Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.05.18 , 18:05

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

      Розклад 2017/18 - PKP, DB, MAV, OeBB та інше

Pages: 1 [2] 3 4
Reply | Print
Author Topic: Розклад 2017/18 - PKP, DB, MAV, OeBB та інше  (Read 3483 times)
Kotenok
Active user

Posts: 3136


View Profile
« Reply #10 on: 16.09.17 , 22:09 »
Share Reply with quote

Если речь идет о 51/52, то ему сильно передвигать расписанию надо чтобы он мог прибывать в Пшемысле в 21:11, даже по польскому времени. Также не уверен что успеют за час с копейками ему поменять колесу.
Если реанимируют идею с SUW 2000 тележками - то успеют.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21621


View Profile
« Reply #11 on: 16.09.17 , 22:09 »
Share Reply with quote

Если речь идет о 51/52, то ему сильно передвигать расписанию надо чтобы он мог прибывать в Пшемысле в 21:11, даже по польскому времени.
А что мешает?
Все-равно с нового графика с тем сокращением времени хода Перемышль - Краков - прибытие в Краков все-равно получалось-бы неприемлимо рано для ночного переезда. А раз роль ночного поезда между Львовом и Краковом все-равно хорошо исполняться больше не может - не худший выбор в таких обстоятельствах будет ее сразу решительно принести в жертву -  больше не держаться за то, чтоб Краков был рано утром, а не в дурацкое время посреди ночи. Зато прибытие в более дальние пункты назначения будет не так поздно.
Тем более до прошлого сезона этот поезд пытались согласовывать с вечерним экспрессом Киев -Львов и утренним Львов - Киев, теперь-же предполагаемый поезд для стыковки на Киев в обе стороны - это IC 749/750 Киев - ИФ, а там еще есть запас куда двигать, чтоб согласование сохранялось.
Quote
Также не уверен что успеют за час с копейками ему поменять колесу.
2 года назад - меняли тележки за 1 час 51 мин
http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=26084.msg361821#msg361821
потом каждый последующий год - время на смену тележек по Перемышлю увеличивалось.
Quote
И в расписании ПКП ничего нет о тех вагонах.
да.
И кое-что из того, что можно было выудить из плакатных расписаний - потом не становилось реальностью.
Но тут по крайней мере все логично.
« Last Edit: 16.09.17 , 23:09 by Maxy » Logged
Andersen
Active user

Posts: 1994


View Profile
« Reply #12 on: 17.09.17 , 02:09 »
Share Reply with quote

Hi.
I am all for the earlier departure from Lviv - if it is possible, making a after-working hour evening connection to Krakow and a overnight train to Warsaw and further on. In fact I wrote about it in a separate theme, created as a comment to you.
Лучше признать провал 51/52 и отменить ночного из Львова на Польшу.
Главное будет успеть на 21:48 из Przemysl (- Krakow, Warsaw, Gdansk).
Т.е. Отправлять что-нибудь из Львова не позднее 20:20.
Желательно из Київ в качестве ИС+ заменяя 749, т.е.
Київ ~ 14:00
Львів ~ 19:00 (connection to Ivano-Frankivsk and Chernivsti 19:08)
Przemysl ~ 20:10 (connection to Krakow etc. 21:48))
.........
Written in response to:
НМД найбільша проблема з нічним поїздом Львів - Вроцлав зараз - неадекватно низький попит на 51/52, особливо на вроцлавський вагон. Між іншим- на варшавський вагон попит вищий, причини цього ми вже обговорювали. Так от, щодо вроцлавського вагона - якщо ми не розглядаємо зниження тарифа, як вірогідне найближчим часом - то більшої кількості бажаючих їздити ним до Кракова - нема і навряд-чи ми її дочекаємось. Можливо то більше шансів знайти для нього пасажирів було б якщо його ще б трішки посунути, Бог би з тим, що він при цьому став би зовсім непридатним для проїзду у Кракі, але може більше бажаючих набереться, щоб їхати кудись далі на захід.

