Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
27.06.17 , 06:06

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Train fares and tariffs

      Sparpreis-Österreich і несподівані конкретні номери поїздів по Австрії

Pages: [1] 2
Reply | Send this topic | Print
Author Topic: Sparpreis-Österreich і несподівані конкретні номери поїздів по Австрії  (Read 1283 times)
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20782


View Profile
« on: 05.02.17 , 22:02 »
Share Reply with quote

Це я нарешті зібрався описати дуже неочевидну ситуацію з графою VIA, з котрою особисто зіткнувся весною 2016 року.

Я купував Europa-Spezial Österreich (на момент написання - цю спецпропозицію перейменовано на Sparpreis-Österreich, суть від цього перейменування не змінилась) за маршрутом Меммінґен - Лінц для своєї подорожі.

План подорожі у тій частині, на котру брався квиток був такий:
- день 1 приліт Wizzом до Меммінґена, далі переїзд у Бреґенц,
- ніч між днями 1/2 в Бреґенці,
- день 2 - Інсбрук і навколо
- ніч між днями 2/3 ночівля у Інсбруку
- день 3 - Інсбрук і навколо
- ніч між днями  3/4 ночівля у Інсбруку
- день 4 - додивляюсь Інсбрук, переїзд у Зальцбурґ, починаю оглядати Зальцбурґ
- ніч  між днями 4/5 - ночіваля в Зальцбурґу
- день 5 - додивляюсь Зальцбург, переїзд у Лінц, починаю оглядати Лінц
- ніч  між днями 5/6 - ночіваля в Лінці
- день 6 - додивляюсь Лінц

Подальші мої плани (їхати на Чеський Крумлов через Капліце) - вже були по іншому квитку.

Квиток за 24 євро я вполював.
Я розраховував, що прив'язка до конкретного поїзда буде лише між Меммінґеном і кордоном (у даному разі тарифна межа - станція Ліндау) і далі всю дорогу від Ліндау до Лінца можна їхати будь-яким поїздом всі 15 днів чинності зупиняючись в дорозі де завгодно і скільки завгодно разів. Тому комбінацію поїздів - обрав приблизно.
Однак квиток, котрий в останочному вигляді можна побачити лише після покупки - що несподівано для мене - містив конкретні номери RJ на ділянці по Австрії у графі VIA (правда вони містились трохи не там, але тоді з переляку я цьому не надав уваги, конкретний номер RJ863 з датою на внутрішньоавстрійські ділянки - було зовсім не тим, що я очікував)

Мало того, я конкретний номер RJ з датою - якщо його зіставити з тим, яку комбінацію поїздів я обрав на сайті, купуючи цей квиток - наштовхував на думку, що третю зупинку в дорозі у Зальцбурґу - по цьому квитку вже зробити не можна.

Це зовсім не входило в мої плани. Але вирішив нічого не здавати зі штрафом і новий квиток не купувати, бо поїзди на найважливіші ділянки Бреґенц - Інсбрук і Інсбрук - Лінц - мені більш-менш підходили, а Зальцбурґ - Лінц - завжди можна занедорого проїхати на поїздах WestBahn, де квиток недорогий і перед відходом буде по тій-же ціні.

Ділянку Меммінґен - Бреґенц я насправді поїздом не поїхав.

 У той час на автобуси Allgäu-Airport-Express була акція - я взяв на них квиток аеропорт Меммінґен 14:00 - 15:05 Дорнбірн за 4,41 євро (через Бреґенц цей автобус не проходить, він їде по тунелю під горою, коло підніжжя котрої лежить Бреґенц).
Ідея була така - в автобусному квитки - лишити виїзд з малим запасом після прильоту wizz, щоб скористатись автобусом при оптимістичному сценарії прильоту і проходження кордону. А якщо раптом літак запізниться або сильно затримаюсь на прикордонному контролі - то не шкода, якщо автобусний квиток пропаде. А як раз на сценарій більш пізнього виїзду з Меммінґена - у мене був взятий залізничний квиток, я навмисно взяв його на пізніший EC192.

