Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.08.17 , 06:08

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Тамбур

      Travelogues

        Подорож до Бельгії (квітень--травень 2017)

Pages: [1]
Reply | Print
Author Topic: Подорож до Бельгії (квітень--травень 2017)  (Read 676 times)
azh
Active user

Posts: 173


View Profile
« on: 25.05.17 , 08:05 »
Share Reply with quote

Торік приблизно в такий самий час наша донька літала до друзів у Бельгію, і там їй дуже сподобалося. Вона дуже рекомендувала її нам, тож ми прислухались і вирішили свій наступний маршрут прокласти саме туди. Вирішили вперше скористатися спецпропозиціями DB з планованими зупинками. Планувалося відвідати Кельн (коротко – собор і набережна), Брюссель, Гент, Брюгге й Антверпен. Моя дружина та її подруга мали вирушати з Ужгорода. Я ж на той час закінчував свою діяльність у Кемніці (Німеччина) й мав зустріти їх у Дрездені. Назад оптимальним виявився шлях, що включав невеликі (4-6 год на короткі оглядини) зупинки в Амстердамі й Берліні.

Курси валют: 1 Є – приблизно 29 гривень – приблизно 26.7 чеських корун.

28 квітня, п'ятниця

Дружина та її подруга:
17:10 -- від'їзд автобуса Ужгород -- Кошіце. Квиток коштує біля 200 гривень.

20:15 -- приблизне прибуття автобуса в Кошіце. Почекали в будинку автовокзалу, потім перейшли на вокзал.

21:22 -- поїзд Regiojet (RJ1020) Кошіце -- Прага, "лежадловий" (кушетковий) вагон, нижні місця. Вартість 21.90 Є за одного.

29 квітня, субота

Прибуття до Праги о 5:58. Вчасно.
Поїзд Прага--Дрезден (EC 178) -- о 6.28. Вартість 9 Є за одного.
Спочатку цієї спецпропозиції я не побачив і купив 2 квитки на автобус "Regiojet" Прага—Дрезден по 12 Є з відходом з Праги-Флоренц о 8:30 і прибуттям до головного вокзалу Дрездена о 10:25, потім побачив спецпропозицію і здав квитки на автобус, втративши по 1.20 Є на кожному.

Як це часто буває у Празі (особливо з міжнародними поїздами), до останнього (10 хв до відходу) не показували, на якій платформі буде поїзд.
Прибуття до Дрездена -- о 8.43.

Тим часом я з квитком вихідного дня (48 Є на трьох) виїхав з Кемніц-Зюд о 6:22. Прибув о 7:51. Пройшов до Фрауенкірхе, побачив там на площі ремонтні роботи і повернувся. Зустрілися о 8:43 біля поїзда і пішли на регіональний поїзд до Лейпціга.

Далі ми всі троє їхали з квитком вихідного дня регіональними поїздами. План передбачав маршрут Дрезден—Лейпціг—Галле—Ґослар—Ганновер—Мінден—Гамм—Кельн Мессе/Дойц—Порц-Ван (станція на околиці Кельна, де в нас було замовлено готель) з прибуттям у Порц-Ван о 19:59. Маршрут вийшов з очевидним гаком на північ до Ганновера, але цей варіант був (згідно з планом DB) швидшим, ніж пряміший варіант через Кассель за рахунок менших зупинок на пересадки (від 5 до 18 хв), так що ми, з огляду на довгий світловий день, навіть передбачали можливість годинної затримки на коротку екскурсію в Ґосларі чи Ганновері.

Дрезден 9:17 — Лейпціг 10:50 (поїзд RE 16510).
У Лейпцігу довелося спуститися на один рівень нижче – т. зв. Leipzig Hbf (tief), де ходить S-Bahn. Тут нас чекала перша затримка. Поїзд S3 явно спізнювався (на 7-8 хв), і планована 5-хвилинна пересадка в Галле була під загрозою. Так і вийшло.

Лейпціг 11:16 — 11:52 Галле (поїзд S3) – замість планованих відповідно 11:08 і 11:44. Наш поїзд на Ґослар об 11:49 уже відправився. Наступний прямий до Ґослара був через дві години (що нас зовсім не влаштовувало), але був ще один через годину (12:49) з 5-хвилинною пересадкою на одній з проміжних станцій. Вирішили їхати ним. У Галле саме очікувався якийсь футбольний матч, потихеньку прибували фанати, тож поліції на вокзалі було більше, ніж пасажирів. Я вийшов на півгодини пройтися околицями вокзалу, повернувся, і тут мені спало на думку звернутись до автомата DB по інформацію щодо маршруту. Коли я задав нашу кінцеву станцію (Porz-Wahn), автомат запропонував їхати через Кассель—Ґіссен—Зіґен--Тройсдорф. При цьому прибуття в Порц-Ван було о 20:39 – на 40 хв пізніше, ніж у початковому варіанті і на 20 хв раніше, ніж у новому варіанті через  Ґослар і Ганновер. Вирішили їхати через Кассель. До того ж, я здогадався видрукувати в тому ж автоматі Reiseplan, де було вказано не тільки станції пересадок і час, а й колії, що для нас було дуже важливо (зазвичай я користуюсь особистими розкладами, які видає сайт DB у форматі PDF – Personal Timetable чи Persönlicher Fahrplan; вони дуже зручні, але номерів колій там немає).

