Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
13.12.18 , 03:12

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Train fares and tariffs

      Державні дотації і альтернативні залізничні перевізники у Чехії

Pages: [1]
Reply | Send this topic | Print
Author Topic: Державні дотації і альтернативні залізничні перевізники у Чехії  (Read 541 times)
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22113


View Profile
« on: 17.06.18 , 12:06 »
Share Reply with quote

На форумі неодноразово в тих чи інших формах поставало питання - як же так виходить, що альтернативні залізничні перевізники у Чехії (загальновідомі RegioJet і LeoExpress і менш відомі Arriva Vlaky, GW Trans Regio) будучи недержавними інвестиціями примудряються прибати чи орендувати рухомий склад, возити лише пасажирів (а не вантажі) при відносно помірному рівні цін і лишатись прибутковими.

Особисто для мене це лишалось загадкою. У мене серед тимчасових робочих гіпотез було припущення лише те, що мабуть платежі за доступ до інфраструктури занижені, тим більше що найбільші з перевізників - RegioJet і Leo - їздять по ділянках, де стан колій і швидкості набагато кращі ніж у середньому по Чехії, а пасажиропотоки навпаки, сильно "намолені" і розкатані - тобто це ділянки, в котрі свого часу ЧД інвестувала і продовжує інвестувати непропорційно багато. Але навіть якби так, мені інтуїція підказувала, що навіть такої переваги не вистачало б на цей атракціон небаченої щедрості.

Але нещодавно я дізнався про один несподіваний факт - виявляється перевезення на поїздах цих перевізників - дотуються державою такою самою мірою, як і перевезення поїздами чеських залізниць.

Це при тому, що у цих перевізників більш гнучке ціноутворення ніж у ЧД (тобто ті, хто купує квиток останім - скоріш за все заплатить істотно більше собівартості) - але держава все-одно ще виплатить дотацію, і за того пасажира, з котрого взяли більше собівартості теж, бо платять за всіх, за сумарні пасажирокілометри.

« Last Edit: 17.06.18 , 12:06 by Maxy » Logged
Iwan
Active user

Posts: 4080


View Profile
« Reply #1 on: 17.06.18 , 14:06 »
Share Reply with quote

Загуглив LeoExpress dostávají dotace і отримав багато цікавої інформації.

https://ekonomika.idnes.cz/on-line-duel-leo-express-vs-regiojet-d7k-/odpovedi.aspx?t=O170815_102453_568_hm1
České dráhy na obou linkách dostávají 440+300=740 milionů korun. (мова про відтинки Praha - Brno - Bratislava)
Це тільки один перевізник CD отримує 3/4 млн. Кч. (чеська корун приблизно як гривня).

když ve vlaku zaplatíte jízdenku 100 Kč, dalších 300 Kč zaplatí za vás stát, resp. kraj. Dnes jdou dotace na vlaky neuvěřitelných 14 miliard Kč ročně,
наша УЗ може тільки в солодких снах мріяти про такі дотації.

https://ekonomika.idnes.cz/dotace-zeleznice-ceske-drahy-miliardy-d8v-/eko-doprava.aspx?c=A170328_2315242_eko-doprava_rts
Konec monopolu Českých drah. Začne boj o dotačních třináct miliard

Ve hře jsou navíc velké peníze: přes 13 miliard korun ročně, které stát a kraje posílají dopravci na provoz vlaků.
УЗ мріє тільки про неповний мільярд, а тут цілих 13 мільярдів/річно.
Logged
Kotenok
Active user

Posts: 3218


View Profile
« Reply #2 on: 18.06.18 , 01:06 »
Share Reply with quote

Але нещодавно я дізнався про один несподіваний факт - виявляється перевезення на поїздах цих перевізників - дотуються державою такою самою мірою, як і перевезення поїздами чеських залізниць.
Ларчик открывается просто - чешское правительство считает, что для чешской экономики выгоднее сохранять единое управление железными дорогами. Поэтому дерегулирование перевозок, и допуск альтернативных операторов, согласно требованиям евробюрократов - чисто формальное, для галочки. У австрийских соседей то же самое - для галочки сделали Вестбан, и все довольны. А чехи/словаки обошлись одним RJ на двоих :)
Logged
ЛиС
Active user

