Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.03.19 , 11:03

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      Система продажи он-лайн билетов УЗ booking.uz.gov.ua

Pages: 1 ... 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 [204] 205 206 207 208 209 210 211 212 213
Reply | Print
Author Topic: Система продажи он-лайн билетов УЗ booking.uz.gov.ua  (Read 644436 times)
Iwan
Active user

Posts: 4229


View Profile
« Reply #2030 on: 10.12.18 , 12:12 »
Share Reply with quote

Ще додам одну пікантну обставину. Деякі користувачі спробували в той піковий період придбати квиток через VPN, і жодних проблем.
Logged
skuadro
User

Posts: 34


View Profile
« Reply #2031 on: 10.12.18 , 14:12 »
Share Reply with quote

Iwan, это случайность.
1) VPN никак не поможет в этой ситуации
2) я тут первый отписался о подобном случившемся и я пытался купить именно из-под ВПН (корпоративный и даааалеко (в пределах Европы) не украинский).
3) трабла явно не из-за перегруза IP сети (уверен на 98%), на лицо трабл именно в обработке запросов, а это БД и стык с IP (вот те наборы буковок в поле имени станции и замедленное появление "подстановы" - это ж надо данные из БД получать, процессор еще чуток нагрузить....)
Logged
niсk
Active user

Posts: 760


View Profile
« Reply #2032 on: 10.12.18 , 15:12 »
Share Reply with quote

Не совсем корректное сравнение с нагрузкой операторов в новый год. У УЗ нагрузка возрастает не 1 раз в год на несколько часов, а на период новогодних праздников, летних отпусков, дополнительных выходных дней.
Так, сервер черги буде (і повинен бути) тим вузьким місцем, що лімітує доступ до головного сервера. За таким принципом працюють IVR-системи колцентрів, розділять вхідні дзвінки за категоріями, важливістю тощо, а також організують "телефонну чергу".
Повірте, сервер черги, якщо він буде зайнятий тільки арбітруванням черги, то 50-кратне перевантаження (від середнього рівня) витримає без жодних проблем...
Если сервер очереди не будет загибаться до состояния "не могу перевести пользователя на следующий сервер" еще как-то. Но как это будет выглядеть на практике? Пользователь открывает сайт и ему пишут "подождите минут" минут 20? Выглядит не очень хорошо, на 2 минуте пользователь отправит эту вкладку в фон, а на 10 забудет про нее вообще
3) трабла явно не из-за перегруза IP сети (уверен на 98%), на лицо трабл именно в обработке запросов, а это БД и стык с IP (вот те наборы буковок в поле имени станции и замедленное появление "подстановы" - это ж надо данные из БД получать, процессор еще чуток нагрузить....)
В мобильных приложениях эти данные хранятся на стороне клиента, можно реализовать и в браузере.
« Last Edit: 10.12.18 , 15:12 by nikooolay » Logged
Iwan
Active user

Posts: 4229


View Profile
« Reply #2033 on: 10.12.18 , 21:12 »
Share Reply with quote

Iwan, это случайность.
1) VPN никак не поможет в этой ситуации
2) я тут первый отписался о подобном случившемся и я пытался купить именно из-под ВПН (корпоративный и даааалеко (в пределах Европы) не украинский).
3) трабла явно не из-за перегруза IP сети (уверен на 98%), на лицо трабл именно в обработке запросов, а это БД и стык с IP (вот те наборы буковок в поле имени станции и замедленное появление "подстановы" - это ж надо данные из БД получать, процессор еще чуток нагрузить....)
1,2 - не можу заперечувати.
3 - так, надмірна к-ть запитів, БД не встигала кожному ті буковки пошукати та підставити необхідні станції... але коли сайт Букінга (веб інтерфейс) видає повідомлення "у вас поганий інтернет", то це також свідчить про те, що пакети від мене не добігали до сервера (стик ІР), бо інші пакети інших користувачів в цей час інтенсивно штурмували цей же порт.

