Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
16.12.18 , 19:12

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Тамбур

      Travelogues

        Чеська і Саксонська Швейцарія

Pages: [1] 2 3
Reply | Print
Author Topic: Чеська і Саксонська Швейцарія  (Read 1761 times)
interfan
Active user

Posts: 1144


View Profile
« on: 15.05.18 , 00:05 »
Share Reply with quote

Напишу і я звіт)

Основною метою поїздки було відвідати національні парки Чеська Швейцарія та Саксонська Швейцарія. Решту маршруту планував виходячи з бажання мінімізувати з одного боку фінанси, з іншого уникнути довгих денних переїздів і подивитись по дорозі щось цікаве. Їхало 4 людини, всі дорослі, без пільг.

Маршрут вийшов такий :
8.05 Виїзд з Києва 13-им поїздом до Перечина
9.05 Перечин-Убля-Прешов-Спішський Град - Лєвоча - Спішська Нова Весь, посадка в нічний RegioJet до Праги
10.05 Прага - Усті-над-Лабем - Чешська Швейцарія - Усті-над-Лабем
11.05 Усті-над-Лабем - Саксонська Швейцарія - Усті-над-Лабем
12.05 Усті-над-Лабем - Дрезден - Бауцен - Гьорліц - Згожелєц - Вроцлав, нічний TLK до Пшемишля
13.05 Пшемишль - Медика - Шегині - Львів, 50-ий до Києва
Logged
interfan
Active user

Posts: 1144


View Profile
« Reply #1 on: 15.05.18 , 00:05 »
Share Reply with quote

Словачинна. Від кордону до Прешова.

Кордон вирішив перейти в Малому Березному\Ублі. До Перечина їхали 13-им поїздом. Приїхали з запізненням на 10 хвилин.
Що цікаво, обіцяних в розкладі довгих стоянок в Сянках та Волосянці не було - стояли буквально по хвилині. Де чіпляли\відчіпляли додатковий локомотив - не знаю. Таксі в Перечині викликали заздалегідь по телефону, обійшлось в 200 грн. Доїхали за хвилин 20, дорога нормальна.
Черг з пішоходів не було, але словацька митна служба працювала повільно, тому сумарно на все пішло напевно з півгодини. Рюкзаки подивились лише поверхнево, але щось довго робили з паспортами.

Розклад транспорту по Словачинні дивився на cp.sk Показував правильно і розклад, і ціни - крім одного випадку, про який нижче)

З Ублі в будній день (в Словачинні завершення Другої Світової Війни святкують 8 травня) вранці йдуть автобуси о 8.26 та о 9.12. На перший встигнути можна було лише зловивши попутку після проходження кордону (або якби 13-ому лишили зупинку у Великому Березному). Тому відразу орієнтувались саме на другий автобус.

Часу було достатньо, тому йшли не поспішаючи, почитали стенди про історію Ублі та околиць. На цвинтарі біля церкви стоїть цікавий хрест - встановлений місцевими українцями-русинами, які емігрували в США на початку 20-ого століття.

Автобус до Сніни приїхав вчасно, великий та зручний, працює Wi-Fi (я і у всіх інших автобусах по Словачинні, якими ми користувались). Щоправда саме цей рейс заїздить в тупикові села по маршруту, і внаслідок цього їде довше за інших.

В Сніні зайшли закупитись в Лідл і пішли на поїзд до Гуменного. Квитки купував через інтернет - і зручніше, і знижка 5%. Рухомий склад - сучасний дизельний рейковий автобус (на жаль, не розбираюсь в марках рухомого складу). Але не було ані обіцяних на сайті ZSSK розеток, ані Wi-Fi. Заповненість неочікувано виявилась непогана, десь  40-50%.  В Гуменному за 5 хвилин пересіли в поїзд до Прешова (з локомотивів та вагонів). Там вже все обіцяне було, і працювало. Щоправда попався дотошний кондуктор - перевіряв не тільки квиток, але й паспорти всіх 4 людей (у словаків треба вводити паспортні дані всіх пасажирів при купівлі онлайн).  Прибули в Прешов (або Пряшів) о 13.10. Виходить, що особливого виграшу часу в порівнянні з варіантом через Чоп-Чієрну немає (особливо якщо їхати кудись далі поїздом), але сам маршрут імхо цікавіший.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1144


View Profile
« Reply #2 on: 15.05.18 , 00:05 »
Share Reply with quote

Словачинна. Прешов - Спішський Град - Лєвоча.