Галле 13:04  – 15:53 Кассель-Вільгельмсгое  (поїзд RE 74708)

Кассель-Вільгельмсгое 16:29 – 17:51 Ґіссен (поїзд RE 4163) – плановане прибуття.
Насправді поїзд добряче спізнився в Ґіссен (ми навіть не подивилися точно на годинник, бо ледве встигли на наступний – можливо, той навіть трохи затримався з відходом).

Ґіссен 18:09 — 19:05 Зіґен (поїзд RE 24972)
Ледве встигли в Зіґені пересісти за 5 хв, хоч колії були й сусідні, але на двох різних платформах (треба було пройти через тунель).

Зіґен 19:10 – 20:17 Тройсдорф (поїзд RE 10930)

Тройсдорф 20:33 – 20:39 Порц-Ван (поїзд S12)

Однією з переваг цього варіанту виявилося те, що на станції Порц-Ван ми ще встигли на останній місцевий автобус № 160 до нашого готелю (Hotel Am Flughafen,  Heidestrasse 244, Wahnheide, Köln). Там іти недалеко (2 км), але ми вже не такі молоді та енергійні, та й автобус входить у вартість квитка вихідного дня, тож проїхали 4 зупинки автобусом (до зупинки Wahnheide, Scheunestrasse). Здивувало, що в цей автобус (на відміну від Саксонії) вхід був не тільки через передні двері.

По суті, ми їхали цілий день, погода була похмура (тільки в Дрездені було ясно), часом з дощиком, але ми майже не виходили гуляти, тому це нам не зашкодило.

Готель був загалом нормальний. Правда, цього року весна (квітень) була неймовірно холодна (у Саксонії навіть сніг падав у другій половині квітня), і в готелі було холоднувато, а опалення не вмикалося. Та ми вже не ходили нічого з'ясовувати й пішли спати. Ціна номера з трьома ліжками -- 73.50 Є за трьох. Купував на booking.com тижнів за два (оплата відразу, повернення коштів неможливе), нічого кращого за розумну ціну вже не було. Wi-Fi у готелі був, але нас це не врятувало. Саме напередодні поламався мій ноутбук, а телефон з "Андроїдом" мав живлення тільки через USB від комп'ютера, тож довелося сильно заощаджувати заряд – тільки короткий зв'язок і все.

30 квітня, неділя

Хоча по Німеччині я їздив багато, але користувався переважно квитком вихідного дня та земельними квитками. Зі спецпропозицій раніше (до появи автобусів Meinfernbus / Flixbus) використовував тільки Кемніц—Братислава та Кемніц—Прага без жодної фантазії через автомати DB. Але, набравшись знань на форумі, вирішив застосувати Sparpreis Europa за маршрутом Кельн—Брюссель—Гент—Брюгге з тривалими зупинками (задавав, здається, 18 чи 19 годин на Брюссель і 8 чи 9 годин  на Гент). Крім того, вистачило глузду задати початкову станцію не Köln Hbf, а Porz-Wahn, заощадивши таким чином по кілька євро на кожного. Оскільки від Porz-Wahn до Köln Hbf їде S-Bahn, де не діє Zugbindung, ми планували виїзд з головного вокзалу на 11:23 з досить раннім виїздом з готелю до головного вокзалу, щоб оглянути легендарний собор (Dom) і прилеглу частину міста (насамперед набережну Рейну). Я відкрив для себе, що не треба лінуватись і задавати при пошуку реальне число пасажирів, бо квиток за спецпропозицією на двох чи трьох часто буває дешевшим, ніж сума двох чи трьох таких самих квитків для одного. Словом, нам квиток на трьох Порц-Ван-- Кельн—Брюссель—Гент—Брюгге  обійшовся у 74.70 Є – по 24.90 Є на одного. Квиток купили через інтернет, роздрукували PDF, ідентифікація за паспортом (точніше, за будь-яким іменним документом з фотографією; вноситься тільки прізвище та ім'я). Якби купували раніше, то могли б вкластись у 57 Є, але ми досить пізно визначилися з подорожжю.

З метою економії сил на прогулянки по Кельну і Брюсселю вирішили з готелю до станції не йти пішки, а поїхали місцевим автобусом № 160 по 1.90 Є за одного (ціна так званої короткої поїздки – Kurzstrecke). Квиткові автомати є в автобусі. Платили монетами, не пригадую, чи приймає автомат банкноти.

Wahnheide, Scheunestrasse 8:29 – 8:36 Porz-Wahn Bahnhof.
Автобус № 160 у вихідні ходить з інтервалом у півгодини.

Porz-Wahn 8:40 – 8:59 Köln Hbf (поїзд S12).

Вразила величезна стоянка велосипедів біля головного вокзалу, а потім, звичайно, собор. Була неділя, і в соборі правили службу, тому значну частину його було закрито для туристів (пригадую, у 1992 і 2006 роках я був там у будень і вільно вештався по цілому собору). Крім того, не пускали з великими рюкзаками, і ми ходили в собор по черзі – окремо дами, окремо я. Зранку, незважаючи на сонце і на дату в календарі, було холодно й вітряно, особливо в затінку. Теплі светри і куртки дуже знадобилися. Потім, коли гуляли по набережній Рейну, було значно тепліше.