Posts: 9324


View Profile
« Reply #3 on: 18.06.18 , 01:06 »
Share Reply with quote

Ларчик открывается просто - чешское правительство считает, что для чешской экономики выгоднее сохранять единое управление железными дорогами. Поэтому дерегулирование перевозок, и допуск альтернативных операторов, согласно требованиям евробюрократов - чисто формальное, для галочки.
А, это только у нас "свой особый путь" с криками о "частной тяге", "частными операторами" и святой верой "частник придёт - порядок наведёт!" :)
Logged
Гость10
Guest
« Reply #4 on: 18.06.18 , 07:06 »
Share Reply with quote

Не надо путать дотаций и оплату частнику за 1 км пробега или пассажирокилометр или т.п. Те же самые деньги за перевозку получают и государственные жд. Нигде в ЕС частники не дотируются за счет государства или местной властью. ЕС не требует имет частных операторов - никакие галочки ни при чем. ЕС требует только свободного доступа к рынку частникам. А появится частная компания или нет - дело рынка. Да, есть ограничения доступа иностранным компаниям - государство может не допустить на свой внутренний рынок иностранную компанию-перевозчик. Но с вступлением в силу 4-ого пакета о ЖД транспорте эти ограничения будут сняты.
Logged
Сергій_П
User

Posts: 83


View Profile
« Reply #5 on: 19.06.18 , 19:06 »
Share Reply with quote

Сітуція знаходиться десь посередині - дотації і є, і немає.

В Чехії та Словаччині існують "соціальні" та "комерційні" маршрути. Всі соціальні маршрути на словацьких залізницях замовляє уряд, в Чехіі - тількі далекого слідування, приміські замовляє звичайно край, міські - місто. Перевізники пропонують свою ціну за кілометр на той рухомий склад, який вимагається за контрактом. Переможець потім дістає покілометрову платню. Так їздять ČD, Arriva, GW тощо.

Комерційні маршрути нічого такого не мають. Все, що виторговали на квитках - все їх. Сітуація, без сумніву, змінюється з кожним роком, але наприклад, остравські Пендоліно вважаються комерційними, як і потяги далі до Словаччини через Остраву-Головну або Остраву-Вітковіце. З іншого боку - потяги через Горні Лідеч - соціальні. Так само Лео Експрес та Регіо Джет - комерційні і без покілометрової платні.
Єдине що там є - підтримка від держави за пільги (студентські, вікові). Доходить до того, що річна підтримка Лео на маршруті Прага - Острава виросла до 58 мільйонів корун в минулому році (ČD - колись було 14, стало - ~50), та перевезення студентів збільшились в 5 разів.

Ларчик открывается просто - чешское правительство считает, что для чешской экономики выгоднее сохранять единое управление железными дорогами. Поэтому дерегулирование перевозок, и допуск альтернативных операторов, согласно требованиям евробюрократов - чисто формальное, для галочки. У австрийских соседей то же самое - для галочки сделали Вестбан, и все довольны. А чехи/словаки обошлись одним RJ на двоих :)
Забули про немаленький Лео Експрес. І єдиного керівництва залізниць не існує: колії, перони та вокзали - державна Správa železniční dopravní cesty, декілька пасажирських перевізників, вантажні -  Veolia Transport Morava, Advanced World Transport, Unipetrol Doprava, SDKD, METRANS Rail, Veolia Transport Morava. Також не забуваємо про скаргу Регіо Джету, після чого Брюсель вставив гарного пістона.
Logged
Tags:
Pages: [1]
Reply | Send this topic | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!