Майте на увазі, що швидкості у 2019 році по Польщі будуть кращі.
На ділянках Люблін - Варшава і Варшава - Познань - великі ремонти (через котрі поїзди ходять в об'їзд), що тривають з минулого року і триватимуть аж до 2019, після ремонту швидкості будуть кращі.
У Варшаві дуже зручно перечипити з 67 до EIC 17001/2 (ЕС42) і так само назад з ЕС43 (EIC 71001/2) на 68
на перший погляд так, але зручність могла б бути суто для залізничніків (і то, якщо не знати таких нюансиків, що до BWE зазвичай зайвий вагон так просто причепити не вийде - він хоч і короткуватий з виду, але там і графік такий, що при наявному стані колій з більшою кількістю вагонів важко тримати).
І для пасажирів я не бачу великої вигоди для пасажира від чогось такого, з тим же успіхом з 67 на 42 і з 43 на 68 можна і ногами пересісти. Більша цінність була б якби "прорубали" можливість проїзду в той час, в котрий зараз немає.
(поляки ним зможуть їздити як нічним?).
якщо продаж квитків буде в той самий спосіб як на 67/68 зараз і так як було на каштан - то відповідь - в теоріі так (тобто плацкарта, необхідна для такої поїздки - існує, і доклавши певних зусиль її можна придбати), а на практиці ні (ніхто крім кількох залізничних фанатів на рік не буде докладати таких зусиль, люди просто доїдуть в інший спосіб).
Але більша проблема у тому, що навіть коли поляки значною мірою уже відучені від спальних вагонів нічних поїздів (спробуйте прикинути який мізерний відсоток перевезень пасажирів по Польщі відбувається у не сидячих вагонах, не в останню чергу у цьому винна цінова політика ПКП-ІС, доплата за лежаче чи спальне місце вища не лише ніж у Словаччині, а навіть вища ніж у міжнародному сполученні Чехія - Словаччина), тому навіть якщо вирішити проблему з продажем - я б боявся, що пасажира тут не знайдеш.
Але якісь вагони-"компаньйони" щоб доповнити склад до некороткої довжини на німецьку ділянку шляху потрібні, інакше велика питома витрата на оплату ДБшної інфраструктуру.
Якщо трішки пофантазувати (але щоб це не волю фантазії давати) - такі компаньйони могли б з'явитись, якби з'явився-б на додачу до BWE/BGE ще один рейс EC Берлін - Польща, що мав-би кінцеву по Познані (і упирався-би по Познані в ніч в обидва боки, тобто з Познані на Берлін - на 2 години перед першим BWE, і відповідно з Берліна на Познань через 2 години після останнього BWE на Варшаву). Ось до такого EC чіплятись було б можна. Правда що було що чіпляти - потрібен ще поїзд що підвозив-би ці вагони з Києва у Познань рано зранку і забирав-би пізно ввечері (з проходом Варшави в обидва боки серед ночі), котрого поки немає, я б не дуже побоювався його відкривати - якщо проїзд між Україною і Польщею буде по тарифу як у 67/68 думаю бажаючих набереться. (сам поїзд не обов'язково мусить мати західну кінцеву у Познані, може їхати собі далі там до Щецина може якогось)
Менш фантастичні варіанти, що б воно було життєзданим - мені у голову не приходять.
А хіба раніше "Каштан" не ходив з вагонами на Варшаву через Сарни та Хелм?
так було наприкінці 90-х, але одночасно інший окремий поїзд Київ - Варшава при цьому також ходив
Тобто був окремо 29/30 Каштан (4 РІЦи до Берліна і 2 купейних Київ - Варшава, варшавські купейні вагони у складі Каштана в обидва боки прямували в денний час) через Сарни і окремо 67/68 Київ - Варшава (з УЗшних купейних і ПКПшного РІЦа) з через Здолбунів. Потім варшавські вагони з 29/30 вилучили і зробили на 1-2 РІЦів до Берліна більше.
А хіба раніше "Каштан" не ходив з вагонами на Варшаву через Сарни та Хелм?
Ходив через Сарни, але вагонів до Варшави не було. Були тільки до Берліна (з Києва, а раніше ще й з інших міст України вбс додавались по днях).
це вже пізніше
В певні роки у Польщі до "Каштану" ще додавали ПКПшні вагони у Берлін, а в якийсь рік навіть вагони РЖД і БЧ (вони були саме як вбс до київського "Каштану")
це були різні варіанти графіка.
"Хороший" каштан (той що з Києва рано зранку і назад пізно ввечері з Берліна приїзжав у Київ коло 23) - мав зчеплення по Варшаві з вагонами ПКП Варшава - Берлін, а з РЖДшного йому чіпляли Калінінград - Берлін і лише у Познані і то не весь-час, бо сам калінінградський вагон то ходив то ні.
А потім ПКПшні вагони Варшава - Берлін скасували, і Київ-Берлін став ходиди по-різному залежно від пори року.
"Хорошим" графіком в обидва боки ходив лише в теплу пору року, а на зиму графік мінявся на "поганий" - по Варшаві зчіплявся з вагонами Москва - Берлін графік відповідно був такий, як у тодішного поїзда Москва - Берлін - з Києва виїзд трішки пізніше (що неістотний недолік), а от назад з Берліна нажаль виїзд був раннім вечором, а не пізнім (і тут уже привабливіть поїзда істотно нижча).