Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
05.12.20 , 07:12

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Train fares and tariffs

      Відень - Пльзень

Pages: 1 [2]
Reply | Send this topic | Print
Author Topic: Відень - Пльзень  (Read 1972 times)
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22998


View Profile
« Reply #10 on: 31.10.20 , 09:10 »
Share Reply with quote

знайшов 14:03 Flughafen  Wien - 20:04 Strakonice за 385 СZK

чомусь дуже великий час у дорозі. Я не знаю на яку дату ви шукаєте, на більшість днів при виїзді о 14:03 приїхд до Страконіце о 18:51 і далі по Страконіце пересадки насправді немає, ви лишаєтесь у тому самому поїзді що прямує далі на Пльзень, просто після Страконіце їдете на підставі іншого квитка.

Може на ту дату, на котру Ви шукаєте там якийсь ремонт, через що в якомусь місці маршрут йде вибудовується в об'їзд і виходить такий дивний час приїзду. У такому разі слід роозібратись в якому місці "збой" і подумати про альтернативні маршрути, залежно від місць ремонтів.

Quote
20:53 Strakonice -21:57 Plzeň hl.n. 105 СZK (99 корун вже напевно не буває)
квота місць по 99 корун найменша (і це  буде квиток з прив'язкою до поїзда), далі ще багато місць по 105 корун (і тут квота місць спільна на всі поїзди в цей день, цей квиток хоч акційний, але дійсний на будь-який поїзд у даний день) і якщо і ці місця вичерпуються - то далі - повний тариф 156 корун.
« Last Edit: 31.10.20 , 09:10 by Maxy » Logged
гнч
Guest
« Reply #11 on: 09.11.20 , 20:11 »
Share Reply with quote

Ще таке не скромне питання. Якщо ночувати в Пльзені, куди краще поїхати на одинь день, щоб до ночі повернутись?
Поглядаю так на Хеб і до німців, є звісно й дорога південніше. Австрія чи Польша буде дорожче і довше значно?
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22998


View Profile
« Reply #12 on: 10.11.20 , 00:11 »
Share Reply with quote

Надешевше - не просто до Німців, а до тих місць у Німеччині, до котрих діють хитрі прикордонні проїзні.
Вони продаються в необмеженій кількості (тобто перед відходом поїзда можна купити завжди), але лише у Чехії і лише сьогодні на сьогодні, в інтернеті не продаються. У Німеччині аналогічних квитків або зовсім не буває, або ті що є (Ельба-Лаба, ЕгроНет, ЄвроНиса) - коштують у рази дорожче. Тобто ідея цих проїзних у тому, що з одного боку ми робимо вигляд. що "африканської" практики, що різна ціна для громадян різних країн ніби немає. А насправді вона де-факто є, бо придбання обставлене такими умовами, щоб німці (насправді ті хто ночував у Німеччині) - були позбавлені можливості скористатись цими тарифами і платили дорожче, а халява щоб була лише для чехів (насправді виходить для тих, хто ніч перед поїздкою ночував у Чехії, ну або приїхав звідкись зі сходу). Єдиний з цих квитків, що у Німеччині і у Чехії продається і коштує однаково це Touren Ticket - за це подякуймо Vogtlandbahn'у.

Найвигідніші проїзні такі (розглядаю про годинникової стрілки):

1. квиток на один з прикордонних з німеччиною країв Чехії і ось цю прилеглої частини Німеччини, що показана червоним
https://www.cd.cz/assets/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/mapka_cj-nemecko_final.pdf
Наприклад проїзний на день на Пльзенський край Чехії + прилеглу частину Німеччини, що показана червоним - коштує 279 корун.
Аналогічні є для карловарського краю по 259 корун і устецького краю по 309 корун (втім для карловарського і устецького краю є кращі пропозиції). Для ліберецького краю аналогічного проїзного немає, бо ліберецький край межує з Німеччиною на дуже короткій ділянці, де є єдина залізнична лінія, по котрій не ходять поїзди великої залізниці (ЧД або ДБ), а замість цього - ходять поїзди перевізника Trilex, у котрого свої тарифи (нижчі ніж тарифи ЧД і ДБ) і на нього діє проїзний ЄвроНиса.

