Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.10.18 , 08:10

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Trip itinearies and train timetables

      Ломбардія та Швейцаріяя

Pages: [1] 2 3 4
Reply | Print
Author Topic: Ломбардія та Швейцаріяя  (Read 1751 times)
interfan
Active user

Posts: 1136


View Profile
« on: 19.03.18 , 16:03 »
Share Reply with quote

Треба допомога по плануванню маршруту.

Прилітаю 7 червня о 8.35 в Бергамо. 9 червня о 20.23 маю поїзд з Базеля Баденського. Їде двоє людей.

В пріоритеті - якісь мальовничі залізничні лінії, кораблики по озерам, можливо якісь природні об'єкти (водоспади, льодовики), але без тривалих піших переходів. По містам теж цікаво прогулятись, але годину-другу, не більше, бо вивчати детально їх бажання немає. Бюджет доволі обмежений,  залізниці Горнеграт та  Юнгафрау не потягну. Вставати дуже рано, лягати дуже пізно - не проблема.

Раніше я вже їздив Базель - Шур- Санкт-Моріц- перевал Берніна - Тірано - Мілан - Люцерн - Інтерлакен.

По Італії наче вже визначився - купую за 16 євро на людину проїздний на Ломбардію (+ разовий квиток на автобус в Бергамо,бо в аеропорту цей проїздний не продається) і їду по маршруту Бергамо- Лекко (з канаткою Piani D’Erna) - Монца (з коротким оглядом міста) - Комо ( з фуникулером Brunate). В Бергамо в цей раз місто дивитись не планую, виходячи з того, що все рівно колись буду знову мати в ньому пересадку. В Комо ночую, вранці в К'яссо пішки 3 км або поїздом (в залежності що буде зручніше по розкладу).

По Швейцарії  орієнтуюсь на Spartageskarte на обидва дні, я так розумію рівно за місяць не буде проблемою встигнути її купити.

З того що намітив собі попередньо : Готтардська залізниця (найцікавіше як я зрозумів на ділянці Disentis-Andermatt-Brig), залізниця Interlaken-Lauterbrunnen і Lauterbrunnen-Mürren з водоспадами  (фунікулер та окремі канатки там входять в  Spartageskarte), залізниця Interlaken-Zweisimmen-Montreux, залізниця Montreux-Rochers-de-Naye . З катерів по озерах, як мені видається, найбільш цікавими та мальовничими будуть маршрути : Vevey - Villeneuve по Женевському озеру, Thun-Spiez по Тунському озеру, Brunnen-Lucern по Фільвардштетському озеру.

Але в два дні навіть "галопом" вписати це все важко, і тому треба вибирати, щось чим "жертувати"... Або може навпаки, я упустив щось дуже цікаве (наприклад лінію через Domodossola чи щось інше).  Що можете порадити?
Logged
Kotenok
Active user

Posts: 3215


View Profile
« Reply #1 on: 19.03.18 , 16:03 »
Share Reply with quote

З того що намітив собі попередньо : Готтардська залізниця (найцікавіше як я зрозумів на ділянці Disentis-Andermatt-Brig)
Учтите только что нормально ее проехать можно только региональными поездами (и то не всеми), IC/ICE идут через новый тоннель.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1136


View Profile
« Reply #2 on: 19.03.18 , 17:03 »
Share Reply with quote

З того що намітив собі попередньо : Готтардська залізниця (найцікавіше як я зрозумів на ділянці Disentis-Andermatt-Brig)
Учтите только что нормально ее проехать можно только региональными поездами (и то не всеми), IC/ICE идут через новый тоннель.