Загуглив, і бачу, що тут до нас усе закласифікували:
DoS/DDos-атаки: https://ru.wikipedia.org/wiki/DoS-%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%B0 (також - укр версія)

Quote
Методи боротьби

Небезпека більшості DDoS-атак — в їх абсолютній прозорості і «нормальності». Адже якщо помилка в ПЗ завжди може бути виправлена, то повна витрата ресурсів — явище майже буденне. З ними стикаються багато адміністраторів, коли ресурсів машини (ширини каналу) стає недостатньо, або web-сайт піддається слешдот-ефекту. І, якщо різати трафік і ресурси для всіх підряд, то можна врятуватися від DDoS, у той же час, втративши велику частину клієнтів.

Виходу з цієї ситуації фактично немає, проте наслідки DDoS-атак і їх ефективність можна істотно понизити за рахунок правильного налаштування маршрутизатора, брандмауера і постійного аналізу аномалій в мережевому трафіку.

Найбільш популярний метод боротьби – використання фільтрувальної мережі. Мережа приймає трафік на себе, фільтрує його і до цільового сервера доходить тільки перевірений і якісний трафік від реальних користувачів.

Одним словом відкидає мільйони дрочерів, які щосекунди по три рази тиснуть на кнопку "Знайти", бо не можуть зачекати 1хв.

Це тип флуд-атаки... усі засоби легальні. Достатньо по 180 раз на хвилину тиснути "Знайти", і час од часу змінювати дату пошуку та міняти між собою кінцеві пункти, або просто змінювати один із них. Цю атаку спровокувало раптовий доступ до усіх днів, можна було кожні пів дня відкривати по 3 наступні дні. Пасажири б потерпіли... це менше зло, ніж той колапс, який був, особливо для тих, хто брав сьогодні на сьогодні чи сьогодні на завтра/післязавтра, і на "останні кошти" на картці.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 4229


View Profile
« Reply #2034 on: 10.12.18 , 22:12 »
Share Reply with quote

Не совсем корректное сравнение с нагрузкой операторов в новый год. У УЗ нагрузка возрастает не 1 раз в год на несколько часов, а на период новогодних праздников, летних отпусков, дополнительных выходных дней.
nikooolay, Ви самі вірите в те, що навантаження на сервер УЗ на період новорічних свят, літніх відпусток та додаткових вихідних вихідних днів ... отак от зненацька підскакує до 40-кратної позначки?
По перше, не усі потенційні пасажири за 45 днів знають "як воно у них там буде". По друге, є забудькуваті люди, які не обов'язково о 8:00 за 45 діб почнуть штурмувати систему. По третє, не у всіх відпустка починається у той самий день. Зрештою, навіть якби у всіх відпустка в один день, то кількість пропонованих місць така сама, як і попереднього дня, тому не можуть купити більше, ніж запропонували причетні, а в нашому конкретному випадку причетні відкрии доступ до пропозицій не 1 дня, а до пропозицій 21 дня. Різниця відчутна. Ця відмова спричинена різким збільшенням пропозиції (у 21 раз). Зауважте, в попередні дні мільйони людей клацали, отримували відповідь "поїзд не курсує", і система працювала... навіть коли клацали по 30 раз на день, але коли пішло дрочерство з переглядом "а що у нас нового УЗ придумала?" (з перебором усіх можливих комбінацій) то система, ясна річ, впала.

Если сервер очереди не будет загибаться до состояния "не могу перевести пользователя на следующий сервер" еще как-то. Но как это будет выглядеть на практике? Пользователь открывает сайт и ему пишут "подождите минут" минут 20? Выглядит не очень хорошо, на 2 минуте пользователь отправит эту вкладку в фон, а на 10 забудет про нее вообще
Сервер черги - аналог "до з'єднання з оператором залишилось 2 хвилини 30 секунд". Ви можете сформувати запит, і на екрані з'явиться зворотний відлік. По закінченню відліку - отримаєте результат. Можна ще й зі звуковим "піком", щоб перейшли на ту сторінку, щоб не забули про цей пошук. Уявіть піщаний годинник, горловині якого піщинки сперечаються "хто впаде першою"... там природа все сама врегулювала, а от із сервером таке не проходить - ресурс розпаралелюється до настільки непрацездатного рівня, що система стає непрацездатною.
Logged
Iwan
Active user

