Reply #1458 on: 18.02.17 , 23:02 »
Share

Ага, Хюндай. Причем по цене Хюндая. И нет дешевых нефирменных мест.
Logged
delphin_7
Active user

Posts: 1399


View Profile
« Reply #1459 on: 18.02.17 , 23:02 »
Share

Ага, Хюндай. Причем по цене Хюндая. И нет дешевых нефирменных мест.

там даже не Хюндая цена выходит
Лубны - Киев завтра на 719 - 216 грн за 2 класс (плацкарт по букингу)
Миргород - Киев завтра на 725 - 198 грн за 2 класс
надбавка за то, что "доп" скорее всего (номер 719О вместо 719К и отсутствие ЭПД намекает)
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 [146] 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 300
Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!