В Прешові до автобусу на Спішське Пограддє було півтори години і ми вирішили прогулятись в центр. Неочікувано мені сподобалось - окрім стандартного набору з собору-ратуші, багато будинків на ринковій площі мають різні цікаві елементи декору на фасаді, а не однотипові, як у інших містах. А ще є музей русинської культури (прямо по дорозі від вокзалу до центра) і солеварня Solivar (на околиці, але ходить регулярно громадський транспорт). Це лишили на наступний раз.

До  Спішського Пограддя  їхали автобусом за маршрутом Прешов - Попрад (перевізник - SAD Presov). Квитки у водія, на інших зупинках по Прешов набились навіть стоячі пасажири.

Окрім замку встигли ще пару годин походити резерватом Drevenik (напроти замку, на тій же горі) - мальовничі та цікаві скелі, рекомендую всім, хто буде в цих краях.

Далі поїхали автобусом на Лєвочу. Той же перевізник, але вже "далекобійний" рейс Міхаловце-Татранська Ломніца. Поїзди на Спішське Пограддя, на жаль, ходять тільки влітку (і десь в інтернеті знайшов новину, що і на Лєвочу гілку відновлюють).

В Лєвочі находились старим містом, зайшли в Біллу на автовокзалі (працює аж до 21 години, не очікував такого в словацькій провінції!) і стали чекати автобус на Спішську Нову Вєсь. Тут я допустив помилку, і по неуважності не помітив, що підходящий по часу рейс йде не на автостанцію, а на завод Embraco на околиці міста (фактично рейсовий автобус виконує роль розвозки на нічну зміну). Зупинитись на повороті на автостанцію водій не захотів (офіційної зупинки там немає), але запевнив що біля заводу ми зможемо спокійно пересісти на автобус до автостанції. Так воно і вийшло - майже відразу приїхав міський мікроавтобус. Хоча cp.sk показував, що по графіку рейс лише через годину. Далі сіли в нічну  кушетку RegioJet на Прагу.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1144


View Profile
« Reply #3 on: 15.05.18 , 00:05 »
Share Reply with quote

Чехія

В Прагу привезли півгодини запізнення, в зв'язку з чим будити і розносити круасани з кавою стали так само на півгодини пізніше). Відразу купили квитки на трамвай і поїхали на Карлів міст (одна людина з членів групи в Празі ніколи не була і ми вирішили показали їй хоча б міст та Старомєську площу). Звичайних толп туристів на мосту не було, але китайські весілля - вже були. Потім зустріли ще 3 пари - напевно у них це якийсь різновид туру : весілля в Європі).

Базою для відвідин гір вибрали собі Усті-над-Лабем - на наші дати там були набагато кращі по ціна\розташування\умови варіанти по проживанню, аніж в Дечині. А зайві півгодини до Дечина і назад не напрягали, скоріше навпаки - завжди приємно проїхатись в комфортному поїзді по гарним місцям)

В Усті-над-Лабем їхали на EC176 Прага-Гамбург по груповому квитку Skupinová Jednosměrná (4 osoby) - це дешевше чим  4 окремих Včasná jízdenka.

Далі швидко заселились в квартиру і поїхали в гори. Користувались Síťová jednodenní jízdenka DÚK (330 крон на 5 людей). Фактично це аналог німецьких земельних проїздних, діє на весь транспорт в межах Устецького края та на окремих маршрутах за його межами. Також діє на туристичні кораблики по Лабі та на спеціальні туристичні поїзди. Про умови можна почитати тут http://www.kr-ustecky.cz/sitova%2Djednodenni%2Djizdenka%2Dduk/d-1699350/p1=220164

Купували в касі CD, касир спочатку не зрозумів що я хочу - прийшлось показувати йому з телефона назву квитка.

В принципі, на нашому маршруті напевно було б дешевше взяти окремі квитки на потрібну кількість зон, але вирішили не заморочуватись з їх підрахунком і мати гнучкість у планах на випадок поганої погоди.