Köln Hbf 11.43 -- 13.26 Bruxelles-Nord (поїзд ICE 16)
Місця не резервували, вільних місць було досить. Їхали зручно і швидко. У ці дні в Брюсселі на залізниці саме були якісь великі ремонти, станція Bruxelles-Central не працювала, сполучення між Bruxelles-Nord і Bruxelles-Midi було ускладнене, але в цей день це нас мало обходило. У нас було замовлене через booking.com помешкання "Charming House close to Grand Place" неподалік від Grand Place (Grotemarkt), тож ми, не поспішаючи, пройшли, розглядаючи місто, пішки від Bruxelles-Nord до головної площі, яка вразила своєю архітектурою. Потім знайшли потрібну адресу. Це виявилися просто двері з написаною крейдою назвою та номером телефону. Довелося телефонувати. Відверто кажучи, цього ми не чекали. Грошей на рахунках у нас було небагато, і розмова завершилася надто швидко. На щастя, саме під час розмови з власницею двері відчинилися (якісь люди виходили, а ми ввійшли). Знов-таки, на щастя, власниця (вона була зовсім в іншому місці) надіслала нам СМС з номером кімнати та інструкціями відносно вхідного коду та де залишити гроші за проживання. Після деяких непорозумінь розібралися з деталями й пішли гуляти.

Квартира виявилася в мансардному поверсі, треба було дертися крутими сходами через люк (як на горище) – не дуже зручно для поважних дам, але нічого. Кухня, величезна ванна і туалет – поверхом нижче. Загалом – ретро й екзотика, цікаво, не дуже зручно, але з прекрасним розташуванням.

Як показала практика (було враховано минулорічний досвід нашої доньки), починати Бельгію з Брюсселя було дуже правильно. Місто загалом цікаве, а Grand Place (Grotemarkt) прекрасна, але після Гента, Брюгге й Антверпена воно б здалося значно менш цікавим. А так ми були дуже задоволені й переповнені враженнями. До цього слід додати дуже гарну погоду – хмарно з проясненнями, раз пустився короткий дрібненький дощик. Брюссель – місто доволі космополітичне, маса туристів, мігрантів, яких мов тільки не чути і яких облич тільки нема.  

1 травня, понеділок

Поклавши гроші за проживання (74.24 Є за трьох) у вказану власницею картонну коробку в кімнаті, вранці ми вийшли з помешкання на північний вокзал Брюсселя.

Оскільки 1 травня у Бельгії (та й в Німеччині) свято, то неділя напередодні була дуже шумна й бурхлива, ввечері на Grand Place (Grotemarkt) був концерт. Внаслідок цього вранці 1 травня центр був неймовірно брудний – нічого подібного у нас в Україні я не зустрічав, та й прибирати у нас починають раніше.

Людей у місті було мало, поодинокі двірники, ближче до вокзалу, віталися з нами ("бонжур"), а один, спитавши, куди ми йдемо, навіть показав, де вокзал (хоч ми й самі ніби знали). На вокзалі виявилося чортзна-що. Адже саме в ці дні (29 квітня – 2 травня) на залізниці в Брюсселі були масштабні пертурбації. Для цих днів навіть було видрукувано й вивішено окремі розклади.  Вказаного в нашому розкладі (і квитку) поїзда IC 3631  відходом о 8:50 і прибуттям у Гент о 9:49 на табло не виявилося (цей поїзд нібито було призначено спеціально на цей день, але ми так і не з'ясували, чи він був насправді, чи ні). Зал чекання виявився брудним – люди (зокрема, мігранти), здається, ігнорують правила елементарної культури і лишають сміття за собою прямо на лавочках та біля них. Брошурок з розкладами, схемами та іншою потрібною інформацією, так добре знайомих з Німеччини, тут значно менше. Єдиний великий плюс – з огляду на ремонти, в переходах вокзалу було багато працівників залізниці, які допомагали пасажирам (і нам теж) зорієнтуватись у хаосі. Такий службовець порадив нам їхати до Гента через Скарбек поїздом, що їхав у напрямі до брюссельського аеропорту. Правда, мабуть, не розібрався і порадив не перший поїзд, а другий. Не розібралися й ми, а коли я зорієнтувався, то перший поїзд від нас уже втік. Отож, ми проїхали до Скарбека (час відходу я не запам'ятав), там разом з іншими людьми почекали хвилин 15 поїзда на Гент—Брюгге--Остенде. Правда, у Скарбеку на платформі розкладу не було. Чекали, як телята. Річ у тому, що через відсутність комп'ютера і загальних географічних знань про Бельгію, я не мав уяви, де знаходиться Скарбек. Орієнтувався тільки  у взаємному розміщенні значніших міст (Брюссель, Антверпен, Гент, Льєж, Шарлеруа, Брюгге, Остенде). А відходити з платформи не можна було, бо не знали, коли прийде поїзд. Оголошення фламандською мовою спочатку не розуміли зовсім (потім трохи привчилися). Добре, що перед самою посадкою на платформі я уточнив у людей, куди саме поїзд їде.

