Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.10.21 , 17:10

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Тамбур

      Travelogues

        Словенія-Австрія

Pages: [1]
Reply | Print
Author Topic: Словенія-Австрія  (Read 675 times)
delphin_7
Active user

Posts: 1755


View Profile
« on: 22.08.21 , 20:08 »
Share Reply with quote

Трохи детальніше розповім про свою поїздку.

Загальний маршрут:
15.08 Львів - Мукачево - Будапешт
16.08 Будапешт - Любляна
17.08 Любляна - Блед
18.08 Блед - Уканц - Любляна
19.08 Любляна - Грац - Зальцбург
20.08 Зальцбург - Бад-Ішль - Оберлунг - Зальцбург
21.08 Зальцбург - Братислава - Кошице - Чоп - Львів

1. Львів - Мукачево - Будапешт
Зі Львова, як вже говорив, їхав в купешці 145 до Мукачево, після чого переходив по вагонах в РІЦ. Ще у Львові підійшов до провідника РІЦу, в якому мав їхати, щоб уточнити, чи закриватимуться міжвагонні переходи - він сказав, що він не закриватиме, але хз, як буде з боку плацок. Я переходив під час стоянки в Мукачево, то не було закрито.
В 145 понабирали купу зайців, їхали було жарко - типова УЗ. В Мукачево мене зустрів провідник, показав купе, обоє сусідів (жінка до Хайдусобосло та чоловік-угорець до Татабаньї) вже спали, але з включеним світлом. Я їхав на верхній полиці, тільки встиг лягти, як доїхали до Чопа. Українці швидко зібрали паспорти, я заснув, потім принесли паспорти + митник спитав, хто, звідки і куди їде. Далі знову ліг спати, прокинувся на угорському контролі, перестановки не чув. Угорський контроль пройшов швидко, митник теж швидко, тільки одну сумку жінки глянув.
В Будапешт запізнились на годину, тому добре, що я не вирішив їхати в Любляну денним, на якого пересадка щось близько 15 хвилин по Келенфельду.

2. Будапешт - Любляна
Детальніше можна прочитати тут http://forum.railwayclub.info/index.php?action=onePostPerPage&topic=124913.msg569283.
Вперше був в Любляні, попередньо думав одразу після прибуття їхати в Блед, але через запізнення довелось затриматись і погуляти містом, дуже приємне враження отримав, навіть вирішив ще повернутись (попередньо збирався їхати зі Словенії вже 18 числа). В Блед вирішив їхати автобусом, оскільки потяг мало того, що передбачав пересадку, так ще й на якійсь ділянці мав замінюватись на автобус, плюс зі станції Bled Jezero було далі до житла.
Квиток на автобус купив онлайн на https://www.ap-ljubljana.si за 6,30 євро, а далі розпочалось цікаве: електронний квиток на автобус не був підставою для проїзду, тому я пішов в будівлю, яка грала роль автостанції, спробував в автоматі - по коду писало про якусь помилку словенською мовою (щось типу "не знайдено квиток"). Пішов в касу - там спокійно роздрукували, сказали, що відправлення з 28 платформи. Прийшов, мало бути о 14:30 відправлення, десь о 14:28 почали пускати в автобус, люди в основному платили водію, є термінал. Автобуси Arriva, комфортні Мерседеси на ~50 пасажирів, забитий був трохи менше, ніж наполовину.
До речі, автобуси з Любляни в Блед йдуть різними маршрутами - один з мінімальним набором зупинок https://prnt.sc/1qeojjt (є ще швидше без заїзду в аеропорт) і другий паралельною дорогою з заїздом в села-міста дорогою https://prnt.sc/1qeokk0 (я так розумію, що всі рейси на Бохінь їдуть саме цією дорогою, а на Блед є й такі, й такі).
Доїхали за графіком, достатньо швидко.
Житло, до речі, попри те, що посеред тижня, в основному було заброньоване, знімав апартаменти на airbnb прямо за автостанцією, до озера спускатись 3 хвилини, коштувало 125 євро. Альтернативні варіанти були десь за 100 євро, але йти до озера 2+ кілометри.
На місці обійшов озеро, піднявся на оглядовий майданчик гори Mala Osojnica (підйом щось близько 40 хвилин зайняв) - краєвиди, звісно, неймовірні.
Продовження в наступних постах.
Logged
delphin_7
Active user

