Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.10.18 , 19:10

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Train fares and tariffs

      Что такое Global price?

Pages: [1]
Reply | Send this topic | Print
Author Topic: Что такое Global price?  (Read 317 times)
Юрій
User

Posts: 43


View Profile
« on: 02.01.18 , 12:01 »
Share Reply with quote

Шановні, не знаю де задати це питання, тому пишу тут.

В поясненнях до деяких тарифів на закородонних сайтах зустрічається термін "Global price ". Що б це значило?
Logged
Megapups
Active user

Posts: 11979


View Profile
« Reply #1 on: 02.01.18 , 15:01 »
Share Reply with quote

Очень грубо с точки зрения пассажира, билет по этому тарифу действует на конкретный поезд, а не дает возможность перемещаться между указанными пунктами, докупая плацкарту, если это необходимо, на широком диапазоне поездов в пределах указанного маршрута в срок действия билета.
Билет по глобальным ценам может стоить как дешевле, так и дороже традиционного варианта.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21951


View Profile
« Reply #2 on: 02.01.18 , 20:01 »
Share Reply with quote

Ґлобалпрайс - насправді явище багатопланове. На нашому форумі можна знайти цитати з офіційного означення, також можна знайти офіційне означення у різних першоджерелах, але я

вирішив Вас не відсилати до цих означень, бо вони не розкривають суть явища в спосіб, що був-би зрозумілий для новачка.

Якщо коротко - це один зі способів тарифікації в міжнародному сполученні. Від інших способів тарифікації у міжнародному сполученні (коопераційних тарифів) - відрізняється тим,

що у ґлобалпрайсі неподільна вартість, у той час як у коопераційних тарифах - є явно виділені складові по кожній з країн, що беруть участь у перевезення і надодачу окремо

виділяється частина провізної плати що відповідає за використання вагонів (плацкарта) і їх можна оформляти у вигляді окремих проїзних документів.

Бувають екзотичні випадки коли по ґлобалпрайсу тарифікуються квитки також і на внутрішнє сполучення (наприклад якщо хочеться на Талісі проїхати у внутрішньому сполученні у Бельгії).

З важливих наслідків для пасажира є 2:
1. у коопераційних тарифах - гіпотетично існує можливість складові провізної плати купувати у вигляді окремих проїзних документів. Їх іноді можна купувати в різний час в різних місцях, на різні ділянки шляху. Іноді покупка в різних місцях і подальше комбінування - дає меншу сумарну вартість. Але навіть якщо навіть якщо хитрувати з комбінуванням або не хочеться, або це не дає виграшу по грошах - така можливість все-одно буває корисною, це іноді дає більше можливостей для маневра в ситуації коли плани поїздки міняються по ходу поїздки.

2. коопераційні тарифи зазвичай дозволяють куплену послугу перевезення не лише купувати по частинах, а й спожити потім не за один підхід. Всі ось ці штуки - як проїзд з зупинками в дорозі і продовженням поїздки іншим поїздом пізніше (при чому цей поїзд може бути поїздом залізниць іншої країни), або можливість припинити поїздку і одержати гроші назад за непроїхану ділянку - це все буває лише в коопераційних тарифах. Ну і моя улюблена риса коопераційних тарифів (хоча правилами конкретного коопераційного тарифа може бути обмежена, в МГПТ наприклад так не можна) - можна спізнитись на свій поїзд і згорить лише плацкарта (що часто має мізерну вартість порівняно з квитком) і можна просто докупити плацкарту на наступний поїзд, або якщо є поїзд де можна без плацкарти їздити - то просто з тим-же квитком на наступний поїзд сісти. Якщо квиток по ґлобалпрайсу - подібних можливостей для пасажира не буде.


Є ще одна риса ґлобалпрайса, яка не випливаює з вищенаведеного:
 - при продажу в залізничній касі іншої країні - залізниця продає ґлобалпрайсівський квиток як аґент. Ціна або та сама, або в деяких випадках може братись якийсь невеличкий збір.
З коопераційним тарифом як правило так не виходить. Хоча гіпотетична можливість учасникам коопераційного тарифу домовитись і продавати квитки одне на одного як агенти є - але частіше не домовляються. У такому разі залізниця що продає квиток - стає ніби одним з учасників перевезення і тариф рахується наново, з урахуванням появи нового учасника. Тобто коли БЧ продає квиток наприклад Овруч - Кишинів - вона не застосовує тариф Україна - Молдова, БЧ фактично продає квиток по тарифу Білорусь - Молдова через Україну з нульовою кількістю кілометрів по Білорусі. При чому частка залізниці-продавця хоч і нульова, але його присутність в комбінації залізниць може привнести інший порядок у розподілу складових між країнами, що по-справжньому беруть участь у перевезенні, у підсумку - кінцева вартість для пасажира може виявитись як більшою (так буває частіше), так і меншою (як не дивно - так теж буває). Зрідка - може статись, що набір країн виявляється таким, що тарифікація взагалі стає неможливою.