Проїзний цього типу діє у Німеччині лише у приміських, а у Чехії немає жодних умов щодо категорії поїзда, тому можна їхати у поїзді будь-якої категорії.
Але оскільки деякі поїзди що курсують з Чехії у Німеччину міняють категорію поїзда по кордону (по Чехії - рахується поїздом далекого сполучення, а по Німеччині - вважається приміським експресом - наприклад експреси Прага - Мюнхен такі) - виходить що на поїзді Прага - Мюнхен по цьому проїзному в межах зони його чинності можна їхати без жодних хитрощів. Тобто хоч по задумці це проїзний для приміських, але ситуативно виходить, що можна наприклад з Пльзені до Реґенсбурга на прямому ПДС їздити (і я так розумію це найцікавіша з поїздок, котру можна здійснити по такому квитку).

При чому поділу німецької частини зони чинності залежно від того на який край проїзний немає, тобто байдуже на який з країв Чехії у Вас буде такого типу проїзний, він суто по Чехії чинен лише на обраний край, а по Німеччині він чинний на усю червону область від Пассау до Шони. Але через чесько-німецький кордон можна їздити лише по тих лініях, де з чеського боку той з країв Чехії, на котрий у Вас проїзний. Тобто якщо хочете з Пльзені через Хеб кудись-там поїхати по такому проїзному - його треба брати на карловарський край (бо Хеб - це уже карловарський край), а проїзд з Пльзені до першої станції звідки діє проїзний на карловарський край - доведеться доплатити.

По чеськи цей проїзний називається Celodenní jízdenka+Německo

2. Якщо хочеться їхати на південь і дуже-дуже недалеко вглиб Німеччини - то там деколи проїзного не потрібно, бо там не застосовується міжнародний тариф при проїзді через кордон. Є така чарівна станція, що по-німецьки зветься Bayerische Eisenstein, а по чеськи - Železná Ruda-Alžbětín, розташована на лінії кордону, ось прямо по-бруківці видно чесько-німецький кордон
https://en.wikipedia.org/wiki/Bayerisch_Eisenstein_railway_station#/media/File:%C5%BDelezn%C3%A1_ruda_-_railway_station.JPG

від цієї станції сполучення і до Німеччини і до Чехії вважається внутрішнім.
На малу відстань якщо їхати по Німеччині - там возить перевізник https://www.laenderbahn.com/waldbahn/
у нього тарифи трохи нижчі, ніж у ДБ, але все-таки "німецькі", тобто височенькі, тому так можна їздити, якщо треба буквально на кілька кілометрів вглиб Німеччини. Уже навіть на 10 км вглиб Німеччини оплачувати окремо чеську частину і окремо частину Waldbahn не вигідно, краще купити Celodenní jízdenka+Německo на пльзенський край по 279 корун. Є ще проїзний за 8,5 євро на всі лінії Waldbahn, але зазвичай його не вигідно купувати, бо Celodenní jízdenka+Německo на пльзенський край коштує лише на ~2 євро дорожче, а покриє і набагато більшу ділянку по Німеччині і проїзд від Пльзені до кордону.

3. якщо Вас цікавлять маршрути через Хеб - може виявитись привабливіший інший проїзний EgroNet він привабливіший, бо коштує лише 200 корун (а не 259 як Celodenní jízdenka+Německo + кароварський край), тут більше покриття по Німеччині
https://www.cd.cz/assets/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/regionet-egronet-mapa.pdf
Щоб була зрозуміліше звідки така назва у проїзного Egronet - вона походить від слова Eger - це так по-німецьки називається місто Хеб. Хоча річка Оргже  - це та, що через Карові Вари протікає -  також по німецьки Eger, але гадаю проїний назвали саме місту Хебу. За проїзд ділянки з Пльзені до першої станції в зоні дії квитка EgroNet - скоріш за все це буде Plana u Mar. Lazni - доведеться доплатити.