Тобто можна було б спробувати випхати 51 зі Львова десь о 20:50 (раз все-одно з 743 на нього не встигнути і все одно з Києва до нього лише на 749 можна встигнути) - тоді у Краків тоді ним тоді зовсім сенсу їздити не буде (ну і Бог з ним, все-одно мало хто ним у Краків їздить), але тоді він ставав-би продуктивнішим для поїздок кудись далі на захід.
In 2017/18 the departure time from Przemysl is 22:22, not 21:48 as written.
Почему он не подходит для путешествие Львов - Краков? Помоему самое оно.
« Last Edit: 17.09.17 , 09:09 by Andersen » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21621


View Profile
« Reply #13 on: 17.09.17 , 09:09 »
Share Reply with quote

Hi.
I am all for the earlier departure from Lviv - if it is possible, making a after-working hour evening connection to Krakow and a overnight train to Warsaw and further on. In fact I wrote about it in a separate theme, created as a comment to you.
Лучше признать провал 51/52 и отменить ночного из Львова на Польшу.
Главное будет успеть на 21:48 из Przemysl (- Krakow, Warsaw, Gdansk).
Т.е. Отправлять что-нибудь из Львова не позднее 20:20.
Желательно из Київ в качестве ИС+ заменяя 749, т.е.
Київ ~ 14:00
Львів ~ 19:00 (connection to Ivano-Frankivsk and Chernivsti 19:08)
Przemysl ~ 20:10 (connection to Krakow etc. 21:48))
.........
Written in response to:
НМД найбільша проблема з нічним поїздом Львів - Вроцлав зараз - неадекватно низький попит на 51/52, особливо на вроцлавський вагон. Між іншим- на варшавський вагон попит вищий, причини цього ми вже обговорювали. Так от, щодо вроцлавського вагона - якщо ми не розглядаємо зниження тарифа, як вірогідне найближчим часом - то більшої кількості бажаючих їздити ним до Кракова - нема і навряд-чи ми її дочекаємось. Можливо то більше шансів знайти для нього пасажирів було б якщо його ще б трішки посунути, Бог би з тим, що він при цьому став би зовсім непридатним для проїзду у Кракі, але може більше бажаючих набереться, щоб їхати кудись далі на захід.

Тобто можна було б спробувати випхати 51 зі Львова десь о 20:50 (раз все-одно з 743 на нього не встигнути і все одно з Києва до нього лише на 749 можна встигнути) - тоді у Краків тоді ним тоді зовсім сенсу їздити не буде (ну і Бог з ним, все-одно мало хто ним у Краків їздить), але тоді він ставав-би продуктивнішим для поїздок кудись далі на захід.
In 2017/18 the departure time from Przemysl is 22:22, not 21:48 as written.
Почему он не подходит для путешествие Львов - Краков? Помоему самое оно.
Так если время в пути от Перемышля до Кракова ~2:50 - в котором часу прибытие в Краков? Все-равно же между 1 и 2 ночи. Тут даже если из Львова поезд выпихивать как когда-то было, в 23:59 - все-равно же прибытие в Краков будет раньше 5 утра.
« Last Edit: 17.09.17 , 09:09 by Maxy » Logged
Andersen
Active user

Posts: 1994


View Profile
« Reply #14 on: 17.09.17 , 10:09 »
Share Reply with quote

Departure Przemysl 22:22, RZESZÓW arrival 23:31 and 01:10 arrival to Kraków Płaszów.
Travelers can still make to a bed, have a good nights sleep and enjoy the next day. Or make it to an early flight.  
We are back to the time before Schengen where an inhabitant of Lviv could make a quick decision and go to Poland for the weekend.
I wonder which rail cars and bogies they plan to use. They should be 150 km/h capable.
« Last Edit: 17.09.17 , 10:09 by Andersen » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21621


View Profile
« Reply #15 on: 17.09.17 , 11:09 »
Share Reply with quote

But for the case you are describng - the sleeping car on section between Lviv and Krakow not needed, moreover, direct car to those, who finish they travel in Krakow is the circumstances you are discribing - is not best choice (in case of virtual situation when both options are available on same time and passengers may choose which he/she prefer) I think.
Look, when duration of travel is not less than ~8 hours in night time - direct car (vs travel in Przemysl) can be justified because it provides continuous stay in a horizontal position in a sleeping car with a duration of at least 8 hours (and at last some passengers will agree to pay ~48 EUR vs 6+13 for travel with change in Sleeping cars for this continuous 8 hour staying in horizontal position).
But if we imply the passengers will go to bed after arrival to Krakow - in this case when we choose between direct car (higher price and travel time longer, but no need to exit from one train in Pzemysl and board to other) vs change in Przemysl (1 hours faster and much cheaper, but need to change) I think more smart will be provide to reach Krakow ~1 hour faster and cheaper.
Quote
We are back to the time before Schengen where an inhabitant of Lviv could make a quick decision and go to Poland for the weekend.
It's not true. The times " where an inhabitant of Lviv could make a quick decision and go to Poland for the weekend" never existed the 1990-ties or beginning of 2000-ties. Unfortunately it's persistent myth, I've seen statements like this from other foreigners, who think they know something about life in Ukraine, but in fact their knowledge is too superficial.

