http://uz.gov.ua/index.php?f=Doc.View&p=news_1358.0.news&lng=ruИз разряда: "Не было бы счастья, так несчастье помогло" :-D
Загальна експлуатаційна довжина електрифікованих колій на залізницях України становить на сьогодні майже 9400 км, що в процентному відношенні від всієї довжини головних колій складає близько 45%. В той же час питома вага електротяги в експлуатаційній роботі становить понад 80%.
Заступником Міністра транспорту та зв’язку України – генеральним директором Укрзалізниці З.С. Афтаназівим 12 вересня 2005 року підписано наказ „Про розробку проекту напрямків електрифікації залізниць України на 2005-2008 роки”. Згідно з цим наказом, у поточному році проводиться електрифікація кількох дільниць, а саме:
• Коростень–Яблунець–Шепетівка Південно-Західної залізниці довжиною 150 км;
• Дебальцеве–Комунарськ–Луганськ Донецької залізниці – 70 км;
• Полтава–Люботин Південної залізниці – 116 км.
До кінця 2005 року планується ввести в експлуатацію по тимчасовій схемі дільницю Дебальцеве–Комунарськ (35 км) Донецької залізниці та Коростень–Яблонець Південно-Західної залізниці (45 км). Фінансування будівництва електрофікації залізниць України здійснюється за рахунок власних коштів залізниць.
Також, окрім закінчення робіт на вказаних дільницях, при достатньому фінансуванні та залученні коштів інвесторів, планується переводити на електротягу такі напрямки:
• Полтава–Бурти Південної та Бурти–Користівка Одеської залізниці – 2006-2007 рр.;
• Долинська–Миколаїв–Херсон–Вадим Одеської залізниці – 2006-2007 рр.;
• Вадим–Джанкой Придніпровської залізниці – у 2008 році.
У з’язку з різким підвищенням цін на паливо, актуальність проведення електрифікації зросла ще більше. Так, перевага електротяги над теплотягою за вартістю енергоносіїв по розрахункам 2005 року складає 6,5 разів. Саме тому електрифікація була і залишається одним з найголовніших завдань, що реалізуються Укрзалізницею.