Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
26.03.19 , 02:03

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      Система продажи он-лайн билетов УЗ booking.uz.gov.ua

Pages: 1 ... 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 [205] 206 207 208 209 210 211 212 213
Reply | Print
Author Topic: Система продажи он-лайн билетов УЗ booking.uz.gov.ua  (Read 646096 times)
delphin_7
Active user

Posts: 872


View Profile
« Reply #2040 on: 11.12.18 , 13:12 »
Share Reply with quote

nikooolay, десь на 10 хв КШ авторитетно зазначає, що на новорічні свята попит виростає усього на 15-20%
"Укрзалізниця" та новорічний "БУМ" на квитки. Олександр Красноштан про Передноворічні перевезення
"здійснюючи тютюнопаління" :)
покарав причетного який забув поставити галочку "МТКД" на поїзд до Лисичанська (чи куди він там був)... на коліна не ставив, а чим покарав?


до Костянтинівки на 125/126
Красноштан знав про проблему - я його особисто повідомив про проблему ще на початку листопада, тому що сам потрапив в таку ж ситуацію (з бланком, але встиг), вони поправили тільки в один бік (на Київ)

ну і він чомусь не в курсі, що 31 грудня вже прирівняно до 25-30 і коефіцієнт там 1,1, а не 0,7
« Last Edit: 11.12.18 , 13:12 by delphin_7 » Logged
Iwan
Active user

Posts: 4229


View Profile
« Reply #2041 on: 11.12.18 , 13:12 »
Share Reply with quote

А який сенс у всіх цих прикладах, коли в них по кілька людей, а купується квитків сотні тисяч? І всі ці люди не домовляются про розподіл навантаження.
Тому резерв потрібен. Це не означає, що треба розраховувати на максимальне навантаження, але точно не на середньодобове.
Ці усі приклади придатні до масштабування з множником 20000. Так, звісно, люди не домовляються. За них це зробив КШ. Він зібрав клієнтуру за 30 днів (а назбиралось чимало), а потім сказав "амінь, ми відкрили для усіх вас продаж".
Будете 40-кратний резерв до середньодобового (за рік) рівня робити? Ви коли-небудь бачили відмінності у русі на перехресті зі справним світлофором, і з вимкненим світлофором? особливо після того, як рух був закритий бодай на 10хв після якогось кортежу, і без регулювальника (після проїзду кортежу). Знайдіть зграю голодних собак і киньте їм якусь кістку... це те ж саме. Це усе НАВМИСНЕ відкладений попит.

На середньодобове ніхто не розраховує. Там як мінімум чотирикратний запас (судячи із пікових вдалих обсягів продажу у перші дні), але зважте ще й на те, що ці "успішні пасажири" - це тільки 1/10 від усіх запитів, які сприймались системою, як завада для якісного обслуговування тих "успішних пасажирів". Тобто, як мінімум п'ятикратний запас від середньодобового (за рік) система гарантовано витримує. Хіба потрібно ще більше? Систему не проектували під то, що КШ буде акумулювати попит 30 днів, а потім скаже "амінь/фас", і всі дружно кинуться штурмувати систему. Не потрібно орієнтуватися на неадекватні дії ЦЛ. Кожен "запас міцності" (стійкість системи) повинен базуватися на "здорових" випадкових перевантаженнях, а не на аномальних.

О, уявіть собі Укрпошту (тут саме і є та масовість, про яку Ви згадуєте)... і великі скриньки для приймання листів. Цілий місяць (з якоїсь банальної причини) ніхто не виймає ті листи, а потім мають 30-кратне перевантаження. Це явна аномалія, і на неї не потрібно орієнтуватись при розрахунку планових обсягів перевезення пошти.
Logged
Sergio
Active user

Posts: 4254


View Profile
« Reply #2042 on: 11.12.18 , 14:12 »
Share Reply with quote

Та все я бачив. Просто оцінка відкладеного попиту в 40 разів більше - хибна.
І я ніде не писав, що треба саме в 40 разів збільшити потужність. Але це не єдиний раз, коли потужності не вистачає. Влітку схоже було багато разів і без відкладеного попиту.
« Last Edit: 11.12.18 , 14:12 by Sergio » Logged
Iwan
Active user

Posts: 4229


View Profile
« Reply #2043 on: 11.12.18 , 23:12 »
Share Reply with quote

Та все я бачив. Просто оцінка відкладеного попиту в 40 разів більше - хибна.
І я ніде не писав, що треба саме в 40 разів збільшити потужність. Але це не єдиний раз, коли потужності не вистачає. Влітку схоже було багато разів і без відкладеного попиту.
Попит, звісно, геть не в 40 раз (до середньодобового показника) був відкладений, але система через повторні запити була перевантажена в 40 раз. Так, можна максимум удвічі наростити ресурс сервера, і це перекриє літній ажіотаж. Можливо ще й частково влітку було теж через затримки із введенням поїздів... тому люди клацали зайві рази. А от якби зробили "сервер арбітражу черги" (назва умовна), то він би уловлював клієнта ... "розважав" би його написом "Ваш запит перебуває в черзі на опрацювання. До опрацювання Вашого запиту залишилось ХХ секунд (зі зворотним відліком)"... і це убереже систему від того, що ця людина за ті ж самі 30 сек встигне щонайменше 10 раз продублювати свій запит, бо бачить "завислу систему", чим завантажує її ще більше.
Ви ж бачили реакцію "наших людей"? Як вони моторошно смикають мишку, коли бачать "залиплий курсор на екрані" вважаючи, що конвульсійне сіпання мишки позитивно впливає на пришвидшення перебігу обчислювальних процесів. Точно так саме "наші люди" вчиняють із Букінгом - сотні раз тицяючи на той нещасний Enter.

