Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.04.21 , 17:04

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Розклади рейсів і маршрути поїздок

      Suggestions and their discussions

        Оптимізація сполучення на Прикарпатті (загальна тема)

Pages: 1 ... 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 [302] 303
Print
Author Topic: Оптимізація сполучення на Прикарпатті (загальна тема)  (Read 538546 times)
_vs_
Active user

Posts: 1455


View Profile
« Reply #3010 on: 03.02.21 , 16:02 »
Share

Станція Кути в Словаччині:). Пряме сполучення зі столицями: Братислава, Прага, Будапешт, Варшава (EC 131), Берлін (EC 172), з пересадкою до Відня.
https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2021/01/KCP_20212701EN.pdf
Станція розташована на кордоні, тому зупинки колись не могло не бути, а тепер це все шенген. (Хоча в нас і без шенгену хюндаї не мали тарифної зупинки в Мостиськах.)

До речі, ось вам зустрічна загадка.
Одна станція, згадана в цій темі, має зараз певний статус.
Друга, теж згадана, мала його колись.
Третя де-юре не мала ніколи, а де-факто в певному розумінні — тимчасово і взагалі її дуже рідко згадують на форумі, іноді плутаючи з першою.

Всі ці станції чи населені пункти, в яких вони розташовані, дещо об'єднує. Причому таке, що досить важко зрозуміти частині користувачів цього форуму і взагалі тим, хто не обговорював ці станції або н. п. з мешканцями навколишньої місцевості. Про що мова?
Logged
sean
Active user

Posts: 5500


View Profile
« Reply #3011 on: 03.02.21 , 16:02 »
Share

Станція Кути в Словаччині:). Пряме сполучення зі столицями: Братислава, Прага, Будапешт, Варшава (EC 131), Берлін (EC 172), з пересадкою до Відня.
https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2021/01/KCP_20212701EN.pdf
Станція розташована на кордоні, тому зупинки колись не могло не бути, а тепер це все шенген. (Хоча в нас і без шенгену хюндаї не мали тарифної зупинки в Мостиськах.)
Крутяк, вітаю! І дякую за продовження Максового лікбезу ;)
Logged
Entony
Active user

Posts: 5319


View Profile
« Reply #3012 on: 03.02.21 , 19:02 »
Share

Свіже відео з Рахівського напрямку: https://youtu.be/FH_dgKcmeJ0
Ділянка Кваси - Ясіня - Ворохта з кабіни машиніста. Поїзд 358, якраз видно схрещення по Ясіні із 26.
Logged
VB
Active user

Posts: 4413


View Profile
« Reply #3013 on: 03.02.21 , 19:02 »
Share

З СА-3, чи як вона там вірно...
Logged
sergius
Club_access
Active user

Posts: 5818


View Profile
« Reply #3014 on: 04.02.21 , 00:02 »
Share

Поїзд 358, якраз видно схрещення по Ясіні із 26.
Недавно їздили з Riesgo тією ділянкою на 133/134. Був приємно здивований, що на фрагменті Рахів - Ясіня - Ворохта швидкості багато де попіднімали до космічних 60 км/год.


Раніше до апгрейдів переважало 25, максимум 50.
« Last Edit: 04.02.21 , 00:02 by sergius » Logged
Entony
Active user

Posts: 5319


View Profile
« Reply #3015 on: 05.02.21 , 21:02 »
Share

Можливо вже від завтра у Ясіні схрещення 358 і 15 (25) будуть відбуватись не по 2 і 3 коліях, а по 1 та 3.
Впродовж тижня відбувались певні ремонтні роботи на станції. Коли дозовлять погодні умови, то буде провдено капітальний ремонт платформи у Ясіні.
Так, що (поки) розклад 357/358 не будуть змінювати і схрещення по Ясіні залишається.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 4567


