Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.04.17 , 20:04

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Тамбур

      Travelogues

        На Хирів!

Pages: [1] 2
Reply | Print
Author Topic: На Хирів!  (Read 6228 times)
Hanor
Active user

Posts: 1133


View Profile
« on: 13.06.10 , 17:06 »
Share Reply with quote

Вирішив я проїхатися по місцях бойової слави бравого солдата Швейка. ;D Оскільки (с) "На Бєлград!"  8) в цьому році ну ніяк не виходило, то вирішив поїхати до Добромиля і потім на Хирів :o.
З нового розкладу УЗ зробила маленьку неприємність, відмінивши другий ранковий потяг з Самбора о 8:53 на хер Хирів ;).
Перший відправлявся о 7:25, і добратися до нього з Трускавця було ну ніяк неможливо. Тому поїхав "шинокопитним" Стебник-Трускавець-Борислав-Самбір, і там підсів на Львів-Самбір-Ст.Самбір-Хирів-Добромиль-Нижанковичі, з якого і висів у Добромилі, де Швейка взяли писарем-перекладачем в етапну канцелярію. По дорозі на переїзді в Хирові побачив той самий ранковий поїзд, який повертався з Нижанкович.
Добромиль - місто старе, але після 1944 року практично не розвивалося (бо прикордоння). Обійшовши ратушу і пару старих кварталів, зайшов до старого (з 16-го століття) костелу, де просидів досить довго, бо йшла відправа і оглянути зсередини не виходило. Втім, там була приємна прохолода, що було важливо при +35 назовні. Потім пішов пішки до монастиря ЧСВВ на Чернечій горі, в якому в 1888 році розпочав новіціят Роман Шеприцький, прийнявши монаше ім'я Андрей. Далі попри Сліпу гору пішов до гори Гербурта, на якій стоїть найвище розташований в Україні замок Гербуртів. Втім, бажючих дізнатися про ті місця детальніше відсилаю сюди: http://www.castles.com.ua/dobromyl.html Єдине, що слід до того додати - між Сліпою горою і горою Гербурта суниці - як помідори! Щоб раніше мені попадалося таке strawberry field - я не пам'ятаю (хоча це можливо просто симптом склерозу 8) )
Далі пішов лісами на Хирів. Сам Хирів вразив монументальністю споруд. Там є колишній єзуїтський коллегіум, про який тут http://www.castles.com.ua/chyrow.html і тут http://www.castles.com.ua/hyriv.html
А вокзал в Хирові - двоповерховий і колосальний , як для містечка з 3 тисячами населення і 4 парами потягів в добу (щоправда, одна пара - міжнародна). Приблизно такий, як в Коломиї, або старий в Трускавці, з критим першим пероном, що правда, харатерне для більшості "габсбурзьких" станцій. Видно, що станція була "заточена" під військові перевезення - є високий дебаркадер на всю довжину потяга і залишилися прожекторні вишки (вч знаходилася в будинку колегіумі в метрах трьохстах і розміщався там ще донедавна 80 окремий аеромобільний полк). Всього на станції 5 колій, із них дві "чотиринитки" на 1435/1520. По відстані між коліями видно, що колись була ще одна, по другу сторону дебаркадера, але її демонтували давно, так що і сліду на землі не лишилося.
По старому розкладу поїзи ходили "у три кінці":
955 - 956   Самбір - Старжава / Старжава - Хирів   
957 - 958 Хирів - Старжава / Старжава - Самбір   
959 - 954Самбір - Старжава / Старжава - Хирів
« Last Edit: 13.06.10 , 18:06 by Hanor » Logged
Hanor
Active user

Posts: 1133


View Profile
« Reply #1 on: 13.06.10 , 18:06 »
Share Reply with quote

Зараз вони мають нумерацію 6ХХХ, а як ходять - напишу пізніше, оскільки файл з новим розкладом - на іншому копі.

Ще у Хирові є міжнародна каса - продають квитки на поїзди Хирів-Ясло і Хирів - Устшикі Дольне. Другий - це тимчасово "урізаний" Хирів-Ясло, і відправляється він тепер раніше, о 12.10. Посадка на нього - через митний зал, але де перевіряють документи - невідомо. За півтори години до відправлення "вечірнього" Хирів-Ясло о 17-57 ніякого пожвавлення на станції не було, а вхідні і вихідні двері митного залу виглядали так, ніби не відкривалися роками.

