Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.20 , 07:11

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      ЖД инфраструктура: Ремонт, обновления, ускорения (не скоростного движения)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17
Reply | Print
Author Topic: ЖД инфраструктура: Ремонт, обновления, ускорения (не скоростного движения)  (Read 48203 times)
Andersen
Active user

Posts: 2736


View Profile
« Reply #120 on: 28.02.20 , 12:02 »
Share Reply with quote

"там, де пасажирські поїзди будуть рухатися зі швидкістю 200 км/год і більше, вантажного руху не може бути апріорі."
In Sweden it happens daily. And in Denmark with 180 km/h, including on the Oeresund bridge between the two countries. Not with 5000 ton train though but anyway.
The "не може бути апріорі" is BS from another planet. It is about time that Ukraine arrives to this planet earth, where humans make things happen instead of апріорі rejecting progress.
Logged
Ulf
Active user

Posts: 3597


View Profile
« Reply #121 on: 03.03.20 , 11:03 »
Share Reply with quote

"Проте у зазначених залізничками Державних будівельних нормах інформація інша. Вантажонапруженість більше 80 млн тонн брутто пропущеного вантажу за рік є, але максимальна встановлена швидкість при такій вантажонапруженості 140 км/год, а при швидкостях більше 200 км/год вантажонапруженість відсутня. І це закономірно, тому що, там, де пасажирські поїзди будуть рухатися зі швидкістю 200 км/год і більше, вантажного руху не може бути апріорі."

В Германии, можно и при следовании скороростных со скорости до 250 км/ч,
если участок без тоннелей.

С уважением, Улльф
Logged
Ulf
Active user

Posts: 3597


View Profile
« Reply #122 on: 03.03.20 , 11:03 »
Share Reply with quote

"там, де пасажирські поїзди будуть рухатися зі швидкістю 200 км/год і більше, вантажного руху не може бути апріорі."
In Sweden it happens daily. And in Denmark with 180 km/h, including on the Oeresund bridge between the two countries. Not with 5000 ton train though but anyway.
The "не може бути апріорі" is BS from another planet.

We used to have 6000 tonnes on ore trains meeting IC(E) trains at 200 km/h between
Celle and Hamburg.
Logged
wappoltava
Active user

Posts: 1000


View Profile
« Reply #123 on: 04.03.20 , 19:03 »
Share Reply with quote

В нас апріорі неможливий рух зараз на 200 навіть, а перекладати криві під 200 Уряд про це не хоче навіть чути  160 Наше Всє...
Logged
Ulf
Active user

Posts: 3597


View Profile
« Reply #124 on: 04.03.20 , 19:03 »
Share Reply with quote

В нас апріорі неможливий рух зараз на 200 навіть, а перекладати криві під 200 Уряд про це не хоче навіть чути  160 Наше Всє...

На 300: https://de.wikipedia.org/wiki/Kurvenradius#/media/Datei:Parallelfahrt_NIM.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_railway_curve_radius#Speed_and_cant
Участки с радиусами 1800 м или больше найдутся?

С уважением, Ульф
Logged
Volodymyr
Active user

Posts: 198


View Profile
« Reply #125 on: 28.03.20 , 10:03 »
Share Reply with quote

Зараз через карантин відмінили все пасажирське сполучення й організувати вікна стало в рази легше й дешевше. УЗ якось активувала роботи по ремонту/модернізації колій поки є така нагода?
Logged
Utopist
Active user

Posts: 3386


View Profile
« Reply #126 on: 28.03.20 , 23:03 »
Share Reply with quote

Чтобы делать работу, нужно чтобы были рабочие. Еще рабочие должны быть здоровы и иметь возможность приехать на работу.
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 5629


View Profile
« Reply #127 on: 29.03.20 , 00:03 »
Share Reply with quote

Чтобы делать работу, нужно чтобы были рабочие. Еще рабочие должны быть здоровы и иметь возможность приехать на работу.
Опционально можно даже заплатить им!
Logged
Зрадоманов
User

Posts: 40


View Profile
« Reply #128 on: 30.03.20 , 10:03 »
Share Reply with quote

Да уже на прошлой неделе начали полным ходом. Да, конечно гораздо больше(с)
Logged
Крымчанин UA
Active user

Posts: 10010


View Profile
« Reply #129 on: 30.03.20 , 11:03 »
Share Reply with quote

Чтобы делать работу, нужно чтобы были рабочие. Еще рабочие должны быть здоровы и иметь возможность приехать на работу.
Ну так рабочие поезда  запущены вместо пригородных практически везде.
Logged
Tags: ukraine 
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!