View Profile
« Reply #3016 on: 08.02.21 , 15:02 »
Share

Не дуже впевнено, бо завжди знайдеться якийсь провідник, який цього не знав, або забув. Краще інакше, щоб 358 відправлявся лише після відправлення 15/25 та коли усі пасажири, які вийшли з 15/25 звільнять вузьку платформу.
Хотя все це напівміра. Тобто треба або проводити реконструкцію станції та виносити одну з колій на нову вісь та робити цю платформу ширшою, я у Солотвино, або будувати ще одну платформу (хай вузьку) з боку вокзалу, щоб ця вузенька платформа не обслуговувала два поїзди одночасно.
Зараз (як тимчасовий захід) так і буде: поїзди будуть приймати до різних платформ. Там наче почали споруджувати берегову (вузьку). А на майбутнє (воно є у моїх побажаннях /із 2019 року/ до інфраструктурників) там крім берегової платформи повинна бути широка острівна платформа частково крита (з лавками) і частково освітлена (принаймні там, де буде частково накрита).

... Перший крок зроблено, посадку  "зі щебня" прибрали. Платформу в Ясінях відремонтували та видовжили, але залишили вузькою.
Бо пасажирники видавали статистику, що там мізерний паспотік. Дійшло до того, що 15/16 мав пройти Ясіню на ходу, щоб 15/16 зміг виконати норматив НЕ. Натомість усі пасажирники свято вірять у те, що 3000+ пасажирів за місяць на 357/358 у кожному напрямку по Квасах це так і є насправді. Цим феноменом ніхто не переймається, чому Кваси генерять в рази більший паспотік, ніж Чортків, Коломия, Яремче, Ворохта... і у 9 разів більше, ніж Ясіня. Статистика серпня 2019 року.
В загальному ланцюг спотворень виглядає так: є обмеження - є крива статистика - є криві рішення про скасування зупинок (чи нерозвиток пас. інраструктури: платформи, вокзали тощо).

В 90-х сильно погарячкували ліквідовуючи розїзди на ділянці Делятин-Рахів, потрібно було хоть у Квасах лишити.  
Саме так: Кваси найслабша точка. Далі - Татарів.

Не дуже впевнено, бо завжди знайдеться якийсь провідник, який цього не знав, або забув. Краще інакше, щоб 358 відправлявся лише після відправлення 15/25 та коли усі пасажири, які вийшли з 15/25 звільнять вузьку платформу.
Хотя все це напівміра. Тобто треба або проводити реконструкцію станції та виносити одну з колій на нову вісь та робити цю платформу ширшою, я у Солотвино, або будувати ще одну платформу (хай вузьку) з боку вокзалу, щоб ця вузенька платформа не обслуговувала два поїзди одночасно.
Не зовсім так , сам вокзал це і є перша платформа, перша колія, а якщо ці два потяги прибувають на другу та третю колію, де ця ж одна вузька платформа ,про яку йде мова, то вибачте, треба на сторону четвертої колії (якщо така є) побудувати платформу, АБО один з потягів приймати на першу колію, тобто на платформу, де стоїть будівля вокзалу
Перша колія - то була під'їзна з ДОК'у, яка до останнього часу стояла трухлявою (гнила в болоті, і була обмежена знаками зупинки).

...
Quote
Просто в Ясине такая платформа стала популярной....
я б сказав скоріше що не так.
Гадаю Ужгород до ремонта з такими самими платформами тоді був популярніший, але в ті часи там переважно звиклі до таких речей люди їздили.
А тут не те щоб Ясиня стала прям такою популярною-препопулярною, а більше значення що це популярність серед специфічного прошарку пасажирів - мешканців найбільших міст України - котрі до таких речей незвиклі.
...
Незвиклість туристів з великих міст це лише половина проблеми, а інша полягає в тім, що більшість цих туристів за плечима мають наплічники (рюкзаки), які додають щонайменше 40см до заднього габариту туриста, і ще можуть бути різного роду причіпки (взуття, каремати тощо), які можуть збільшити цей габарит ще на 10см, і в сумі буде +50см. Деякі "разові" туристи не завжди відчувають цей габарит у звичайних умовах (можуть ненавмисно, а особливо при "поворотах", чіпляти сторонні речі чи інших осіб). Тепер уявімо два поїзди, які одночасно рухаються по обидва боки платформи. Будь-який необережний рух може спричинити до зачеплення "ситуативної петлі" (будь-яка мотузка чи пасок, до яких шось закріплено, чи навіть навішано) на наплічнику за елемент рухомого складу. Навіть короткочасне таке зачеплення в більшості випадків може порушити рівновагу пасажира з наступним падінням (найімовірніше під габарит одного із поїздів).

