Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
30.04.17 , 02:04

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Train fares and tariffs

      Данія - Швеція через Зундський міст

Pages: [1] 2
Reply | Send this topic | Print
Author Topic: Данія - Швеція через Зундський міст  (Read 632 times)
XAN_
Active user

Posts: 1045


View Profile
« on: 23.01.17 , 14:01 »
Share Reply with quote

А где вообще посмотреть цены на сообщение Дания-Швеция? Конкретно На Копенгаген-Мальмо, например.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 1593


View Profile
« Reply #1 on: 23.01.17 , 14:01 »
Share Reply with quote

https://www.sj.se/en/home.html#/ or on the Danish travel planner http://www.rejseplanen.dk/eu-bin/query.exe/en?showRequestSite=1&ignoreMissingLocation=1&
The standard one-journey one-way ticket price Копенгаген-Мальмо is SEK 111,-.
Please be aware that there currently are no direct trains from Copenhagen to Malmoe because of fear of influx of illegal immigrants.
You will have to exit the train at the Copenhagen Airport station, pass a document (border) check and board a train for Sweden on the other platform.
Feel free to ask more :)
« Last Edit: 23.01.17 , 15:01 by Andersen » Logged
XAN_
Active user

Posts: 1045


View Profile
« Reply #2 on: 23.01.17 , 15:01 »
Share Reply with quote

https://www.sj.se/en/home.html#/ or on the Danish travel planner http://www.rejseplanen.dk/eu-bin/query.exe/en?showRequestSite=1&ignoreMissingLocation=1&
The standard one-journey one-way ticket price Копенгаген-Мальмо is SEK 111,-.
Please be aware that there currently are no direct trains from Copenhagen to Malmø because of fear of influx of illegal immigrants.
You will have to exit the train at the Copenhagen Airport station, pass a document (border) check and board the train for Sweden on the other platform.
Feel free to ask more :)
OK, but I can't find smaller danish stations, only Koebenhavn H or Kbh Lufth Kastr, is there any way to check prices for other stations?
Danish railway site advice to take "shortcut" through Copenhagen metro on Norreport-Lufthaven section, will it be covered by railway ticket?
Do prices stay the same regardless where you buy tickets (Sweden vs Denmark)?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20613


View Profile
« Reply #3 on: 23.01.17 , 16:01 »
Share Reply with quote

На Øresundståg - ціна не міняється, єдина можлива знижка на міжнародний маршрут на них - це квиток без права повернення (-32 SKK до ціни). На ПДС (тобто IC або X2000) - повний тариф вище, але є спецпропозиції, по мірі вичерпання котрих мінімально-можлива ціна росте. На маршрути з довшою ділянкою вглиб Швеції - купуючи завчасно на IC або X2000 можна одержати квиток дешевше, ніж тариф на Øresundståg, що не повертається.

Quote
I can't find smaller danish stations, only Koebenhavn H or Kbh Lufth Kastr, is there any way to check prices for other stations?
станції по маршруту Øresundståg - всі є, щоправда не завжди очевидно як їх вводити щоб шведський сайт їх розпізнав. Правильне написання щоб сайт SJ правильно їх схавав -  наприклад Nivå або Nörreport. От тільки не знайшов як наприклад його змусити показати ціну від Ельсинора. Helsingör не підходить.
Quote
Do prices stay the same regardless where you buy tickets (Sweden vs Denmark)?
тариф між DSB and SJ - глобалпралпрайсоподібний і паритетний. Тут нема такої асиметрії як є між ближчою до Осло частиною Швеції і Норвегію, коли з точки зору NSB можливе застосування внутрішнього тарифа, а SJ такі поїздки тарифікує як міжнародні через що стає можливою диспаритетна ціна.
Logged
Ulf
Active user

Posts: 2255


View Profile
« Reply #4 on: 23.01.17 , 16:01 »
Share Reply with quote

Please be aware that there currently are no direct trains from Copenhagen to Malmoe because of fear of influx of illegal immigrants.
You will have to exit the train at the Copenhagen Airport station, pass a document (border) check and board a train for Sweden on the other platform.

These checks are more ore less semi-legal, as done by the TOC on Danish territory to fulfill a demand oif the Swedish government.

Best regards, ULF
Logged
XAN_
Active user

Posts: 1045


View Profile
« Reply #5 on: 23.01.17 , 16:01 »
Share Reply with quote

Тобто станції міської електрички шведський сайт не покаже? І єдиний квиток з них до Мальмо вибити не вийде?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20613


View Profile
« Reply #6 on: 23.01.17 , 17:01 »
Share Reply with quote

я коли востаннє був в цих краях - разовий квиток DSB Øresundsbillet міг бути з будь-якого місця Hovedstaden (столичної області, зони 1-99) до південної Швеції і міг містити ділянку на метро.
Ціну на нього показував лише rejseplanen.dk, виглядало це якось так:

але зараз він цю ціну розучився показувати.