Словом, прибули в Гент (вокзал Сінт-Пітерс) на годину чи й більш пізніше, ніж планували. Погода була похмура і прохолодна. Розібралися з камерою схову (інструкція тільки по-фламандськи і по-французьки). Заплатили 5.50 Є за велику скриньку (маленька коштує 4.50 Є, середня – 5 Є; такі ж самі ціни в Брюсселі й Антверпені), пішли до центру міста. Погода була похмура й холодна. Йти до центру довелося довгенько – 2.5 чи 3 км (у нас була карта з "Lonely Planet", а ще висіли великі карти біля вокзалу). Дорогою спочатку нічого ніби особливого – місто як місто, але центр нас вразив. Дуже гарне старовинне місто, надзвичайна концентрація естетики. Описувати словами не буду – все одно не вийде. Цікаво (прочитав у "Lonely Planet") що в часи середньовіччя Гент був другим за величиною містом Європи після Парижа.

Гуляли містом довго й цікаво. Зайшли відігрітися й відпочити в собор святого Баафа. Несподівано купили на святковому ринку в місті перехідник для живлення 220 В – USB за 1 Є, принаймні в готелі будемо з інтернетом. Зустріли співвітчизника з Києва. Десь перед 17 год добряче потомилися. Вирішили, що пані поїдуть до вокзалу трамваєм, а я швидко пройдуся пішки. У центрі там багато платформ, але люди підказали нам потрібну й показали, де автомат. Квитки на одну поїздку недешеві – по 3 Є. А для мене дорога виявилася зовсім не довгою. Так ми прибули на вокзал  на годину швидше, ніж планували, і сіли на поїзд до Брюгге не о 18:10 (як у квитку), а о 17:10 (поїзд "інтерсіті", але для цих німецьких квитків Zugbindung за межами Німеччини необов'язковий).

Прибули до Брюгге. о  17:34. Замовлений через booking.com Ibis Budget Brugge Centrum Station Hotel був поруч з вокзалом (якщо виходити через головний вихід, треба піднятися сходами чи ескалатором праворуч, трохи пройти в тому ж напрямку й піднятися ліфтом). На Брюгге планували цілий наступний день, тож замовили готель на дві ночі (ціна разом з туристським податком 136.72 Є за дві ночі за трьох, замовили через booking.com, платили на місці). Погода була змінна, навіть починав накрапати дощик. Але оскільки ми мали ще час, я запропонував поїхати на Північне море в Остенде, знаючи, до того ж, що у святковий день на дорогій загалом бельгійській залізниці діє правило, що квиток "туди й назад" тільки на 1 Є дорожчий за квиток "тільки туди". Таким чином, квитки з Брюгге до Остенде й назад обійшлися нам у 5.20 Є на кожного, ми виїхали о 18:37 і за якісь 15 хв прибули до Остенде. Пройшлися містом, вийшли до набережної і пляжу, тут вже світило сонечко (курорт!). Я вирішив, незважаючи на холод, скупатись у Північному морі (досі тут не бував і хтозна чи буде така нагода в майбутньому). Плавки й рушник ми завбачливо взяли з собою. Дружина, правда, відмовляла мене, але не дуже сильно. Були невеликі хвилі. Я спочатку походив по смузі прибою в підкочених штанях, потім роздягнувся, пройшов з десяток метрів до глибшої води, трохи поплавав і вийшов. Це дев'яте європейське море, в якому я купався. Трошки посиділи на лавочці, подивились на море, послухали прибій, з'їли по яблуку, пройшлися набережною і близько 21 год повернулись до Брюгге.

2 травня, вівторок

Цілий день присвятили Брюгге. У першій половині дня погода була гарна, багато побачили, пофотографували, отримали колосальне задоволення. По обіді падав дощ (несильний, але дощ). Надвечір дощ трохи перестав, пройшлися ще містом. Без сумніву, були частини старого міста, які ми ще не побачили (у східній частині), але враження нас уже переповнювали. Про Брюгге написано багато. Можу сказати, що саме Гент і Брюгге, напевне, були головними окрасами нашої подорожі.

3 травня, середа

Зранку падав досить сильний дощ, тож виїхали з Брюгге на годину чи й півтори пізніше, ніж планували. Купити квитки на ділянку Брюгге—Антверпен наперед з якимись знижками нам не вдалося (наскільки розумію, знижки існують лише для вихідних днів, а автобуси між цими містами практично не їздять),.тож довелося заплатити за повним тарифом по 15.40 Є за одного за півторигодинну подорож. Квитків у поїзді не перевіряли, хоч це й нічого не означає.

Брюгге 9:26 -- 10:54 Антверпен (поїзд ІС 1809) -- по 15.40 Є за одного.

В Антверпені взяли велику скриньку в камері схову за 5.50 Є. Розкішний вокзал Антверпена сам по собі є пам'яткою архітектури. Дорогою до центру побачили на вулиці кілька дуже гарних барокових будинків. Дуже сподобався центр, особливо Grote Markt, а також сусідні площі. Цікавий пам'ятник Рубенсові з майже українським написом – 'Petro Paulo Rubens"  Залишилося стійке враження, що ми недооглянули місто (спізнення через негоду – лише одна з причин). Цікаво, що в Антверпені дощу практично не було. Але нічого не поробиш – на 14:00 у нас було призначено від'їзд автобусом (Flixbus) до Амстердама.
Flixbus прислав нам SMS, що автобус спізнюється спочатку на 20, потім на 50 хв. Реальне спізнення становило десь годину (шкода, краще було б за цей час ще подивитись Антверпен). Автобус, до речі, відправляється з привокзальної площі Koningin Astridplein з непримітної зупинки, розташованої ліворуч, якщо стоїш спиною до бічного входу у вокзал.