Самі гори з скелями вражають, маршрути нескладні, але людей дуже багато, і це в будні дні! Переважно німці, але зустрічали і чехів, і російськомовних.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1144


View Profile
« Reply #4 on: 15.05.18 , 00:05 »
Share Reply with quote

Саксонська Швейцарія

В другий день поїхали подивитись вже німецьку частину "Швейцарії". Тому взяли квиток Labe-Elbe (560 крон на 5 людей). Що цікаво, поїзд Румбурк-Дечін (той що з Чехію в Чехію через Німечинну йде) брендований як Nationalparkbahn, а вокзал в Бад Шандау офіційно називається Nationalparkbahnhof).

Окрім поїздів-автобусів-трамваїм, по Labe-Elbe можна безкоштовно кататись на паромах через Ельбу - як і на VVO-шних, так і на окремих не VVO-шних. Щоправда на самий популярний - в Курорті Ратенау, який везе на Бастайський міст, він не діє.

У одних паромів є розклади, інші ходять просто "по-заповненню". В Пірні ми взагалі набрались нахабності, і аби не йти через міст, просто підійшли до порожнього парома з нудьгуючим паромщиком, показали квиток - і через 10 хвилин вже були на іншому березі річки.

З Бад-Шандау в гори вирішили поїхати трамваєм Kirnitzschtalbahn. Labe-Elbe  дає на нього знижку в 50%. Цікаво, але нічого особливого - звичайна приміська лінія, тільки по ущелині вздовж річки. На ліфті в Бад Шандау не катались, не було часу.

Так само дуже багато туристів (візуально здається навіть більше чим в чеській частині). Лайфхак - на Бастайський міст можна їхати в один бік автобусом з Пірни, а назад вже паромом. Тоді не треба підніматись вгору.

Ще здивував обсяг вантажного руху на лінії від Усті до Дрездена. Один за одним "товарняки". І переважна більшість з побачених нами вантажів - це автомобілі, з Чехії в Німечинну.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1144


View Profile
« Reply #5 on: 15.05.18 , 00:05 »
Share Reply with quote

Саксонія

Вибиратись в Україну вирішили через Дрезден-Гьорліц-Вроцлав-Перемишль.

В касі купили дві Skupinová víkendová jízdenka+Německo region Ústecký (по 379 крон). Перед поїздкою я на всяк випадок вирішив уточнити зону дії квитка - і отримав від CD відповідь, що можу спокійно їхати до Гьорліца, але лише поїздами DB та Die Landerbahn (Trilex). Т.як у мене планувалось два поїзда Ostdeutsche Eisenbahn то вирішив уточнити ще відносно них. CD відповіла що все ок. А от сама Ostdeutsche Eisenbahn повідомила що не можна їхати, такий квиток у них не діє)

На практиці виявилось все простіше - на самому квитку написано німецькою мовою що він діє "на всі регіональні поїзди в Cаксонії та Баварії". Тому жодних питань у кондукторів не виникало.

Походили 3.5 години в Дрездені і по 2 години в Бауцені та Гьорліці. Вокзал в Бауцені чи то реконструюють, чи то зносять. Не знаю навіщо він там потрібен - при тих обсягах руху та пасажиропотоках. В Дрездені та Гьорліці я раніше був, а от Бауцен в минулий раз проїхав транзитом. Як виявилось, то була помилка - гарне та цікаве місто. Щоправда написів (окрім "офіційних" вказівників з назвою вулиць та інших об'єктів) серболужицькою мовою не бачили. А на слух я, на жаль, так і не зміг зрозуміти - чи то туристи з Чехії були, чи дійсно місцеві між собою нею розмовляють.
Logged
interfan
Active user

Posts: 1144


View Profile
« Reply #6 on: 15.05.18 , 01:05 »
Share Reply with quote

Польща

Згьожелєц відразу неприємно вразив сміттям та брудом. Достатньо трохи від містка було відійти. Вокзал станції Згьожелєц-място взагалі стоїть в руїнах. Каса KD знаходиться у тимчасовому приміщенні в 50 метрах від вокзалу. Якби перед виходом на перон не було схеми, на який каса позначена - то взагалі б її не помітили. Карткою розрахуватись можна. Купити квитки інших перевізників - не можна. На жаль, KD та Polregio не визнають квитки один одного, якщо вони куплені через інтернет.