4. Але деякі напрямки на північний захід від Хеба - обслуговуються суто перевізниками Vogtlandbahn (у Чехії - з кооперацією з перевізником GW Trains regio). Там деколи дешевше не EgroNet і не Celodenní jízdenka+Německo на карловарський край, а проїний Touren Ticket (коштує 9 євро на день). Треба звіряти по зоні дії по Німеччині що покриває більшою мірою відповідно до планів, а потім з тих, що однаковою мірою планам відповідають обирати дешевший. Про Touren Ticket я писав тут http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=124445.0

5. Якщо Вам захочеться на північ (в напрямку Бад Шандау і Дрездена) -  то замість Celodenní jízdenka+Německo є привабливіші варіанти, залежно від того куди Вам треба:
-якщо суто до Саксонської Швейцарії - до до Бад Шандау, або після Бад Шандау у напрямку на Зебніц (а не на Дрезден) - там скоріш за все не треба купувати проїзних, бо на цій ділянці спеціальний дуже низький тариф , так званий MPS Sebniz, Дечин - Бад Шандау коштує лише 2,4 євро (63 коруни). Це квитки суто для проїзну на приміських Дечин - Румбурк (котрі прямують з Чехії у Чехію через Німеччину). Проїний Elba-Laba дає знижку на більшість поромів через Ельбу і на трамвай у Бад Шандау, але різницю в ціні між 2*2,4 євро і ціною Ельба-Лаба він Вам не наекономить. А от якщо Ви хочете захопити в один день і Бад Шандау і якесь місце поряд поза областю його дії - тобто Бастай або Кеніґштайн - то тоді уже варто купити проїзний Elba-Laba.

Також якщо треба у ту-ж сторону, але трохи ближче  - у Чеську Швейцарію - то теж може згодитись тариф MPS Sebnitz, наприклад Дечин - Шона лише 1,2 євро. Справа у тому що найшвидше у Чеську Швейцарію можна потрапити якщо поїздом доїхати до Шони, а звідти переправитись назад у Чехію на поромі через Ельбу/Лабу. Можна туди звісно потрапити без заїзду у Німеччину, але там автобусом треба буде їхати і скоріш за все так буде довше.  

-якщо до Дрездена - краще купити проїзний Ельба-Лаба, бо він дає чинний на міський транспорт у Дрездені.
важливо - навідміну від поїздів Ex Прага - Мюнхен - поїзди Євросіті Прага - Берлін не міняють категорію поїзда по кордону, по Німеччині вони також Євросіті, тому на них по проїзному Celodenní jízdenka+Německo або Ельба-Лаба - їхати не можна. Тому по квитку Ельба-Лаба у Дрезден - можна їхати лише приміськими з пересадкою по Бад Шандау.

6. Якщо хочете помандрувати ще східніше, у напрямку Циттау - Герліц/Бауцен - там краще спершу під'їхати у Ліберець (при чому доведеться скоріш за все ділянку Прага - Ліберець автобусом їхати, бо суто по залізниці до Ліберця надто довго їхати), а далі або без проїзного суто по тарифу trilex, це якщо треба кудись недалеко - наприклад Ліберець - Цитау - лише 50 корун, це тариф перевізника trilex
https://www.laenderbahn.com/media/laenderbahn/downloads/trilex/2-Preise-und-Angebote/TBB-TRILEX-Einzelpreistabelle-2019-12-15.pdf

Якщо їхати далі, ніж до Циттау - то без сумнівів купуєте проїзний ЄвроНиса, його зона дії ось
https://www.cd.cz/assets/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/linienverzeichnis_ent_150101_pl_dt_cz.pdf
Але може виявитись що навіть якщо не далі ніж до Циттау їздити, то проїзний ЄвроНиса може окупитись:
- якщо по Циттау кататись на паровозах (вони дорогі https://www.zittauer-schmalspurbahn.de/en/timetables-and-fares/tarify/
але по ЄвроНиса- проїзд безкоштовний, там на одній поїздці на паровозі одразу ЄвроНиса окуповується).
- Або якщо по Ліберцю міським транспортом їздити кілька разів (проблеми покупки проїзного на день в ліберецькому краї ми обговорювали тут http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=124447.0
)
-або на канатній дорозі на гору Єштед (там звичайна ціна 99 корун в один бік і 149 туди-й-назад, а по ЄвроНисі проїзд хоч не безкотовний, але дуже гарна знижка - лише 30 корун в один бік і 60 корун туди-назад, тому якщо на Єштед і в Циттау - то теж ЄвроНиса окупиться).
================================================
Quote
Австрія чи Польша буде дорожче і довше значно?
вцілому так - з Австрією - переважно проблема у тому що дорожче, а Польща - у тому що задовго. Але це залежить з чим порівнювати і яке саме місце у Польщі/Австрії.