Літак не спізнився, прикордонників проскочив відносно швидко (десь хвилин за 30), поїхав на Ельґой-аеропорт-експресі.

Далі з Бреґенца до Інсбрука поїхав на RJ863, хоч довелось вставати раніше, ніж хотілось. Ну нічого, добіг на вокзал, протираючи очі на бігу.
А от на RJ863 на 4-й день, щоб з Інсбрука у Зальцбурґ їхати - встигнути не вдалось.

Сама наявність прив'язок до конкретного поїзда поза Німеччиною - суперечили моїм уявленням про те, як мав-би бути влаштований Europa-Spezial Österreich. Тому я вирішив так одразу не вірити в те, що мій квиток пропав.
Знаєте є такий спосіб проходити ігри-квести, коли ліньки думати, або коли зовсім жодних ідей немає - тицяти артефакт усім зустрічним персонажам і слухати що тобі у відповідь скажуть. От так і я вирішив робити.
Розпочав з Reisezentrum'а - мені сказали що якщо конкретний номер поїзда в квитку виписаний, то мабуть іншим не можна, але додали, що з їх точки зору воно якесь дивне.
Я б може б здався б, але запасні варіанти були аж надто непривабливими. Повний тариф до Зальцбурґа - 46,5 євро, котрі платити зовсім не хотілось. Einfach-Raus-Ticket - не чинний для проїзду через Розенгайм, а через Zell-am-See - я просто не встигав доїхати до часу, коли в моєму готелі у Зальцбурґу зачиняється рецепція.
Я вже встиг собі знайти вариант з оптимальними витратами і швидкістю (квиток по VTT тарифу до Куфштайна за 14 євро + Баварський квиток), але до поїзда що зупиняється у Розенгаймі все-одно лишалось трохи часу, і я вирішив ще трохи пограти в квест.
У довідковому фрау повторила приблизно те-ж, що й в касі, але потім якось присоромлено додала - а взагалі ми погано в цих квитках розуміємось, у нас ні довідкове ні каса толком у ДБ-шних квитках не розбираються. І порадила мені підійти до кондуктора і запитати. Так і сказала, що якщо тут хтось у цьому і розбирається, то лише кондуктори.
Пішов на платформу, як раз RJ на Відень за кілька хвилин відходив. Піймав кондуктора за ґудзик, спитав. Кондуктор несподівано каже - мене це номери RJ не цікавлять. Я не вірячи своїм вухам перепитую - так що, вони взагалі ні до чого у квитку? Кондуктор каже - до чого чи не до чого - не знаю, але мене твій квиток цілком влаштував-би, як хочеш їхати - заходь. Вдруге мене просити не треба було. Сів і поїхав у Зальцбурґ. При чому в поїзді кондуктор його сканував і результатом лишився цілком задоволений.

Але загадка, що ж заначать конкретні номери RJ у графі VIA - так і лишилась нерозгаданою. Я ж не знав, чи може мені трапився якийсь кондуктор-пофіґіст, чи справді чомусь ці номери RJ з графи VIA можна ігнорувати. І взагалі, мене цікавило, чи можна мені після зупинки на день у Зальцбурґу в Лінц їхати, чи все-таки уже кінець і треба брати квиток на WestBahn.

Тому продовжую у Зальцбурґу сценарій ледачої гри у квест.

У довідковій у Зальцбурґу мені навішали макаронних виробів на вуха (дядько впевнено стверджував, що їхати строго на тому RJ, що у графі VIA), але я йому вже не дуже вірив (і правильно зробив, як виявилось).