До Вєглінця (вокзал великий і гарний, але дуже занедбаний) ми їхали рейковим автобусом Polregio, і там вже пересіли на поїзд KD до Вроцлава. На жаль, квитки KD не дають можливості зробити зупинку по шляху прямування (уточнювали у кондуктора). А я наївно думав, що якщо вони з Polregio про визнання квитків домовились, то і правила уніфікували). Тому Болєславєц лишився на наступний раз :(

Нічний TLK на Пшемишль подали десь за хвилин 25 до відправлення. 3 або 4 внутрішніх сидячки + львівський вагон. Їхати було доволі терпимо, як для сидячки. Люди доволі швидко повиходили, під ранок лишилось по 3-4 людини в купе. Щоправда нам непощастило - серед ночі в наше купе зайшла пара передпенсійного віку з квитками на наступний день (за їх словами, купувала донька і вона помилилась). Кондуктор просто продав їм квиток на правильну дату (звісно  в наше купе :( ), а неправильний квиток порадив анулювати через гарячу лінію. А я думав буде штрафувати...

В Пшемишлі поїздили навколишніми лісами разом з моїм колегою, він же і завіз в Медику. По дорозі обігнали 9 автобус, той що о 18.15 з Пшемишля. Кордон пройшли дуже швидко. В бік Польщі черга була (а я думав вони зникли разом після введення нових митних правил). До того ж це була неділя, і всі великі супермаркети в Пшемишлі не працювали (як мені пояснив колега, це у них нововведення останніх місяців). В результаті десь о 19.50 (по київському часу) вже були на автостанції. На електричку йти полінувались - що і було помилкою. Бо маршрутка їхала так само десь дві години, і виграш по часу був явно не вартий гірших умови в плані комфорту та різниці в ціні.


Буду вдячний за коментарі чи зауваження, може десь "натупив" і вибрав неоптимальні квитки і не знав про якісь спецпропозиції)
Logged
azh
Active user

Posts: 222


View Profile
« Reply #7 on: 15.05.18 , 08:05 »
Share Reply with quote

А що вдалося побачити в Чеській Швейцарії? Їздили на Правчицьку Брану, сплавлялися по ріці? Якщо так, то чи можна трошки детальніше про логістику?

Чи заходили в Königstein? Бо я років 10 тому був тільки біля нього ззовні.

Стосовно Бауцена, то я так само не почув там лужицької мови, а в одному випадку, як і Ви, з короткої репліки не розібрав, чи то серби-лужичани говорили, чи чеські туристи. Але, що цікаво, в соборі, побачивши напис серболужицькою "керхов", раптом зрозумів, як близько наша "церква" стоїть від німецької "Kirche".
Logged
interfan
Active user

Posts: 1144


View Profile
« Reply #8 on: 15.05.18 , 09:05 »
Share Reply with quote

По чеській частині у нас був маршрут Jetrichovice  - Mariina Skala - Rudolfuv Kamen - Saunstein - Mezni Louka. Вибрали саме його аби побільше пройти лісом, в тому числі в Core Zone національного парку (тут ще мій професійний інтерес роль зіграв). На Брану  і човник не ходили, лишили на майбутнє.

По саксонській частині спочатку з'їздили подивитись Бастайський міст, а потім вже пішли в ліс по маршруту Lichtenhainer Waserfall - Kuhstall - Groser Winterberg - Schmilka. Там дуже гарні місця в районі траверса гори Kleiner Winrberg -  скельні виступи з фантастичними панорамами.  На самій горі  Groser Winterberg  немає що робити, дарма тільки втратили час - оглядова вежа закрита, інформаційний пункт національного парку теж не працював. Ще в Бад Шандау зайшли у візит-центр національного парку. Він сучасний, інтерактивний та інформативний. Коштує 4 євро (за наянвість квитка на громадський транспорт на цей день дають знижку на 1 євро).

На сайті https://www.saechsische-schweiz.de/ є велика підбірка маршрутів, з фотками, картами та описом. Ще раджу завантажити додаток mapy.cz, там гарні топографічні офлайн карти з позначеними маршрутами по обидва боки кордону.

З логістикою там все просто - ходять автобуси від залізниці, які підвозять у місця старту маршрутів. Щоправда їх кількість сильно залежить від сезону. По чеській частині користувався IDOS.CZ, по німецькій - DB Navigator та VVO-шним додатком.

В Кьонігштайні чекали годину поїзд, походили містечком -  але на замок лізти не було вже ані сил, ані бажання....
Logged
joy
Active user

Posts: 25150


View Profile
« Reply #9 on: 15.05.18 , 10:05 »
Share Reply with quote

Перечин-Убля международный или межгосударственный погранпереход?
Logged
Tags:
Pages: [1] 2 3
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!