Posts: 1755


View Profile
« Reply #1 on: 23.08.21 , 21:08 »
Share Reply with quote

4. Блед - Уканц - Любляна

3-й пункт вже описав в минулому пості, продовжу далі.
Блед - Уканц теж вирішив їхати автобусом, тут вже я врахував момент з обміном квитка, тому не став брати електронний, а сідав в автобус і брав у водія. Потенційно виникала проблема з заповненістю автобуса, бо бажаючих їхати в Уканц чи десь дорогою було багато, але місця вистачило всім. Цікаво, чи брали б стоячих, якби місць не вистачило) Варто сказати, що автобус чи то запізнився, чи то був позаграфіковий: сайт люблянської автостанції його не показував.
Менш з тим, квиток у водія коштував 4,10 євро, одразу після посадки поїхали. Їхали приблизно 45 хвилин, багато людей вийшли ще на під'їзді до Бохінського озера, в Рибчевому Лазі. До Уканца доїхали менше 10 пасажирів. На зупинці в Уканці в бік Любляни знайшов розклад, відправлення ввечері щогодини о 41 хвилині.

Далі в мене стояв вибір: або йти на водоспад Савіца:
https://tdbohinj.si/en/savica-waterfall/#visit-savica-waterfall

або йти на канатку на гору Вогель:
http://www.vogel.si/summer/options/cable-car-ride

Обрав другий варіант. Квиток туди-назад коштував 24 євро, покриває проїзд до Orlove Glave. Далі походив, роздивився, гори там неймовірно гарні (фото: https://www.facebook.com/photo/?fbid=2248008845340753&set=pcb.2248009335340704). На Вогель вже не пішов, бо розраховував встигнути на автобус на 17:41, а для цього треба було встигнути на канатку з Orlove Glave, яка працювала до 17:00. Встиг успішно, ще дорогою намагався пояснити чеській жінці, як дійти до канатки.
Назад з Уканца до Любляни квиток коштував 8,70 євро, аналогічно, брав у водія. Як вже говорив, автобус йде довгим маршрутом, плюс дорогою встали в затор на об'їзній Nomenj хвилин на 40 (не знаю, через що, але стояло багато рятувальних служб), тому сумарно їхали майже 3 години до Любляни. Далі заселився в хостел з номером, який був заявлений на 6 квадратних метрів http://www.booking.com/Share-6KxEHj, але на одного на одну ніч цілком собі ок, як бюджетний варіант.
З цікавих моментів: при заселенні питали свідоцтво про вакцинацію, а чекін проходив в іншому готелі, який був в 7 хвилинах від даного хостелу. Мені пощастило встигнути, оскільки я прийшов спершу в хостел за 15 хвилин до кінця можливості зачекінитись і потім побіг в готель, але встиг.
« Last Edit: 23.08.21 , 21:08 by delphin_7 » Logged
delphin_7
Active user