Sergio, погодьтеся, "адміністратора черги" цілком буде достатньо навіть не збільшуючи (принаймні на перших порах) ресурси системи.
« Last Edit: 12.12.18 , 00:12 by Iwan » Logged
ЛиС
Active user

Posts: 9710


View Profile
« Reply #2044 on: 12.12.18 , 11:12 »
Share Reply with quote

По рассказам у УЗ существует своя оптика вдоль основных линий, которая используется только для нужд УЗ - мне кажется не использование одной известной сети общего пользование, очередное "грамотное решение".
Существует. Используется для оперативной грузовой и поездной работы. Зачем сюда ещё подключать "известную сеть общего пользования" не понятно.
Так же говорят на дарнице есть 2 сервера
А ещё говорят, что если бы у бабушки были "причандалы", то она была бы дедушкой. В Дарнице много чего есть, вот только почему Вы решили, что эти сервера для букинга? Они вообще-то для совсем других задач предназначены.
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 3531


View Profile
« Reply #2045 on: 12.12.18 , 12:12 »
Share Reply with quote


Ви ж бачили реакцію "наших людей"? Як вони моторошно смикають мишку, коли бачать "залиплий курсор на екрані" вважаючи, що конвульсійне сіпання мишки позитивно впливає на пришвидшення перебігу обчислювальних процесів.
Мені траплялась цікава варіація цієї стратагеми. Як відомо, в більшості мобільних браузерів перебіг завантаження сторінки або переходу між ними індикується кольоровою рухливою рискою під URL або десь в його околиці; так от, дівчина, що стояла переді мною в метро, нахиляла свій телефон, вважаючи за можливе таким чином прискорити завантаження, сподівалась, що риска "дотече" до края екрана.
Logged
sergius
Active user

Posts: 3126


View Profile
« Reply #2046 on: 12.12.18 , 12:12 »
Share Reply with quote

Букинг снова рисует схему Меты в первом классе 779/780. По факту обычный крюк.

Logged
Iwan
Active user

Posts: 4229


View Profile
« Reply #2047 on: 12.12.18 , 13:12 »
Share Reply with quote

Ви ж бачили реакцію "наших людей"? Як вони моторошно смикають мишку, коли бачать "залиплий курсор на екрані" вважаючи, що конвульсійне сіпання мишки позитивно впливає на пришвидшення перебігу обчислювальних процесів.
Мені траплялась цікава варіація цієї стратагеми. Як відомо, в більшості мобільних браузерів перебіг завантаження сторінки або переходу між ними індикується кольоровою рухливою рискою під URL або десь в його околиці; так от, дівчина, що стояла переді мною в метро, нахиляла свій телефон, вважаючи за можливе таким чином прискорити завантаження, сподівалась, що риска "дотече" до края екрана.
Ну, ось... такий реальний стан ІТ-свідомості наших співгромадян, а ми тут про високі матерії... про зайві запити до системи у час її надмірного навантаження.

Sergio, ми тут оперували "обсягом відкладеного попиту", а варто було б в контексті оцінки стійкості системи оперувати ще й "кількістю запитів до системи". До певного рівня (приблизно 4-кратне перевантаження від середньодобового за рік) к-ть запитів з коеф. 2,5 залежить від обсягу попиту. При перевищенні цього порогу кількість запитів різко зростає - коефіцієнт 10..15 до обсягу попиту. Постараюсь ввечері це відобразити графічно. Тобто ми маємо відчутний злам функції в точці чотирикратного (до добового) навантаження. На практиці це виглядає так: є потреба - зайшли - запитали - придбали, 1 потреба 1 запит (я навіть ставлю 2,5, бо люди шукають іноді варіанти по датах), а у разі критичної роботи алгоритм такий: є потреба - зайшли - запитали - запитали - запитали - запитали - запитали - запитали - запитали - запитали - ... .
Це нелінійна система керування.
Logged
Sergio
Active user

Posts: 4254


View Profile
« Reply #2048 on: 12.12.18 , 13:12 »
Share Reply with quote

А яка власне проблема?
Один раз клацнув - відкрили сесію, другий раз - ігнорували запит. Тим більше, що запити на наявність місць виконуються швидко.
Logged
niсk
Active user

Posts: 760


View Profile
« Reply #2049 on: 13.12.18 , 14:12 »
Share Reply with quote

Существует. Используется для оперативной грузовой и поездной работы. Зачем сюда ещё подключать "известную сеть общего пользования" не понятно.
Не понятно зачем городить свою сеть при наличии "известной сети общего пользования". Сравните стоимость подключения к оператору по месту и стоимость сооружения своей сети.
Более того если у вас уже есть сеть, и ее пропускная способность в разы выше от необходимого, почему ее не сдавать в аренду?   
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 [205] 206 207 208 209 210 211 212 213
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!