Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.01.21 , 15:01

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      Расстояние и номер маршрута

Pages: 1 2 [3] 4 5
Reply | Print
Author Topic: Расстояние и номер маршрута  (Read 2162 times)
Крымчанин UA
Active user

Posts: 10375


View Profile
« Reply #20 on: 11.01.21 , 22:01 »
Share Reply with quote

Так, Максе, також щиро дякую. Можу трохи додати зі свого досвіду.

гортала зазвичай, справа у тому, що хоча ціну задиктовували разом з номерами місць і вагонів, тому касиру її вже рахувати не треба, але форма бланка лишилась старою, ще з тих часів коли касир рахував ціну самотужки, і поле відстані у кілометрах у ньому лишилось, а комп'ютер коли місця видає - то там кілометраж не пишеться.
Я, (або я з мамою), здається, купували лише такі квитки на п'яти станціях. Це десь у середині-кінці 90-х та у першій половині 00-х., а саме найчастіше Довжанська (Дон.), Брилівка (Одс.) та я ще особисто на сусідніх станціях Цюрупинськ, Великі Копані та Вадим (також Одс.)
Так ось, наприклад у Цюрупинську так як станція посеред лісу, то мені в кінці 90-х дістався там ще радянський МПС-ний рожевий бланк, та й там, здається, не було кілометражу (або мені його касир просто не вписала) - вона взаалі, здається, нікуди не дзвонила, бо я купляв квиток до Брилівки (це 37 км) у загальний вагон поїзда 655 Херсон - Керч. Більше я таких бланків не отримував.
По Великих Копанях та Вадиму я також купляв квиток до Джанкою (досить популярна станція) на той же 655 у загальний, тому також касир вписав цю відстань напам"ять.
По Вадиму купляв двічі - одного разу на 394 Сімферополь - Полоцьк до Брилівки (але теж досить ходовий маршрут, тому, скоріш за все, теж напам"ять внесла). А ось другого разу там брав з Джанкоя до Дніпропетровська. Як вона тоді вийщла зі становища - не пам"ятаю - може в неї були свої нотатки, бо через Джанкой тоді було легше поїхати до Дніпра, ніж через Херсон.
По Брилівці, до автоматизації каси десь о 2004 році, ніколи касири не шукали той кілометраж. До таких популярних станцій, як Херсон, Джанкой, Керч знали на пам'ять та вписували безпомилково. А от іноді купляв квитки Херсон - Дніпропетровськ, так от хтось з касирів дивився служебку по Одеській, а одна вписала таке враження, що від балди, тому замість 362 км вписала 302 км. Але так як це ні на що не впливає, її помилка лишилася непоміченою.
По Довжанській скоріш за все їй відстань сказала сама працівниця ЛБК (але сказала вірно), бо вона усе зразу записала під диктовку та ніде не дивилася, але так як квиток куплявся з Дебальцевого до П"ятихаток, дуже сумнівно, що вона це знала напам"ять, та й ще повторила "446" в слухавку - я це добре пам"ятаю.
Logged
snookerok
Active user

Posts: 957


View Profile
« Reply #21 on: 11.01.21 , 22:01 »
Share Reply with quote

А втрата можливості купити окремо квиток без місця і до нього докуповувати місця на ті ділянки, що хочеш проїхати в купейному і плацкартному (а за те, що їхалось у загальних - доплачувтаи уже не треба було) - втрачалась поступово. Остаточна втрата відбулась набагато пізніше ніж почали квитки через комп'ютер продавати, приблизно у ~1994 році. А до цього "експрес" цілком справлявся з проджаем квитка без місця на проїзд з пересадкою, сам двічі такі квитки у руках тримав і їздив по них.
Але технічно можливість купити сам лише квиток чи плацкарту зберігається, у нас продають їх окремо до міжнародних квитків/плацкарт (я так розумію, що це зараз єдиний спосіб коли, маючи квиток, можна докуповувати собі плацкарти, ну і ще + випадок з зупинкою в дорозі і перериванням). Цікаво чи була якась пряма директива від УЗ чи зміна правил, яка забороняла робити таке з суто внутрішніми квитками чи це просто вийшло з ужитку саме по собі?
Logged
Крымчанин UA
Active user