Якщо порівнювати з місцями, до котрих можна доїхати по Celodenní jízdenka+Německo/EgroNet/ЕльбаЛаба - то так, справді дорожче, бо так щоб ~300 корун і туди і назад доїхати - то не вийде. Ну і по часу так швидко, як у Реґенсбурґ до Польщі чи до Австрії не доїдете.

Але наприклад є трішки далі (але відносно близько і у Німеччині) Мюнхен і Нюрнберг.

Здавалось би там від місця, куди можна доїхати по Celodenní jízdenka+Německo/EgroNet зовсім коротких ділянок бракує (Регенсбурґ - Мюнхен і Пеґніц - Нюрнберґ відповідно), але з німецькими цінами це убиває всю затію.

У випадку Мюнхена - по німецьких цінах виходить так,  земельний квиток на всю Баварію коштує дешевше ніж проїзд ділянки Реґенсбурґ - Мюнхен, а раз купується земельний квиток на Баварію (що коштував-би 25 євро) - то дешевше тоді не комбінувати його з Celodenní jízdenka+Německo, а просто взяти Bayern-Böhmen-Ticket по 28 євро, що покриє проїзд з Пльзені до Мюнхена і назад і міський транспорт у Мюнхені і багато ще чого. А раз такий квиток береться - то по ньому-ж можна їхати до деяких міст у Австрії - зокрема до Зальцбурга, до Ройте (в Тіролі) або до Куфштайна.

З Нюрнбергом трішки дешевше, бо ділянка Пегніц - Мюнхен потрапляє у зону дії тарифної спілки VGN - тобто ціни трохи нижчі ніж ДБшні і по VGNівському квитку крім проїзду по залізниці можна їздити міським транспортом Нюрнберґа, але все-одно Пеґніц - Нюрнберґ якщо купувати в інтернеті коштує 11,43 євро в один бік або 20,30 проїзний на день. Якби треба було в один бік - можна було б ось-так по Пеґніцу розбити, але якщо туди й назад в один день - то дешевше взяти Bayern-Böhmen-Ticket по 28 євро, а раз він береться - то знову-ж таки, на його підставі можна хоч до Зальцбурґа їхати.

Щоправда можна завчасно брати квиток Пльзень - Мюнхен або Пльзень - Нюрнберґ на сайті ЧД по акції
Včasná jízdenka Evropa - мінімальна ціна Пльзень - Мюнхен 11 євро в один бік, Пльзень - Нюрнберґ навіть дешевше. Але це буде квиток на конкретний поїзд, без права поміняти плани і поїхати в інший час. По грошах сумарно за квиток туди і назад вийде трішки дешевше ніж Bayern-Böhmen-Ticket по 28 євро, але тоді за міський транспорт у Мюнхені і Нюрнберґу платити окремо.

Звісно у кожного з варіантів є свої нюанси. Наприклад Bayern-Böhmen-Ticket добре працює лише у вихідні, а у буднях у нього чинність лише з 9 ранку (тому наприклад у будні якщо треба до 9 ранку - то у Нюрнберґ таки вигідніше мабуть або скобмінувати проїзний + VGN або по Včasná jízdenka Evropa, а у Мюнхен - однозначно по Včasná jízdenka Evropa).  Знову ж таки якщо все-таки Bayern-Böhmen-Ticket підходить - то слід мати на увазі, що у Мюнхені і Нюрнберґу він покриє міський транспорт, то у Зальцбурґу - уже ні.

У деякі місця Австрії при цьому можна з'їздити трішки дешевше ніж до Мюнхена. Найочевидніше - в Лінц, але це саме з покупкою квитків по акції Včasná jízdenka Evropa завчасно.