Антверпен 15:00 – 17:30 Амстердам Sloterdijk -- 25.55 Є за трьох (Flixbus).

Амстердам Sloterdijk 15:00 – 17:30 Амстердам Centraal – по 3.30 Є за одного (якийсь поїзд).
Квитки на перший-ліпший поїзд купили в касі. Так і не розібралися з системою компостування квитків у Нідерландах. Здається, забули прокомпостувати на вході в Sloterdijk (поспішали, щоб встигнути на поїзд), закомпостували на виході в Амстердам Centraal. Потім ще раз заходили в  Амстердам Centraal, знову закомпостували.

Погуляли трохи містом. Зрозуміло, що відразу після Гента, Брюгге й Антверпена Амстердам феноменального враження не справив. Хоча торік він мені дуже сподобався. Враження слід дозувати.

На зворотну дорогу ми купили німецьку спецпропозицію Амстердам—Арнем—Дуйсбург—Берлін—Дрезден—Шьона (кордон Німеччини й Чехії). Основна ділянка шляху Дуйсбург—Берлін – нічна, в IC. Ціна – 117 Є (за трьох) + по 4.50 Є за кожного за резервування місця на нічний IC з Дуйсбурга до Берліна = 130.50 Є за трьох. При цьому ділянку з Берліна до Шьони ми хотіли їхати регіональними, щоб не було прив'язки до конкретного поїзда, бо не знали, скільки часу відведемо на Берлін і чи схочемо покупатися в аквапарку у Дрездені чи Бад-Шандау (такий варіант розглядався на випадок негоди, втоми чи просто бажання). Купувався квиток заздалегідь, але важко. Спочатку я не міг купити квитка через інтернет, бо на новій картці неправильно виставив ліміти. Пішов у Кемніці на вокзал, щоб купити в автоматі. Виявилося. що можливості автомата менші, ніж на сайті DB. При купівлі квитка з зупинкою (у нас була зупинка в Берліні на 6 год) автомат не дає змоги вибирати типи поїздів на кожній ділянці окремо, а сайт дає. Довелося купувати через інтернет, оплачувати карткою мого друга, якому я повернув готівку. Потім розібрався з налаштуваннями своєї картки і купував сам.

Амстердам Centraal 19:55 – 20:59 Арнем (поїзд ІС 3075)

В Арнемі я хотів вийти хоч на півгодини до міста погуляти, але побоявся, побачивши ряд турнікетів. Оскільки я вже закомпостував свого одноразового квитка двічі, а на дальшу ділянку мав роздрук німецького квитка з PDF, я не був упевнений, чи схочуть мене пропустити турнікети – чи не буде тут, як у турнікетах JR у Японії, де я колись згубив квитка і не міг вийти на станції, бо турнікет не пускав. Тому вирішив у місто не виходити, щоб не спізнитися на наступний поїзд.

Арнем 21:44 – 23:17 Дуйсбурґ (поїзд ABR20041)

Дуйсбурґ 23:52 – 5.33 Берлін Hbf (поїзд IC 447)
Добре, що я зарезервував місця на цей поїзд, бо він був майже цілком заповнений. Більшість пасажирів за зовнішнім виглядом не були європейцями. Навіть на одному з зарезервованих нами місць сидів якийсь молодик, який не розумів ані німецької, ні англійської й не мав жодного бажання вставати з нашого місця, аж поки йому не переклав якийсь, очевидно, співвітчизник, на доступну йому мову. Поруч зі мною теж сидів якийсь "молодотурок", бо говорив, здається, на одній з тюркських мов. Він вийшов у Потсдамі (до речі, там була дуже довга зупинка). Загалом їхати було непогано, незважаючи на сидячий вагон, подрімати вдалося, так що в Берліні ми вийшли досить свіжі.

4 травня, четвер

П'ятиповерховий берлінський "гауптбангоф" з поїздами на різних рівнях та купою переходів і ескалаторів виявився для мене непрохідним лабіринтом. Стрілки до автоматичної камери схову були на кожному кроці, але я разів з чотири обійшов три чи чотири поверхи, поки побачив напис "Gepäck Center". Велика скринька коштувала 6 Є, ми спакували речі й рушили гуляти. Було холодно – не тільки через ранній ранок, а й просто холодно, здавалось, от-от піде дощ. За такої погоди ми вирішили, що краще їздити громадським транспортом, де можна, і менше ходити, а тому не пошкодували грошей і купили груповий денний проїзний квиток за 19.90 Є й поїхали на Александерплац, до берлінського Дому, острова музеїв, університету Гумбольдта, Унтер-ден-Лінден тощо. Погода зовсім зіпсувалася, пішов дощ. На 8:30 біля Бранденбурзьких воріт у нас було призначено зустріч з власною донькою, яка, рухаючись у протилежному напрямку, напередодні прилетіла у своїх справах з Києва до Берліна, а наступного дня мала їхати на кілька днів поїздом у Північний Рейн-Вестфалію. Зустріч відбулася, але, оскільки на нашу компанію Берлін після бельгійських міст жодного враження не справив, а дощ був холодний, то ми сфотографувалися біля воріт та бундестагу, посиділи й поспілкувалися в метро та в поїзді S-Bahn, потім ще встигли купити якоїсь їжі в супермаркеті й рушили до Дрездена.