У травні 2019-го був свідком того, як до Ясіні з обох боків платформи одночасно прибували поїзди. Всі пасажири зайняли позицію на платформі. Навряд чи серед них були пасажири до Рахова (хіба якісь безквиткові). Тому усі видивлялись у бік Рахова на прибуття 358. Він першим дістався до осі станції... і одна з жіночок різко сахнулась назад, не знаючи про те, що за 5 метрів від неї (за її спиною) влітає інший поїзд. Я хотів гукнути (подати знак небезпеки), але не зробив цього, бо вона могла неправильно інтерпретувати і ще більше відійти "спиною" у габарит "заплічного" поїзда, що неминуче спричинило до травми несумісної з життям. Добре, що локомотив тоді був вужчим за вагони, і вона якось сама зрозуміла, що небезпека ще й позаду, і встигла вийти з габариту вагонів.
Тут бодай би попереджувати про необхідність остерігатись одразу двох поїздів, які будуть заходити до платформи із різних напрямків, бо не всі пасажири це розуміють. Звертаючи увагу лише на поїзд, що прибуває першим (особливо, коли він із Рахова, бо він є цільовим для них), пасажири не бачать іншої загрози - поїзда, що прибуває за десятки сантиметрів у них за спиною.

Психологи можуть це називати "селективною увагою" чи "тунельним зором", але це працює. Приклад: ефект чорної горили.
Quote
Знаєте, що таке "ефект чорної горили"? На тренінгу нам кажуть: "Ви повинні імітувати двома руками масаж серця. Паралельно ми покажемо вам відео. На ньому — дві команди по чотири людини. Одна команда — в білому, інша — в чорному. Гравці передають один одному м’яч. Ви повинні здійснювати рухи, як при масажі серця, дивитися відео і рахувати, скільки разів ці люди передали один одному м’яч".

Потім запис зупиняють і питають в учасників тренінгу, скільки разів гравці передали м’яч. Хтось каже, що 6 разів, хтось — 8, хтось — 12. Зазвичай цифри різні. А тоді запитують: "Ви ще щось бачили?" Ніхто нічого не бачив.

"Тепер знову перегляньте відео", — кажуть нам. І ми бачимо, що якоїсь миті в кадрі з’являється людина в костюмі чорної горили, б’є себе в груди, як Кінг-Конг, і йде собі. І ніхто її не помічає. Скажіть, як це можливо?!

Що б там не оголошували, однак на вузькій платформі знайдеться одна (із сотні) людина, яка не почує цього оголошення і не побачить іншого (конкуруючого) поїзда у себе за спиною.
А уявіть ситуацію зі "щебенем", коли у такого пасажира є позаду "вільний простір", і він може відійти не на 20-30 см, а на цілий метр - під колеса "заспинного" поїзда.

Не знаю як зараз, але до появи СЕ точно у Цвітково була одна острівна платформа дуже вузька. Коли малий був, бачив як до неї наближається вантажний, а на пероні люди - подумки прощався з тими людьми.
Може підчас реконструкції щось змінилося.
Одна людина (гром. Польщі) з команди Целєєвського, мандруючи "кресами всходніми", заїхав у т.ч. до Городенки і був надто здивований, коли побачив вузьку платформу. Він гадав, що це технологічний прохід для залізничників, які обслуговують вантажні поїзди. Чому здивувався, бо каже, що у них у Польщі від краю платформи на певному відступі нанесена обмежувальна лінія. Тут, каже, якщо нанести ті обмежувальні лінії від обох країв платформи, то що залишиться всередині. В тій же ГОроденці, коли почали будувати ті гігантські бочки-елеватори, то нікому з інженерів не прийшло в голову відсунутись на 10 метрів від колій, щоб залишити простір для розвитку. Тепер там іноді так заставлено вагонами, що для пропуску 357 (у перші дні після відновлення маршруту) частину порожніх вагонів відганяли до Гвіздця., колії якого на той час були забиті платформами з демонтованими РШР.
« Last Edit: 08.02.21 , 15:02 by Iwan » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 23075


