Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.10.18 , 10:10

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Stations and cities

      Транспорт в Дортмунде

Pages: [1] 2 3
Reply | Print
Author Topic: Транспорт в Дортмунде  (Read 4864 times)
W_777
Active user

Posts: 298


View Profile
« on: 29.03.18 , 13:03 »
Share Reply with quote

Всем доброго дня.
В честь возвращения ВиззЭйр в Харьков, купил 2 билета в Дортмунд и обратно.
Пытаюсь разобраться как добраться из аэропорта в сам город (например к ж/д вокзалу Дортмунда).
И как-то не все мне понятно.
Нашел какой-то Airport Express за 8,50 евро с человека. Подозреваю, что есть что-то дешевле.
Если я правильно понял, то в Дортмунде транспортом заведует VRR. Смотрю их сайт, планировщик маршрутов предлагает:
на Shuttle-Bus Airport Shuttle доехать до Holzwickede, Bahnhof, а там пересесть на R-Bahn RB59 и доехать до Dortmund Hbf Gleis 4. Но почему-то не показывает цену и какой билет покупать. Может я что-то неправильно ищу?
И в догонку билетный вопрос: какой выгоднее билет взять на 2-х взрослых, чтобы без заморочек ездить целый день по городу (это уже на седующий день после прилета)?
Буду благодарен за советы.
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21939


View Profile
« Reply #1 on: 29.03.18 , 13:03 »
Share Reply with quote

Quote
Нашел какой-то Airport Express за 8,50 евро с человека. Подозреваю, что есть что-то дешевле.
так.
Автобуси з аеропорта до вокзала Дортмунда і з аеропорта до станції Гольцвікеде - не приймають квитки VRR, у них свій власний тариф, при чому він м'яко кажучи здирницький (8,5 євро за автобус "AirportExpress" Аеропорт - вокзал Дортмунда або 3 євро за "AirportShuttle"автобус Аеропорт - станція Гольцвікеде). При чому щоб було зрозуміло якою мірою ці ціни задерті - з аеропорта до станції Гольцвікеде - якщо без багажа і дощ не йде, то той автобус взагалі не потрібен, там зовсім близько, можна просто пішки хвилин за 15 пройти (при тому що інтервал там 20 хвилин у кращому разі, тобто його може вийти довше чекати ніж пішки пройти весь його маршрут). А щодо проїзду з аеропорта до головного вокзала Дортмунда - то VRRівським транспортом (автобус+трамвай-штадтбан) можна за 2,3 євро доїхати. При чому VRRівський транспорт хоч трішки довше по часу - але ходить раз на 20 хв, а дурнуватий AirportExpress - раз на годину.

VRRівський автобус також є у аеропорту Дортмунда, це автобус 490. Він підвозить до кінцевої штадтбана (трамвая) U47. Квиток VRR чинний і на штадтбан і на автобус 490.

На сайті аеропорта є дуже наочна картинка
https://www.dortmund-airport.com/bus-and-train

Quote
Смотрю их сайт, планировщик маршрутов предлагает:
на Shuttle-Bus Airport Shuttle доехать до Holzwickede, Bahnhof, а там пересесть на R-Bahn RB59 и доехать до Dortmund Hbf Gleis 4. Но почему-то не показывает цену и какой билет покупать. Может я что-то неправильно ищу?
так виходить тому, всі німецькі планувальники, якщо стоять налаштування за вмовчанням - діють за таким алогритмом:
 - спершу оптимізують маршрут по швидкості і кількості пересадок, на цій стадії алгоритм жодним чином не аналізує ціни він взагалі про них "не думає". І на цій стадії відкидаються варіанти, що "гірші" (тобто наприклад ті, що мають більш пізній час приїзду при більш ранньому часі виїзду, при чому якщо різниця насправді мізерна, назразок 3 хв, то все-одно "гірший" варіант відсіється).
- після того як відсівання "гірших" варіантів завершено - планувальник починає лізте в ціни і намагається нарахувати ціну на ті варіанти, що були не відсіяними.

Оскільки планувальник VRRівський - то на варіанти що містять ділянки неVRRівськи транспортом - ціну він порахувати не зможе. А те що він сам-же йолоп і на попередній стадії він відкинув варіант суто VRRівським транспортом на який зміг-би порахувати ціну - планувальник ніяк не "усвідомлює".

В результаті варіант з автобусом 490+трамваєм U47 - планувальник може не показати взагалі, бо часто виходить, що аеропортовим експресом або аеропорт-шатлом + поїздом - швидше (хоча різниця в загальному часі від початку виїзда до приїзда - лише хвилин 8).