Posts: 10375


View Profile
« Reply #22 on: 11.01.21 , 23:01 »
Share Reply with quote

Також Макс чомусь видалив абзац, де згадувалося, як він з мамою їхав по рукописному квитку першу частину поїздки на приміському поїзді.

В мене було аналогічно, десь також у 1991 році, здається, коли мені було лише 8 років. Тоді нам бабуся ще до нашого приїзду також купила прямий квиток з Довжанської до Херсону, причому купувала вона його нам десь за три тижні - місяць, та вже з відомими місцями у плацкартний вагон поїзда Ясинувата - Одеса з посадкою по ст. Ясинувата. Як я написав вище Довжанську автоматизували вже десь у середині 00-х, коли я навчався в університеті. До того ми мали проїхати двома приміськими поїздами (дизель-поїздом Довжанська - Дебальцеве до ст. Дебальцеве та електропоїздом Дебальцеве - Маріуполь до ст. Ясинувата). Але я пам"ятаю, що вже по касах ми не ходили. Ще мене трохи здвувало, коли в електропоїзді десь після станції Єнакієве зайшли контролери та всім надривали їх маленькі приміські квитки, але мама їм надала два квитки (один рожевий повний (свій) та синій дитячий (мій), контролер щосб уважно подивився, потім дістав з кишені такий компостер як щипці та щось пробив на наших квитках (як я потім зрозумів лишив ще свій відтиск з номером).

Доречі, різнокольоровість таких квитків лишається й понині, тобто повні - рожеві, сині - дитячі, коричневі - пільгові за 50% для студентів, або інвалідів. Також десь у сереині 00-х вони трохи змінили дизайн та додалися рядки, але суть лишилася та сама.
Також з цікавого, мені, наприклад, свого часу як залізничнику оформили такий квиток безкоштовно "по разовій вимозі" - так ось він був за нульову вартість, але рожевий, як повний, а не коричневий, як пільговий.

це квитки системи Едмодсона - англійський винахід 1840 року.

Дірка по центру квитка була не завжди. У радянських ПДСних квитків - вона була. Ця дірка дозволяла квитки нанизати на мотузок згрупувати квитки по зв'язках (хоча часто цією можливістю не користувались і складали їх по коробках). У будь-якому разі такі квитки існували звісно не для усіх можливих маршрутів ,а суто для найпопулярніших маршрутів і дозволяли скоритити час продажу квитка хоча би на найпопулярніші маршрути. А для менш ходових маршрутів - картонного квитка не існувало і квиток у такому разі продавали якимось іншим, універсальнішим, але повільнішим способом. У нашому разі - виписували на рожевому бланку і вирізали ножицями. Тому картонні квитки були не замість рожевих бланків, а у доповнення до них, щоб не мучитись з рожевим бланком і ножицями хоча б найходовіших маршрутах.
Також квитки такого типу були не тільки на залізницях. Наприклад, на водному транспорті з синім якорем та такою ж дірочкою посередині, такого ж самого розміру. Ще на початку 90-х такі були на приміських водних маршрутах Херсону, наприклад Херсон - Гола Пристань. Причому були такі картонні квитки з типографським нанесенням маршруту та ціни та класом (на звичайних судах, чи на щвидкісних судах, бо ціна була різна) а також видом квитка (повний, дитячий).