Дякую, я помилився в назві, малось на увазі Matterhorn Gotthard Bahn,а не "звичайна"  Готтардська (Gotthardbahn). В 2010 я ще встиг проїхатись нею на EC.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21946


View Profile
« Reply #3 on: 19.03.18 , 17:03 »
Share Reply with quote

в Комо є такі місця, з котрих фізично ближче до станції К'яссо, аніж до Комо Сан Джованні. Я наприклад коли мандрував по Тичино - ночував у готелі Вальтелліна, що фактично коло південно-східної горловини ст. К'яссо, пішки до ст. К'яссо - метрів 600 (але це Комо, адреса у нього італійська). Втім не певен що на Вашу дату це буде найкращий вибір.

Фунікулери в Луґано також цікаві (маленький міський від вокзала до центра) і два великі, по околицях, на найближчі гори.
В Локарно теж гарно, є фунікулер і далі каскад канаток до вершини Чіметта (1671 м) - мені сподобалось. Але нажаль все це добро, з фунікулером включно - SwissPassом не покриваються.
Вузькоколійка Локарно - Домодоссола - дуже мальовнича. При чому там по дорозі є цікаві місця, я от думав вийти погуяти в Інтраньї, і навіть у кондуктора у поїзді питав (власне мене цікавило чи можна зробити зупинку в дорозі по квитку) - кондуктор похвалив мій вибір і сказав що Інтранья - достойне місце. Але нажаль на собі випробувати не вдалось - як-раз почався дощ, як з відра, тому я лишився у поїзді і поїхав далі.

Але цінова політика на вузькоколійці Домодоссола - Локарно - специфічна. Разові квитки і тариф схожий на міжнародний, ми їх обговорюємо в окремій темі
http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=26075.0
хоча насправді це такий специфічний внутрішньошвейцарський залізничний тариф і SwissPass на неї діє на усю, з італійською ділянкою включно.

Втім якщо проїзного немає - можна спробувати пішки пройти десь з Рібеляски до Камедо.

Quote
По Швейцарії  орієнтуюсь на Spartageskarte на обидва дні
якщо перший день Ви проведете суто у Тичино - можливо покупка Spartageskarte буде не виправдана навіть якщо брати її по мінімальній ціні. Треба рахувати. Якщо у будь-якій іншій частині Швейцарії - Spartageskarte настільки вигідна, що як-правило можна сміливо брати не рахуючи, то у Тичино - під питанням.
Я там мандрував у часи коли Spartageskarte не пропонувались. Ось публікую приклад своїх витрат на квитки, щоб наочно показати, що spartageskarte у мене б не окупився б навіть якби вони тоді продавались. Для наочності вкажу не тодішні ціни, а саме ціни поточого сезону на такі-ж квитки, як тоді були у мене.
Менші витрати на транспорт у Тичино у порівнянні з іншими кантонами зумовлені тим, що у Тичино -тариф транспортної спілки - він називається тариф Acrobaleno - має досить велику зону дії, він чинний на весь кантон Тичино. Він по-перше досить помірний, як по швейцарських мірках і ще й з дуже ліберальними умовами використання, яких як правило не буває у інших тарифах транспортих спілок - дозволено поєднувати разові квитки і проїзні (зокрема при проїзді поїздом - дозволено стикуватиі по станціях де поїзд не зупиняється) і крім того у разових квитках не вказується напрямок. Тому разовий квиток Arcobaleno з А у Б ніяк не відрізняється від разового квитка з Б до А, по разовому квитку дозволено їздити туди-й-назад, якщо вкладаєшся в термін чинності. Тобто у тарифі Arcobaleno - "разовий квиток" - це той-же проїзний, просто з коротким терміном чинності. Власне у квитках Arcobaleno пишуться не назви населених пунктів, а лише номери зон і зони завжди перераховуються по порядку (тобто квиток Локарно - Беллінцона або Беллінцона - Локарно - в обох випадках виглядає як квиток на зони 200, 210, 300, 310).

