Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.09.18 , 08:09

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Stations and cities

      Транспорт в Дортмунде

Pages: 1 [2] 3
Reply | Print
Author Topic: Транспорт в Дортмунде  (Read 3800 times)
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21900


View Profile
« Reply #10 on: 16.04.18 , 16:04 »
Share Reply with quote

1. Вистачить, але якщо до поїздки підготуватись і купити правильний квиток у інтернеті - насправді можна обійтись і дешевшими квитками. Хоча спосіб що дозволяє заплатити менше - неофіційний, це нахабне і підступне використання слабкого місця у тарифній системі VRR (що дозволяє обійтись замість квитка рівня D - квитком рівня C, тобто сумою 28,7 замість 34,7 євро з обох). Про те, що так можна - працівники VRR чи DB Вам ніколи не підкажуть. Але контроль у будь-якому місці поїздки такий квиток одобрить, так що ризику нарватись на штраф немає. Читайте трохи нижче який саме квиток потрібен.

Щодо обмежень на використання лише в один бік.

Лише в одну сторону - це стосується разових квитків. З квитками на малу відстань це очевидно. Однак з ростом відстані росте термін чинності і іноді люди дивлячись на термін чинності думають що це мабуть якийсь проїзний. Наприклад разовий квиток цінового рівня D - чинний аж 5 годин, багато кому було б досить цього часу щоб доїхати до місця, зробити всі справи і повернутись назад, але це саме квиток для проїзду в один бік.
З проїзними на день чи 24 години - обмежень на використання в один бік немає немає, по них можна їздити і туди і назад.

2. Вцілому так. Внутрішньоміські поїздки можна здійснювати по квитках більш високих цінових рівнів. Однак слід мати на увазі - в межах міст можуть бути різні зони, а квитки цінового рівня A - "не бачать" меж цих зон вони завжди діють на усе місто, незалежно від того скільки там зон в межах міста. Тобто якщо в межах міста кілька зон - по квитку цінового рівня A - можна їздити як в межах однієї зони, так і між зонами. А квитки більш високих цінових рівнів з початком дії десь за межами цього місця - можуть "дострілювати" до однієї з цих зон в місті і не "дострілювати" до іншої, більш далекої зони в тому-ж місті (до неї був-би потрібен квиток цінового рівня на 1 більше).

Щодо земельних квитків - вони Вам не окупляться.
У Північному Рейні - Вестфалії (NRW) - земельні квитки завжди були дорожчі ніж у інших землях. Зараз ціна на 1 особу становить 30,5 євро, якщо 2 особи їдуть разом - 45 євро.

А щодо слабкого місця у тарифній системі VRR і можливості проїхати по квитку рівня С, а не D.

У VRR у квитку (зокрема в проїзному на день) позначається винятково зона початку дії і ціновий рівень. Точка призначення ніяк не фіксується (навідміну наприклад від тарифів назразок VBB-шного). Тобто від місця початку дії в усі боки по проїзному надень ньому можна їхати поки кількість зон не перевищить ту, що дозволяє ціновий рівень.

Тобто наприклад квиток з початком дії у зоні 35 Ессен Центр/Північ одночасно годиться і для проїзду до будь-якого місця в Дортмунді і для проїзда в будь-якого місця у Дюссельдорфі і їздити дозволяє як завгодно по цих містах. Отже насправді можна було його використати для того, що Ви хочете - якщо їхати з Дортмунда в Дюссельдорф на поїзді, що йде через Ессен (а всі найшвидші поїзди саме так і ходять).

Але по задумці авторів тарифної системи VRR (котрі її вигадували у далекі часи, коли квитки на міський транспорт в інтернеті не продавались) - такий квиток повинен продаватись винятково у Ессені і пасажиру, чия поїздка розпочинається у Дюссельдорфі чи у Дортмунді - нема звідки взяти такий квиток. Автомати DB і VRR саме так і працюють. Квиток з початком дії у зоні що інша ніж та де стоїть автомат - не продавати відмовляються.
Але зараз є "дірка" (існування котрої явно не передбачено тими, хто свого часу вигадував тарифну систему VRR) -  що при продажу на сайті можна вказати початок дії в Ессені знаходячись при цьому у Дормунді. І вуаля, маєте можливість обійтись квитком рівня C замість D.
Але якщо раптом немає інтернету, компютера (смартфона) і карток - то така можливість недоступна -  доведеться їхати як автори тарифа VRR задумали - по квитку рівня D.