View Profile
« Reply #3017 on: 09.02.21 , 15:02 »
Share

У Чехії і Словаччині лишилось повно таких вузьких платформ. Кути - це не якийсь там виняток, такого добра по всій Словаччині добіса. У Чехії переважно в глухіших місцях, де ходять переважно мотриси, але теж повно.
У Угорщині їх уже істотно менше, але трохи є - наприклад у Загоні. Як не дивно - є поодинокі випадки, коли це збереглось у Австрії, наприклад на ділянці від Лінца до кордона в напрямку - Чеських Будейовиць - Праги.
Ось починаючи звідси -
https://youtu.be/JXocqwaVQko?t=519
по усіх станціях. при чому не лише по селухах, але у й у місті, ось Фрайштадт:
https://youtu.be/JXocqwaVQko?t=3440
при чому як бачите там на деяких станціях понамальовували жовті лінії, але це сенсу в них особливо немає.

До речі зверніть увагу на відео як поводяться пасажири, що сідатимуть у Фрайштадті, а також наприклад у Кефермаркті
https://youtu.be/JXocqwaVQko?t=2916
бачите як старша фрау чемно чекала поїзда коло вокзалу і вирушила на потрібну колію до нього коли вже він майже зупинився.

У Польщі справді не бачив таких вузьких платформ.
Хоча те, як влаштована широка платформа по станції Кросценко

ззовні дуже подібно на те, що з двох колишньоавстрійських надвузьких платформ і колії між ними - зробили по-простому широкий перон, просто знявши середню колію і засипавши її колишнє місце грунтом до рівня перонів по краях.
Не знаю як зараз, але до появи СЕ точно у Цвітково була одна острівна платформа дуже вузька. Коли малий був, бачив як до неї наближається вантажний, а на пероні люди - подумки прощався з тими людьми.
Може підчас реконструкції щось змінилося.
Одна людина (гром. Польщі) з команди Целєєвського, мандруючи "кресами всходніми", заїхав у т.ч. до Городенки і був надто здивований, коли побачив вузьку платформу. Він гадав, що це технологічний прохід для залізничників, які обслуговують вантажні поїзди. Чому здивувався, бо каже, що у них у Польщі від краю платформи на певному відступі нанесена обмежувальна лінія. Тут, каже, якщо нанести ті обмежувальні лінії від обох країв платформи, то що залишиться всередині...
[/quote]ну це лише свідчить про вузький залізничний кругозор цієї людини. Зрештою у сусідніх з Польщєю країнах такого добра повно і у самій Польщі достатня кількість впізнаваних залишків того, що колись таке теж було.
Але серед залізничних функціонерів, навіть закордонних я такого роду невігластво - коли те, що вони вважають проблемою - у сусідів зовсім не є проблемою- вони навіть і не знають.
Quote
Незвиклість туристів з великих міст це лише половина проблеми, а інша полягає в тім, що більшість цих туристів за плечима мають наплічники (рюкзаки), які додають щонайменше 40см до заднього габариту туриста, і ще можуть бути різного роду причіпки (взуття, каремати тощо), які можуть збільшити цей габарит ще на 10см, і в сумі буде +50см. Деякі "разові" туристи не завжди відчувають цей габарит у звичайних умовах (можуть ненавмисно, а особливо при "поворотах", чіпляти сторонні речі чи інших осіб). Тепер уявімо два поїзди, які одночасно рухаються по обидва боки платформи. Будь-який необережний рух може спричинити до зачеплення "ситуативної петлі" (будь-яка мотузка чи пасок, до яких шось закріплено, чи навіть навішано) на наплічнику за елемент рухомого складу. Навіть короткочасне таке зачеплення в більшості випадків може порушити рівновагу пасажира з наступним падінням (найімовірніше під габарит одного із поїздів).
не заперечуючи проти фактів описаних цією фразою я все-ж трохи невдоволений її формулюванням.