Щодо того, який квиток Вам купити:
Дивіться, як для проїзду в межах міста Дортмунда, так і для проїзду між містом і аеропортом - чинний квиток цінового рівня (Presistuefe) A3
Разовий квиток на 1 особу коштує 2,3 євро, різновиду разового квитка для 2 осіб що подорожують разом  - не передбачено.
А от проїзний буває і на 24 годин і на 48 годин день буває як на 1 особу так і на двох що їздять разом. Коштує 7 євро на 24 год на одного, 10,3 євро на 24 год на двох, 13,3 євро на 1 особу на 48 год і 19,6 євро на 2 осіб на 48 год. От і рахуйте що Вам вигідніше.

І ще як слід подумайти чи будете Ви лише у Дортмунді чи може кудись поїдете - може у межах рурської аґломерації (може у Вуперталь, або у Бохум або ще куди), а може навіть десь в сусідні транспортні підприємства але в межах Півнчного Рейна - Вестфалії. У такому разі там оптимальним може виявитись якийсь інакший проїздний.
« Last Edit: 29.03.18 , 13:03 by Maxy » Logged
W_777
Active user

Posts: 298


View Profile
« Reply #2 on: 29.03.18 , 16:03 »
Share Reply with quote

Maxy, спасибо! Немного разобрался.
Действительно, VRR иногда показывает вариант:
Автобус №490 до остановки Aplerbeck, а там пересесть на U-Bahn U47 (кстати, я думал, что U-Bahn - это обозначение для метро, а Вы пишете, что трамвай).
Сайт пишет, что единоразовый билет А3 - 2,80 евро.
Я так понял, что в аэропорту должен быть автомат, который эти билеты продает?
Билет нужно в автобусе потом закомпостировать? Или автомат продает их уже закомпостированные?

Quote
А от проїзний буває і на 24 годин і на 48 годин день буває як на 1 особу так і на двох що їздять разом. Коштує 7 євро на 24 год на одного, 10,3 євро на 24 год на двох, 13,3 євро на 1 особу на 48 год і 19,6 євро на 2 осіб на 48 год. От і рахуйте що Вам вигідніше.
І ще як слід подумайти чи будете Ви лише у Дортмунді чи може кудись поїдете - може у межах рурської аґломерації (може у Вуперталь, або у Бохум або ще куди), а може навіть десь в сусідні транспортні підприємства але в межах Півнчного Рейна - Вестфалії. У такому разі там оптимальним може виявитись якийсь інакший проїздний.

Я, если чесно, еще не смотрел, что там в Дортмунде и окрестностях с достопримечательностями, поэтому пока трудно сказать какой билет понадобится.
Но если в общих чертах: как по-немецки называется билет на 2-х на 24 часа? И тоже вопрос по его компостированию? Если покупаешь в автомате, то он уже прокомпостированный или потом нужно еще в компостер в автобусе/трамвае втыкнуть его?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21939


View Profile
« Reply #3 on: 29.03.18 , 17:03 »
Share Reply with quote

U-bahn це справді значить метро і номер маршрута на U мав-би бути у саме у лінії метро, але є певні історичні причини, через котрі штадтбани міст Західної Німеччини попри те, що є очевидно трамваєподібним видом транспорта - мають "метрошні" позначення маршрутів.

Це дуже довга історія, але якщо дуже коротко переказувати - у 60-х роках, коли проектувались більшість штадтбанів міст Західної Німеччини у тому вигляді, у котрому ми їх знаємо - тобто у вигляді трамваєподібного транспорта з мізерною часткою мережі "метроподібного" вигляду - з тунелями і підземними станціями - переважно ближче до центра міста, там де кілька маршрутів одночасно ходить і зустрічається і переважною частиною мережі, що нагадує звичайну трамвайну лінію (переважно це "хвости"). Трамвай у ті часи вважався неперспективним, тому вважалось що у у невизначено далекому майбутньому- коли відповідні міста "доростуть" до метро - збудовані тунелі і підземні станції увійдуть у склад майбутнього метро. При чому само слово "трамвай" у ті часи вважалось аж надто непрестижним, тому навмисне вигадали термін штадтбан. А "метрошну" нумерацію маршрутів штадтбани одержали так-би мовити "авансом", з огляду на, як тоді вважалось, ймовірне переродження на метро у невизначено далекому майбутньому.
 
При цьому є менші міста (наприклад Білефельд),  ріст котрих до того рівня, що там-би було виправданим спорудження метро - не очікувався навіть у дуже далекому майбутньому. Там у ті ж роки був збудований штадтбан аналогічної конструкції (з такими-ж коротенькими підземними ділянками ближче до центра) - однак він відпочатку має звичайну "трамвайну" нумерацію маршрутів (1,2,3,..), тому-що навіть у 60-роки жодних переспектив переродження у майбутньому на метро - для Білефельда не проглядалось.

Конкретно Вам у Aplerbeck потрібно сісти на U47 у тому місці, де місце посадки більш подібне на трамвайну зупинку. Те що потім десь у центрі Дортмунда ви з нього будете виходити на підземній станції як з метро - це менш важливо.