« Last Edit: 16.04.18 , 16:04 by Maxy » Logged
Інна
Guest
« Reply #11 on: 25.04.18 , 13:04 »
Share Reply with quote

Підкажіть, будь ласка, щодо руху автобуса № 490 від аеропорту Дортмунда - зупинка Аплербек є кінцевою? (пс: потрібно з аеропорта доїхати до центрального залізничного вокзалу найдешевшим транспортом)
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21900


View Profile
« Reply #12 on: 25.04.18 , 13:04 »
Share Reply with quote

зараз - так, це кінцева.
Ще кілька років тому - було не так - цей автобус прямував далі, тому якщо хтось, хто там був кілька років тому Вам казав що місце пересадки на трамвай - не кінцева - то знайте, що тепер це не так.
Logged
Інна
Guest
« Reply #13 on: 25.04.18 , 14:04 »
Share Reply with quote

Щиро дякую! А ось цей квиток за 2,8 євро діє один і той самий і на 490 автобус, і на трамвай до вокзалу? Підкажіть, будь ласка, де його можна придбати в аєропорту Дортмунда?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21900


View Profile
« Reply #14 on: 25.04.18 , 14:04 »
Share Reply with quote

Quote
А ось цей квиток за 2,8 євро діє один і той самий і на 490 автобус, і на трамвай до вокзалу?
так. Це квиток цінового рівня A3 тарифної спілки VRR.
По ньому можна їхати від аеропорта Дортмунда до будь-якого місця в Дортмунді на автобусах трамваях і регіональних поїздах з будь-якою кількістю пересадок протягом терміну чинності (120 хвилин).
Не дозволяється лише їхати у зворотньому напрямку.

Але майте на увазі, якщо на вокзалі Ви плануєте сідати на регіональний поїзд - то скоріш за все дешевше буде підібрати квиток що покрив-би Вам всю дорогу (разом з поїздом), аніж платити за проїзд аеропорт - вокзал окремо і окремо за поїздку по залізниці.
Якщо на вокзалі планується посадка на поїзд далекого сполучення (IC, ICE, Thalys) - то можна не шукати, варіантів що дозволяли-б таке поєднати - не буває.
Втім іноді вдається зекономити по іншому - з аеропорта пішки дійти до станції Holzwieckede, і поїздку по залізниці розпочати зі станції Holzwieckede, а не Dortmund-Hbf
« Last Edit: 25.04.18 , 14:04 by Maxy » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21900


View Profile
« Reply #15 on: 02.05.18 , 19:05 »
Share Reply with quote

Ось до речі випадково виявив (це при тому, що я там був, але проґавив) - безпосередньо коло протилежного кінця платформи трамвая в Апплербеку, де пересідати з автобуса 490 на трамвай U47 - на розі стоїть будинок Гундертвассера. Скромненький, але все-одно гарний
Logged
W_777
Active user

Posts: 285


View Profile
« Reply #16 on: 03.05.18 , 16:05 »
Share Reply with quote

Возможно понадобится съездить от Dortmund hbf в город Hamm ну и там по городу еще.
Если ввожу конкретный адресс (куда хочу съездить), то сайт VRR предлагает:
R-Bahn RE1 до Хамма, а там пересесть на StadtBus 4.
"Разовый" билет стоит 10,10 евро. Но тут вылазит какой-то непонятный уровень цен с кодом 5М. Вот тут такого вообще не нахожу http://www.vrr.de/de/tickets/preisstufen/index.html
Может я что-то не допонимаю? Я помню, что немецкие поисковики маршрутов обычно предлагают самый быстрый, но не самый дешевы.
Просто если у меня будет, какой-то проездной на 24/48 часа, то может удалось бы сэкономить, но из-за этого 5М не могу разобраться какой конкретно проездной подойдет.
Кстати, а что имеется ввиду под StadtBus? Обычный городской автобус? Или там какие-то нюансы с билетами тоже есть?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21900