Берлін Hbf 11:31 – 13:07 Falkenberg (Elster) (поїзд RE 78907)

У Фалькенберзі нас чекала дуже коротка пересадка, але ми впоралися. Цікаво, що тут дві залізничні гілки проходять одна над одною, не перетинаючись (принаймні, так мені здалося). Поїзд з Берліна (гілка з півночі на південь) – внизу, а S-Bahn на Ельстерверду (з заходу на схід) – над нею. Може, десь ці гілки і з'єднуються, але ми цього не побачили (з рельєфу виглядає так, що на станції вони не стикуються). З одного рівня на інший ми піднялися ліфтом і встигли.

Falkenberg (Elster) 13:12  – 13:32 Elsterwerda-Biehla (поїзд S 4)

Elsterwerda-Biehla 13:40 – 14:44 Дрезден Hbf (поїзд RB 18323)

Дрезден Hbf  14:59 – 15:43 Бад-Шандау (поїзд S 1)

У Бад-Шандау було хвилин 40 вільного часу, пройшовся спочатку автомобільним мостом до середини Ельби (там-таки, на мості, біля мене зупинилось авто і чоловік питав, як знайти  якусь вулицю, а кілька машин позаду терпляче чекали – важко уявити, чи можливе таке в нас; я вибачився і сказав, що не місцевий). Потім я підійшов до залізничного мосту, по якому їздить Кірнічтальбан – місцева залізниця, що є по суті пам'яткою залізничного транспорту. Поїзди там ходять тільки з якихось особливих оказій. Міст цікавий, дихає старовиною, зробив кілька фото.

Оскільки ми мали сідати на поїзд Румбурк – Дєчін (початок і кінець у Чехії, а більша частина шляху в Німеччині), що їхав аж до Дєчіна, а квиток у нас був оплачений тільки до Шьони, мені ще треба було купити квитки Шьона—Дєчін. Автомат DB у Бад-Шандау таки продає його (треба шукати серед пропозицій транспортної спілки). Ще раз дякую Maxy за цінне пояснення на форумі (http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=123197.0). Ціна одного квитка Шьона—Дєчін 1 Є (якщо треба Бад-Шандау —Дєчін, то 2.20 чи 2.40 Є). Куплений квиток треба компостувати у відповідному компостері на пероні.

Бад-Шандау 16:48 – 17:16 Дєчін главні надражі (поїзд RB 5450)

У Дєчіні ми вкрили себе ганьбою. Побачили, що через одну чи дві колії стоїть поїзд на Прагу, і, не помітивши напису, що ходіння по коліях заборонено, посунули через колії. Протверезив нас машиніст, гукнувши: "Vy neste normalne?" Довелося вибачитись і йти в підземний перехід.

Дєчін главні надражі 17:24 – 19:02 Прага Масариково надражі (поїзд R 689).

Квитки Дєчін—Прага купував через сайт ЧД. Тут була цікава історія. Зареєструвався на сайті, подивився, що один квиток коштує 129 корун, а три квитки – 410 корун. Я був скоріше схильний очікувати знижки для групи з трьох людей, ніж навпаки. Але, провівши прості підрахунки, вирішив, що мені зовсім не важко тричі купити по одному квитку і зекономити 20 гривень. І тут стався "облом". Купив перший квиток за 129 корун, а наступний такий самий квиток мені вже пропонували за 149 корун. Два квитки пропонували за 298 корун, а три – за ті ж 410. Тобто система вирішила обдурити того (мене), хто хотів обдурити її. Пробував купити на наступний день, пробував купувати з іншого комп'ютера – все одно. Так і купив два квитки по 149. Цікаво. На майбутнє знатиму цей фокус.

Всього за 3 квитки Дєчін—Прага 129+298 = 427 корун за трьох.

До Праги поїзд спізнився хвилин на 20--30 (ми вже не відстежували часу, оскільки мали чималий резерв). Пройшли пішки від Масарикового вокзалу до головного (попутно пояснив дружині на місці, як у Празі переходити з головного залізничного вокзалу на автовокзал Флоренц). Залишили приятельку з речами на головному вокзалі, а самі ще трохи пройшлися Прагою. Погода була гарна (на відміну від Берліна), хоч дощ, здавалося, висів у повітрі.

Наш поїзд (компанія Regiojet) оголосили за 10 хвилин до відходу. Поїзд (як на Східну Європу) довгий -- вагонів 14--15, відповідно і натовп людей був великий. Ще й дощ якраз почався. На пероні яблуку ніде впасти, поїзд подали ще пізніше (хвилин за 5), нумерація вагонів, здається, була не завжди послідовна -- словом, щось таке, як у Стрию при посадці на № 829 Львів--Ужгород.

Прага главні надражі 21:44 – 6:14 Кошіце (поїзд Regiojet 1021) -- 67.80 Є за трьох.

Купили через сайт Regiojet три квитки у спальний вагон -- 67.80 Є за трьох (у 6-місний кушетковий заплатили б 65.70 Є -- різниця менша, ніж 1 Є на особу). Вперше в моїй практиці у вагоні Regiojet не було номерів на дверях купе, внаслідок чого в коридорі зібрався натовп. Але якось розібралися. Спальні купе в Regiojet відрізняються від кушеткових лише тим, що у спальному використовуються як спальні місця три полиці з одного боку купе (місця 21, 23 і 25), а з іншого боку середню і верхню полиці складено, а нижня використовується як диванчик для сидіння і (при потребі) для речей. Продається, як я зрозумів, лише ціле купе.  Їхали добре, приїхали майже вчасно.  

