Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.07.19 , 06:07

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

      Киев - Вена: Беспересадочное сообщение от декабря 2017

Pages: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51
Reply | Print
Author Topic: Киев - Вена: Беспересадочное сообщение от декабря 2017  (Read 75674 times)
delphin_7
Active user

Posts: 1015


View Profile
« Reply #490 on: 14.04.19 , 21:04 »
Share Reply with quote

чи можна взяти квиток Дебрецен - Мукачево на сабж в Україні і якщо так - чи треба касиру якісь махінації проводити?
Logged
snookerok
Active user

Posts: 874


View Profile
« Reply #491 on: 14.04.19 , 22:04 »
Share Reply with quote

Теоретично можна. Зараз наче немає обмеження на продаж від станцій типу Мукачева у спальний вагон. Частина місць в напрямку OBB/MAV --> UZ лежить в УЗ, тому якщо місця будуть, то мали би продати. Але ви краще сходіть в касу і напишіть нам тут результат.
Logged
delphin_7
Active user

Posts: 1015


View Profile
« Reply #492 on: 14.04.19 , 22:04 »
Share Reply with quote

Теоретично можна. Зараз наче немає обмеження на продаж від станцій типу Мукачева у спальний вагон. Частина місць в напрямку OBB/MAV --> UZ лежить в УЗ, тому якщо місця будуть, то мали би продати. Але ви краще сходіть в касу і напишіть нам тут результат.

От у тому й справа - сходив, кажуть, що квитків з Дебрецена не бачать, але хто зна, чи то їх дійсно не продають, чи цього не дозволяє кваліфікація касира
Logged
Ulf
Active user

Posts: 3180


View Profile
« Reply #493 on: 15.04.19 , 10:04 »
Share Reply with quote

Хоть и не напрямую к данной теме, но интересно, почему на ночной вагон Краков-Вена австрийцы продают билеты только до 8 (или 9) июня, хотя на другие поезда есть за 180 дней (в том числе и на дневные в данном направлении)? Это связано с переходом на летнее расписание, польской стороной, или в чем причина? И еще: на период продажи сейчас нигде не увидела приятной цены в 19 евро, как было совсем недавно, только от 29.90...

Это называется началом сезона.

С уважением, Ульф
Logged
Polonez
User

Posts: 74


View Profile
« Reply #494 on: 28.04.19 , 02:04 »
Share Reply with quote

19.04.2019: Поезд №147 Вена - Захонь (- Киев)

https://www.youtube.com/watch?v=GxoBlzWl53g

27.04.2019: Поезд №140 (Киев -) Захонь - Вена

https://www.youtube.com/watch?v=27luLWPLFAU
Logged
Vova
User

Posts: 120


View Profile
« Reply #495 on: 28.04.19 , 03:04 »
Share Reply with quote

Цікаві відео вийшли)))
Logged
levcic
User

Posts: 23


View Profile
« Reply #496 on: 22.05.19 , 17:05 »
Share Reply with quote

why does the car Wien-Kyiv, in eastern direction, have a 3hours stop in Chop (from 2h28 am to 5h27 am), while in western direction Kyiv-wien it stops just less than 2 hours (from 1h40 am to 3h28 am)?
changing of boogiees and customs control are always done in both direction, but why one hour stop more direction Kyiv?
Logged
sean
Active user

Posts: 3891


View Profile
« Reply #497 on: 22.05.19 , 20:05 »
Share Reply with quote

Not only changing boogies and customs control are important, but also availability of trains at the right time the car(s) could be included to.
Logged
Polonez
User

Posts: 74


View Profile
« Reply #498 on: 23.05.19 , 00:05 »
Share Reply with quote

why does the car Wien-Kyiv, in eastern direction, have a 3hours stop in Chop (from 2h28 am to 5h27 am), while in western direction Kyiv-wien it stops just less than 2 hours (from 1h40 am to 3h28 am)?
changing of boogiees and customs control are always done in both direction, but why one hour stop more direction Kyiv?

The train (no. 146, Chop - Lviv), to which it is being attached at Chop would make less sense for domestic passengers, if it departed one hour earlier. So it departes from places like Mikachevo at a suitable time, otherwise it would be very early in the morning.
And I think that also the timetable of the next train (IC 750), to whcih the sleeping car is attached at Lviv, can't be easiily changed, so that the sleeping car anyway would have to wait longer at Lviv in case of an earlier slot for train 146 (Chop - Lviv).

And also I think that especially for passengers to Lviv an earlier arrival would be even a disatvantage, at least for those passengers, who like to get some more sleep. Passengers will be waked up some times untill 3 or 4 am, so it's not so bad to have one hour more of sleep before getting of.
Logged
www3
Active user

Posts: 828


View Profile
« Reply #499 on: 23.05.19 , 09:05 »
Share Reply with quote

Интересно это новый вокзал и участок пути? А то как-то масла, ржавчины на щебенке и прочих артефактов не очень видно...Или вблизи особой разницы не наблюдается?
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!