Posts: 1755


View Profile
« Reply #2 on: 23.08.21 , 22:08 »
Share Reply with quote

5. Любляна - Грац - Зальцбург

Логічніше було брати квиток з пересадкою по Філлаху, але що таке логіка?:) Вирішив не ризикувати з можливими обмінами квитків тощо, тому взяв квиток на фліксбус до Граца, звідти до Зальцбурга на ІС. Це була перша поїздка фліксами, враження загалом хороші, їхав з вільним сусіднім місцем. Контроль Словенія-Австрія пройшов досить швидко, автобус зупинився, люди повиходили, встали в чергу, подивились паспорт, спитали, де ще був, глянули свідоцтво про вакцинацію і пустили в автобус. На всіх пасажирів пішло менше 10 хвилин.
За 15 хвилин до приїзду в Грац ще встали на заправці, простояли хвилин 10. В Граці прибули на P+R Webling Graz, звідки досить швидко дістався до вокзалу зв'язкою автобус до Graz Don Bosco + S-Bahn. Квиток брав електронний, через додаток GrazMobil, разовий на 60 хвилин. В автобусі не дивились, в потязі просканували. Ціна квитка 2,30 євро.
Далі завантажився в інтерсіті, поїхав в Зальцбург, про це писав тут http://forum.railwayclub.info/index.php?topic=125320.msg569575#new.
Прибув в Зальцбург о 21:44, пішов заселятись в готель, який продумано знаходився поруч з вокзалом.

6. Зальцбург - Бад-Ішль - Обертраун - Зальцбург
 
Першою думкою було поїхати в Хальштатт, але вже по дорозі в Бад-Ішль переглянув варіанти і вирішив поїхати в Обертраун (щоразу чомусь хочеться назвати його Оберлунгом, в початковому повідомленні теми теж помилився) на фунікулер + "5 пальців", а далі їхати в Хальштатт, оскільки там всього 6 км. В будь-якому випадку, перший сегмент поїздки був Зальцбург - Бад-Ішль автобусом 150. Квиток брав в автобусі у водія, водій не особливо володів англійською, тому виникла заминка при купівлі квитка. Коштував щось 11 з копійками євро, якщо не помиляюсь. Автобус їде близько 2 годин, раджу сідати з боку водія - гарні краєвиди на Fuschlsee та Wolfgangsee. Далі взяв квиток за 5,90 євро на потяг до Обертрауна, який був за 1,5 години. Прогулявся містом - маленьке, але досить гарне, ходив до якогось ринку непродовольчих товарів на березі річки - багато керамічних та дерев'яних виробів.
Далі пішов на потяг, той прибув вчасно, не дуже заповнений, багато людей вийшли в Хальштатті, трохи доїхало до Обертрауна. Далі пішов на фунікулер Dachstein Krippenstein досить милою вуличкою повз футбольне поле і чиїсь двори. Дійшов до дороги і до моменту, коли гугл карти показували йти прямо вздовж проїжджої частини без тротуару, а вказівники вели ліворуч в ліс. Пішов за вказівниками, дорогою ще побачив якусь велосипедну стежку, до місця призначення дійшов.
Вартість проїзду туди-назад на верхню станцію - 34 євро, одна пересадка. Далі пішов до оглядового майданчику, але якщо дорогою ще була місцями хороша видимість, то на самому майданчику було багато людей і все в хмарах.
Повертався аналогічним маршрутом, хотів все-таки заїхати в Хальштатт, але чекати на автобус було довго і після того виїзд на Зальцбург був трохи кривим і дорогим, тому поїхав трохи раніше, ще декілька годин погуляв Зальцбургом перед відправленням далі.
Logged
Ulf
Active user

Posts: 3773


View Profile
« Reply #3 on: 24.08.21 , 12:08 »
Share Reply with quote

4. Блед - Уканц - Любляна

[...]
Блед - Уканц теж вирішив їхати автобусом, тут вже я врахував момент з обміном квитка, тому не став брати електронний, а сідав в автобус і брав у водія. Потенційно виникала проблема з заповненістю автобуса, бо бажаючих їхати в Уканц чи десь дорогою було багато, але місця вистачило всім. Цікаво, чи брали б стоячих, якби місць не вистачило) Варто сказати, що автобус чи то запізнився, чи то був позаграфіковий: сайт люблянської автостанції його не показував.
Менш з тим, квиток у водія коштував 4,10 євро, одразу після посадки поїхали. Їхали приблизно 45 хвилин, багато людей вийшли ще на під'їзді до Бохінського озера, в Рибчевому Лазі. До Уканца доїхали менше 10 пасажирів. На зупинці в Уканці в бік Любляни знайшов розклад, відправлення ввечері щогодини о 41 хвилині.

