Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
16.10.18 , 20:10

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Укрзализныця купит сразу несколько дизельных поездов

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 28
Reply | Print
Author Topic: Укрзализныця купит сразу несколько дизельных поездов  (Read 24461 times)
Sergio
Active user

Posts: 4175


View Profile
« Reply #70 on: 17.03.17 , 14:03 »
Share Reply with quote

Also I wigh I heared another sort of claims from the KVSZ side
Something like this "We realize that we have some problem with our DMU, but we promise that in X month we will fix it. Let's solve proble some way - postopone tender or not to buy so many unit right now.". This is an example of constructive discussion. But we've got stupid complain "they are bad and we are beautiful and good" instead.
Logged
Jyraff
Active user

Posts: 186


View Profile
« Reply #71 on: 18.03.17 , 01:03 »
Share Reply with quote

КВБЗ подав скаргу в АМКУ (документи тут https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-03-07-000885-b). Цікаво, що крім порушення умов конкуренції (прописка параметрів під песу) апелюють ще до розпоряджень кабміну щодо розвитку/підтримки вітчизняного машинобудування (хоча при чому тут АМКУ, це в кабмін писати треба).
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 3060


View Profile
« Reply #72 on: 18.03.17 , 02:03 »
Share Reply with quote

Do these passengers pay for first class? Or they just silently resettle?
They silently crawl firstclassward. ;)
3+3 can only be an option on third class, but if passengers "slide" from third class to first class without paying for it and the class regime isn't enforced by the personnel, then there is no other option but to abandon third class (and 2,5) on regional and intercity trains.
Agree. But profitability on such routes not always appears the case, else some of them wouldn't even exist, for it would be a shame to direct hi-speed trains in countercurrent to passengers' flow, eg on morning time when the majority of travels in the direction considered are much more likely to fall on evening time, or vice versa. Besides of that, as already has been mentioned, Ukrainian trains, even hi-speed trains, are tantamount to a bargain at their prices all the same.
« Last Edit: 18.03.17 , 02:03 by Emblaze » Logged
Eburgrzd
Guest
« Reply #73 on: 18.03.17 , 12:03 »
Share Reply with quote

КВБЗ подав скаргу в АМКУ (документи тут [uUA-2017-03-07-000885-b[/url]). Цікаво, що крім порушення умов конкуренції (прописка параметрів під песу) апелюють ще до розпоряджень кабміну щодо розвитку/підтримки вітчизняного машинобудування (хоча при чому тут АМКУ, це в кабмін писати треба).
Шо, такое. Все верно. Поляк поддерживает отечественного польского производителя.Тю.
Logged
Sergio
Active user

Posts: 4175


View Profile
« Reply #74 on: 18.03.17 , 14:03 »
Share Reply with quote

Как минимум - ошиблись адресом. Где же здесь злоупотребление монопольным положением.
« Last Edit: 18.03.17 , 14:03 by Sergio » Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 4176


View Profile
« Reply #75 on: 18.03.17 , 15:03 »
Share Reply with quote



Шо, такое. Все верно. Поляк поддерживает отечественного польского производителя.Тю.

Может и правильно. Лично мне салон в Песах поудобнее чем в ДПКр.
Logged
Utopist
Active user

Posts: 2474


View Profile
« Reply #76 on: 18.03.17 , 16:03 »
Share Reply with quote

Какой салон закажут - такой и будет.
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 11412


View Profile
« Reply #77 on: 18.03.17 , 17:03 »
Share Reply with quote

Какой салон закажут - такой и будет.
Ага, только КВСЗ сделает его стандартам из прошлого. Ну, не получается у них пока на современный лад делать, что либо пассажирское.
Logged
sergius
Active user

Posts: 2318


View Profile
« Reply #78 on: 18.03.17 , 18:03 »
Share Reply with quote

Какой салон закажут - такой и будет.
Ага, только КВСЗ сделает его стандартам из прошлого. Ну, не получается у них пока на современный лад делать, что либо пассажирское.
Так а разве нельзя взять и поставить те же сидения, что и у Тарпанов/лококрюков? Просто поставить другие. Так же, как было и с трансами.
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 11412


View Profile
« Reply #79 on: 18.03.17 , 18:03 »
Share Reply with quote

Так а разве нельзя взять и поставить те же сидения, что и у Тарпанов/лококрюков? Просто поставить другие. Так же, как было и с трансами.
Нет конечно, это же дороже)) Да вопрос даже не в сидениях, а в производстве в целом.
Logged
Tags:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 28
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.102 seconds with 20 queries.