Тобто я коли там був - приїхав з Домодосоли в Локарно по тарифу 17 євро (але такий квиток лише у Домодоссолі можна купити), далі у Локарно я все-одно їздив на фунікулері і канатці на котрі жодні проїзні не чинні, далі все купував по тарифу Arcobaleno разовий квиток на зони 300, 310, 200, 210 (чинний 2 год) разовий квиток на зону 120, проїзний на день на зони 100, 110 і разовий квиток на 140, 150
https://www.arcobaleno.ch/content/2-chi-siamo/2-le-zone-arcobaleno/a4_biglietti.pdf

коштувало це 8,8+2,5+9,2+4,6 CF = 25,1 CHF і цього вистачило щоб:
1. доїхати поїздом з Локарно до Беллінцони
2. швидко пробігти по Беллінцоні (треба було встигнути сісти на поїзд у бік Луґано, щоб встиг виїхати з 210-ї зони не пізніше ніж мине 2 год від старту з Локарно, тобто у Беллінцоні і мене було трохи більше години).
3. проїхати з Беллінцони в Локарно (це 5 зон, але зони 200 і 210 є у разовому квитоку Локарно - Беллінцона, на зону 120 докупив разовий квиток, а на зони 100+110 взяв проїзний на день).
4. Далі досить довго лазив по Луґано, кілька разів їздив на малому фунікулері
5. піднявся на каскаді фунікулерів (їх там 2 шт) на гору Бре (1403 м) - цей фуніклер має окремі квитки, повний тариф 25 франків (ціна туди-й-назад), але хоч по SwissPassу, хоч по проїзному Arcobaleno на день на зони 100+110 дається знижка 50% (тобто наявний у мене проїзний на зони 100+110 відпрацював на цьому фунікулері не гірше SwissPassа).
6. Потім ще по Луґано кілька зупинок на автобусі проїхав
7. катався на вузькоколійці (до ст. Agno і назад, не те щоб сильно пожалів 2,5 франків на разовий квиток на зону 111, але все-одно вже темніло, тому доплачувати 2,5 франки щоб у темряві до Ponte Tresa їхати - не захотів).

 на другий великий фунікулер, що на гору Сан Сальваторе - уже часу не вистачило.

Але Ви звісно порахуйте згідно до своїх планів.

З тих транспортних цікавинок Тичино, куди я не доїхав, але котрі мене приваблюють - подумайте про фунікулер Piotta - Ritom, це одих з найкрутіших фунікулерів світу (ґрадієнт 87.8%), хоч і не найкрутіший.
« Last Edit: 19.03.18 , 18:03 by Maxy » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21946


View Profile
« Reply #4 on: 19.03.18 , 18:03 »
Share Reply with quote

А взагалі фунікулер, який мене зараз найбільше приваблює і де я ще не був - буде у тебе по дорозі, але трохи далі. Це у Sierre/Siders, називається фунікулер Кранс-Монтана, там понад 4 км довжина траси.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21946


View Profile
« Reply #5 on: 19.03.18 , 18:03 »
Share Reply with quote

Quote
Vevey - Villeneuve по Женевському озеру
тут ще треба думати де будеш ночувати. Як правило ночівля з французького боку - набагато дешевша. Тому з точки зору мінімізації витрат на ночівлю - може є сенс ходити по Женевському озеру не вздовж берега, а впоперек, щоб за готель платити по французькій ціні, а не по швейцарській.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1136


View Profile
« Reply #6 on: 20.03.18 , 07:03 »
Share Reply with quote

Фунікулер Кранс-Монтана ще й проїздним покривається!

Відносно ночівлі я ще не визначився, хочу спочатку спланувати оптимальний маршрут і тоді вже шукати варіанти, а у випадку зовсім неадекватних цін - проводити зміни маршруту.

Є можливість безкоштовно ночувати в Цюріху, але по перше це година на дорогу додатково в обидва боки, по друге з гостей о 7 ранку не виїдеш, а втрачати час у Швейцарії теж не хочеться.

