їздив. У самому Ліхтеншейні мило, але дещо нуднувато.
Але як на мій смак - дуже багато транспортних і нетранспортних цікавинок зовсім поряд - дещо спрощуючи в трикутнику Санкт-Гален - Бреґенц - Альштетен, а саме:
-Боденське Озеро і катери на ньому (Bodensee ticket діє не на усі, але з Фрідріхсгафена у Швейцарію можна переправитись і то добре).
-канатна дорога у Бреґенці
-Ліндау в острівній частині просто гарне
-цепеліни у Фрідріхсгафені. Не такі як у Литві, котрі їдять, а ті що величезні і літають
-гірські залізниці навколо Санкт-Галена, а саме:
-зубчатка Райнек - Вальценгаузен

-зубчатка Роршах - Гайден
-в самому Санкт-Галлені є фунікулер (переважна частина траси - всередині гори) і приміські гірські вузькоколійки (Appenzeller Bahnen). Там є ділянка де AB що проходять по вулицях міста як трамвай, зокрема мають перетини з тролейбусами. Раніше одна з цих вузькоколійок мала зубчату ділянку і там працювали вагони трохи важчі ніж трамвайні, але нещодавно там зробили реконструкцію, і замість зубчатої ділянки в межах міста зробили тунельчик, що дозволив цей перепад висот долати без зубчатої рейки і без цього видовищного проїзду по кривій над урвищем і закупили для цієї лінії трамваєподібний рухомий склад (грубо кажучи - на базі Штадлер-Танґо).
Це було потрібно щоб позбутись від лімітуючої одноколійної ділянки і подвоїти частоту рейсів, також це дозволило виконувати наскрізні рейси через місто. Тобто ось-цієї ділянки
https://youtu.be/qUi422H0sx0?t=41більше не існує, тепер там через тунельчик більш плавним підйомом, що дозволяє трамваям на цю гору заїзджати без зубчатої рейки.
-є ще дуже симпатична (але наприклад мене трохи дратує низькою швидкістю), зубчатка де дуже видовищний спуск з Стоса в Альштетен
https://youtu.be/GyK8i1f3O2U?t=459-у Альтенрейні - є будівля архітектора Хундертвассера
https://www.google.com/search?q=altenrhein+markthalle&source=lnms&tbm=isch&sa=Xпо задумці має бути критий ринок, але насправді як ринок воно не функціонує, його здають під ювілеї і урочисті події, а на другому поверсі зазвичай платний вхід на тераси (здається 4,5 франки). Але мені пощастило, бо коли я туди припхався - урочиста подія планувалась десь за годину, тому вже плату за вхід вже перестали брати, касу здали і касира відпустили додому, але оскільки гості ще не прийшли - мені дозволили нахаляву усюди полазити і усе пофоткати і ззовні і всередині. А потім дуже кумедно було спостерігати, як з'їзджаються швейцарські пенсіонери і на якому транспорті вони прибувають. Це була якась пенсіонерська подія, чи-то зустріч випускників, чи щось таке, вони всі приїздили на транспорті тих часів, коли вони були молодими, десь винайняли навіть антикварний автобус капотної компоновки в чудовому стані.
І головне - на ці штуки є надзвичайно вигідний проїзний - Bodensee Ticket
https://www.bodensee-ticket.com/він власне кажучи майже окуповується навіть суто на переправі через Боденське озеро, не кажучи про те, що у Швейцарії по ньму можна накати стільки, що на місці навіть 50 франками не відбудешся, а тут 21 євро за все, разом з ділянками по Німеччині і Австрії і паромом.
Раніше зони були трохи не такі, по сучасному поділу - я дуже раджу проїзний на зону Ost
https://www.bodensee-ticket.com/zonen/Власне я коли у тих краях коли мандрував - прилетів у Меммінґен, вибрався з аеропорта FlixBusом безпосередньо у Ванґен, там уже купив Bodensee ticket і далі їхав по ньому до Ліндау, Фридрихсгафен, переправився в Романсгорн, залишив речі в готелі в Роршаху (там було місце де ночівля коштувала якось не по швейцарськи дешево, здається 50 франків за одномісний номер без ванни), далі досліджував ці краї залишок цього дня і весь наступний день. Встиг побувати усюди, що я тут понаписував. Тоді Bodensee ticket мав гірше покриття по Швейцарії, за деякі ділянки довелось доплачувати, зараз дивлюсь там можна без цього. В Аппенцель хотів, але не встиг. Під вечір другого дня заїхав у Ліхтенштейн і звідти - поїхав ночувати до Австрії, у Фельдкірх. На третій день - поїхав з Фельдкірха на Тірано через
БреннерськийБернінський перевал - планував через Давос, але вчасно видивився в інтернеті, що всі фунікулери на ремонті, тому переграв плани і поїхав по іншій дорозі, через Кур.