Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.11.19 , 08:11

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      ЖД инфраструктура: Ремонт, обновления, ускорения (не скоростного движения)

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12
Reply | Print
Author Topic: ЖД инфраструктура: Ремонт, обновления, ускорения (не скоростного движения)  (Read 34433 times)
Andersen
Active user

Posts: 2643


View Profile
« Reply #30 on: 10.07.14 , 00:07 »
Share Reply with quote

The current debate is not a discussion about the train schedule but about infrastructure upgrades, about plans for higher speed trains.
I recommend the moderator to move the discussion to the treat on high speed trains, to the treat on upgrades of infrastructure (ЖД инфраструктура: Ремонт, обновления, ускорения (не скоростного движения)) or to the fantasy department.

As I have said before,
Lviv - I.F. should be upgraded to 160 km/h (120 Lviv Hl. - Pshihiv and through a few narrow curves south of Stare Selo)
I.F. - Yaremche should be upgraded to 120 km/h (100 km/h through some curves towards Yaremche)
Yaremche - Rahiv should be upgraded to 80 km/h (with local restrictions according to "the plan", the curves at 50-60 km/h)

The news about upgrades to 140 km/h to Chernivtsi comes as a pleasant surprise.
Even UZ will then be able to realise my idea of "3 oblast centers in (less than) 3 hours."
« Last Edit: 10.07.14 , 15:07 by Easttripper » Logged
Doobey
Active user

Posts: 1463


View Profile
« Reply #31 on: 10.07.14 , 07:07 »
Share Reply with quote

Народ, скажіть, будьте ласкаві, а зі Львова до Чернівців планується лише модернізація колії? Лінії зв’язку, переїзди та інші об’єкти оновлювати не збираються?
Logged
Крымчанин UA
Active user

Posts: 8511


View Profile
« Reply #32 on: 12.07.14 , 01:07 »
Share Reply with quote

Я паспорт линии не видел - он находится лишь в местной дистанции пути и службе П Львовской ж.д. Но судя по топографической карте именно в районе Радехова таких кривых там не одна и не две. Но опять таки это кривые ну уж очень малого радиуса. Остальные кривые не настолько крутые, но все равно потянут на ограничние.
Завтра попытаюсь найти инструкцию и посчитать минимальный радиус кривой для скорости, скажем 120 км/ч.
По поводу ограничения скорости в кривых.

Согласно инструкции ЦП-0138. Для движения пассажирского поезда с максимальной скоростью 120 км/ч минимальный радиус кривой составит 1200 м. Это при том, что превышение наружного рельса над внутренним в кривой должно иметь максимальное значение - 150 мм. Иначе - никаких 120 км/ч.
Хочу заметить, что кривые меньшего радиуса есть почти на каждой линии.
Для максимальной скорости пассажирских поездов 100 км/ч радиус кривой должен быть не менее 800 м. Это тоже при условии максимального возвышения наружного рельса над внутренним - 150 мм.

Кстати на участке Тернополь - Залещики там вообще не кривые, а виражи, так как радиус отдельных кривых всего 150-200 м.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2643


View Profile
« Reply #33 on: 31.08.14 , 13:08 »
Share Reply with quote

Who knows anything about track renovation/upgrade between Zhmerinka and Kyiv, what exactly has been done and which works have been carried out on that stretch?

It seems to me that the track is in an exceptional good state from Zhmerinka through Vinnitsa until the railway crossing 1 km south of Kalinivka 1.
If just the tracks from Odessa to Zhmerinka could be like those between Brajivil (just east of Zhmerinka) and Kalinivka 1!
NE of Kalinivka 1 (on the way towards Kyiv) the tracks are still very far from ideal and #762 slows down and begins wavering, the hunting oscillation again.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2643


View Profile
« Reply #34 on: 17.03.15 , 09:03 »
Share Reply with quote

У зв’язку з проведенням ДТГО «Південно-Західна залізниця» ремонтних робіт на станції «Київ-Волинський» у роботу міської електрички буде внесено зміни, а саме з 19 по 24 березня 2015 року включно поїзди курсуватимуть за розкладом вихідного дня (6 електропоїздів).
Какие ремонтних робіт?
Logged
ЛиС
Active user

Posts: 10481


View Profile
« Reply #35 on: 17.03.15 , 10:03 »
Share Reply with quote

Замена перекркстных стрелок обычными, переукладка стрелочных переводов на новые ординаты и т.п. Много и надолго.
Logged
opex
Active user

Posts: 11892


View Profile
« Reply #36 on: 17.03.15 , 12:03 »
Share Reply with quote

Интересно, почему заменяют перекрестные стрелки? Плохо зарекомендовали?
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2643


View Profile
« Reply #37 on: 17.03.15 , 13:03 »
Share Reply with quote

ЛиС, в какие цели проводится ремонт? Износ? Повышения скорости по главному пути? Или?
« Last Edit: 18.03.15 , 23:03 by Easttripper » Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 11413


View Profile
« Reply #38 on: 17.03.15 , 13:03 »
Share Reply with quote

ЛиС, в какие цели проводится ремонт? Износ? Повышения скорости по главному пути? Готовка к приёму ГЭ? Или?
Цитата из телеги:
Quote
З метою організації ефективної технічної роботи станції Київ-Волинський
Logged
opex
Active user

Posts: 11892


View Profile
« Reply #39 on: 17.03.15 , 13:03 »
Share Reply with quote

Ага, очень емкое обоснование:)
Logged
Tags: ukraine 
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Google visited last this page 12.12.15 , 13:12