Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.09.17 , 20:09

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

       Пропозиція: Дзеркальний експрес на Костянтинівку, утром из Донбаса

Pages: [1]
Reply | Print
Author Topic: Пропозиція: Дзеркальний експрес на Костянтинівку, утром из Донбаса  (Read 539 times)
Andersen
Active user

Posts: 1763


View Profile
« on: 19.12.16 , 01:12 »
Share Reply with quote

Утром из Донбаса, вечером на Київ

Наскільки реальний запуск "дзеркального" експреса на Костянтинівку? Я часто їжджу в Краматорськ, він переважно "в м'ясо", причому враження таке, що 1 клас продається краще за 2-й. Я прикидав, що навіть додаткове сполучення з Краматорська на Полтаву було б помічним, бо давало би гнучкість, враховуючи збільшення трафіку між Харковом і Києвом.

А звідки така статистика, що переважно "у м"ясо"? Чисто для інтересу подивився, навіть на завтра, на суботу, є досить місць в обидва класи на Костянтинівку. При тому що для ранкового потягу субота - це піковий день.

Я на статистику не посилався, посилався на досвід, який ви чомусь потрактували статистикою. Субота-неділя вільна, бо Донбас поки не належить до місць, куди їдуть на вікенд. Будні дні дуже напружені.

Потяги не призначають з досвіду, повинна бути статистика та аналітика.
Ще мені здається, що ваш досвід не дуже, бо я нещодавно їхав в суботу на Київ, з загрузкою 100%, твердження "Субота-неділя вільна, бо Донбас поки не належить до місць, куди їдуть на вікенд. Будні дні дуже напружені" взагалі хибне, бо на Донбас їздять і на вихідні, звісно ж не сто відсотків, та головне, що значний потік генерують військові та пов'язані з ними, які не прив'язані до днів тижня, вони скоріш прив'язані до "періодів відпусток" тощо.

Так є вже третій рік друга пара Хюндая Київ - Костянтинівка у графіку "за вказівкою"
« Last Edit: 19.12.16 , 02:12 by Andersen » Logged
Emblaze
Active user

Posts: 2059


View Profile
« Reply #1 on: 19.12.16 , 02:12 »
Share Reply with quote

Also it'd be interesting to discuss just how turnaround wyes and junctions in Kostyantynivka operate now when line to Donetsk is forced to terminate there. One might remember that prior to Donbass secession Kostyantynivka had never been able to maintain the endpoint duties. Were wyes built specifically for reversing purposes or transmogrified in a haphazard manner?
« Last Edit: 19.12.16 , 02:12 by Emblaze » Logged
Andersen
Active user

Posts: 1763


View Profile
« Reply #2 on: 19.12.16 , 02:12 »
Share Reply with quote

The occupancy rate statistics could be obtained from UZ, but strategically it might not be relevant to discuss whether the existing IC+ is 60% or 80% full on average.
The strategic question is rather whether added supply in the Donbas case will lead to increased ridership in that direction like we have seen will other IC+ services that were retro-mirrored (Lviv) - not only adding passengers for the second service but also to the initial connection?
And whether such a leap in demand will justify a second IC+ pair?
« Last Edit: 19.12.16 , 02:12 by Andersen » Logged
Tags: IC+ Donbas kyiv 
Pages: [1]
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.121 seconds with 20 queries.