Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
30.11.20 , 03:11

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Реструктуризація Укрзалізниці

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 28
Reply | Print
Author Topic: Реструктуризація Укрзалізниці  (Read 30192 times)
www3
Active user

Posts: 1513


View Profile
« Reply #110 on: 03.01.20 , 16:01 »
Share Reply with quote

Виктор, Вы имеете ввиду как минимум без закупки нового ПС, а очень вероятно и без ремонтов объема КР?
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2736


View Profile
« Reply #111 on: 03.01.20 , 17:01 »
Share Reply with quote

Интересно как министерство считает себестоимость перевозок и сколько готовые заплатить перевозчику.

Если повышать цены на Фастов - Киев до 39 грн., днём совершить региональные перевозки а утром и вечером Фастов - Киев:

Козятин 05 - Фастов - Киев - Фастов - Киев 8:50 - 11:55 Полтава 13:05 - 16:10 Киев - Фастов ..... Фастов - Киев - Фастов - 23 Козятин.

т.е. 10 короткие рейсы и 2 длинные - и за регио брать как за ИС+, то это все может быть прибилно, если оплата за инфраструктуру будет умеренно, например 0.5 евро за км.  
Но не всем составам можно найти чем заниматься по середине дня. Чем занимается регио экспресс Полтава - Киев если Фастов - Киев захвачивает его работу? :)

И это только если нормально взятся за делом, и заказать новый РС включая ТО у Alstom/Bombardier/Newag/Siemens. Никакой УЗ.
« Last Edit: 03.01.20 , 17:01 by Andersen » Logged
Utopist
Active user

Posts: 3388


View Profile
« Reply #112 on: 03.01.20 , 19:01 »
Share Reply with quote

Думаю, якщо нормально порахувати собівартість і мати єдиного державного оператора ПДС і пригороду, то його реально вивести в *нуль* без задіяння перехресного субсидування.
+1.
Только доступ к инфраструктуре должен быть бесплатным, как у автобусников, т.е. затраты на ремонт пути не должны ложиться на затраты пассажирской компании.
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 5654


View Profile
« Reply #113 on: 04.01.20 , 02:01 »
Share Reply with quote


1. The government should ask the EU for rail infrastructure financing. Even one-tenth of the funds Poland has received would do a lot of good in Ukraine.

It should be mentioned that Poland is a full member of the EU, with EU subsidies comprising up to 2.4% of GDP. Ukraine can't be realistically considered EU candidate (though dangers of EU collapse and dissolution until then are grave) at least till the end of the next decade. The rest is silence comes with the territory. Please take this into account, sweet prince. Further, EU is currently weighing political costs of punishing Poland and a couple of other members from Eastern Europe due to "undemocratic tendencies" developed there amidst structural crisis plaguing EU as a whole, so risks of EU becoming at least mildly disinterested in Ukrainian matters do elevate.  

Even much smaller Eastern and Northeastern European member states, like Latvia and Estonia, are facing significant troubles with rail infrastructure support and renovation now and in immediate future when EU subsidy shop closes up.
If you raise the price considerably, it will only benefit illegal bus services. Then you will get an African situation in Ukraine.
Such a situation already exists, you simply haven't bothered to open your eyes unto it still.

UZ restructuring highly likely will take us only to soaring ticket prices without corresponding capital funds' renovation and qualitative evolution, which would ape Latam and other IMF-addicted third world countries; wanna find a prognostical template? Look no farther than Ukrainian natural gas market.

« Last Edit: 04.01.20 , 03:01 by Emblaze » Logged
ЛиС
Active user

Posts: 11912


View Profile
« Reply #114 on: 04.01.20 , 08:01 »
Share Reply with quote

Только доступ к инфраструктуре должен быть бесплатным, как у автобусников, т.е. затраты на ремонт пути не должны ложиться на затраты пассажирской компании.
А на кого в таком случае лягут расходы по содержанию/ремонту/строительству? На грузоотправителей? Так а чем они по сути отличаются от пассажирских перевозок?
Кстати, УЗ, ЕМНИП, при покупке топлива для тепловозов от акциза, который идёт(ну или должен идти) на ремонт дорог никто не освобождал, и топливо от этого дешевле не стало. С судами, которые в качестве топлива используют солярку, наверное, такая же ситуация.
Или в итоге с поддержанием инфраструктуры получится такая же ситуация как с дорогами?
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 5654


View Profile
« Reply #115 on: 04.01.20 , 08:01 »
Share Reply with quote


Или в итоге с поддержанием инфраструктуры получится такая же ситуация как с дорогами?
Мне кажется, еще более точным аналогом могут быть футбольные стадионы Евро-2012, особенно львовский. Если вы не в курсе этой истории, ознакомьтесь, она достойна учебников по менеджменту в качестве примера, как делать не надо.

https://ua.tribuna.com/football/1065697366.html
https://ua.tribuna.com/football/1079443008.html
https://24tv.ua/sport/ru/direktor_areny_lvov_o_problemah_stadiona_matchah_sbornoj_ukrainy_i_koncerte_stinga_n1098321
« Last Edit: 04.01.20 , 08:01 by Emblaze » Logged
Andersen
Active user

