Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.19 , 14:11

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Укрзализныця купит сразу несколько дизельных поездов

Pages: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38
Reply | Print
Author Topic: Укрзализныця купит сразу несколько дизельных поездов  (Read 48815 times)
Utopist
Active user

Posts: 3000


View Profile
« Reply #350 on: 06.11.19 , 16:11 »
Share Reply with quote

I have said it before and I will say it again. The 170 seat DMU train is an overpriced scandal. That is, if counted by the only measure that counts - price per seat.
At 177 million UAH the per-seat price is above a million hrivs.
Other train factories like PESA has per-seat prices at around 600,000 UAH.
And at 75 meters of train length Stadler's FLIRT for Estonia has 214 seat.
The fiasko of the Kruyk train is partly explained by the outdated design with two "tambors" at each end of the train instead of one door in the middle. 
Может не стоит сравнивать места разного класса? УЗ же сама захотела один вагон из трех 1-го класса.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2644


View Profile
« Reply #351 on: 07.11.19 , 15:11 »
Share Reply with quote

First of all - I think it make good sense to compare the two trains.

The Stadler train has 24 seats in both ends (in the high-floor sections of the train) with a 2+2 configuration, making 48 of those, which could be compared to first class in the Kruyk train.
Also 6-7 meters of the train length of the Stadler DMU 4-car for Estonia is a locomotive part housing the two powerful power packs. Even with this large loss of space - since the motors could be underfloor mounted - Stadler still has 44 seats more than the Kruyk.

In addition the Stadler train is constructed of 4 short cars which means that the train has one more car-end and car-beginning which by any logic is taking up "technical space," more than on the Kruyk train.

The above-floor motors and the additional transition from one car to the other should mean that there would be less seats in the Stadler, not more.
And yet, there are 44 seats more. 

Secondly - why would UZ wanted a low-number-of-seat train? What for? Has it ever been discussed in public which trains to buy for which routes?
If it is for long regional routes like Chernivtsi - Lviv - Przemysl, amounting to 3-5 hours - of course the seating comfort should be at least as good as in a Hy/Horse.
In that case I would make one of the cars of a four-car train like the Estonian Stadler as a first class, put the motors under the floor and still end up with 210 seats.

Which is also important because the DPKr2 with its 289 third class seats often gets sold out on the morning trip from Chernitsvi to Lviv.
Which means that even two of DPKr3 aren't enough to cope with the demand, since 2 x 170 = 340 is only slightly more than 289.
Which means that you would need no less than 3 trains of the DPKr3 type coupled together to satisfy the demand from Chernivtsi to Lviv every morning.
Which UZ would never do - use 3 trains for one single departure on one single line.
And even if they did, you wouldn't be able to add a coupled train from Vorokhta or Zalishiky at Ivano-Frankivsk on the same time-slut since they only can operate maximum 3 together.
Which is a problem since there is a deficit of time sluts on the single track line. 
All those problems could be avoided by purchasing 210 seat trains instead, since 2 x 210 = 420 is considerably more than the current 289 and will satisfy demand, at least in the short run.

And for the Boryspil express - which really need a 160 km/h EMU with battery capacity for some 10-20 km to make the trip in 28 minutes (after line repairs) - it is wrong to use a poluting DMU where more than 1/3 of the space is used for first class. Who buy a first class ticket to ride half a hour??
Logged
sergius
Active user

Posts: 3837


View Profile
« Reply #352 on: 07.11.19 , 22:11 »
Share Reply with quote

Несколько лет назад, когда менеджментом УЗ (или его клерками) была предпринята попытка первый раз провести тендер, их обвинили в дискриминационных условиях, прописанных под Песу 730м. Среди указания конкретного габарита, способа загрузки колясочников...было 170 мест на трехвагонный состав. В последующие попытки часть документации переписали, но 170 мет оставили. Да и КВСЗ наверняка устраивало, как раз вмещаются ЭКр-овские кресла со столами...наверное.

Ставить составы с такой компоновкой салона, как уже неоднократно было подмечено участниками форума, следует скорее на более длинные экспрессивные маршруты по типу Черновцы - Львов - Пшемысль. Но поскольку в имеющемся ДПКр3 мест заметно меньше, чем в предыдущей версии, стоит рассмотреть иной маршрут с позиционированием как бизнес-сегмент (кроме случая эксплуатации с ДПКр2-001 по СМЕ или вдобавок к нему). Пускай даже с меньшим спросом. Это может быть Львов/Ровно - Хелм, Днепр - Харьков - Сумы (Конотоп) с переменным трафаретом или без, Харьков - Лисичанск и подобные.
Logged
Alex_I
Active user

Posts: 1073


View Profile
« Reply #353 on: 15.11.19 , 21:11 »
Share Reply with quote

Свежие фото ДПКр3 с испытаний
https://trainphoto.org.ua/view/107458/
https://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=653539

До понедельника, включая выходные, с Новомосковска на Баловку будут гонять, а дальше пока неизвестно. Обкатывают с 6:00 до 10:00 и бывает ещё с 11:30 до 14:30.
Logged
Utopist
Active user

Posts: 3000


View Profile
« Reply #354 on: 15.11.19 , 22:11 »
Share Reply with quote

А почему катают новый поезд именно в пригороде Днепра? Могли бы и где-то в пригороде Кременчуга, например на явно незагруженной линии Светловодск - Рублевка покатать.
Logged
Alex_I
Active user

Posts: 1073


View Profile
« Reply #355 on: 15.11.19 , 22:11 »
Share Reply with quote

А почему катают новый поезд именно в пригороде Днепра? Могли бы и где-то в пригороде Кременчуга, например на явно незагруженной линии Светловодск - Рублевка покатать.

Там тоже линия с максималкой 120 км/ч ?
Logged
sergius
Active user

Posts: 3837


View Profile
« Reply #356 on: 15.11.19 , 23:11 »
Share Reply with quote

На участке Бурты - Рублевка допустимая скорость 70.
От НМК до Днепродзержинска Каменского, по старым ограничениям, максимальная скорость всего 100 км/ч. Но во время испытания еще ДПКр2, они его разгоняли до более высоких скоростей.


Это запечатлено в видеоролике. https://youtu.be/WuwPviWbvQU



Logged
Utopist
Active user

Posts: 3000


View Profile
« Reply #357 on: 15.11.19 , 23:11 »
Share Reply with quote

Не подумал о том, что поезд катают по максимуму. Но все равно, где-то между Кременчугом и Полтавой явно можно поразгоняться. Или даже между Кременчугом и Ромоданом.
Logged
sergius
Active user

Posts: 3837


View Profile
« Reply #358 on: 15.11.19 , 23:11 »
Share Reply with quote

От Полтавы до Кременчуга - 120

Еще попадалось видео где-то с-под Черновцов за 2014 год, где его разгоняли до 154 км/ч (конструкционная скорость). Такое указывалось в примечаниях. Правда или нет - тяжело проверить, но ехал быстро :)
Logged
Alex_I
Active user

Posts: 1073


View Profile
« Reply #359 on: 15.11.19 , 23:11 »
Share Reply with quote

Не подумал о том, что поезд катают по максимуму. Но все равно, где-то между Кременчугом и Полтавой явно можно поразгоняться. Или даже между Кременчугом и Ромоданом.

Ну так это ж испытания, вот и гоняют его и в хвост и в гриву. Им окно с 6 до 14:30 специально сделано, чтобы никто им не мешал.
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!