В Комо від місця ночівлі 3 км до вокзалу в К'яссо та 1.5 км до вокзалу в Комо, тому напевно таки буду йти в К'яссо, до того ж цікаво подивитись як там раніше кордон був облаштований.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1136


View Profile
« Reply #7 on: 04.06.18 , 18:06 »
Share Reply with quote

1. Маю питання по терміну дії Io Viaggio in Lombardia.

На сайті регіону Ломбардії в FAQ написано таке :

Il biglietto Io viaggio ovunque in Lombardia valido 1 giorno è valido 24 ore dalla convalida o solo fino a mezzanotte?

Il biglietto Io Viaggio Ovunque in Lombardia 1 giorno è valido nel giorno della convalida, fino al termine del servizio ovvero anche oltre la mezzanotte qualora l'azienda di trasporto di cui si stanno usufruendo i servizi preveda la partenza dell'ultima corsa della giornata oltre le 23:59. Ad es: un treno regionale in partenza da Milano Centrale alle ore 00:12 che è previsto dall'orario ufficiale quale ultima corsa della giornata

Спробував уточнити у Trenord про конкретний поїзд після опівночі - отримав у відповідь таку ж саму цитату що вище, без додаткових уточнень. З гугл-перекладача я зрозумів, що можна їхати до останнього рейсу в розкладу, навіть якщо він вже після опівночі. Правильно?

2. Є якийсь планувальник по Ломбардії? Аби ще й приміські автобуси бачив. Цей не працює http://www.muoversi.regione.lombardia.it/planner/.

Юзав Google Transit - наче по поїздам та міським автобусам сходиться розклади. Але от пересадки "влаштовані" так що катер, який ходить раз в дві години може відплисти за 3 хвилини до прибуття автобуса який ходить раз в годину, а міський автобус в Лекко до фунікулера не стикується з поїздами взагалі. Може все таки він неправильно показує, чи навіть в Північній Італії все настільки сумно з транспортом?
Logged
DJVLAD2003
Active user

Posts: 509


View Profile
« Reply #8 on: 04.06.18 , 21:06 »
Share Reply with quote

1. Правильно. Можна їхати останнім потягом навіть якщо він стартує після півночі (і мабуть останнє що знайдете на схожих потягах це перевірка квитків).
2.
Але от пересадки "влаштовані" так що катер, який ходить раз в дві години може відплисти за 3 хвилини до прибуття автобуса який ходить раз в годину, а міський автобус в Лекко до фунікулера не стикується з поїздами взагалі. Може все таки він неправильно показує, чи навіть в Північній Італії все настільки сумно з транспортом?
На автобус, менше ніж півгодини на пересадку не залишайте.
RE2560 та 13:06 добре стикується наприклад. Але якщо вважаєте що потяг не запізниться на хвилин 10 то Ви оптиміст.
розклад
http://leccotrasporti.it/upload/orari/Invernali_urbano/5.pdf (це зимовий розклад до 08/06)
Майже усюди в Італії краще приїхати на 30-45 хв раніше, випити кофе, купити квітки. Спокійніше буде.
« Last Edit: 04.06.18 , 21:06 by DJVLAD2003 » Logged
interfan
Active user

Posts: 1136


View Profile
« Reply #9 on: 04.06.18 , 21:06 »
Share Reply with quote

Дякую. Я планував стикову R10850 та автобуса 13.06, там 13 хвилин. Це теж виходить ризиковано, і краще перегравати?

І ще питання по фунікулеру. Там написано що він ходить з інтервалом в півгодини. І якщо це дійсно так - то згідно розкладу з окремих рейсів автобусу можна вибігти і побачити як кабінка прямо перед тобою починати їхати в гори. І навпаки - спуститись, помахати ручкою автобусу і далі втикати годину на зупинці. Чи  якийсь здоровий глузд є і вони чекають один одного?
Logged
Tags:
Pages: [1] 2 3 4
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.152 seconds with 20 queries.