І тут я згадав - у Зальцбурґу є ж каса DB. Пішов до DBшного мужика. Він подився на квиток і каже - а в тебе мовляв насправді немає жодних прив'язок до поїзда по Австрії, їдь яким хочеш поїздом і зупиняйся в дорозі скільки хочеш.
Я кажу - а що ж це за конкретні номери RJ у квитку?
А він мені ось що сказав:
 Те що йде безпосередньо після <1080> - це ж ДБ, тобто ось-ця частина графи VIA
<1080>(23.04.2016)Memming 17:46 EC192*(24.04.2016)Innsbrc RJ863/(26.04.2016)Innsbr 9:05 RJ863

стосується і винятково Німеччини.

Просто володіння ДБ на моєму маршруту - не лише длянка Зальцбурґ - Ліндау (що очевидно), але також і між Куфштайном і Зальцбурґом.
Хоч з точки зору тарифікації OeBB - ДБшних кілометрів між Куфштайном і Зальцбурґом немає, по OeBBшного тарифу це так званий ДБ-Коридор (тарифікується як внутрішньоавсрійська ділянка).
Але на буквальне виконання правил Europa-Spezial (при чому це має бути з німецької точки зору, тобто австрійське віртуальне уявлення про ДБ-коридор тут не фіґурує) - тут все має бути як для будь-якої ділянки по в Europa-Spezial для ділянки по Німеччині (або конкретний ПДС з датою, бо NV).

Обидва RJ (і той що 24 і той що 26 квітня) - прописались у квиток зовсім не тому, що і 24 квітня я мусив їхати ділянку з Фельдкірха до Інсбрука суто на RJ863, а 26 з Інсбрука до Лінца суто на RJ863.
А лише через те, що  хоч я задавав при виборі маршрута зупинку в Інсбруку на 48 годин - але насправді робити її не зобов'язаний, мав-би повне право поміняти плани в останній момент і не виходячи з поїзда їхати хоч до Лінца ще на 2-й день. Тому якби мені хотілось-би 24-го квітня не затримуючись у Інсбруку їхати далі - то умови Europa Spezial мені це дозволяли, а раз так то на формальне виконання вимог Europa Spezial - мені на проїзд ДБ-коридора треба прописати конкретний поїзд.

Але неасправді все ще краще, бо на ці прописані на ДБ-коридор поїзди - австрійським кондукторам байдуже, тому де факто всю дорогу з Ліндау до Лінца справді можна їхати будь-яким поїздом. Про що власне подальший вміст рядка VIA
VIA: Lindau<1181>Feldkirch*Innsbruck*Salzburg Stadt

і говорить.


* memm_linz.jpg (228.79 KB, 606x524 - viewed 106 times.)
« Last Edit: 06.02.17 , 17:02 by Maxy » Logged
kop
Active user

Posts: 5417


View Profile
« Reply #1 on: 05.02.17 , 22:02 »
Share Reply with quote

Гм, уточню.
т.е. на первую часть нужно было просто класть болт, т.к. конкретно эта дорога петляет по территории ДБ иногда?
И почему из Линдау уже можно чем угодно, это же еще Германия, а не из Брегенца?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20782


View Profile
« Reply #2 on: 06.02.17 , 00:02 »
Share Reply with quote

на
*(24.04.2016)Innsbrc RJ863/(26.04.2016)Innsbr 9:05 RJ863
- да, класть болт, но только до тех пор, пока речь идет о поездах, которые проходят этот участок без остановок в Германии. А вот пользоваться для проезда этого участка теми поездами, что едут из в Германию и из Германии, т.е. ехать с пересадкой по Розенхайму - нельзя.
И на проезд участка Мемминген - Линдау строго на EC192 - на это разумеется класть болт нельзя.
Quote
И почему из Линдау уже можно чем угодно, это же еще Германия, а не из Брегенца?
Тому-що з тарифної точки зору - володіння OeBB починаюсться одразу в Ліндау. Так DB і OeBB домовились, щоб тарифну межу у цьому місці зробити не посеред перегону, там де кордон проходить, а перенести трохи в зручніше для пасажирів місце. на цій лінії - обрали на роль тарифної межі - станцію Ліндау.

