Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
13.12.18 , 03:12

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

      Обговорення Інтерсіті+ Київ-Перемишль

Pages: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 107
Reply | Print
Author Topic: Обговорення Інтерсіті+ Київ-Перемишль  (Read 104568 times)
_vs_
Active user

Posts: 1003


View Profile
« Reply #820 on: 12.04.18 , 23:04 »
Share Reply with quote

Надо веди штраф и санкции за рекламу дорожного транспорта. То что можно ездить на дорогах - не для кого не секрет. Вес мир на этом построено. А на поезде комфортнее. Я например устаю 5-10 раз быстрее на дорогах чем на поезде. А ехать в поезде одному или даже 40-50 как в больших автобусах не получается. На рейс на поезд надо от ста людей, даже на региональном экспрессе. Поэтому езды на поезде - общего дела. Надо собирать людей в количестве на поезд. Иначе - до отмена. И поэтому нужен даннего форума. Потому что ЖД транспорт - в красном списке.
Дайте нам тут обсуждать именно ЖД перевозки без упоминания асфальта. От его тошнить.
Вы можете нормальным русским писать? это же невозможно читать!
Попрошу не трогать генератора мемов № 1 на этом форуме. Кто еще будет придумывать "элеки через 15 минут"?:)
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 3340


View Profile
« Reply #821 on: 13.04.18 , 00:04 »
Share Reply with quote

Ну, так это когда было, а насчет автобусов он прав.
Logged
Alexeich-07
Active user

Posts: 405


View Profile
« Reply #822 on: 13.04.18 , 13:04 »
Share Reply with quote

Да понятно, что все мы тут любим жд и предпочитаем поезда, но иногда  жд идет либо не совсем прямым путем (более долго в пути), либо тариф существенно дороже (особенно в странах ЕС), поэтому приходится прибегать к услугам автобусов.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2387


View Profile
« Reply #823 on: 15.04.18 , 16:04 »
Share Reply with quote

The problem is that railway transport is under pressure and threatened from many sides: (partly legal) intercity bus services, low cost airlines, cheap cars, automatic cars etc.
In my home country Denmark only around 7 percent of the passenger-kilometers is transported by rail. 
It takes huge taxpayer subsidizes to even maintain that level. The state funds
1. the rail infrastructure,
2. purchase of rolling stock
3. half of the operation costs
4. the absence of VAT on railway tickets.

In any country - including Ukraine where there is NO state budget support for the railway - it would be very easy to cancel all passenger railway operation and establish a route of intercity buses instead. That would have bad effects for the mobility of the population, for the comfort of the travelers/commuters, for the congestion of the auto roads (more traffic leads to more jams and longer travel times) and for the environment.

The lack of state funding for the railways in Ukraine has so far been mitigated by several factors:
1. rolling stock leftover from the Soviet Union,
2. relative competitiveness of rail over car and bus due to bad road conditions,
3. a habit and culture of traveling long distance by train.

All these factors are about to come to an end, structurally putting the whole system of passenger rail transportation  The Soviet rolling stock is nearing its end of exploration. Billions of UAH are being allocated to roads repairs. Cars are becoming increasing cheaper since the use of imported used cars is allowed without any import dues paid.

We are here on a RAILWAY forum to help each other in the jungle of UZ passenger rail transportation.
And to make suggestions to the often narrow minded folks at UZ - in a often desparate scramble to save railway transportation as such - here in Ukraine and abroad.

We are not here to provide general travel advise - you can get that elsewhere. The moderators have even been hyper tolerant and allowed the emergence of subgroups on road and air travel on this forum. So please refer any comments on those means of transportation to the relevant subgroups or to other travel related sites.

I don't want to hear anything about any road transportation in a this group. Not a single word. This theme is dedicated to the cross border UZ IC+ train service, which I assume only transports 1-2 percents of the Ukraine - Poland cross border travel. Do I make make myself clear?
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 3340


View Profile
« Reply #824 on: 15.04.18 , 16:04 »
Share Reply with quote

The problem is that railway transport is under pressure and threatened from many sides: (partly legal) intercity bus services, low cost airlines, cheap cars, automatic cars etc.
In my home country Denmark only around 7 percent of the passenger-kilometers is transported by rail.  
It takes huge taxpayer subsidizes to even maintain that level. The state funds
1. the rail infrastructure,
2. purchase of rolling stock
3. half of the operation costs
4. the absence of VAT on railway tickets.



Then something's surely rotten in the state of railways in Denmark... ;)
« Last Edit: 15.04.18 , 17:04 by Emblaze » Logged
Banderilliero
Active user

Posts: 151


View Profile
« Reply #825 on: 17.06.18 , 22:06 »
Share Reply with quote

У стелі над туалетом потяга «Київ-Перемишль» знайшли вісім валіз із сигаретами
https://zaxid.net/u_steli_nad_tualetom_potyaga_kiyiv_peremishl_znayshli_visim_valiz_iz_sigaretami_n1459387

Контрабас пішов. Провідники мабуть в долі. Важко уявити, як запхати 8 валіз, не привертаючи уваги.
Logged
_vs_
Active user

Posts: 1003


View Profile
« Reply #826 on: 18.06.18 , 03:06 »
Share Reply with quote

Може офтоп, я коли їхав Ковель - Холм з підміною 630 песи на 620, польські митники заглядали мало не в кожну щілину крім жіночих. Когось ще й висадили при цьому і затримали прибуття хв на 10.
При цьому з задньої кабіни — а я сидів біля останнього вікна в її напрямку — двічі в кущі летіла порожня пляшка на території Польщі. Потім хтось буде розповідати, які в нас невиховані пасажири...
Logged
VB
Active user

Posts: 3488


View Profile
« Reply #827 on: 18.06.18 , 09:06 »
Share Reply with quote

Ой, та там смітників серед природи теж є чимало. Так що словосполучення "в нас", - теж можна сміливо виділяти курсивом.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1143


View Profile
« Reply #828 on: 18.06.18 , 09:06 »
Share Reply with quote

Ой, та там смітників серед природи теж є чимало. Так що словосполучення "в нас", - теж можна сміливо виділяти курсивом.

продовжу офтоп -  пару днів тому, чекаючи автобуса походив біля Скавсти. Так там теж в лісі купа сміття, явно викидають з вікон машин. Де-де, а там такого не чекав.
Logged
ako
User

Posts: 116


View Profile
« Reply #829 on: 01.07.18 , 21:07 »
Share Reply with quote

Поляки ввели новое расписание. Раньше приезд 705-го был согласован с отправлением IC 3700 SIEMIRADZKI . Теперь же получается 13 минут разницы. Ехал ли кто-то уже в последнее время с использованием этой пересадки?
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 107
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!