https://arriva.si/vozni-redi/?departure-8604=Bled&departure_id=137171&departure=Bled&destination=Bohinj+Ukanc&destination_id=137200&trip_date=18.08.2021

На https://www.nomago.si/avtobusne-vozovnice/vozni-red
не сильно показывает мне.


С уважением, Ульф
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 23198


View Profile
« Reply #4 on: 25.08.21 , 00:08 »
Share Reply with quote

. В будь-якому випадку, перший сегмент поїздки був Зальцбург - Бад-Ішль автобусом 150. Квиток брав в автобусі у водія, водій не особливо володів англійською, тому виникла заминка при купівлі квитка. Коштував щось 11 з копійками євро, якщо не помиляюсь. Автобус їде близько 2 годин, раджу сідати з боку водія - гарні краєвиди на Fuschlsee та Wolfgangsee. Далі взяв квиток за 5,90 євро на потяг до Обертрауна, ....
У даному разі купувати окремі квитки на поїзд і автобус було не розумно. Місця де Ви їздили - повністю входять до зони, що покривається тарифом SVV. Це тариф федеральної землі Зальцбург, але там є перехідні зони, що покривають прилеглі ділянки Верхньої Австрії. Тому хоч Гальштат, Обертраун і Бад Ішль належать уже до Верхньої Австрії, але оскільки меж землі Зальцбург там по кілька кілометрів -  то вся та ділянка опиняється заодно і в перехідних зонах тарифа SVV.

Тарф SVV - зональний. Тобто квиток на автобус - це був квиток за 11.1 євро на 10 зон, а квиток на поїзд - квиток за 5 зон по верхньоавстрійському тарифу OÖVV за 5.9 євро. Але ці ж 5 зон за суміщенням і SVVшні також, їх можна запхати у склад SVVшного квитка. Купуючи ці 2 квитки окремо - Ви двічі сплатили за зону 45100 Bad Ischl і крім того відбувся перелом тарифа. А могли взяти один суцільний квиток на ці 14 зон, що коштував-би 14.8 євро.

Quote
Повертався аналогічним маршрутом, хотів все-таки заїхати в Хальштатт, але чекати на автобус було довго і після того виїзд на Зальцбург був трохи кривим і дорогим
але все-ж не настільки дорогим, як Ви собі думали, там могло б вийти 25.4 євро, а не 29.8, як Ви мабуть думали.

А от якщо їхати з Гальшатата в Зальцбурґа суто залізницею - квиток буде по залізничному тарифу. Це зумовлено тим, що хоч і пункт виїзду і пункт призначення знаходяться у зонах SVV, але маршрут не укладається в володіння SVV, навіть перехідні зони не допомагають, Аттнанг-Пухгайм - нажаль аж надо далеко вглиб Верхньої Австрії розташований. В залізничному тарифі є шпари, завчасно можна було б взяти квиток по 9.9 євро. Але ціна перед відходом - істотно вища ніж тарифи SVV або OÖVV.  Але можна все-ж заплатити трохи менше навіть якщо їдете суто по залізниці через Аттнанґ-Пухгайм. Тут допомагає те, що поїзди в Австрії досить часто зупиняються, а перехідні зони досить великі. Наприклад є така чарівна зупинка Neumarkt am Wallersee. Там навіть RailJetи зупиняються, вона в межах федеральної землі Зальцбурґ (більше 11 км від межі з Верхньою Австрією), але до неї дострілює OÖVVшний тариф.
Тобто наприклад прямий квиток Гальштат - Зальцбург по залізничному тарифу 29.8 євро, а з розбивкою по Neumarkt am Wallersee вийде на рівному місці 19.4 по OÖVVшному тарифу Гальштат - Ноймаркт ам Валлерзее і 6 євро Ноймаркт ам Валлерзее - Зальцбурґ.
« Last Edit: 25.08.21 , 00:08 by Maxy » Logged
delphin_7
Active user