Щодо залізниці такі квитки були й на проїзд по периферії. Я добре пам"ятаю, що бачив такі картонні радянські квитки типу Поташ - Тальне у загальному вагоні пасажирського поїзда ціна (умовно) 1 р. 20 коп., але тоді вони вже застосовувалися не за прямим призначенням. Такі квитки (зовсім з "лівими" станціями) продавали роз"їздні касири приміських та місцевих поїздів Херсонського вузла. На цих квитках ставили штампи "З-1", або "З-9", тобто "зона 1", "зона 9"та ціну щось писали від руки. Це було десь о 1996-1997 роках.

Також слід додати що були такі самі картки, але без дірочки та з плотого паперу, а не з картону, саме як квитанції доплат "для плацкартного вагона пассажирского поезда по маршруту типа Херсон - Знаменка, цена (условно) 3 р 52 к.", але там були так само місце для вписання номеру вагону та місця. Ці квитанції доплат також застосовували як самостійні приміські квитки у цей же період херсонські провідники-касири. В мене десь одна навіть така була в батьків дома.      
Logged
Крымчанин UA
Active user

Posts: 10375


View Profile
« Reply #23 on: 11.01.21 , 23:01 »
Share Reply with quote

Коротше були і є ті чи інші прийомчики, що дозволяли хоч якось виграти хоч трохи часу хоча б деяких випадках і я дуже шкодую що від деяких з них передчасно відмовляються. Наприклад окрім картонних (або інших попередньо надрукованих квитків) - інший поширений у нас прийом (може ще десь лишився, бо у 2009 році сам такий квиток купував) - це те, що на рожевих бланках, тих що ножицями різати -  деколи фіолетовим чорнильним штемпелем у місці де станція відправлення - завчасно проставлена станція місця продажу, одназу на всій пачці - це теж дозволяло зекономити кілька секунд щоб не писати руками станцію виїзду. Якщо квиток купується з початком поїздки на іншій станції - то назву початку поїздки вписують поверх штемпеля (штемпель все-одно блідий і трохи в стороні стоїть, тому ручкою писати не заважає) і ставлять тоді на квиток інший штампик "зворотній виїзд" (що насправді значить зовсім не зворотній виїзд. а суто те, що проставлена штемпелем станція початку поїздки не рахується і треба дивитись саме те, що написано ручкою, просто колись подібна необхідність була зазвичай суто для зворотніх квитків, бо на маршрут з початком поїздки на іншій станції якщо це ще і не зворотній виїзд зазвичай технічної можливості офомрлення квитків майже ніколи не було, тому штампик для випадків коли треба не дивитись на станцію початку поїздки що проставлена штемпелем називається "зворотній виїзд")
В деяких касах ще були й інші штемпелі.
Наприклад, у той же касі ст. Довжанська був окрім штемпелю "Довжанська", ще штемпель "Дебальцеве".
Тобто, якщо виїзд зі станції Дебальцеве - а там це було дуже розповсюджене явище, то ставився цей штемпель де станція відправлення. Ба більше, на місцевий поїзд (який тарифікувався як пасаирський) №673/674 Дебальцеве - Лиха взагалі назви станцій не писали а просто ставили два штемпелі, якщо пасажир купував квитка до ст. Дебальцеве. Так як цей поїзд їхав рано вранці - та була черга завжди на цей поїзд - касир навіть передчасно штампувала кілька бланків, щоб не затримувати чергу, а якщо пасажир купував квиток до якоїсь проміжної станції - то просто пропускала цей бланк, та брала чистий, а потім поверталася до цих, коли наступні були пасажири до ст. Дебальцеве.   
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 23027


View Profile
« Reply #24 on: 12.01.21 , 03:01 »
Share Reply with quote

Цікаво чи була якась пряма директива від УЗ чи зміна правил, яка забороняла робити таке з суто внутрішніми квитками чи це просто вийшло з ужитку саме по собі?
це були зміни правил, при тому дуже помітно, що там такі можливості щоразу потроху обрізались.

Формально - правила встановлює кабінет міністрів, а УЗ ніби не винна і просто підкоряється йому.