View Profile
« Reply #17 on: 03.05.18 , 19:05 »
Share Reply with quote

Погляньте на мапу володінь VRR

Як бачите - східними околицями Дортмунда - справжні володіння VRR закінчуються. Є щоправда ще "перехідні" зони - у тарифі VRR це 39 Kamen, 48 Шверте/Гольцвікеде і 49 Unna.

Hamm - це вже не VRR, а cусідня спілка, що кілька років тому називалась VRL (Verkehrsgemeinschaft Ruhr-Lippe), а зараз об'єдналась разом з іншими сусідами (але не з VRR) у тарифну спілку WT, але все-одно тариф WT -принаймні поки-що - неоднорідний. Тому той тариф, що діє в цих краях - називається тариф WT для області Ruhr-Lippe
Ціновий рівень 5М - це з цінника тарифної спілки WT для RL.
https://www.stadtwerke-hamm.de/fileadmin/user-storage/Downloads/Privatkunden/Verkehr/Tarifinfo_2017.pdf
Бо з WTшної точки зору - Дортмунд входить у перехідні зони, тому маршрут Дортмунд - Гольцвікеде може розглядатись як внутрішньоWTшний.
До-речі зверність увагу - у тарифі WT - є гарна пропозиція - проїзний на день з чинністю після 9 ранку

Тариф WT - влаштований НЕ схоже на тариф VRR, особливо по-різному це проявляється у проїзних на день.
У квитках WT - завжди чітко видно зону початку і і зону кінця (і на підставі цього визначається ціновий рівень). Власне це їх гасло
Im WestfalenTarif gilt: Start + Ziel = Ticket.
це підхід що діаметрально протилежний до того, що застосовує VRR (і деякі їх сусіди, наприклад VRS) - коли у квитка є лише точка старту і ціновий рівень (з котрого випливає "дальнострільність" від точки старту), і жодним чином не зазначений напрямок.

А ось погляньте як виглядає квиток WT

Бачите - є початок і є кінець.

Тобто принципова різниця у тому що у VRRівський проїзного на день що охоплює більш ніж на 1 місто - має межі чинності - як гігантська калюжа, що заливає оточуючий простір в усі боки (на відстань, що вдіповідає ціновому рівню) відносно зони старту. А у WTшного проїзного на день - межі чинності - це дві маленькі калюжки в місті старту і і в місті призначення і ніби тоненькою ниточкою між цими калюжами - дорога між цими містами.

Мені, як як любителю поїздити туди й назад різною дорогою і щоб як-мінімум трикутник накрутити - WLівський підхід менш до вподоби ніж VRRівський. Але слід визнати - підхід WL - набагато простіший і зрозуміліший. Зате нічого не нахитруєш, штучно переносити зону старту в інше місто, як у тарифі VRR - немає сенсу.

А щодо проїзного, що одночасно наявний. Тут залежить від зони його дії. Якщо він просто цінового рівня А3 на Дортмунд - він може допомогти зекономити зовсім мало при проїзді в Hamm, і буде дещо непросто.
Тобто якщо хочеться їхати найшвидшим поїздом (через Kamen) - не вийде просто взяти дешевший квиток від місця, де кінчається дія проїзного на Дортмунд, бо вартість проїзду від останньої зупинки в зоні Дортмунд-Схід - тобто від Дортмунд-Курль до Хамма - така сама як від центра Дортмунда до Хамма (ціновий рівень 5М - тобто разовий квиток 10,1 євро, проїзний на день після 9 ранку - 16,9 євро - проїзний туди й назад).
Так, від наступної зупинки Камен-Метлер - проїзд у Хамм значно дешевший (разовий квиток - 5,4 євро, проїзний на день після 9 ранку - 9 євро - коротше ціновий рівень 3М).
А от між Дортмунд-Курль і Камен-Метлер цими зупинками - проїзд коштує 2,8 євро, але на місці купити не вийде - бо автомат в центрі Дормунда не дасть такий квиток, крім того потрібна відмітка компостера за Дормунд-Курля. Зручного продажу онлайн - немає. Mожна спробувати купити handy-ticket але по-моєму мороки багато, а економія незначна 16,9-9-2,8*2=2,3 євро. І ще треба бути уважним, існують окремі рейси що не зупиняються на Дортмунд-Курлі чи Камен-Метлері, в них з таким набором квитків сідати не можна.