Posts: 2736


View Profile
« Reply #116 on: 04.01.20 , 10:01 »
Share Reply with quote

Emblaze, spare me the stupid sweety patronising. Прикинь, я в курсе что Польше входить и что Украина не входить в ЕС. Тем не менее есть ассоциация и политическая реальность. Поэтому советую читать мои слова внимательнее а не издеваться. Если же Украина получила хотя бы одна десятая доли средств выделенных Польше, если этому добиваться, то было бы супер.
Добиваться можно ссылаясь на военную оборону, на которой уходят деньги которые остро не хватает для развития страны, в том числе на инфраструктуру. Поскольку ЕС не сильно помогает Украину против агрессора но все же хочет увидеть Украина успешной, ему следует приоткрыть доступ к фондам ЕС. Тем более что у ЕС мучает совесть по поводу Украина по скольку он так слабо помогает против России. И тем более что тема окружающая среда берет вверх. А ЖД транспорт намного экологичнее чем те авто и самолёты все так лоббируют в Украине, all the road repairs and government funds for airport upgrades.
Поэтому есть смысла работать с ЕС in support of the railway.
« Last Edit: 04.01.20 , 10:01 by Andersen » Logged
Emblaze
Active user

Posts: 5654


View Profile
« Reply #117 on: 04.01.20 , 10:01 »
Share Reply with quote

Emblaze, spare me the stupid sweety patronising. Прикинь я в курсе что Польше входить и что Украина не входить в ЕС. Тем не менее есть ассоциация и политическая реальность. Поэтому советую читать мои слова внимательнее а не издеваться.
Alas, peculiar preachery tone you tend to use situation-agnostically, with back-receptivity levels remaining fairly low across different scenarios and thus compromising the idea of discussion itself, leaves me no other options.

Feel free to continue your crusade, though.
« Last Edit: 04.01.20 , 10:01 by Emblaze » Logged
ЛиС
Active user

Posts: 11912


View Profile
« Reply #118 on: 04.01.20 , 11:01 »
Share Reply with quote

Ой, да кого там "мучает совесть" :) Это даже не смешно. Как выше правильно заметили ЕС даже прибалтам(членам ЕС, если что) с большим скрипом финансирует инфраструктурные проекты. Разве что надо срочно начинать "дружить" с китайцами, и за счёт их кредитов и технологий развивать инфраструктуру. ЕС может только "глубокую озабоченность" проявлять, как и ООН в целом. :)
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2736


View Profile
« Reply #119 on: 04.01.20 , 21:01 »
Share Reply with quote

Emblaze, I retain the right to defend myself when attacked. Didn't I leave you no other choice than to attack? :)
Can't you agree that to imply that I am not taking into account the different status of Poland and Ukraine vis-a-vis the EU is just too low?

The crusade in this case is to get Ukraine on its feet and I see the railway as prime component to that aim.
Fast and available trains are a key to ecologically sustainable economy growth.
Mobility of the population is a key precondition for that growth.
Better and faster train connections will potentially integrate the different parts of this country better, overcoming centrifugal forces fueled by the economic downturn in the post soviet transition towards a post industrial society deepening cleavages that are easily exploitable by a hostile foreign power, as we have seen.
So, in short, investing in the railways in Ukraine is an investment in the stability of Europe as such.

When I say different separated parts of Ukraine I refer to the distinct and separated islands of concentrated population: The Donbass, The Krivbas, The Odesa area, Kyiv, Lviv, Halichina. In the current situation the task of any government in Ukraine should be to bring the remaining parts, not under occupation, together in an ecologically sound way, overcoming the white areas on the map.

That is not Omelyan's stupid-happy love for airports, air traffic isn't suitable for massive integration of national level.
Cars are no good either with the cities filled of traffic jams and the intercity distances too big for comfort.
Nope, such a National integration is for the railway to achieve, and it is actually relatively easy done by railway, by shortening travel times from Kyiv to the main cities - Lviv, Kharkiv and Dnipro to 3-3,5 hours and Kyiv - Odesa to 5,5 hours. I have concepts for those projects ready.
 
They will cost some investment but presented to the EU as a way of bringing the east closer to Kyiv and to the rest of the country in a strategic sense, the EU might just agree to co-finance it - especially since EU itself is tired of hearing itself being concerned all the time but not doing so much to help Ukraine.  

Whatever issues the eastern Baltic countries or Poland might have with EU funding for railways at the moment it has nothing to do with the possibility of EU supporting Ukraine strengthening its spine of railways.



Только доступ к инфраструктуре должен быть бесплатным, как у автобусников, т.е. затраты на ремонт пути не должны ложиться на затраты пассажирской компании.
А на кого в таком случае лягут расходы по содержанию/ремонту/строительству? На грузоотправителей? Так а чем они по сути отличаются от пассажирских перевозок?
It is called government policies. The government is investing in the country and it makes the country as a whole richer, even if the taxpayers have to support the railway with a few billions. Just like the government provide children with education free of charge and construct water supply, build brigdes and parks.
Ultimately the government isen't doing all this to please the voters right now but to invest in the future, in future growth, ensuring that there will be a Ukraine tomorrow.

In a market economy the government shouldn't subsidize individual business as it does now by letting UZ transport coal and iron ore for the oligarchs too cheap.
Instead the government should create conditions for economic growth. One of those is mobility of the country's main raw material going forward, its people.
Fast and affordable train connections are for that reason supported by the government in developed countries, in fact in all EU countries and even in BR and RF.  

The passenger on a massive scale can't afford both to pay for the infrastructure, for the rolling stock and for the operation of the trains. If the passenger should pay for it all that directly the ticket price would be so high that she/he would reject the train and opt for slower, more poluting forms of transportation which also would take up more space, creating traffic jams and slowing things even further or producing even more CO2 increasing global warming and turning Ukraine's south from agricultural land into a semi-desert.

Also the passengers might choose to fly abroad and spend their money there if it is easier and cheaper to fly to Egypt than to take the train to the Black Sea or to the Carpathians, hurting the Ukrainian economy.

Bot the UZ and the individual person thinks too narrow to do anything about these issues. Which is why the government is needed to provide policies, to invest in the railways.
Logged
Tags:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 28
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!