Але ж насправді всі ми знаємо, що всі ці нові зміни в правилах - зазвичай сама ж УЗ у камбіна випрошує і тексти нових редакцій сама їм готує. Маю підозру у камбіні немає спеціалістів, що могли б альтернативний варіант запропонувати, або взагалі дати оцінту чи добре те, що УЗ в черговий раз випрошує чи погано і взагалі не певен що там знайшовся б хоч хтось не афілійований з залізницею, хто зміг-би розтлумачити у деяких складних місцях правил що той набір слів, який вони підмахують значить. Таке щоб УЗ випрошувала, а камбін не дав - буває лише з деякими аж надто очевидних непопулярними заходами, наприклад щодо деяких підвищень тарифу особливо якщо вони в невдалий з точки зору камбіну час випадають, коли негативна широких мас на них буде більшою ніж якби таке ж підвищення випало б на інший час.
 
А от причин блокувати щось малозрозуміле - назразок обмеження можливостей використовувати зупинку у дорозі чи квиток для проїзду з пересадкою - у камбіна немає, 99% пасажирів про те, що так можна було - все-одно не знають, тому очікувати що захід виявиться непопулярним - не доводиться.

А насправді це ніщо інше, як приховане підвищення варості проїзду. Формально тариф не міняється, але деякі пасажири в деяких обставинах згідно до нових умов проїзду заплатять більше за те ж, за що за старими умовами проїзду належало-б заплатити менше.
Варто визнати - цим грішать останніми десятиліттями більшість залізниць світу в тому чи іншому вигляді. Наприклад ДБ кілька років тому урізала терміни чинності квитків, Треніталія - в регіональному тарифі спершу розвела свинство з переломом по межах регіонів (щоправда хитро згладженим, що дозволяє усунути різкість скачків ціни в найпомітніших місцях, але робить цей фокус вцілому менш помітним), а потім ще урізала терміни чинності квитків на велику відстань з доби до 4 годин і мої улюблені талони скасували і т.д. Тих хто жодної додаткової гівняності такого роду не вигадав за останні десятиліття - можна перелічити на пальцях однієї руки - це деякі з найкращих - ЧД, SBB, OeBB, NMBS/SNCB, з натяжкою NS (там насправді у OV-Chipkaart є певні шорохуватості, але зважаючи на інноваційність цього рішення і переваги - я б заплющив-би очі на новопринесені незручності, пробачивши їх за те, що вони такі першопрохідці) і здається DSK і навпаки деякі залізниць де навпаки час зупинився, назразок болгарських, зрештою там обсяг пасажироперевезнь доволі низький, тому не так важливо скільки там виручка з квитків.

Одночасно слід розуміти, що залізниці до таких фокусів вдаються не для того, щоб над пасажирами поглумитись, а вимушено, бо коли уряд вимагає одночасно і ціну не піднімати і обходитись меншими обсягами дотацій, то тут доводиться уже викручуватись як уж на сковороді, як у кого фантазії вистачить.
Logged
opex
Active user

Posts: 12418


View Profile
« Reply #25 on: 12.01.21 , 10:01 »
Share Reply with quote

Я помню тоже где-то в районе 1990 года, мы по одному билету даже дважды пересаживались. На станции Сигнаевка брался билет Сигнаевка-Цветково-Киев-Буча. Помимо такого вот билета там же выдывалась не знаю как, Макс назвал ее "плацкарта", от Цветково до Киева на 225 поезд, картоночка с типографски напечатанными станциями отправления и назначения (то есть их не только в Цветково продавали а и на окрестных станциях). Ну и компастировалась (очень мне нравился этот процесс - бздыщщь - и дырочки :) ). И по этим документам мы ехали на дизель поезде до Цветково, потом на 225 поезде до Киева и как раз там удобно с пригородного вокзала шла электричка в Бучу. Было удобно, во первых на нашей маленькой станции Сигнаевка меньше народу в кассу чем в Цветково, ну и в Киеве не надо с торбами и детьми бегать по кассам.
Была ли экономия от сквозного билета - не помню.
Logged
dots2004
Active user

Posts: 337


View Profile
« Reply #26 on: 12.01.21 , 12:01 »
Share Reply with quote

Экономия была и даже в то время - ощутимая.

