Панове, маю наступні питання.
1. Цей вагон складається я 3-місних купе, правильно?
по конструкції так. Але можливий продаж купе в 1-місному режимі і 2-місному режимі, при чому ціна виростає не так сильно, як рівень комфорту. Грубо кажучи квиток+плацкарта за 1 місце Київ - Відень коштують при розміщенні у 3-місному купе - коштують 80,5 євро, у 2-місному купе - 90,5 євро і синґль 152,9 євро.
Щоправда з 2-місним купе є невелика незручність - 1 місце в 2-місному режимі завзвичай продавати не хочуть. Два (або іншу парну кількість місць, коротше щоб одразу ціле купе) - продають, але операція продажу може зайняти більше 15 хвилин тривала (там роблять зняття місць що відповідають 3-місному розміщенню і потім плацкарту виписують вручну).
З синґлем не повинно бути проблем.
2. Планую поїхати наступним чином. Київ - Львів сидячкою на цьому ж потязі (там же немає лежачих?).
зараз - в нормі немає.
Не так давно - бували, бо вагонів-трансформерів напочатку не вистачало, і в поїзд додавали звичайний купейний і СВ. Гіпотетично можлива поява факультативних звичайних купейних і СВ у майбутньому
Львів - Чоп купе 145 потяга (це той же самий). Чоп - Відень - власне, цей чудовий вагон. Мета - уникнути поїздки в незручному купе хоча б по Україні й здешевити поїздку.
раджу на роль місця переходу зі купейного в РІЦ обрати не Чоп, а будь-яку з попердніх станцій. Я б радив Сваляву.
Ціна виросте лише на кілька євро. А от зручність - більшою мірою, ніж можна подумати
Справа у тому що ті 2-2,5 години, що значаться у розкладі як стоянка по Чопу - поїзд в Чопі не стоїть коло перона. Він приходить до платформ один раз, відбувається висадка, посля чого віденський вагон забирають на перестановку. Перестановка - це не на вокзалі, а досить далеко від нього, і після того, як вагон потягли на перестановку - входити/виходити пасажирам не можна, і поки міняють візки - пасажири, у кого Чоп не є станцією початку і кінця поїздки - проходять митно-прикордонний котроль. А у кого початок поїздки в Чопі - повинні митно-прикордонний контроль пройти у митній залі вокзалу Чоп (разом з тими, хто їде в сидячих угорських вагонах), і їх пустять на поїзд за 5 хвилин до відходу. Тобто з квитком Чоп - Відень, навіть якщо він у спальний вагон - це треба до ~2:45 ночі - не знати куди себе подіти на вокзалі Чопа, за 45-30 хвилин до відходу (тобто формально на ~2:58, насправді там бабусі у Чопі лояльні, часто пускають і пізніше) - прийти до митної зали, пройти там формальності і далі сидіти в накопичувачі. Лише за 5 хвилин до виїзду - відчинять двері з накопичувача митної зали і можна буде пройти до поїзда і зайняти місце в своєму вагоні. Тобто пів-ночі все-одно доведеться протовктись у вокзалі Чопа, що перекреслює половину сенса поїздки у спальному вагоні, як мені здається.
Тому раціональне одне з трьох:
1). взяти квиток + плацкарту в спальний вагон від однієї з попередніх станцій. Тоді в Чопі не треба буде виходити і не треба буде не знати куди себе подіти пів-ночі на вокзалі. Чому я раджу на роль місця переходу з купейного у РІЦ обрати саме Сваляву (а не Мукачево і не станції східніше Сваляви):
1.1 зупинки між Свалявою і Стриєм нетарифні у міжнародному сполученні, тому найближчою станцією східніше Сваляви, котру можна обрати на роль станції початку поїздки по міжнародному квитку - це лише Стрий.
1.2. ціна Чоп - Відень, Мукачево - Відень, Свалява - Відень - відрізняються на мізерні величини одна від одної, а Стрий - Відень - вже з істотнішим відривом.
Щоб не грузити цифрами - наведу різницю (приріст) вартості квитка+плацкарти відносно квитка+плацкарти Чоп - Відень в спальний вагон, рахую для тримісного розміщення, в інших категоріях - в цілому аналогічно: Мукачево - Відень +2,3 євро, Свалява - Відень +3,5 євро, Стрий - Відень +8,8 євро.