о 15-57 зі сторони Нижанкович-Добромиля приїхав той самий приміський під чмухою. В службовому розкладі вказано, що в ньому 2 вагони, насправді три, але один із них їздить закритий. Вагони півубиті колишні плацкартні. Хоча чисті, в туалеті було сухо, був папір і мило. Хоча ІМНО чисті не тому, що прибирають, а тому, що не смітять, бо немає кому. В третьому вагоні було 4 пассажирів, із них 3 пенсіонерів, потім по дорозі підсіло ну ще може 3-4 пенсіонери, які їздять часто, бо диктували номер пенсійного провідникові напам'ять. Коротше, лаки були підняті у всіх "відділках", крім перших трьох.

В Хирові поїзд з Нижанкович на Самбір міняє напрям. Тут колись на форумі обговорювали "транзитниий" поїзд РКР Перемишль-Санок, і хтось (можливо Маху) писав, що він міняв напрям в Хирові. Так от, це не так, в сторону Скваржави міняти напрям не треба. В сторону Самбора колія лишається тільки 1520 мм. По дорозі є кілька оп, в тч такі, що не позначені на 2кілометровці. На деяких оп ніхто не виходив і не заходив - провідник махав машиністові і той одразу рушав.

Оскільки було за 30 градусів тепла, то їхали з відкритими дверима в робочому тамбурі, що однак не допомагало. У вагоні вікна були законопачені ватою і не відкривалися. В результаті (с) "подъезжая к станции Игрень Самбор у меня слетела шляпа крыша" :-[ - прийшлося піти перевітрюватися в тамбур. Вже в Самборі побачив, що в першому вагоні, до якого пасажирів не пускали - вікна були відчинені.

Logged
Віктор Гарвона
Active user

Posts: 3235


View Profile
« Reply #2 on: 05.08.15 , 18:08 »
Share Reply with quote

Колектив поїздовщиків обхирив цю лінію на минулих вихідних :)))

У Хирові залишки бувшої розкоші, на вокзалі розруха. Колії розриті.

В Добромилі йшли від залишків вокзалу в центр міста, то нас прийняв вуйко в шортах і шльопанцях на босу ногу. Показав посвідчення співробітника прикордонної служби. Депутатське посвідчення його заспокоїло. трохи соромлячись за свій вигляд, розпитав куди йдемо й побажав гарної дороги.

Станом на 2015 рік по лінії курсують денний Самбір – Нижанковичі та вечірньо-ранковий Самбір – Старжава з ночівлею в Старжаві.

Але судячи по невпинному піхвецю, який накочується на дизельну тягу з поодинокими пенсами в вагоні, це не остання оптимізація лінії.
Logged
interfan
Active user

Posts: 948


View Profile
« Reply #3 on: 05.08.15 , 20:08 »
Share Reply with quote

А в колегіум не заходили? Ми були рік там - повним ходом йшов ремонт, в рамках якогось грандіозного проекту по розпилу європейських грошей. Цікаво, в якому стані воно зараз.
Logged
azh
Active user

Posts: 163


View Profile
« Reply #4 on: 05.08.15 , 23:08 »
Share Reply with quote

А на сайті прикордонної служби (http://dpsu.gov.ua/ua/static_page/46.htm) вказано, що в Хирові є міжнародний залізничний пункт пропуску через кордон Хирів -- Кросьцєнко. Може, хто підкаже, якими поїздами можна цей перетин здійснювати? Чи це так, як залізничні пункти переходу в Раві-Руській і Тересві? Колись там ходили поїзди, а зараз -- ні.
Logged
Г-дзе
Active user

Posts: 4563


View Profile
« Reply #5 on: 05.08.15 , 23:08 »
Share Reply with quote

Пока мы ездили на поезде, на той стороне катаются на дрезинах
https://www.facebook.com/bieszczadzkiedrezynyrowerowe/photos/a.1608632666039173.1073741828.1603398589895914/1675384436030662/?type=1&theater
Logged
Г-дзе
Active user