5 травня, п'ятниця

Оскільки приїхали майже вчасно, то в Кошіце на автовокзалі встигли на автобус Прага--Ужгород о 6:30. Автобус вже майже готовий був рушити з платформи, коли ми підійшли, але водій ще стояв надворі. Зазвичай вони в такій ситуації спокійно беруть пасажирів, однак цей водій був чогось доволі агресивний, спитав, чому ми спізнюємось, а коли я сказав, що ми з поїзда, то спитав, чи не з Праги ми їдемо, а коли почув, що з Праги, то сказав, що ми мали б їхати з Праги їхнім автобусом. Я з'їхав з дискусії, сказавши, що ми їдемо з Німеччини.

Кошіце 6:30 – 10:20 Ужгород (автобус Прага--Ужгород) -- по 6.70 Є за одного.

Автобус (місця для сидіння) був практично заповнений. Прибули в Ужгород більш-менш за розкладом. Додому приїхали на таксі за 35 гривень. Подорож закінчилася.

« Last Edit: 25.05.17 , 17:05 by azh » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20964


View Profile
« Reply #1 on: 25.05.17 , 11:05 »
Share Reply with quote

Quote
Розкішний вокзал Антверпена сам по собі є пам'яткою архітектури.
мене найбільше в вокзалі Антверпена вразила навіть не витонченість і велич першопочаткового вокзалу, а те наскільки вдалою і успішною є його сучасна перебудова. Вони зуміли виявити максимальну повагу до початкової будівлі, а з іншого - застосувати сучасні прийоми, зокрема художні, і так щоб одне не суперечило іншому. Найцікавіше - що попри всю складність художньої задачі - з нею зуміли справитись в такий спосіб, щоб надодачу кінцевий результат ще й виявився дивовижно практичний у використанні. Важко собі уявити якийсь інший вокзал з настільки-ж великою кількістю колій, де б настільки швидко і очевидно можна було знайти шлях пройти між будь-якої парою з найбільш віддалених колій.

Також там дуже цікавою є конструкція зупинки трамвая не тієї що фронтально до входу розташована, а тієї що праворуч від вокзалу, тобто підземної.
Там через брак місця (і неможливість закопатись під вокзал, бо вокзал уже має підземну частину) - трамвайні тунелі розташовані один над одним, тому відповідно платформи для проїзду в різні напрямки розташовано на різній глибині під землею.
Quote
Зайшли відігрітися й відпочити в собор святого Баафа
імена святих - зазвичай прийнято адаптувати, особливо коли є традиція такої адаптації від місцевих церков. Православна церква також шанує цього святого, і вже існує традиційна форма адаптації його імені в нашій мові  - Бавон Гентський.
« Last Edit: 25.05.17 , 18:05 by Maxy » Logged
Leonid
User

Posts: 120


View Profile
« Reply #2 on: 28.05.17 , 01:05 »
Share Reply with quote

Цікава розповідь, хоча встиг переглянути її лише по діагоналі.  Але хотілось би чітко усвідомити
Вирішили вперше скористатися спецпропозиціями DB з планованими зупинками
що саме розуміється під спецпропозиціями DB з планованими зупинками? Оскільки далі по тексту згадується Sparpreis Europa, пошук привів на цю сторінку. Саме це мається на увазі? Дякую.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 20964


View Profile
« Reply #3 on: 28.05.17 , 02:05 »
Share Reply with quote

Quote
спецпропозиціями DB з планованими зупинками?
спецпропозиція загалом - будь-який квиток по ціні, що нижча, ніж повний тариф, але передбачає натомість, що пасажир поступиться якоюсь частиною прав і можливостей, що мають пасажири, що їдуть по повному тарифу.

В даному разі мається на увазі справді Sparpreis-Europa (у минулі роки ця ж пропозиція продавалась під іншою назвою Europa-Spezial)

От наприклад у цьому звіті автор розповідає, що купував квиток Порц-Ван - Гент. Повний тариф тариф на цю ділянку - 66,5 євро з носа. У такому квитку номери поїздів взагалі не вказувались-би, лише від Порц-Вана, до Гента через, і термін чинності. По такому квитку можна було б хоч на кожній зупинці виходити і через 1-2 години наступним поїздом продовжувати поїздку і так всі 4 дні чинності квитка розважатись.

Все що пропонується дешевше  - це спецпропозиції. Наприклад як azh купив по 24,9 євро з носа

Серед інших обмежень на умови використання, що відрізняють спецпропозицію  Europa-Spezial від повного тарифу - хочу звернути Вашу увагу на zugbindung - тобто прив'язку до конкретного рейса поїзда. Тобто на тих ділянках, що в обраній комбінації поїздів долаються ПДСами - квиток по спецпропозиції Sparpreis-Europa чинний лише на конкретний потяг, він буде вказаний у квитку. У тих sparpreis-спецпропозиціях що зараз пропонує DB - zugbindung'а до приміських поїздів не буває, тому ті ділянки що їдуться приміськими - можна їхати будь-яким приміським поїздом (але там буде вказана дата, а не будь-який день з періода чинності, як можна було б у квитку по повному тарифу).

