Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.08.18 , 12:08

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Укрзализныця купит сразу несколько дизельных поездов

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 28
Reply | Print
Author Topic: Укрзализныця купит сразу несколько дизельных поездов  (Read 21747 times)
sergius
Active user

Posts: 2092


View Profile
« Reply #50 on: 11.03.17 , 21:03 »
Share Reply with quote

О, а вот и цифры "подъехали" ))
Thank Andersen. Еще бы ссылки на источники...
Logged
Utopist
Active user

Posts: 2356


View Profile
« Reply #51 on: 11.03.17 , 22:03 »
Share Reply with quote

Еще бы понимания, кто в этих автобусах ездит, прямые пассажиры или куча пассажиров до сел, которым жд не поможет. И причем тут автобусы в Болград, Килию? У нас ведь народ не очень любит пересадки.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2157


View Profile
« Reply #52 on: 14.03.17 , 12:03 »
Share Reply with quote

The sources are my own field observations plus calls to bus stations plus "the online tablo" on this site http://bus.com.ua/cgi-bin/tablo.pl?as=512400.
Logged
Doobey
Active user

Posts: 1405


View Profile
« Reply #53 on: 14.03.17 , 21:03 »
Share Reply with quote

Всі ці "новоприбульці" - Песи, які вже прибули та нові дизельки, які мають купити, потрібно приписати до Тернополя. І обслуговувати маршрути так, щоб всі машини раз на кілька днів бували в рідному депо. Ці машини, по суті, приміські поїзди з трішки вищим класом. Можна сказати, регіоналки. То хай обслуговують міжобласні маршрути: Львів - Луцьк/Ковель/Рахів/Чернівці і рейсом Чернівці (чи навіть Рахів) - Тернопіль поверталися в рідне депо. Бо якось дивно, що короткі маршрути обслуговуються ЦМВшними складами (я про 605 і 607 поїзди), а новенькі машинии дали на розтерзання коломийським спеціалістам і пасажирам-перевізникам городини та мішків з картоплею.
Logged
Vyacheslav
Active user

Posts: 299


View Profile
« Reply #54 on: 15.03.17 , 16:03 »
Share Reply with quote

КВБЗ злий
http://www.kvsz.com/index.php?option=com_content&view=article&id=957%3A-lr-&catid=1%3Ae&Itemid=105&lang=ru
(багато)
***
10.03.2017 г. ПАО «КВСЗ» обратился в тендерный комитет ПАО «УЗ» с просьбой исключить из тендерной документации ProZorro дискриминационные по отношению к национальным производителям требования.
14.03.2017 г. мы получили практически отказ.
Впереди официальное обращение в Антимонопольный комитет Украины…
***
Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 4025


View Profile
« Reply #55 on: 15.03.17 , 16:03 »
Share Reply with quote

КВБЗ злий
http://www.kvsz.com/index.php?option=com_content&view=article&id=957%3A-lr-&catid=1%3Ae&Itemid=105&lang=ru
(багато)
***
10.03.2017 г. ПАО «КВСЗ» обратился в тендерный комитет ПАО «УЗ» с просьбой исключить из тендерной документации ProZorro дискриминационные по отношению к национальным производителям требования.
14.03.2017 г. мы получили практически отказ.
Впереди официальное обращение в Антимонопольный комитет Украины…
***
На КВБЗ думали, що вони зможуть шантажувати УЗ своїми цінами. А УЗ послала їх гуляти. Та й правильно зробила. Ринок є ринок.
Logged
Vyacheslav
Active user

Posts: 299


View Profile
« Reply #56 on: 15.03.17 , 16:03 »
Share Reply with quote

Якщо ринок, то чому тендер під одного?
Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 4025


View Profile
« Reply #57 on: 15.03.17 , 16:03 »
Share Reply with quote

Якщо ринок, то чому тендер під одного?
То краще в УЗ запитати. Та хіба це вперше? Бували ж тендери і суто під крюківців. А це щось вони вийшли з довіри
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2157


View Profile
« Reply #58 on: 15.03.17 , 22:03 »
Share Reply with quote

I agree with the Kruykov criticism insofar that I don't understand why the trains shouldn't be 3500 mm wide and accordingly house 2+3 seat in second class.
Second class with 2+2 on 1520 mm gauge is waste of money.
Logged
Sergio
Active user

Posts: 4163


View Profile
« Reply #59 on: 15.03.17 , 22:03 »
Share Reply with quote

But on another hand seat configuration 2+2 is much more comfortable.
If 2 hours+ trips supposed for new DMU, definitely I would prefer 2+2.
Logged
Tags:
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 28
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.086 seconds with 20 queries.