Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.07.18 , 17:07

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Розклади рейсів і маршрути поїздок

      Suggestions and their discussions

        Загальні пропозиції та їх обговорення

Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15]
Print
Author Topic: Загальні пропозиції та їх обговорення  (Read 12242 times)
Jyraff
User

Posts: 124


View Profile
« Reply #140 on: 30.06.18 , 15:06 »
Share

От Днепра до Киева через Знаменку 532 км, через Красноград - Полтаву 567 км. Если построить объезд Краснограда, можно сэкономить максимум километров 20 - тогда путь через Полтаву составит около 550 км, что все равно больше, чем 532 по прямой. Кроме того, от Новомосковска до Краснограда нет электрификации, и при электрификации придется делать стыкование разных родов тока.
Поки ІС+ їздять 140-160 км/год, дійсно, Дніпро через Красноград має мало сенсу. Але якщо колись вирішать підвищувати швидкість, то легше зробити одну лінію на Харків/Дніпро/Запоріжжя/Донбас через Полтаву, і не мучатись з питанням куди подіти вантажні поїзди з ходу через Знам'янку, або постійно шаманити колію.
Logged
sergius
Active user

Posts: 1922


View Profile
« Reply #141 on: 30.06.18 , 17:06 »
Share

Такі питання взагалі розглядаються чи УЗ зараз не готова до будівництва навіть коротких нових колій заради економії?


До 2012 року хотіли так.

Logged
Utopist
Active user

Posts: 2356


View Profile
« Reply #142 on: 01.07.18 , 14:07 »
Share

А про перемички - УЗ скільки років не може розродитись з Потутори-Галич (десь 26-30 км), про який неоднорозово згадували/просили місцеві ради. А це скорочення шляху на Франківськ на 160 км порівняно з існуючим через Львів
УЗ оказалась не в состоянии проложить около 50 км дороги в Луганской области для связи Старобельска с основной сетью. Что уже говорить про объезды... Несчастные 4 км дороги в аэропорт Борисполь - это ведь первая стройка жд за последние лет 20, верно? Конечно, если не учитывать достройки вторых путей местами.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 3683


View Profile
« Reply #143 on: 01.07.18 , 23:07 »
Share

УЗ оказалась не в состоянии проложить около 50 км дороги в Луганской области для связи Старобельска с основной сетью. Что уже говорить про объезды... Несчастные 4 км дороги в аэропорт Борисполь - это ведь первая стройка жд за последние лет 20, верно? Конечно, если не учитывать достройки вторых путей местами.
Китайські друзі завжди готові надати руку допомоги дружньому українському народу. Наймуть українців, куплять українські шпали/рейки (РШР)... і зроблять нам колію. Турки, он як вправно катають асфальт по Києву.
Logged
Utopist
Active user

Posts: 2356


View Profile
« Reply #144 on: 02.07.18 , 09:07 »
Share

На ремонт дорог деньги выделяют. А на строительство новых железных дорог - болт..
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2107


View Profile
« Reply #145 on: 05.07.18 , 00:07 »
Share

От Днепра до Киева через Знаменку 532 км, через Красноград - Полтаву 567 км. Если построить объезд Краснограда, можно сэкономить максимум километров 20 - тогда путь через Полтаву составит около 550 км, что все равно больше, чем 532 по прямой. Кроме того, от Новомосковска до Краснограда нет электрификации, и при электрификации придется делать стыкование разных родов тока.
Поки ІС+ їздять 140-160 км/год, дійсно, Дніпро через Красноград має мало сенсу. Але якщо колись вирішать підвищувати швидкість, то легше зробити одну лінію на Харків/Дніпро/Запоріжжя/Донбас через Полтаву, і не мучатись з питанням куди подіти вантажні поїзди з ходу через Знам'янку, або постійно шаманити колію.
No, Jyraff. The current 140-160 km/h is the exact reason to move ahead with the northern fast corridor serving Cherkasy/Kremenchuk/Харків/Дніпро/Запоріжжя/Донбас.
Because it compares with the mostly 100-120 km/h and heavy shaking on the only a few km shorter Знаменку route.
And before we get the critical mass, the concentration of fast trains on that northern route we will not get upgrades, neither track doubling nor upgrade works for speed increases.
We can begin by adding a IC+ pair Zap-city - Kyiv - Zap-city.
And a Krasnohrad bypass is a must. We also need a 2 km right turn plus a flyover west of Hrebinka for a faster Cherkasy - Kyiv raillink.

Not electrified, you say? UZ has many of those routes where the a part isn't electrified (normally the last, not in this case). Which is why UZ should buy a number of combined-powered train sections (overhead + batteries, IPEMU) for battery drive over distances of up to around 100 km.

And Poltava needs to be served much better with more frequent and fast regional expresses. It is horrible to hear about those hourly bus services.

I am not sure that reestablishing Потутори-Галич (десь 26-30 км) makes any sense though. Because the connecting Ternopil - Потутори line is in a sorry state with very low allowed-for speeds. Like 40-50 km per hour. So you would have to upgrade that line also if you were to gain any time-en-route Kyiv - Ternopil - Потутори - Frankivsk which demands even more works because that will demand upgrades to the Shepetivka - Ternopil line. Any thoughts on that one?
« Last Edit: 05.07.18 , 00:07 by Andersen » Logged
Andersen
Active user

Posts: 2107


View Profile
« Reply #146 on: 05.07.18 , 13:07 »
Share

По Краснограду: если от Кумы, то можно и от Котляровки.
Там почти 100 метров разницы в высоты.
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15]
Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.071 seconds with 21 queries.