Таке є не лише тут, на усіх інших лініях де між Німеччиною і Австрією, де ходять ПДС -  так само тарифна межа перенесена з середини перегона на найближчу станцію з того чи іншого боку. Тарифна межа проходить по станціях Ліндау, Пассау, Зальцбурґ, Куфштайн.
 
По лініях, де ПДС не ходять - буває що тарифна межа лишилась по лінії кордону, але там це не важливо, бо пасажирам все-одно залишають ту чи інакшу можливість в регіональному поїзді не платити по міжнародному тарифу.

Взагалі такі штуки OeBB дуже любить. У OeBB таке є не лише з Німеччиною.
OeBB вдалось домовитись про аналогічне перенесення тарифної межі з лінії кордону на найближчу станцію з того чи іншого боку і з деякими іншими сусідами - такі приклади є на деяких залізничних лініях що ведуть з Австрії в Італію, Швейцарію і Угорщину (ну вірніше GySEV). Це одна з речей, за котру я OeBB дуже поважаю.

Існує приклад маршрута, що проходить по п'яти країнах (Швейцарія, Ліхтеншейн, Австрія, Німеччина і Угорщина) і перетинає кордон 5 разів (бо Австрія в маршруті двічі), і при цьому тарифікується як внутрішньоавстрійський. Це Букс Санкт-Галенський - Шопрон. На нього навіть шпар-тарифи внутрішньоавстрійські (і відповідно квота місць велика, як на внутрішній тариф, а не куца, як на міжнародні поїзди).
« Last Edit: 06.02.17 , 11:02 by Maxy » Logged
volotar
Active user

Posts: 268


View Profile
« Reply #3 on: 06.02.17 , 17:02 »
Share Reply with quote

Клас! Як слушно зауважив Andersen в сусідній темі - шкода, що тут немає кнопки Like :)
Logged
ДВП
User

Posts: 55


View Profile
« Reply #4 on: 18.02.17 , 23:02 »
Share Reply with quote

Я тут не понял такой момент - а почему изначально планировалось выйти в Зальцбурге и там ночевать, если был прямой билет Иннсбрук-Линц на конкретный поезд?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20782


View Profile
« Reply #5 on: 19.02.17 , 00:02 »
Share Reply with quote

Quote
если был прямой билет Иннсбрук-Линц на конкретный поезд?
ничего подобного.

Вообще не надо смотреть, в то, что написано в нижней трети листа.

Это всего-лишь та комбинация поездов, которая была выбрана на сайте при покупке билетов. Т.е. эта комбинация конечно заведомо правильная но вовсе не единственно возможная.

Если бы билет по этому тарифу покупался не через интернет, а в кассе - то в билете, который бы получил пассажир в таком случае -  было-бы напечатано только то, что находится в верхней трети электронного билета.

Т.е. обязательные поезда - надо высматривать только исходя из того, что видно в верхней трети.
« Last Edit: 19.02.17 , 00:02 by Maxy » Logged
ДВП
User

Posts: 55


View Profile
« Reply #6 on: 19.02.17 , 09:02 »
Share Reply with quote

Quote
если был прямой билет Иннсбрук-Линц на конкретный поезд?
ничего подобного.

Вообще не надо смотреть, в то, что написано в нижней трети листа.

Это всего-лишь та комбинация поездов, которая была выбрана на сайте при покупке билетов. Т.е. эта комбинация конечно заведомо правильная но вовсе не единственно возможная.

Если бы билет по этому тарифу покупался не через интернет, а в кассе - то в билете, который бы получил пассажир в таком случае -  было-бы напечатано только то, что находится в верхней трети электронного билета.

Т.е. обязательные поезда - надо высматривать только исходя из того, что видно в верхней трети.