Posts: 4229


View Profile
« Reply #2035 on: 10.12.18 , 23:12 »
Share Reply with quote

nikooolay, десь на 10 хв КШ авторитетно зазначає, що на новорічні свята попит виростає усього на 15-20%
"Укрзалізниця" та новорічний "БУМ" на квитки. Олександр Красноштан про Передноворічні перевезення
"здійснюючи тютюнопаління" :)
покарав причетного який забув поставити галочку "МТКД" на поїзд до Лисичанська (чи куди він там був)... на коліна не ставив, а чим покарав?
Logged
Sergio
Active user

Posts: 4253


View Profile
« Reply #2036 on: 11.12.18 , 00:12 »
Share Reply with quote

, Ви самі вірите в те, що навантаження на сервер УЗ на період новорічних свят, літніх відпусток та додаткових вихідних вихідних днів ... отак от зненацька підскакує до 40-кратної позначки?
По перше, не усі потенційні пасажири за 45 днів знають "як воно у них там буде". По друге, є забудькуваті люди, які не обов'язково о 8:00 за 45 діб почнуть штурмувати систему. По третє, не у всіх відпустка починається у той самий день. Зрештою, навіть якби у всіх відпустка в один день, то кількість пропонованих місць така сама, як і попереднього дня, тому не можуть купити більше, ніж запропонували причетні, а в нашому конкретному випадку причетні відкрии доступ до пропозицій не 1 дня, а до пропозицій 21 дня. Різниця відчутна. Ця відмова спричинена різким збільшенням пропозиції (у 21 раз). Зауважте, в попередні дні мільйони людей клацали, отримували відповідь "поїзд не курсує", і система працювала... навіть коли клацали по 30 раз на день, але коли пішло дрочерство з переглядом "а що у нас нового УЗ придумала?" (з перебором усіх можливих комбінацій) то система, ясна річ, впала.
Iwan, в пишете місцями правильні речі, але дуже вже іноді вам хочеться притягнути докази за вуха.
Про купівлю за 45 днів - я сам спостерігав, як у день відкриття продажу на п'ятницю перед травневими вагон одного типу розпродавався за пів-години. тобто вже до дев'ятої години розкуповували 2 купейні і 2 плацкартні вагони на потяг, а до вечора все вибирали під чисту. Так що байки про тих, хто забув залиште - в такі дні попит набагато перевищує пропозицію.
Цифра в 21 теж не відображає реалій, мінімум днів на 12 з цих 21 квитки є зараз. Найбільше навантаження прийшлось на декілька пікових днів. І влітку, коли є 3-4 вихідні, схожа ситуація траплялась, можливо не так гостро, але перевантаження були. Ну і нарешті дрочерство з переглядом тут ні до чого, запит на наявність квиткиів неблокуючий, и виконується досить легко, система на справилась саме з продажем квитків.