Польща справді далеко, менш ніж за +/-5 годин можна доїхати лише до невеликих прикордонних сіл або містечок (типа до Кшевині Зґожелецької чи Мендзилесся, з натяжкою до Зґожельця), що не надто цікаві самі по собі. Швидше з Пльзені поїзд доїзджає хіба-що до Богатині, але там зупинки поїзда немає, та і зрештою там теж навряд-чи щоб було цікаво. При чому через неоднаковість швидкостей залежно від напрямку - на південний схід хоч кілометрів в 1.5 рази більше, а по часу вийде швидше, ніж на північ, тобту час проїзду до Чеського Тешина буде навіть трішки менший, ніж до Зґожельця.
« Last Edit: 29.11.20 , 22:11 by Maxy » Logged
гнч
Guest
« Reply #13 on: 10.11.20 , 21:11 »
Share Reply with quote

Щиро дякую за таку докладну відповідь! Багато інформації - намагаюсь  осягнути.
І прикинути які квитки краще для 2х або більше супутників...

Доречі  ŠKODA TRANSPORTATION a.s., зараз дуже активно набирає працівників з України.
Робить безкоштовно запрошення на 2 роки і навіть бронює час подачі документів на візуу консульстві.
Може хтось збирається, чи хотів би там працювати?

Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22998


View Profile
« Reply #14 on: 11.11.20 , 00:11 »
Share Reply with quote

якщо мандрують двоє або більше осіб разом то:

по п. (1) - у вихідний береться Skupinová víkendová jízdenka+Německo - по ній дозволено проїзд 2 дорослих (і заодно можна до 3 дітей), наприклад у варіанті на пльзенський край коштує 359 корун (замість 279 на особу). У будні дні нажаль доведеться брати кожному окремо Celodenní jízdenka+Německo
п. 2 тоді у вихідні неактуальний, там завжди буде вигідніше Skupinová víkendová jízdenka+Německo
по п. 3 - Egronet теж є у варіантах для 2, 3, 4 і 5 осіб, ціна відповідно 300,400,500 і 600 корун замість 200 (коротше кожен додатковий пасажир в міні-групі за +100 корун).
п. 4 тоді у мабуть не актуальний, попри те, що Touren Ticket також є у варіантах для міні-груп (+7 євро за кожну додаткову особу, але мені здається це не вигідно буде).
по п. 5 - квиток ЕльбаЛаба також буває у двох мінігрупових варіантах - у "родинному" - на міні групу з 2 дорослих (і до 3 дітей) по 400 корун (замість 290 на одного) і у "груповому" - на міні-групу з 5 дорослих, по 600 корун. У Бад-Шандау у такому разі доцільно теж по Ельба-Лаба їхати. бо разові квитки по тарифу MPS Sebnitz Дечин - Бад Шандау, ті що по 2,4 євро - для міні-груп знижок не передбачають.
Якщо треба в Німеччину суто до Шони і потім одразу на пором Шона - Грженсько назад до Чехії в парк Чеська Швейцарія - скоріш за все також вигідніше взяти Ельба-Лаба для двох, бо по разових квитках вийде пором по 1,5 євро і поїзд Дечин - Шона по 1,2 євро на двох в обидва боки набікають уже 10,8 євро, це трішки менше ніж 400 корун (ціна проїзного на двох), але там ще через весь устецький край по ньому їхати будете. Крім того у парку Чеська Швейцарія є мальовничі ущелини, котрі можна роздивитись лише з човна, перевезення через ущелину на човні коштує 120 корун і квиток Ельба-Лаба дасть також 10% знижки на човник.

по п. 6 - єврониса буває у варіанті для міні-групи з 2-5 осіб коштує 320 корун (тобто як 2 квитки на 1 особу). Тобто якщо разом їдуть двоє - то все-одно що кожен сам собі купив окремо індивідуальний квиток, але оскільки ЄвроНиса найвигідніша з усіх цих проїзних то її все-одно варто купувати. Якщо їдуть 3-5 осіб - то виходить ще дешевше.

З Мюнхеном, Нюрнберґом і Зальцбурґом так само - Bayern-Böhmen-Ticket - також буває у варіанті для міні-груп з 2, 3, 4, 5 осіб, коштує +7.6 євро за кожну додаткову особу в міні-групі (тобто 28+7.6=35.6 євро для двох, 43.2 для трьох і т.д.)

А от з Лінцом жодної додаткової економії не буде, бо Včasná jízdenka Evropa не передбачає знижок для міні-груп. тому ціна та-ж сама що була б якби кожен окремо собі купив-би квиток.
« Last Edit: 11.11.20 , 01:11 by Maxy » Logged
Tags:
Pages: 1 [2]
Reply | Send this topic | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!