1) Еще раз уточню про комбинацию поездов - Вы эту информацию получили уже во время своей поездки или заранее знали? Если знали заранее, то мне тогда непонятно - какой нюанс Вы выяснили в DB-кассе в Зальцбурге?
2) Есть ли где-то в Интернете выложенные подробные правила Europa-Spezial Österreich?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20782


View Profile
« Reply #7 on: 19.02.17 , 14:02 »
Share Reply with quote

Quote
Еще раз уточню про комбинацию поездов - Вы эту информацию получили уже во время своей поездки или заранее знали?
а какое это имеет значение?
На комбинацию поездов из нижней трети листа - кондуктор не смотрит и пассажир ее придерживаться не обязан. Можно ехать и другими поездами, если не вылазить за условия тарифа.

Да, разумеется я знал какая там комбинация в нижней трети листа будет, сам ее своими руками на сайте выбрал. И изначально не планировал буквально ей следовать. Выбрать буквально такую комбинацию как мне надо было - с остановкой >48 ч в Инсбруке и с третьей остановкой в Зальцбурге - сайт все-равно не позволяет, это ограничения системы Hafas, которые конкретно в случае тарифов Sparpreis-Europa (Europa-Spezial) на большинство стран - избыточны.

Сайт (и hafas) не принимает более двух промежуточных остановок и время задержки >48 ч (большие значение не разрешаются в этом поле), а на самом деле такие ограничения в случае тарифов Sparpreis-Europa (Europa-Spezial) на большинство стран касаются только немецкой части, а за пределами Германии можно ехать как попало (в том числе и с остановками > 48 ч и с количеством остановок >2), что я собирался делать.
Я и другие коллеги по форуму уже неоднократно таким образом использовали Europa-Spezial на другие страны (благо срок годности 15 дней, который был до декабря 2016 в этих тарифа позволял развернуться, не то что жалкие 4 дня сейчас).

Quote
Если знали заранее, то мне тогда непонятно - какой нюанс Вы выяснили в DB-кассе в Зальцбурге?
В момент когда я увидел билет впервые - меня смутило сугубо то, что в верхней трети явным образом упомянут RJ863. Согласно тем представлениям, что у меня были - конкретные поезда по Австрии вообще не должны-бы упоминаться в верхней трети билета. Сам факт его упоминания в верхней трети билета - испугал меня тем, что заставил сомневаться, что мои представления о том, как устроен Europa-Spezial Österreich - неверны. Стали закрадываться страшные мысли, что может Europa-Spezial Österreich - особый, устроен []аналогично тем, что на Europa-Spezial на Швецию (в котором в случаях, когда конкретный IC или X2000 из Копенгагена в Швецию выбран при покупке - то таким и надо ехать).[/s]случайно узнал, что выбрал неудачный пример для иллюстрации. Оказалось, что  Sparpreis-Scheden - хотя привязка к конктетному IC/X2000 де-факто имеется, но на самом деле конкретного IC/X2000 в графе VIA нет, резервация на IC/X2000 с нулевой ценой прилагается отдельным документом.

При чем с перепугу я не вчитался, что настоящая графа VIA начинается позже, в средине 2-й строки и там уже никакого конкретно RJ - нет.

Потому до Инсбрука - я действовал на всякий случай таким образом, как будто мой билет по таким условиям, как на Швецию. Собственно после того как увидел билет - планировал до Зальцбурга таким образом доехать.
Но отступить от плана Б ("обращаться с билетом, как будто это Europa-Spezial на Швецию") - пришлось отступить раньше, еще в Инсбруке. Потому в Иннбруке - начал спрашивать, о чем собственно и расписал.
Только в Зальцбурге - мне подтвердили окончательно.
Quote
2) Есть ли где-то в Интернете выложенные подробные правила Europa-Spezial Österreich?
не знаю.
« Last Edit: 25.02.17 , 20:02 by Maxy » Logged
ДВП
User

Posts: 55


View Profile
« Reply #8 on: 20.02.17 , 11:02 »
Share Reply with quote

Quote
Еще раз уточню про комбинацию поездов - Вы эту информацию получили уже во время своей поездки или заранее знали?
а какое это имеет значение?
На комбинацию поездов из нижней трети листа - кондуктор не смотрит и пассажир ее придерживаться не обязан. Можно ехать и другими поездами, если не вылазить за условия тарифа.