Если сервер очереди не будет загибаться до состояния "не могу перевести пользователя на следующий сервер" еще как-то. Но как это будет выглядеть на практике? Пользователь открывает сайт и ему пишут "подождите минут" минут 20? Выглядит не очень хорошо, на 2 минуте пользователь отправит эту вкладку в фон, а на 10 забудет про нее вообще
Сервер черги - аналог "до з'єднання з оператором залишилось 2 хвилини 30 секунд". Ви можете сформувати запит, і на екрані з'явиться зворотний відлік. По закінченню відліку - отримаєте результат. Можна ще й зі звуковим "піком", щоб перейшли на ту сторінку, щоб не забули про цей пошук. Уявіть піщаний годинник, горловині якого піщинки сперечаються "хто впаде першою"... там природа все сама врегулювала, а от із сервером таке не проходить - ресурс розпаралелюється до настільки непрацездатного рівня, що система стає непрацездатною.
А звідки у вас впевненість, що саме 2 хвилини а не 20?
І не забувайте, користувачів дуже багато, і  нема ніякої гарантії, що навіть середньодобове навантаження буде рівномірним, а не скакне в 2-3-4 рази в якусь годину. Тому - запас повинен бути в будь-якому випадку. А черга - це підстраховка, щоб сервер зовсім не поклали. І до того ж - віртуальні сервери можна орендувати буквально погодинно. як зросло навантаження - підключили додатковий, спало - звільнили.
У будь якому випадку - тут треба рахувати і мати доступ до системи, а не фантазувати (хоч і в правильному напрямку) - давайте зробимо чергу, і всім буде щастя з великої букви Щ.
Logged
niсk
Active user

Posts: 760


View Profile
« Reply #2037 on: 11.12.18 , 10:12 »
Share Reply with quote

nikooolay, десь на 10 хв КШ авторитетно зазначає, що на новорічні свята попит виростає усього на 15-20%
"Укрзалізниця" та новорічний "БУМ" на квитки. Олександр Красноштан про Передноворічні перевезення
"здійснюючи тютюнопаління" :)
покарав причетного який забув поставити галочку "МТКД" на поїзд до Лисичанська (чи куди він там був)... на коліна не ставив, а чим покарав?


Тогда вообще не понятен смысл сервера очереди)))))
или  у них +10..15% - это значение до 100%, а необслуженных клиентов они просто не посчитали?)
Logged
Iwan
Active user

Posts: 4229


View Profile
« Reply #2038 on: 11.12.18 , 11:12 »
Share Reply with quote

nikooolay, Ви мабуть не читали кілька попередніх сторінок про відкладений попит. Ось одне із тлумачень:

Quote
Отложенный спрос - спрос на какой-либо определенный вид потребительских товаров, который по каким-либо причинам (временная дороговизна товара, логистическая недоступность и проч.) был на время отложен (решение о покупке было перенесено на более позднее время), но затем при наступлении оптимальных для покупки условий будет или уже удовлетворен.

Згідно Правил та звичаю з 5 листопада УЗ повинна була відкрити продаж ПД на дати із 19 грудня почергово "день за днем".

В такому разі, починаючи із 5 листопада до 5 грудня пасажири (згідно красноштанячої інформації) перевантажували б систему на 15-20 % щоденно. (зверніть увагу на слово ЩОДЕННО)

Однак, упродовж наступних 30 днів після 5 листопада спраглі до поїздок пасажири не могли перевантажити систему продуктивними процесами (хіба що непродуктивними запитами), бо не було що придбавати на дати після 5 грудня. Це називається ПОПИТ. Такий ПОПИТ, який 30 днів накопичувався, бо потреба у поїздках не зникала, називається ВІДКЛАДЕНИЙ ПОПИТ, оскільки потенційний пасажир не зменшив обсяги попиту, а усього лише відклав момент придбання ПД до моменту їх появи на Букінгу.

Настав урочистий для краснопричетних день 4 грудня, і кожен пасажир почав задовільняти свій попит, який він відкладав 30 днів. 1,2*30=36 це кратність перевантаження, але, якщо бути чесним, реальна кратність від такого відкладеного попиту дещо менша, бо на дати до 5 грудня квитки продавали... ну нехай 18-кратність (на око), але вже через таку кратність перевантаження системи (у порівнянні із номінальним середнім значенням за рік) траплялися відмови в обслуговуванні, що призводило до повторних запитів. Якщо кожен щонайменше зайшов на сервіс із другої спроби, то це вже 36..40-кратність, а якщо із третьої, то 60-кратність. Я брав по мінімуму - 40 кратне перевантаження.