А от якщо проїзний що у Вас покриває не Дортмунд, а має якусь більшу зону чинності, котра ненароком дострілює і до Камен-Метлера (І скоріш за все до Камена) - наприклад той квиток цінового рівня С з центром дії у зоні Ессені центр-північ, що ми обговорювали, щоб "дострілював" і до Дюссельдорфа і до Дортмунда - то все супер, він до Камена (не лише до Метлера, а й до головного вокзала) добиває. І його можна стикувати з квитком (або проїзним на день) цінового рівня 3М Камен-Метлер - Хамм. WTшні проїзні уміє продавати сайт ДБ, тому з покупкою онлайн менше мороки. Крім того може автомат ДБ в Дормунді продасть (в логіці тарифа WT не повиннно-б бути обмеження на продаж поза місцем початку дії, це ж не VRRівський тариф).
« Last Edit: 03.05.18 , 19:05 by Maxy » Logged
W_777
Active user

Posts: 285


View Profile
« Reply #18 on: 04.05.18 , 13:05 »
Share Reply with quote

Маху, спасибо за пояснение!
Ох, а я как-то и не додумался, что там может быть уже другая транспортная ассоциация. Хотя казалось бы - ехать всего ничего.
Как все запутано у немцев с общественным транспортом.
Посмотрел я сайт этого WestfalenTarif (там даже английской версии не оказалось).
Скорее всего придется брать 9 UhrTagesTicket 1P или 9 UhrTagesTicket 5P (если нас поедет 2 человека) - 5М. Думаю, что выезжать буду после 9 утра, а к этому времени суточный проездной VRR (с предыдущего дня) уже закончится. Я правильно понял, что он будет действовать и на обратную поездку?
Хватит ли мне этого билета 9 UhrTagesTicket чтобы поездить по городу? Если выбирать поездку от ж/д вокзала в Хамме до нужной мне улицы, то сайт stadtwerke-hamm.de показывает, что достаточно единоразового билета с Preisstufe: 0 (Hamm-Hamm Mitte).
Я же смогу его купить в билетном автомате ДБ в Дортмунде на жд вокзале? По крайней мере, сайт ДБ их предлагает. Или если не получится автомате, то можно будет купить через приложение ДБ Навигатор и показывать контролерам на смартфоне?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 21900


View Profile
« Reply #19 on: 04.05.18 , 13:05 »
Share Reply with quote

Quote
Я правильно понял, что он будет действовать и на обратную поездку?
звісно, це ж інтегрований тариф.
Quote
Если выбирать поездку от ж/д вокзала в Хамме до нужной мне улицы, то сайт stadtwerke-hamm.de показывает, что достаточно единоразового билета с Preisstufe: 0 (Hamm-Hamm Mitte).
а Ви оберіть поїздку від адресі в Дортмунді до адреси в Хаммі і побачите що все (і міський транспорт по Дортмунду, і проїзд поїздом і міський транспорт по Хамму) - покриваються квитком цінового рівня 5М, а натиснувши на варіантах - побачите серед них і 9 UhrTagesTicket 5P.
Quote
Я же смогу его купить в билетном автомате ДБ в Дортмунде на жд вокзале?
так. Дортмунд - уже належить до перехідних зон з точки зору WT.
Logged
Tags: dortmund 
Pages: 1 [2] 3
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.095 seconds with 21 queries.