Posts: 1755


View Profile
« Reply #5 on: 25.08.21 , 01:08 »
Share Reply with quote

У даному разі купувати окремі квитки на поїзд і автобус було не розумно. Місця де Ви їздили - повністю входять до зони, що покривається тарифом SVV. Це тариф федеральної землі Зальцбург, але там є перехідні зони, що покривають прилеглі ділянки Верхньої Австрії. Тому хоч Гальштат, Обертраун і Бад Ішль належать уже до Верхньої Австрії, але оскільки меж землі Зальцбург там по кілька кілометрів -  то вся та ділянка опиняється заодно і в перехідних зонах тарифа SVV.

Тарф SVV - зональний. Тобто квиток на автобус - це був квиток за 11.1 євро на 10 зон, а квиток на поїзд - квиток за 5 зон по верхньоавстрійському тарифу OÖVV за 5.9 євро. Але ці ж 5 зон за суміщенням і SVVшні також, їх можна запхати у склад SVVшного квитка. Купуючи ці 2 квитки окремо - Ви двічі сплатили за зону 45100 Bad Ischl і крім того відбувся перелом тарифа. А могли взяти один суцільний квиток на ці 14 зон, що коштував-би 14.8 євро.


так, я на це звернув увагу ще коли дивився попередньо маршрут через сайт OBB, зворотньо якраз так і брав. Проте не був до кінця впевнений, що я їхатиму саме зв'язкою автобус + потяг, а не автобус + автобус + автобус, тому брав окремо.
Дякую за роз'яснення, чому так)
Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 23198


View Profile
« Reply #6 on: 25.08.21 , 01:08 »
Share Reply with quote

що ви маєте на увазі під зв'язкою автобус + автобус + автобус? Якщо 150+542+543 - то нею по такому-ж квитку також можна скористатись.
Власне в тому ж і полягає сенс створення транспортних спілок (Verkehrsverbund) - щоб на поїзд і на приміський автобус, якщо вони по більш менш співнапрямленому маршруту йдуть - був однаковий і взаємозамінний квиток.
 
Власне якщо зони не надто дрібні - то навть у випадку якщо залізниця і автодорога пролягають трохи не зовсім поряд, чи там може автобус по дорозі робить якийсь заїзд вбік - буває що вони проходять через той самий набір зон, тобто завдяки крупності зон приховуються розбіжності між маршрутами, завдяки чому квитки на них виявляються взаємозамінними.

Там ще важливо, що транспорта спілка все об'єднує в один проїзний. Хоча в Австрії навідміну від інших країн з транспортними спілками - вигідні проїзні на день є лише в межах міста. А якщо треба кудись далі їздити - вигідні проїзні є лише на тиждень і довші терміни.
« Last Edit: 25.08.21 , 01:08 by Maxy » Logged
opex
Active user

Posts: 12667


View Profile
« Reply #7 on: 25.08.21 , 07:08 »
Share Reply with quote

Класний маршрут, хочу повторити але без УЗ і на орендованій автівці.
Logged
Dhr_Igor
Active user

Posts: 6228


View Profile
« Reply #8 on: 25.08.21 , 10:08 »
Share Reply with quote

delphin_7, дякую за цікавий звіт! :)
Logged
sean
Active user

Posts: 5923


View Profile
« Reply #9 on: 25.08.21 , 10:08 »
Share Reply with quote

Артеме, крутяк, форум оживає. А то одні непрацюючі конди УЗ із неможливістю призначення зупинок потягам.
Logged
Tags:
Pages: [1]
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!