Уявіть собі якесь село, де немає школи, і єдиний міст забрала вода... і так було 3 роки. Тому, якщо щороку до першого класу йшло по 10 дітей, то за 3 роки перерви назбирається 30 дітей, які разом із "графіковими" 10 дітьми підуть вперше у перший клас (після відновлення мосту). Тобто замість звичних 10, одного року до школи в перший клас із того села підуть 40 дітей, і це означає, що школу потрібно у 4 рази збільшувати, бо може ще десь колись у якомусь селі вода порве міст.

Якщо щось потребує уточнення - запитуйте, знайду ще десяток аналогій.

До прикладу: баба щодня виносила на базар яйця з-під кур по 20 шт. Але трапилось лихо - баба занедужала, і нікому було носити яйця на базар. За тиждень баба очухалась, і понесла на базар (7+1)*20=160 яєць. Однак це не означає, що бабі вкрай потрібно автомобіль, аби возити яйця на базар (по 20шт в день з перспективою, що баба може ще колись занедужати, і потрібно буде возити по 160 яєць). Це зворотний приклад - відкладений збут, але механізм той же.

Не потрібно докуповувати за десятки мільйонів сервери тільки для того, щоб рятувати сервер від красноштанячих дурощів із затримкою на 30 днів, а потім одномоментно усе вивалив у продаж. Невже не можна було анонсувати якось так:

Шановні пасажири, УЗ інформує Вас про відкриття продажу на поїзди за новим графіком:
4 грудня о 8:00 - на поїзди, що відправлятимуться 9, 10, 11 та 12 грудня;
5 грудня о 8:00 - на поїзди, що відправлятимуться 13, 14, 15 та 16 грудня;
6 грудня о 8:00 - на поїзди, що відправлятимуться 17, 18, 19 та 20 грудня;
7 грудня о 8:00 - на поїзди, що відправлятимуться 21, 22 та 23 грудня;
8 грудня о 8:00 - на поїзди, що відправлятимуться 24, 25 та 26 грудня;
9 грудня о 8:00 - на поїзди, що відправлятимуться 27 та 28 грудня;
10 грудня о 8:00 - на поїзди, що відправлятимуться 29, 30 та 31 грудня;
і так далі... (далі можна по 4 і 5 днів одразу).

Якби саме так робили, і це розтрубіли б по усіх каналах, то було б ідеально, але все було зроблено у совкових традиціях "до річниці великого жовтня відкриємо усе і одразу". Навіть зараз, коли на дворі капіталізм, перед входом до деяких магазинів іноді регулюють чергу на вхід до магазину, бо розуміють, що магазин не безрозмірний, і є критична межа, перевищення кої не дає підвищення продуктивності (росту доходу), а навпаки - у магазині починається колапс. Щось на взірець американських чорних п'ятниць... коли люди відкладають свій попит до тієї п'ятниці, а потім великим натовпом ідуть і все змітають у переносному і прямому сенсі слова.

п.м. Пригадалась мені розповідь одного священника, котрий на Водохреща над ополонкою освячував воду, потім відходив на 5 метрів і казав "амінь", а баби з трилітровими слоїками враз до тієї ополонки... одна-одній побили слоїки, позіштовхували кількох баб до тієї ополонки.... але головне забрати воду у першу секунду, і одразу 3 літри. Саме тому священник відходив на 5 метрів, бо мав досвід протистояння на ковзкій кризі перед "громадою" спраглих до свяченої води баб. Це така українська ментальність: "безмежний патерналізм" та "все і одразу".
Logged
Sergio
Active user

Posts: 4253


View Profile
« Reply #2039 on: 11.12.18 , 13:12 »
Share Reply with quote

А який сенс у всіх цих прикладах, коли в них по кілька людей, а купується квитків сотні тисяч? І всі ці люди не домовляются про розподіл навантаження.
Тому резерв потрібен. Це не означає, що треба розраховувати на максимальне навантаження, але точно не на середньодобове.

Logged
Tags:
Pages: 1 ... 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 [204] 205 206 207 208 209 210 211 212 213
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!