2. Або все-таки їхати у купейному до самого Чопа і не спати ніч, і раз вже так - то далі до самого Відня в сидячих вагонах їхати - все-одно ніч змарнована, так хоч на плацкарті зекономити. Економія (за те, щоб після Чопа їхати сидячи) - вийде 14 євро мінус вартість плацкарти в сидячий вагон.
3. Або за ті ж гроші можна те саме просто зробити в інший час, з іншим часом виїзду з Києва, щоб ніч припала на внутрішньоукраїнський переїзд, іншим часом пересадки в Чопі, в Будапешті також доведеться пересісти.
3. Чи можна купити квиток Відень - Чоп в українській касі?
можна.
так. Якщо з плацкартою в спальний вагон - то в будь-якій міжнародній касі, якщо без плацкарти в спальний вагон - то лише у Чопі.
Але по дорозі назад - менше сенсу мати справу з цим вагоном, бо існує більше цікавих альтернативних варіантів:
1а. Можна поїхати через моравські ворота з проїздом ділянки Відень - Краків нічним поїздом. Щоправда там швидка їзда зараз компенсується відсутністю гарних стиковок (тобто дорога з Відня до Києва займе стільки ж часу від старту у Відні до фініша у Києві, але чистої їзди буде на ~7 годин менше (з котрих 1 година - запас на пересадку у Перемишлі), коротше зайві 6 годин можна по-різному розподіляти між Краковом і Львовом).
В напрямку Київ - Відень - в такий спосіб їхати не так цікаво, бо повний тариф на нічний поїзд на ділянку Краків - Відень там немилосердний, а спецпропозиції в цей бік - можна взяти лише сходивши ногами завчасно у польську касу. У напрямку з Відня на Київ - такої проблеми немає, спецпропозиції Відень - Краків на нічний поїзд можна купити сайтом OeBB (в кушетковий вагон - від 39 євро).
1б. Можна їхати через Моравські Ворота вдень. В зв'язку приходом RegioJet на маршрут Відень - Прага - спецпропозиції ЧД на маршрути Відень - Чехія на денні поїзди стали дешевшими, ніж були раніше. Варіант через Чеський Тешин з проїздом ділянки Cieszyn - Краків - автобусом - класичний і загальновідомий, не бачу сенсу повторюватись. Різниця з попередніми роками у тому, що тепер це може бути дешевше ніж раніше (ділянка Відень - Чеський Тешин - у минулі сезони коштувала мінімум 19 євро, у цьому році - при використанні поїздів великої залізниці - 9 євро + 67 сzk це приблизно ~11,7 євро). Потенійшо швидший варіант через Тихи трішки дорожчий - 17 євро за ділянку Відень - Тихи (правильна розбивка по Остраві - 9 євро Відень - Острава і 8 євро Острава - Тихи), але швидший. Так має вийти на ~1,5 год скоріше і автобусна ділянка - замість 2,5-годинної скорочується до 1:10 - можливий за адекватні гроші лише в напрямку з Відня до України, бо повний тариф там аналогічно немилосердний, а акційний без завчасного приходу ногами у польську касу не купиш, а от в напрямку Відень - Тихи - краще розбити і всі трих сегменти взяти сайтом ЧД і каса ЧД все що треба продасть.
2. Якщо все-ж вертатись через Чоп - то на сидячі вагони, разом з котрими їде вагон Київ - Відень - є спецпропозиція Загонь - Відень або Відень - Загонь по 19 євро, дуже легко ловиться сайтом MAV. Але продається лише сайтом MAV з обов'язковим обміном на паперовий квиток в угорському автоматі і автомата в Загоні немає. Тому по дорозі з Києва на Відень - цією спецпропозицією скористатись не так вигідно (по ній лише Ньїредьгаза - Відень можна проїхати) і технічно складніше (за квитком доведеться бігати під-час стоянки на зміну бригади у Ньїредьгазі). А от по дорозі назад, якщо туди їхали через Угорщину - все простіше і ефективніше. Достатньо під час стоянки в Будапешті по дорозі туди - збігати до автомата і обміняти код на квиток, по котрому поїдете назад ділянку Відень - Загонь.