Як я приблизно пригадую - там ціна залежить від кількості зон з данського боку, тому можна приблизно передбачити ціну - підібравши маршрут з аналогічною кількістю зон по Данії по маршруту Øresundstågів.

Тобто грубо кажучи на підставі цієї картинки

шукати аналогію.
Тобто грубо кажучи щоб приблизно передбачити ціну квитка на s-tåg + Øresundståg по маршруту Valby - Мальмо - знаходимо в тому-ж поясі, де знаходиться Valby - зупнику, щоб була на маршруті Øresundstågів, няр таким відповідником є Hellerup.
Після чого можна піддивитись сайтом SJ ціну Hellerup - Malmö C і перерахувати зі шведських крон на данські.

P.S. - я розумію що все це виглядає як рідкісна дурниця, але кращого способу дізнатись вартість проїзду через протоку мені не відомо.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 1593


View Profile
« Reply #7 on: 23.01.17 , 18:01 »
Share Reply with quote

Here is the travel planner for travel from all stations in the Greater Copenhagen area to all stations in Southern Sweden, producing the calculations shown by Maxy (where DR byen - Lund cost DKK 109). Unfortunately it doesn't show the price, as Maxy also wrote.

The price from Copenhagen Main Station (H = Holovna) to Malmoe Central is DKK 89 - almost the same as the Swedish price, as Maxy also noticed. The price from Noerreport is the same as from Cph H. Price examples for other destinations in the region are listed here.

On the Danish side tickets can be bought at stations (in the Seven-Eleven kiosks, the ticket sales on larger stations and in the DSB and SJ ticket machines). The only online sale I know of is at www.sj.se. That site also know Noerreport, spelled in Swedish Nörreport.

The prices are relative high but at least you don't have to spend more money on connecting bus tickets to get to the train. Why is that?
That is because the train tickets are valid for both train, metro and public buses in a certain area (zone) around the start point and the destination.
For instance a ticket from Copenhagen H to Malmoe include the zones F-L (covering the normal tarrif zones 1, 3 and 4 in Copenhagen (the central parts of the city all the way from the eastern border of zones 2 which is on the Frederiksberg metro station - Jagtvej - line. Refer to the zone map posted by Maxy where zone 1 is red) and zone A in Malmoe according to this map:


I can't recommend the "metro-shortcut" between Noerreport and Copenhagen Airport.
The metro is an often crowded under-dimensioned service where much of the seating has been removed to make room for standing passengers.
A mini metro with only 3 wagons per train it is.

I would only use it on travels to the airport station if I was in a extreme hurry or if I was heading for/from a destination on the metro line (for instance Frederiksberg) and the use of the metro would save me for a change of transportation.
 
The travel time is only marginally longer on the regional train but the comfort level is much higher.
Furthermore the walking distance at the airport station is much shorter for the train than for the metro.
The travel time between Noerreport and Copenhagen Airport by metro is 17 minutes, by regional train, Øresundstog, it is 19 minutes.
The difference in total travel time can of course be more than 2 minutes due to the difference in waiting time: the metro depart every 2-6 minutes, the regional train every 10-20 minutes.
« Last Edit: 23.01.17 , 22:01 by Andersen » Logged
joy
Active user

Posts: 23676


View Profile
« Reply #8 on: 23.01.17 , 22:01 »
Share Reply with quote

Там проводится то, что называется внутришенгенским паспортным контролем?
Кто его осуществляет - погранцы/миграционная полиция или просто полицейские или вообще железнодорожники?
Logged
Andersen
Active user

Posts: 1593


View Profile
« Reply #9 on: 23.01.17 , 22:01 »
Share Reply with quote

The "document check" is done by a security company hired by the railways on demand from the Swedish government.
If you can't show a proper ID (valid, genuine), you can't travel to Sweden on the train.

There used to be a mirrored check at Hyllie in southern Malmø in the direction of Denmark (around a year ago) but what remains of it is a temporary fence on the platform. The checks were organized after the chaotic massive influx of refugees and immigrants from the Middle East in 2015.
« Last Edit: 23.01.17 , 22:01 by Andersen » Logged
Tags:
Pages: [1] 2
Reply | Send this topic | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.169 seconds with 20 queries.