Да, разумеется я знал какая там комбинация в нижней трети листа будет, сам ее своими руками на сайте выбрал. И изначально не планировал буквально ей следовать. Выбрать буквально такую комбинацию как мне надо было - с остановкой >48 ч в Инсбруке и с третьей остановкой в Зальцбурге - сайт все-равно не позволяет, это ограничения системы Hafas, которые конкретно в случае тарифов Sparpreis-Europa (Europa-Spezial) на большинство стран - избыточны.

Сайт (и hafas) не принимает более двух промежуточных остановок и время задержки >48 ч (большие значение не разрешаются в этом поле), а на самом деле такие ограничения в случае тарифов Sparpreis-Europa (Europa-Spezial) на большинство стран касаются только немецкой части, а за пределами Германии можно ехать как попало (в том числе и с остановками > 48 ч и с количеством остановок >2), что я собирался делать.
Я и другие коллеги по форуму уже неоднократно таким образом использовали Europa-Spezial на другие страны (благо срок годности 15 дней, который был до декабря 2016 в этих тарифа позволял развернуться, не то что жалкие 4 дня сейчас).

Quote
Если знали заранее, то мне тогда непонятно - какой нюанс Вы выяснили в DB-кассе в Зальцбурге?
В момент когда я увидел билет впервые - меня смутило сугубо то, что в верхней трети явным образом упомянут RJ863. Согласно тем представлениям, что у меня были - конкретные поезда по Австрии вообще не должны-бы упоминаться в верхней трети билета. Сам факт его упоминания в верхней трети билета - испугал меня тем, что заставил сомневаться, что мои представления о том, как устроен Europa-Spezial Österreich - неверны. Стали закрадываться страшные мысли, что может Europa-Spezial Österreich - особый, устроен аналогично тем, что на Europa-Spezial на Швецию (в котором в случаях, когда конкретный IC или X2000 из Копенгагена в Швецию выбран при покупке - то таким и надо ехать).
При чем с перепугу я не вчитался, что настоящая графа VIA начинается позже, в средине 2-й строки и там уже никакого конкретно RJ - нет.

Потому до Инсбрука - я действовал на всякий случай таким образом, как будто мой билет по таким условиям, как на Швецию. Собственно после того как увидел билет - планировал до Зальцбурга таким образом доехать.
Но отступить от плана Б ("обращаться с билетом, как будто это Europa-Spezial на Швецию") - пришлось отступить раньше, еще в Инсбруке. Потому в Иннбруке - начал спрашивать, о чем собственно и расписал.
Только в Зальцбурге - мне подтвердили окончательно.
Quote
2) Есть ли где-то в Интернете выложенные подробные правила Europa-Spezial Österreich?
не знаю.


Я столько нового на этом форуме про перемещение на железнодорожном траснспорте  узнал, но постоянно узнаЮ ещё что-то новое - это радует. Спасибо!
Т.е получается, если австрийской части билета не было задано промежуточных остановок, но был бы, например, указан поезд Rj765 Feldkirch-Linz, то всё равно можно было бы в течение 15 дней медленно ехать любыми поездами RJ по этому маршруту с остановками и ночевками хоть на каждой станции?
Logged
volotar
Active user

Posts: 268


View Profile
« Reply #9 on: 20.02.17 , 23:02 »
Share Reply with quote

2) Есть ли где-то в Интернете выложенные подробные правила Europa-Spezial Österreich?
Читаєте німецькою? Якщо так, то відкриваєте Internationale Beförderungsbedingungen der Deutschen Bahn AG отут, і далі:
3.2 Sparpreis Europa Österreich
Logged
Tags:
Pages: [1] 2
Reply | Send this topic | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.149 seconds with 20 queries.