Quote
Я так понял, что в аэропорту должен быть автомат, который эти билеты продает?
так. Якщо раптом десь в іншому місці поїздка по VRR починається з "глухої" автобусної зупинки де автомата немає - водій продає всі ті ж VRRівські квитки. Крім того їх можна купити через інтернет.

Quote
Билет нужно в автобусе потом закомпостировать? Или автомат продает их уже закомпостированные?
коли я востаннє бував на VRRшині - частина квитків продавалась вже закомпостованими, а частину - треба було засунути в компостер перед використанням. По-моєму це залежало від моделі автомата, що цей квиток продавав.

Якщо уважно квиток роздивитись - було досить очевидно.
Ось так виглядав квиток що потребує компостера

місце куди вказує стрілочка - порожнє, на стрілочці є напис Nuer gueltig mit Entwerteraufdruck ("чинний лише з відміткою компостера")
а ось-так виглядав квиток, що вже проданий закомпостованим

як бачите - в місці куди вказує стрілочка - уже проставлене місце де встановлений компостер і дата і на стрілочці напис Ticket bereits entwertet ("квиток вже закомпостований")

Не знаю чи щось змінилось з тих часів.

Quote
как по-немецки называется билет на 2-х на 24 часа?
А Ви натисніть у результатах пошуку на сайті VRR на значок з кошиком - воно покаже Вам всі варіанти квитків для тієї стартової точки і цінового рівня, що відповідають тому маршруту, що Ви шукаєте - там все і прочитаєте.
Logged
W_777
Active user

Posts: 298


View Profile
« Reply #4 on: 30.03.18 , 17:03 »
Share Reply with quote

Спасибо!
Судя по значку DB на фото билета, их могут и железнодорожные автоматы на вокзалах продавать?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21939


View Profile
« Reply #5 on: 30.03.18 , 17:03 »
Share Reply with quote

Так. Квитки більшості транспортних спілок Німеччини, уміють продавати автомати ДБ. Але слід мати на увазі - квитки VRR продає як правило не будь-який автомат ДБ, а лише той, що розташований у володіннях VRR. Сайт ДБ і автомати ДБ що знаходяться поза VRRщиною - відмовляються.
Logged
volotar
Active user

Posts: 463


View Profile
« Reply #6 on: 31.03.18 , 02:03 »
Share Reply with quote

VRR квитки ще можна придбати в DB Navigator: https://inside.bahn.de/db-navigator-im-verbund/#vrr
Logged
W_777
Active user

Posts: 298


View Profile
« Reply #7 on: 31.03.18 , 13:03 »
Share Reply with quote

По поводу компостирования билетов, читал, что некоторые автоматы при продаже спрашивают какой билет продавать - компостированный или нет.
Хотя может в разных регионах разные настройки.
Logged
Ulf
Active user

Posts: 2748


View Profile
« Reply #8 on: 04.04.18 , 10:04 »
Share Reply with quote

U-bahn це справді значить метро і номер маршрута на U мав-би бути у саме у лінії метро, але є певні історичні причини, через котрі штадтбани міст Західної Німеччини попри те, що є очевидно трамваєподібним видом транспорта - мають "метрошні" позначення маршрутів.

Це дуже довга історія, але якщо дуже коротко переказувати - у 60-х роках, коли проектувались більшість штадтбанів міст Західної Німеччини у тому вигляді, у котрому ми їх знаємо - тобто у вигляді трамваєподібного транспорта з мізерною часткою мережі "метроподібного" вигляду - з тунелями і підземними станціями - переважно ближче до центра міста, там де кілька маршрутів одночасно ходить і зустрічається і переважною частиною мережі, що нагадує звичайну трамвайну лінію (переважно це "хвости").

Тут https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Liniennetz_Stadtbahn_Dortmund.png
показывают, где тоннели а где их нет.

С уважением, Ульф
Logged
W_777
Active user

Posts: 298


View Profile
« Reply #9 on: 16.04.18 , 13:04 »
Share Reply with quote

Продолжим тему.
Возможно, что в один из дней дортмунской поездки нужно будет съездить в Дюссельдорф (утром туда и после обеда - обратно). Напомню, что нас будет 2-е.
Если я правильно понял, то на 2-х выгоднее всего будет купить 24h-Ticket 2 Pers. (Price categories: D) за € 34.20
И тут возникают вопросы:
1. Хватит ли этих билетов чтобы и из Дюссельдорфа обратно в Дортмунд вернуться? Просто читал, что в некоторых случаях билеты можно использовать только в одну сторону (может это о каких-то других билетах говорилось, но решил уточнить).
2. Тариф D - включает в себя и тариф типа А? Т.е. мы сможем с этим билетом поездить по Дюссельдорфу (зона действия тарифа А)  и потом еще по возвращению в Дортмунд доехать от вокзала до отеля (по тарифу А)?

Или может по какому-то земельному билету выгоднее будет ездить? Я в земельных билетах пока не особо разобрался.
Logged
Tags: dortmund 
Pages: [1] 2 3
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.078 seconds with 21 queries.