This myth appeared because your imagination is too simplified and don't take into account some small details.

There were no such time in fact, at last for the majority of people.

First of all you probably think Poland introduced visas for Ukrainians (it was national visas in the beginning, during transition period) in last moment while it was possible by agreement with Schengen countries. It's not true, Poland and Slovakia did it much earlier than they was required by agreement with Schengen. The only country among those, who joined Schengen on same wave, which remained available without a visa as long as it was possible was Hungary.
Second thing - even while visit of Poland without visa was possible - for visit without visa - invitation (or tourist voucher) was needed. There were no extemption for those who travel for 1 day and don't stay overnight.  
Yes, it was very popular among tour agencies selling fake vouchers for small amount of money. This voucher worked in 99% for border guard, but the address in it was for closed or non-existed hotel. But most of people in whose circle of personal acquaintances did not include those who often traveled to Poland (usually due to small cross-border trade) - didn't understood all this theater of absurd and many people continued to thing this requirement of invitation is kinda barrage requirement.
Also note, getting travel passport in those time was more bureaucratic than now even for smarter people. While the majority continued to think they need invitation first and only then may get travel passport (this is USSR procedure, which was already abolished in those times, but many people continued to think this requirement still exist, simple because of inertia of thinking and learned helplessness).
In total those circumstances become an insurmountable obstacle at last for the majority of people, may be except some circles of personal acquaintances from the largest cities, where inertia of thinking is not so strong.
« Last Edit: 17.09.17 , 11:09 by Maxy » Logged
rasha
Active user

Posts: 150


View Profile
« Reply #16 on: 17.09.17 , 11:09 »
Share Reply with quote

I wonder which rail cars and bogies they plan to use. They should be 150 km/h capable.

UZ RIC cars can run up to 160 km/h on 1435 mm track.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 1994


View Profile
« Reply #17 on: 17.09.17 , 12:09 »
Share Reply with quote

On the free travel to Poland issue I was thinking of some Ukrainians who were very angry at me and the EU because they faced obstructions to travel to Poland beginning in 2004.
In '2000-2003 there was absolutely free' travel to Poland, one of them, a guy called Roman from Lviv, now specified to me. That is what I am basing my comment on.
Roman further comments: ' "tourist voucher was needed" - yes, there were times, when is existed, BUT all the time it existed it was a sheer formality on the border worth few bucks.'

На счет вечерное сообщение Львов - Краков, то я согласен что нет необходимость в беспересадочных вагонов. Это и не входил в моем предложении с мая месяца.
Но можно рассматривать вариант пару сидящих вагонов, хотя таких наверно нет? Если нет, то хотя бы до Пшемисля.
По любому радует что будет возможность добираться до Кракова вечером.
« Last Edit: 17.09.17 , 14:09 by Andersen » Logged
Ulf
Active user

Posts: 2701


View Profile
« Reply #18 on: 17.09.17 , 14:09 »
Share Reply with quote

I wonder which rail cars and bogies they plan to use. They should be 150 km/h capable.

UZ RIC cars can run up to 160 km/h on 1435 mm track.

I guess some of them. Furthermore, in Austria, there shall be minimum 3 cars, minimum 50 % with Mg brakes.

Best regards, ULF
Logged
rasha
Active user

Posts: 150


View Profile
« Reply #19 on: 18.09.17 , 12:09 »
Share Reply with quote



I guess some of them. Furthermore, in Austria, there shall be minimum 3 cars, minimum 50 % with Mg brakes.

Best regards, ULF

Yes, not all, but i think UZ has them enough to cover cars to Gdynia, Wroclaw and Wien. Train 140/147 Zahony - Wien will have 6 cars, 5 of them with Mg brakes. Also, on section from Hungarian border to Wien maximum speed is 140 km/h.
Logged
Tags: poland krakow budapest przemysl germany wien 
Pages: 1 [2] 3 4
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.083 seconds with 20 queries.