Те, що умовно кажучи у Словаччині частка пасажирів з об'ємним і важким багажем на посадці менша ніж у нас - це більшою мірою не за рахунок того, що наші люди більшу кількість багажуполюбляють возити ніж їхні, а суто за рахунок більш широкого кола подорожуючих. Тобто якби коло пасажирів було таким-же широкимяк у Словаччині, то бажаючих їхати з напілчником було б не менше, але надодачу до них ще було б вп'ятеро більше людей без багажу, що в умовах України замість поїзда з меншою ймовірністю поїхали іншими видами транспорту, а більш імовірно просто відмовились від тих планів, що передбачали-б таку поїздку.
Quote
У травні 2019-го був свідком того, як до Ясіні з обох боків платформи одночасно прибували поїзди. Всі пасажири зайняли позицію на платформі. Навряд чи серед них були пасажири до Рахова (хіба якісь безквиткові). Тому усі видивлялись у бік Рахова на прибуття 358. Він першим дістався до осі станції... і одна з жіночок різко сахнулась назад, не знаючи про те, що за 5 метрів від неї (за її спиною) влітає інший поїзд. Я хотів гукнути (подати знак небезпеки), але не зробив цього, бо вона могла неправильно інтерпретувати і ще більше відійти "спиною" у габарит "заплічного" поїзда, що неминуче спричинило до травми несумісної з життям. Добре, що локомотив тоді був вужчим за вагони, і вона якось сама зрозуміла, що небезпека ще й позаду, і встигла вийти з габариту вагонів.
Тут бодай би попереджувати про необхідність остерігатись одразу двох поїздів, які будуть заходити до платформи із різних напрямків, бо не всі пасажири це розуміють. Звертаючи увагу лише на поїзд, що прибуває першим (особливо, коли він із Рахова, бо він є цільовим для них), пасажири не бачать іншої загрози - поїзда, що прибуває за десятки сантиметрів у них за спиною.
І ще не написав раніше одну важливу штуку.

Отже що важливо - на подібних станціях у Чехії і Словаччині - більшість пасажирів на станціях такої конструкції зазвичай чекають повної зупинки поїзда на першій платформі коло вокзалу, і переходять на потріну надвузьку платформу лише після того як їх поїзд зупинився. Навіть якщо їх поїзд буде скажімо по 3-й колії, а на 2-гу одночасно якийсь інший поїзд приходить.
Це працює, бо по-перше довжина поїздів і платформ співвідноситься таким чином, що часто дозволяє розставити поїзди таким чином, щоб хоча б один з двох настилів лишався неперегородженим, а по-друге навіть якщо приїде довгий поїзд і перегородить обидва проходи - люди звикли, що в усіх пасажирських поїздах вільний вхід на всіх двері і якщо поїзд стоїть двері можна відчинити на обидва боки і спокійно пройти крізь поїзд що зупинився до свого, на більш далекій платформі. Ну і плюс у більшості людей, крім може найтривожніших є довіра до того, що черговий по станції не бовдур, і ситуацію що підхід до свого поїзда буде неможливий і він поїде без пасажира - не створить. Наприклад якщо немає окремого парку для вантажних і це одноколійка і вантажний чомусь неодмінно треба прийняти на ближчу колію, а пасажирський поставити на дальню - значить вантажний у такому разі його притримають перед платформами станції і дозволять перегородити підхід до пасажирського поїзда лише після того як всі сядуть і вийдуть.