Але якщо купується спецпропозиція Europa-Spezial і одночасно є бажання затриматись в якомусь місці по дорозі надовго - то вихід є. Не обов'язково купувати 2 різні квитки. Можна задаючи пошук - задати примусову зупинку в проміжному пункті (розкрити графу Ueber і там вказати назву проміжного пункта і час затримки), можна вказувати примусову затримку до 48 годин. Тоді zugbidnung буде до поїздів таким чином, що утвориться примусова затримка в дорозі.

Це і є спецпропозиція з планованими зупинками.

Одразу зауважу - не всі Europa-Spezial однакові тому в деяких це не можливо.
Europa Spezial на кожну країну ускладнений тими чи іншими особливостями.

Такий фокус, як ми тут обговорюємо принципово не працює у Europa-Spezial Frankreich і Europa-Spezial London (тобто якщо хочете - шпарпрайси на Францію і Лондон - це "неправильні" або "нетипові" Europa Speizial). Тобто зупинки у цих спецпропозиціях можливі, але лише по Німеччині (при проїзді на Лондон ще можна в Бельгії затриматись). Між останньою станцією в Німеччині/Бельгії і місцем призначення у Франції або Лондоном треба проїхати за один раз без витребеньок, жодної можливості вичавити квиток з зупинкою по дорозі у Франції чи там у Еббсфліті - можливостей нема. З Італією трохи складніше - вцілому Europa-Spezial Italien так само "поганий", як на Францію та Лондон,  але якщо місце призначення на Півночі Італії - він все-ж в деяких випадках буде "хороший", або "майже хороший" (якщо раптом цікаво - можете мене розпитати деталі).
« Last Edit: 28.05.17 , 16:05 by Maxy » Logged
volotar
Active user

Posts: 301


View Profile
« Reply #4 on: 29.05.17 , 13:05 »
Share Reply with quote

Торік приблизно в такий самий час наша донька літала до друзів у Бельгію, і там їй дуже сподобалося. Вона дуже рекомендувала її нам, тож ми прислухались і вирішили свій наступний маршрут прокласти саме туди.

Дякую за такий цікавий звіт! Приємно було згадати свою подорож Бельгією та Нідерландами дворічної давності.

Quote
В Арнемі я хотів вийти хоч на півгодини до міста погуляти, але побоявся, побачивши ряд турнікетів. Оскільки я вже закомпостував свого одноразового квитка двічі, а на дальшу ділянку мав роздрук німецького квитка з PDF, я не був упевнений, чи схочуть мене пропустити турнікети – чи не буде тут, як у турнікетах JR у Японії, де я колись згубив квитка і не міг вийти на станції, бо турнікет не пускав. Тому вирішив у місто не виходити, щоб не спізнитися на наступний поїзд.

Нідерландські турнікети вміють сканувати дойчебанівські QR-коди, тож можна було сміло виходити.

Quote
Словом, нам квиток на трьох Порц-Ван-- Кельн—Брюссель—Гент—Брюгге  обійшовся у 74.70 Є – по 24.90 Є на одного. Квиток купили через інтернет, роздрукували PDF, ідентифікація за паспортом (точніше, за будь-яким іменним документом з фотографією; вноситься тільки прізвище та ім'я). Якби купували раніше, то могли б вкластись у 57 Є, але ми досить пізно визначилися з подорожжю.
Quote
Брюгге 9:26 -- 10:54 Антверпен (поїзд ІС 1809) -- по 15.40 Є за одного.

Якщо виїжджати з Аахена, то є трюк, який дозволяє купити Flexpreis квиток (з терміном дії 4 дні, та необмеженою к-стю зупинок в Бельгії) до будь-якої станції Бельгії за 27,60 € : http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=122560.0 . Щоправда на сайті DB, купити квиток до Антверпена через Ґент*Брюгге не вийде, треба йти в касу.
Але у Вашому випадку ще треба було б якось дістатись до Аахена, так щоб та економія на залізничних квитках в Бельгію мала сенс. VRS квиток з Кьольну коштує немилосердні гроші, проте можна під'їхати за 5 € на Flixbus з аеропорту Köln/Bonn (він якраз недалеко від Porz-Wahn Bf - 3 хв S-Bahn за 2,80 €).
« Last Edit: 29.05.17 , 14:05 by volotar » Logged
volotar
Active user

Posts: 301


View Profile
« Reply #5 on: 29.05.17 , 13:05 »
Share Reply with quote

Цікава розповідь, хоча встиг переглянути її лише по діагоналі.  Але хотілось би чітко усвідомити
Вирішили вперше скористатися спецпропозиціями DB з планованими зупинками
що саме розуміється під спецпропозиціями DB з планованими зупинками? Оскільки далі по тексту згадується Sparpreis Europa, пошук привів на цю сторінку. Саме це мається на увазі? Дякую.

Одразу зауважу - не всі Europa-Spezial однакові тому в деяких це не можливо.
Europa Spezial на кожну країну ускладнений тими чи іншими особливостями.

Бельгійський Europa Spezial в тому плані дуже ліберальний. Бельгійцям загалом байдуже скільки зупинок робив пасажир і якої вони були тривалості. Поки квиток дійсний - по ньому можна їхати. На теперішні 4 дні чинності квитка сильно не розженешся, але, коли квитки ще були дійсні 15 днів, цим можна було скористатись для тривалої і дешевої подорожі Бельгією.
Logged
Tags:
Pages: [1]
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.14 seconds with 21 queries.