Крім того є країни, що від коопераційних тарифів відмовились зовсім - з тих хто зробив це раніше - це Іспанія і Португалія - в залізничних касах цих країн квитки по коопераційному тарифу взагалі не продаються, однак якщо глобалпрайс оголошено - то вони квиток можуть продати.


ІСНУЮТЬ ЩЕ 2 РИСИ ҐЛОБАЛПРАЙСА, ЩО МАЮТЬ МІСЦЕ У БІЛЬШОСТІ ВИПАДКІВ, АЛЕ ГІПОТЕТИЧНО МОЖЛИВИЙ ҐЛОБАЛПРАЙС БЕЗ НИХ:

1. якщо у поїзді нумеровані місця - то квиток по ґлобалпрайсу - це квиток не лише на конкретний поїзд, а у конкретний вагон і місце.
Тобто в термінах коопераційного тарифа - квиток по ґлобалпрайсу це квиток+плацкарта, при чому "намертво зрощені" між собою, без можливості скомбінувати їх з купленими окремо плацкартою чи квитком котрі видані для по коопераційному тарифу. Дуже часто це наводиться як основне означення. Якщо шукати англійською мовою - то найвірогідніше першим Вам трапиться означення глобалпрайса на зразоку rail tariff where train tickets are sold under Special Conditions of International Carriage for Integrated-Reservation Tickets (SCIC-IRT), thus tickets are issued with already included seat/bed reservation. Мені особисто не подобається це на роль основного означення, бо НЯР гіпотетично має право існувати поїзд без нумерованих місць, на котрий оголошений глобалпрайс, для нього таке означення було б абсурдним.

2. нажаль по глобалпрайсу практично завжди квиток+плацкарта дається лише на безпересадковий проїзд. Якщо треба проїхати наприклад з однією пересадкою на двох поїздах і з них хоча б один тарифікується лише по ґлобалпрайсу - це означає що треба брати 2 окремі квитки, тобто платити суму вартостей кожного сегмента, у той час як коопераційний тариф гіпотетично дозволяв-би скористатись регресивністю тарифа і заплатити менше. Звісно сама по собі коопераційність тарифа - не гарантує можливості заплатити за поїздку з двох сегментів меншу суму, ніж вартість кожного сеґмента окремо. Є 2 перешкоди - іноді правила, що йдуть причепом до тарифа, попри його коопераційну сутність - не дозволяють видавати квиток на комбінацію поїздів (у тому ж МГПТ такої можливості немає), а іноді можливість покрити все одним квитком хоч і є, але не вигідна, але суцільний квиток виходить дорожчий, ніж сума вартостей кожного сегмента, якщо їх взяти окремо. Але тут таке діло, з коопераційним тарифом я маю вибір - якщо раптом одним квитком все дорожче - значить можливістю взяти суцільний квиток я не користуюсь, а якщо дешевше - то скористаюсь. В ситуації коли поїзд тарифікується лише по ґлобалпрайсу - пасажира просто позбавляють такого вибору.
Так от, найсумніше - що ґлобалпрайс на комбінацію поїздів (нехай на якийсь дуже обмежену кількість наборів) - гіпотетично має право на існування. Але більшість організаторів не заморочуються щоб щось подібне запропонувати.

Якщо говорити про моє ставлення до глобалпрайса, воно не цілком однозначне, але загалом скоріше негативне. Якщо дивитись як ситуація мінялась останні 15 років - то видно, що області застосовності коопераційних тарифів скорочуються, а глобалпрайса - розширюються і мене це зовсім не радує. Хоча зазначу, що у випадках глобалпрайс дозволяє зробити ціну істотно нижчою для пасажира (особливо якщо це поєднується зі збереженням можливості тарифікації по коопераційному тарифу) - то я до його появи ставлюсь скоріше схвально. А коли має місце безальтернативна заміна коопераційного тарифа на глобалпрайс і після заміни - ціна глобалпраса не менша, а іноді навіть вища, ніж була у попередньому сезоні по кооперацйному тарифу - це дуже і дуже сумно.

Тепер щодо конкретно Вашого випадку.
Quote
В поясненнях до деяких тарифів на закородонних сайтах зустрічається термін "Global price ". Що б це значило?
скоріш за все йдеться про документи з кран, де переважає коопераційна тарифікація і сам документ описує саме її. У такому разі відмітка Global price - наприклад у таблиці - де в інших клітинках конкретні цифри, а одній клітинці бачите відмітку Global price замість конкретних цифр -  для цього випадку означає, що цей випадок лежить поза межею застосовності того, що описує даний документ і таблиця - і треба знайти інший документ, де виписані ґлобалпрайси і для цього випадку - дивитись ціну там.
Logged
Tags:
Pages: [1]
Reply | Send this topic | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.111 seconds with 20 queries.