Хочу поблагодарить всех, кто поучаствовал  в обмене опытом, особенно нашего Гуру.
Но хочу возвратиться к началу. Как говорил один известный человек: "И все таки она вертится!"
И все таки КНИГА-указатель пассажирских маршрутов в кассах была. Ибо трудно представить, как могло помочь найти расстояние от Белой Церкви до ст. Ружино Хабаровского края служебное расписание ЮЗ 1983 года? Если даже в 1990 в нем еще не указывался километраж. Его начали указывать в служебках относительно недавно и чисто "для посмотреть", так как в Эксрессе все заложено. А при выписке вручную на той части билета, что отдавалась пассажиру, прописывался не километраж, а тарифный пояс, на корешке, который оставался у кассира, километраж как и номер маршрута, прописывались, но и там для них не было предусмотрено отдельных граф.
На всех станциях (ну может кроме самых глухих) был штамп и я не встречал, чтобы начальную станцию писали вручную, а начиная где-то со станций-райцентров был  целый набор штампов популярных станций, чтоб не писать их вручную
Logged
Крымчанин UA
Active user

Posts: 10375


View Profile
« Reply #27 on: 12.01.21 , 12:01 »
Share Reply with quote

Але, наскільки я пам'ятаю нам тоді бабуся купила на Довжанській квитка вже з відомими місцями на пасюсажирський поїзд від Ясинуватої, але місця вказувалися на самому квитку Довжанська - Херсон. Тобто більше ніяких плацкарт або квитків не було додатково. На компостері, який накладала кассир при купівлі квитка попередньо, як я розумію просто стояла дата відправлення.
Logged
dots2004
Active user

Posts: 337


View Profile
« Reply #28 on: 12.01.21 , 12:01 »
Share Reply with quote

Це трохи дивно, бо за тодішніми правилами повинні були бути прямі квитки Довжанська - Херсон тільки з компостером, тому що поїздка розпочиналася приміським поїздом, а їхні номери не писали на квитках, а також квитанції доплат Ясинувата - Херсон. Можливо вже діяли якісь зміни в звязку з перехіднм періодом до компютерізації. Інакше, за логікою, ви могли звернутися до чергового по вокзалу, щоб він вас посадив у Довжанській на цей поїзд і ці місця, бо я так розумію, на білетах нічого не
вказувало на те, що треба їхати до Ясинуватої двома приміськими, чи була якась вказівка, що посадка в Ясинуватій?
Не зрозуміле в такому випадку питання вартості. Не думаю, що Довжанська і Ясинувата знаходилися в одному тарифному поясі відносно Херсона, хоча різниця, якщо і була, то не велика, але ж будь-яка ревізія...
« Last Edit: 12.01.21 , 12:01 by dots2004 » Logged
Крымчанин UA
Active user

Posts: 10375


View Profile
« Reply #29 on: 12.01.21 , 13:01 »
Share Reply with quote

Я так розумію, що касир на Довжанській зразу при попередньому продажу закомпостував квиток на 191 поїзд Ясинувата - Одеса, бо зразу ж було надано місця на нього.
Так як поїздка на усіх трьох поїздах розпочиналася в одну дату, то іншого компостеру в так розумію накладати було не треба, тому обійшлися ним.
Я так розумію, що в графі "через" (доречі ця графа лишилася й понині) просто було вказано через кому Дебальцеве, Ясинувата.
А на цей поїзд ми не могли сісти на іншій станції, бо Ясинувата була початковою станцією для цього поїзда.
Logged
Tags:
Pages: 1 2 [3] 4 5
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!