Звісно частина пасажирів у Чехії або Словаччині може очікувати поїзда на такій вузькій платформі, зрештою дисциплінованість у них нижча, але зазвичай коли по суміжній колії точно нічого не приходитиме і не вирушатиме, у таком уразі вони сильно зміщаються на край платформи, іноді нависаючи над сусідньою колією. Але зазвичай це меншість, а більшість чемненько чекає коло вокзалу поки поїзд зупиниться. У Австрії я до-речі жодного разу не бачив щоб очікували поїзда на такій платформі, завжди чекають на широкій, а переходять після зупинки поїзда, але там замала вибірка, бо я бачив мало станцій з перонами такої конструкції і вони малолюдні.

В Україні так не вийде перш за все грубо кажучи через уже сформовані культурні і поведінкові стереотипи - навіть якщо пасажирів до такого примушувати - добра не буде, люди не мають достатньої довіри, що поїзд не поїде без них. Не кажучи про те, щоб вахтерський синдром прибрати у провідників, щоб без нагадувань пускали крізь поїзд на інший бік, не кажучи про проблему з тим, що провідник відчиняє двері лише в одиному тамбурі з двох. Ну і те що коло пасажирів так просто не поміняється.

Будь-ласка зрозумійте мене правильно. Це я все веду не до того, що "не треба нічого перебудовувати, а треба перевиховати пасажирів і проводити посадку як у Чехії і Словаччині", а суто для того щоб ще раз привернути вашу увагу до того, що деякі поширені у нас культурні і психологічні налаштування коштують нам дорожче ніж можна подумати, що зокрема ведуть до того, що по хорошому доведетьсяя витрачатись на перебудову станції, а от за відсутності таких культурно-психологічних особливостей можна було б на подібному і зекономити.

Але конкретно у Ясині ще халепа у тому, що решта станції теж неадекватна для такого, там же вузька платорма між 2-ю і 3-ю коліями від вокзалу, а між 1-ю і 2-ю колією нічого немає.
« Last Edit: 09.02.21 , 15:02 by Maxy » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 23075


View Profile
« Reply #3018 on: 09.02.21 , 15:02 »
Share

поки писав вам цей пост і ще раз передивився відео - сталось неймовірне - я несподівано збагнув який сенс в намальованих жовтих лініях на таких платформах у Австрії (і ще в деяких місцях у Словаччині бачив). Раніше я думав що намалювали ябияк, суто щоб формально виконати вимогу щоб ця лінія мусить бути. Ще дивувався чому ж їх у такому разі вже не рівно по центру платформи мазюкають, а трохи асиметрично, але в різних місцях на різний бік. А тут заодно стало ясно чому вони трохи асиметричні.

Коротше - вони намальвоані:
1). відносно вокзалу
2). за припущення що рухається по станції суто один поїзд - на тій з двох прилеглій до даної платформи колій, що далі від возкалу.

І у випадку, якщо пасажири уже почали підходити до поїзда коли ще він трохи не зовсім зупинився і перешкоди на попередніх коліях немає - то ці лінії показують на яку відстань можна наближатись до поїзда за ті кілька секунд, коли пасажир уже майже підійшов, а поїзд ще не зовсім зупинився. В решті випадків ця лінія нічого корисного не означає, але ж оскільки передбачається що затримуватись на цих платформах пасажир не повинен, то у такому наборі припущень є цілком струнка логіка, хоч і дещо неочевидна.
« Last Edit: 09.02.21 , 16:02 by Maxy » Logged
_vs_
Active user

Posts: 1455


View Profile
« Reply #3019 on: 09.02.21 , 22:02 »
Share

Цікаво, а в Словаччині, Австрії тощо є такі випадки, коли лінія була "закинутою", а потім на постійній основі почала приймати цілу пачку невластивих їй до того ПДС (що б не вважалося такими у відповідній країні) з більшою кількістю вагонів і по два одночасно? Тобто як у нас Делятин - Рахів.
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 [302] 303
Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!