Posts: 4563


View Profile
« Reply #6 on: 05.08.15 , 23:08 »
Share Reply with quote

А на сайті прикордонної служби (http://dpsu.gov.ua/ua/static_page/46.htm) вказано, що в Хирові є міжнародний залізничний пункт пропуску через кордон Хирів -- Кросьцєнко. Може, хто підкаже, якими поїздами можна цей перетин здійснювати? Чи це так, як залізничні пункти переходу в Раві-Руській і Тересві? Колись там ходили поїзди, а зараз -- ні.
Уже 4 года как там никакие поезда не ездят через границу.
Logged
Megapups
Active user

Posts: 11063


View Profile
« Reply #7 on: 05.08.15 , 23:08 »
Share Reply with quote

А грузовые?
Logged
tabo
Active user

Posts: 3123


View Profile
« Reply #8 on: 06.08.15 , 01:08 »
Share Reply with quote

По іншу сторону кордону все у набагато гіршому стані. У Кросьценко позаростало настільки, що вже до станції важко піднятися. Пару тижнів тому був там, виглядає зараз так

А в Устриках вокзал живий тільки за рахунок того, що там знаходиться автостанція, кабінет якогось адвоката та крамниця с/г знарядь. Жодного рухомого складу чи накату немає, тож все що залишилось від старих часів - вивіска та сторічне фото працівників станції біля паровозу. Навіть у Сяноку з його промисловими підприємствами жодного рухомого складу не бачив, хоча в центрі на переїзді стоїть нова автоматика

Пока мы ездили на поезде, на той стороне катаются на дрезинах
https://www.facebook.com/bieszczadzkiedrezynyrowerowe/photos/a.1608632666039173.1073741828.1603398589895914/1675384436030662/?type=1&theater
Це схоже зовсім новий прожект на гроші швейцарців, на початку липня в Устриках їх ще не було
Logged
Iwan
Active user

Posts: 2472


View Profile
« Reply #9 on: 20.01.16 , 11:01 »
Share Reply with quote

По іншу сторону кордону все у набагато гіршому стані. У Кросьценко позаростало настільки, що вже до станції важко піднятися. Пару тижнів тому був там, виглядає зараз так

А в Устриках вокзал живий тільки за рахунок того, що там знаходиться автостанція, кабінет якогось адвоката та крамниця с/г знарядь. Жодного рухомого складу чи накату немає, тож все що залишилось від старих часів - вивіска та сторічне фото працівників станції біля паровозу. Навіть у Сяноку з його промисловими підприємствами жодного рухомого складу не бачив, хоча в центрі на переїзді стоїть нова автоматика ...
Фільм про станцію Устрики Долішні

також, є фільм про "найшвидший" поїзд Польщі Хирів-Сянок: частина 1, частина 2, частина 3.

... але поляки не впали духом, і, як влучно зазначає Г-дзе:
Пока мы ездили на поезде, на той стороне катаются на дрезинах
https://www.facebook.com/bieszczadzkiedrezynyrowerowe/photos/a.1608632666039173.1073741828.1603398589895914/1675384436030662/?type=1&theater
З висоти пташиного льоту це виглядає ось так.

Якщо колія 1435 ще не розібрана (там вона прямує у двох напрямках до Польщі), то таку ж атракцію можна зробити з нашого боку?
а це в час сезону - додаткові пасажири для дизеля, та й місцевим було б на руку - супутні послуги харчування та проживання.

Вартість таких дрезин у польського виробника = 2 365,00 EUR (на умовах EXW).

В ідеалі (на світле майбутнє) там може бути переїзд кордону на дрезинах...

п.м. У 1951 році СРСР виміняв у Польщі Устрики Долішні на Белз і Кристинопіль (Червоноград).


А бойків - український етнос (понад 32 тис. осіб), як худобу, поперекидали через кордон у товарняках
аж у степи Миколаївщини і Херсонщини, трохи - й на Одещину і Донеччину перепало.
(Спогдади свідків)
« Last Edit: 20.01.16 , 12:01 by Iwan » Logged
Tags:
Pages: [1] 2
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.168 seconds with 21 queries.
Google visited last this page 20.01.16 , 14:01